Spółka, w której jestem zatrudniona, zorganizowała konferencję prasową, podczas której zaprezentowany został nowy produkt lansowany przez firmę. Czy koszty takiej konferencji, jako zorganizowanej dla ograniczonego kręgu odbiorców, stanowi reklamę niepubliczną podlegającą zaliczeniu do kosztów uzyskania przychodów jedynie do wysokości 0,25% przychodów?
Komisja Europejska, chcąc uniknąć ucieczki rachunków oszczędnościowych mieszkańców UE poza państwa członkowskie, włączyła do wspólnotowego systemu opodatkowania dochodów z oszczędności takie raje podatkowe, jak Szwajcaria i Monako czy ośrodki międzynarodowych operacji, takie jak Jersey, Guernsey i wyspa Man.
Moja działalność gospodarcza, oprócz usług reklamowych, polega m.in. na wydawaniu gazety lokalnej (od stycznia br.). Drukarnia na moje zlecenie drukuje gazetę, a ja rozwożę ją po lokalnych sklepach i kioskach. Nieczęsto się zdarza, że uda się gazetę sprzedać w takiej ilości, jaka została wydrukowana. Niesprzedane gazety (zwroty) zostają u mnie i są niszczone, a czasami rozdawane. Proszę o odpowiedź, jak prawidłowo należy udokumentować dla celów VAT i podatku dochodowego niesprzedane egzemplarze gazet. Czy należy sporządzać protokoły na gazety, które zostają zniszczone, a na rozdawane - faktury wewnętrzne? Cena gazety brutto wynosi 2,20 zł. Czy muszę od zwrotów płacić należny VAT i podatek, skoro fakturę z drukarni zaksięgowałem w całości w koszty i odliczyłem podatek naliczony? Dodam, że prowadzę książkę przychodów i rozchodów.