| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Podatki > Urząd Skarbowy > Krajowa Administracja Skarbowa > Anonimowy donos do urzędu skarbowego - Krajowy Telefon Interwencyjny KAS

Anonimowy donos do urzędu skarbowego - Krajowy Telefon Interwencyjny KAS

Każdy podatnik (a nawet osoba niebędąca podatnikiem), który zauważy naruszenie prawa podatkowego, czy prawa celnego, zetknie się z nieuczciwym urzędnikiem skarbowym, czy po prostu został źle potraktowany przez funkcjonariusza Krajowej Administracji Skarbowej - może te fakty zgłosić za pomocą Krajowego Telefonu Interwencyjnego Krajowej Administracji Skarbowej. Co istotne, zgłoszenia są anonimowe.

Od półtora roku (a dokładnie od 1 maja 2018 r.) funkcjonuje Krajowy Telefon Interwencyjny Krajowej Administracji Skarbowej. Pod tą nazwą kryje się scentralizowany kanał komunikacji służący przyjmowaniu przez KAS informacji na temat:

  • naruszeń przepisów prawa podatkowego,
  • naruszeń przepisów prawa celnego,
  • opinii dotyczących funkcjonowania Krajowej Administracji Skarbowej.

W ramach tego systemu funkcjonują:
1) Całodobowy bezpłatny telefon interwencyjny: 800 060 000
2) Skrzynka e-mail, na którą można przesyłać informacje: powiadomKAS@mf.gov.pl

Ministerstwo Finansów informuje, że zarówno telefon interwencyjny, jak i adres e-mail, zapewniają anonimowe przekazanie informacji.

Numer Krajowego Telefonu Interwencyjnego KAS oraz adres e-mail są jednolite na terenie całego kraju.

MF i KAS zapewniają, że każda wiadomość o łamaniu prawa jest dla nich cenna. Otrzymane informacje są wnikliwie analizowane i we właściwy sposób wykorzystywane. Skuteczna walka z przestępczością to więcej pieniędzy w krajowym budżecie na drogi, szkoły, szpitale i inne wydatki publiczne. Jeżeli masz informacje, które mogą w tym pomóc, nie zostawiaj ich dla siebie – powiadom KAS.

MF i KAS deklarują także, że otrzymane w ten sposób informacje pozwolą na:
- usprawnienie nadzoru i koordynacji nad postępowaniami prowadzonymi przez organy KAS, 
- poprawę jakości funkcjonowania urzędów skarbowych, urzędów celno-skarbowych i izb administracji skarbowej - w tym zakresie pozyskane informacje zostaną m.in. wykorzystanie dla oceny jakości wykonywania obowiązków przez pracowników tych urzędów.

KTI KAS zastąpił, funkcjonujące do 30 kwietnia 2018 r., kontakty: „Powiadom Cło" oraz „Krajowy Telefon Interwencyjny Administracji Skarbowej".

Czytaj także

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY, RELACJE, WYDARZENIA

reklama

Ostatnio na forum

Artykuł Partnerski

Jednolity Plik Kontrolny

Eksperci portalu infor.pl

Rodzewicz Kudlicki & Rodzewicz

Kancelaria Adwokacka

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »