| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > ZUS i kadry > Zatrudnianie i zwalnianie > Rozmowa kwalifikacyjna – co można wyczytać z twarzy

Rozmowa kwalifikacyjna – co można wyczytać z twarzy

Rozmowa kwalifikacyjna to sztuka komunikacji, nie tylko słownej, ale - przede wszystkim - niewerbalnej. Cenną wiedzą może okazać się umiejętność odczytywania podstawowych emocji w ludzkiej mimice. W ten sposób możesz łatwo dowiedzieć się, co druga osoba naprawdę o Tobie myśli.

Przełożenie tej teorii na praktykę sprowadza się przede wszystkim do odpowiedzi na jedno pytanie: Czy emocje naszego rozmówcy zgadzają się z jego słowami?

“Zasada jest prosta - jeżeli mimika twarzy nie zgadza się z tym, co mówi czy rekruter, czy osoba rekrutowana, to można podejrzewać, że coś jest nie tak. Osoba taka może nie mówić nam prawdy lub może być po prostu bardzo zestresowana. W obydwu przypadkach warto zwrócić na to uwagę - w przypadku kłamstwa - pogłębić temat, w przypadku stresu - pomóc osobie.” - kontynuuje ekspert z portalu mediaCV.pl

Tysiąc czynników

Należy jednak pamiętać, że na naszą komunikację niewerbalną wpływa wiele czynników - podłoże biologiczne jest tylko jednym z nich. Ludzie mogą tłumić lub eksponować swoje emocje przez wychowanie, usposobienie, a nawet przez pewne tiki nerwowe.

“Kiedy będziesz chciał zastosować swoją nową wiedzę w praktyce - staraj się być ostrożnym w ocenie i nie bierz wszystkiego jako pewnika. Taka analiza może być bardzo pomocna, ale nie zawsze w pełni odzwierciedla rzeczywistość. Zawsze jednak nieco ją rozjaśnia.” - ostrzega Paweł Rusek.

Okazuje się, że ludzka twarz jest jak książka, a ludzkie emocje - są jej treścią. Warto wiedzieć, co opisuje i umieć ją odczytać.

reklama

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Hanna Bartkowiak

Konsultant/Zespół Doradców Unijnych SmartConsulting S.K.A.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »