| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Podatki > KPiR > ABC KPiR > Nie ma obowiązku drukowania pkpir prowadzonej elektronicznie

Nie ma obowiązku drukowania pkpir prowadzonej elektronicznie

Od 8 kwietnia nie ma obowiązku drukowania pkpir prowadzonej elektronicznie, w przypadku gdy program komputerowy zapewnia jej wydrukowanie według wzoru określonego w załączniku nr 1 do rozporządzenia w sprawie prowadzenia pkpir.

Dotychczas podatnicy prowadzący taką księgę elektronicznie byli zobowiązani do drukowania zapisów księgi – na koniec każdego miesiąca (uchylony ust. 2 § 31 rozporządzenia w sprawie prowadzenia pkpir). Obecnie podatnik ma jedynie obowiązek przenoszenia treści księgi na informatyczny nośnik danych zapewniający trwałość zapisu informacji. Przepisy nie regulują, jak często powinien to robić.

Zmiany w podatkowej księdze przychodów i rozchodów (PKPiR) w 2016 r.

Z uwagi na miesięczny okres rozliczeniowy za właściwe należy uznać zapisywanie treści pkpir na nośnikach po zakończeniu każdego miesiąca. Jeżeli w trakcie kontroli organ podatkowy wykryje brak zapisów zakończonych miesięcy, księga może zostać uznana za prowadzoną wadliwie. Grozi za to kara grzywny na podstawie art. 61 § 3 k.k.s.

Obowiązek wydrukowania pkpir nadal mają podatnicy posługujący się programem komputerowym, który nie zapewnia wydrukowania pkpir według wzoru określonego w załączniku nr 1 do rozporządzenia w sprawie prowadzenia pkpir (§ 31 ust. 3 rozporządzenia w sprawie prowadzenia pkpir).

Oprac. Katarzyna Wojciechowska

Zobacz więcej aktualności na IFK Platformie Księgowych i Kadrowych >>

Czytaj także

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY, RELACJE, WYDARZENIA

reklama

Ostatnio na forum

Jednolity Plik Kontrolny

Eksperci portalu infor.pl

Michał Koralewski

Aplikant radcowski, ekspert w dziedzinie prawa handlowego.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »