| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > ZUS i kadry > Wynagrodzenia > Jak zadbać o tajność informacji o wynagrodzeniach w firmie

Jak zadbać o tajność informacji o wynagrodzeniach w firmie

Przypadkowo zostawiony pendrive z zapisaną na nim listą płac, papierowy wydruk z sieciowej drukarki z wynagrodzeniami pracowników, zapomniana teczka z aktami osobowymi, e-mail wysłany do nie tego odbiorcy, co trzeba – tego typu wpadki kadrowe zdarzają się w każdej firmie. Czy pracownicy grzecznie odnoszą zagubione dokumenty bez ich sprawdzania? Oczywiście, że nie! Dlatego tajność wynagrodzeń w wielu firmach to fikcja. Jest jednak sposób na to, by zapewnić większe bezpieczeństwo danych w firmie. Jest nim spersonalizowane archiwum online.

Z przeprowadzonych w 2013 roku badań przez Fiberlink wynika, że aż 1/3 pracowników ma na koncie zgubienie pendrive’a, na którym na pewno znajdowały się dane firmowe. 51% używa prywatnych smartfonów i tabletów w pracy. 62% wysyła dokumenty firmowe do prywatnych chmur (np. Dropbox), nigdy nie kasując z nich danych. Wszystkie te działania narażają firmowe dane, a są przecież działaniami wynikającymi nie ze złej woli, lecz z niewiedzy i niefrasobliwości.

O ile wzrosną wynagrodzenia w 2016 r.?

A co stanie się, kiedy w ręce pracownika przypadkowo wpadnie teczka z listą płac czy pendrive z ich wersją elektroniczną? Pół biedy, jeśli pracownik wykorzysta dane na własny użytek. Dzięki możliwości zrobienia zdjęcia dokumentu w kilka sekund czy przekopiowaniu i przesłaniu pliku w równie krótkim czasie najbardziej pożądana przez pracowników wiedza o tym, ile zarabiają inni, może zostać upubliczniona w kilka sekund! Dla firmy może to oznaczać ogromne straty. Jak zapobiec takiej sytuacji?

Jest na to dość prosty sposób – wystarczy wdrożyć w firmie system do archiwizacji dokumentów online, który dzięki personalizowanemu dostępowi dla określonych pracowników znacznie minimalizuje ryzyko wycieku danych. Brak papierowych wersji dokumentów krążących po firmie, brak konieczności wysyłania dokumentów e-mailem czy kopiowania ich na zewnętrzne nośniki, kiedy pracownik zamierza nad nimi pracować w domu, ogranicza ryzyko błędnego przesłania, zgubienia czy nawet kradzieży dokumentów.

Polecamy: Kodeks pracy 2016 z komentarzem

Dzięki takiej polityce ochrony danych, dokumenty firmowe będą bezpieczne. Spersonalizowane archiwum online umożliwia udostępnianie poszczególnych danych konkretnym osobom. Dzięki temu pracownicy zajmujący się kadrami czy HR-em mogą mieć wgląd do całości zestawień i dokumentów, a menedżerowie działów jedynie do danych związanych z ich podwładnymi. W ten sposób chronione informacje na temat wynagrodzeń i siatek płac nie wydostają się na zewnątrz – nawet jeśli pracownik korzysta z nich poza siedzibą firmy.

Naliczanie wynagrodzenia za czas niezdolności do pracy

Jak dbać o tajność informacji o wynagrodzeniach?

  • Zarządzając i kontrolując uprawnienia użytkowników końcowych.
  • Przeprowadzając weryfikację działalności online pracownika, zanim nadane mu zostaną uprawnienia (sprawdzając, czy upubliczniał wcześniej wrażliwe dane).
  • Segregując informacje i nadając uprawnienia dostępu określonym osobom i grupom osób.

Autor: Saldeo SMART

Podyskutuj o tym na naszym FORUM

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Adam Głos

Od stycznia 2013 roku pełni funkcję Prezesa Tax Care. Wcześniej, przez blisko trzy lata, pracował na stanowiskach: Dyrektora Sprzedaży oraz Wiceprezesa Zarządu.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od ksiegowosc.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK