| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Podatki > PIT > PIT > Koszty > Umowa sponsoringu jako koszt podatkowy

Umowa sponsoringu jako koszt podatkowy

W celu rozreklamowania firmy wielu przedsiębiorców decyduje się na zawarcie umowy sponsoringu. Czy polskie przepisy podatkowe przewidują możliwość zakwalifikowania umowy sponsoringu jako koszt podatkowy przedsiębiorcy?

Teza ta znajduje potwierdzenie w interpretacji Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, z dnia 29 sierpnia 2013 r., sygn. ITPB1/415-655/13/PSZ: „W przypadku zawodników, hostess reklamujących firmę Wnioskodawcy, umieszczenie logo przedsiębiorstwa na ich kombinezonach, strojach i jego prezentowanie podczas zawodów wyścigowych, służy propagowaniu firmy. Również rozdawanie ulotek, folderów z propozycją handlową przedsiębiorstwa Wnioskodawcy ma na celu rozpowszechnianie informacji o firmie. W konsekwencji zatem istnieją podstawy, by można było mówić o związku przyczynowym między poniesionym wydatkiem a potencjalnym lub zwiększonym przychodem. Zważywszy na powyższe - co do zasady - wydatki poniesione w związku z zawartą umową sponsorską z organizatorem wyścigów samochodowych, spełniające przedstawione powyżej kryteria, będzie mógł Pan zaliczyć w ciężar kosztów uzyskania przychodów, na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych”.

Ponadto należy pamiętać o udokumentowaniu owych wydatków w odpowiedni sposób. Dokumentami potwierdzającymi wykonanie usług mogą być umowy, faktury, specyfikacje do faktów, raporty, memoranda, korespondencja, notatki czy też inne dokumenty wykazujące rezultat zawartej umowy sponsoringu. Dodatkowa dokumentacja jest szczególnie istotna w przypadku świadczenia usług niematerialnych.

Czytaj także

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY, RELACJE, WYDARZENIA

reklama

Ostatnio na forum

Artykuł Partnerski

Jednolity Plik Kontrolny

Eksperci portalu infor.pl

Stowarzyszenie Konsumentów Polskich

Stowarzyszenie zajmuje się ochroną praw konsumentów.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »