| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | WIDEOAKADEMIA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > ZUS i kadry > Zatrudnianie i zwalnianie > Elektroniczne teczki pracowników sposobem na szybki dostęp do akt

Elektroniczne teczki pracowników sposobem na szybki dostęp do akt

Przepisy wymagają, by prowadzenie akt osobowych odbywało się w formie papierowej, w trzech odrębnych częściach. Nie można zatem prowadzić wyłącznie ewidencji elektronicznej. Prowadzenie takiej ewidencji równolegle do papierowej, może jednak znacząco usprawnić późniejszy wgląd w dokumenty. Szczególnie jeżeli przedsiębiorstwo zatrudnia wielu pracowników.

Polecamy: Umowy terminowe – jak zawierać i wypowiadać (książka)

Co mówią przepisy?

Teczka pracownika jest podzielona na trzy części. Pracodawca w części „A” gromadzi dokumenty związane z ubieganiem się kandydata o zatrudnienie. W części „B” znajdują się dokumenty dotyczące nawiązania stosunku pracy oraz obrazujące przebieg zatrudnienia pracownika. Część „C” to natomiast wszystko, co związane jest z ustaniem zatrudnienia. Wszystkie te dokumenty muszą być odpowiednio posegregowane i przechowywane w fizycznej, papierowej teczce.

Terminowe umowy o pracę od 22 lutego 2016 r.

Elektroniczne teczki z aktami

O ile papierowych teczek, w zgodzie z przepisami, nie można jeszcze zastąpić elektronicznymi, o tyle nic nie stoi na przeszkodzie, by akta osobowe pracowników gromadzić równolegle w formie elektronicznej. Aby zautomatyzować ten proces i nie zginąć w stosie przeróżnych plików, niezbędne będzie odpowiednie oprogramowanie kadrowo-płacowe. Oprogramowanie to umożliwi tworzenie teczek pracowników i odpowiednie segregowanie dodawanych dokumentów.

Szereg korzyści

Utworzona w ten sposób elektroniczna dokumentacja kadrowa także będzie podzielona na trzy zasadnicze części, zgodnie z obowiązującymi przepisami. Będzie też zawsze dostępna z poziomu programu.

Polecamy: Kodeks pracy 2016 z komentarzem

Przykładowo, przy wypełnianiu historii zatrudnienia program może zapamiętać również zeskanowany oryginał świadectwa pracy. Umożliwia to szybki, bieżący wgląd w oryginały wszystkich wprowadzonych dokumentów. Oczywiście, w równie łatwy sposób, w razie potrzeby, można je modyfikować, dodając np. nowe pozycje, obrazujące przebieg zatrudnienia.

Dobry program kadrowo-płacowy potrafi wiele

Zastosowanie odpowiedniego, dobranego do potrzeb przedsiębiorstwa, programu do obsługi kadr i płac zawsze przekłada się na znaczącą optymalizację pracy. Oprócz zarządzania zasobami ludzkimi, dobrze dobrane oprogramowanie pomaga rozliczać czas pracy, naliczać wynagrodzenia czy generować szeroki wachlarz raportów i zestawień, niezbędny chociażby do oceny kondycji przedsiębiorstwa przez kadrę menedżerską i zarządzającą.

Autor: RESET2 Sp. z o.o.

Wzór umowa o pracę – ważny od 22 lutego 2016 r.

Podyskutuj o tym na naszym FORUM

Ekspert:

RESET2 Sp. z o.o.

RESET2 Sp. z o.o. istnieje od stycznia 2001 roku i kontynuuje działalność prowadzoną od 1992 roku przez RESET Computer Systems s.c. Spółka zajmuje się tworzeniem oraz wdrażaniem systemów informatycznych, wspomagających zarządzanie firmą. Produkty RESET2 to połączenie bogatych możliwości z łatwą i intuicyjną obsługą.

Zdjęcia

Polecamy: Kodeks pracy 2016 z komentarzem /fot. Fotolia
Polecamy: Kodeks pracy 2016 z komentarzem /fot. Fotolia

Wersja PREMIUM Kodeks Pracy 2016169.00 zł

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Bibby Financial Services Sp. z o.o.

Ekspresowe finansowanie należności

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »