REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zarezerwuj wizytę w urzędzie skarbowym (online, telefonicznie lub osobiście)

Zarezerwuj wizytę w urzędzie skarbowym (online, telefonicznie lub osobiście)
Zarezerwuj wizytę w urzędzie skarbowym (online, telefonicznie lub osobiście)

REKLAMA

REKLAMA

Kolejne urzędy skarbowe wdrażają usługę „Rezerwacja wizyty w urzędzie skarbowym" opracowaną przez Izbę Administracji Skarbowej w Białymstoku. Ta usługa działa już w urzędach skarbowych województwa podlaskiego i wielkopolskiego. Do końca 2020 roku będzie można w ten sposób umówić się na wizytę w każdym urzędzie skarbowym w Polsce. Możliwość rezerwowania wizyt przez Internet ma przede wszystkim ułatwiać podatnikom załatwianie ich spraw. Dzięki wprowadzeniu zasady, że bezpośrednio w siedzibie urzędu obsługiwani są wyłącznie klienci umówieni, unika się kolejek co poprawia komfort obsługi, ale i bezpieczeństwo podatników. Aż 77 proc. pytanych o to podatników uważa, że wcześniejsza rezerwacja wizyty w urzędzie poprawia bezpieczeństwo związane z zagrożeniami COVID-19 oraz poprawia sprawność załatwienia sprawy w urzędzie skarbowym.

Podlaska KAS była pierwsza

Podatnicy mogą już załatwić sprawę podczas bezpośredniej wizyty w urzędach skarbowych w województwie podlaskim po jej wcześniejszym zarezerwowaniu przez internet. Nowy model obsługi został pilotażowo wprowadzony 1 czerwca 2020 r. w czterech największych urzędach skarbowych w województwie (w Pierwszym i Drugim Urzędzie Skarbowym w Białymstoku, Urzędzie Skarbowym w Łomży oraz w Urzędzie Skarbowym w Suwałkach). Od 22 czerwca nowe zasady obowiązują także w urzędach skarbowych w Augustowie, Bielsku Podlaskim, Grajewie, Hajnówce, Kolnie, Mońkach, Siemiatyczach, Sokółce, Wysokiem Mazowieckiem i Zambrowie.

Autopromocja

Na wizytę w urzędzie skarbowym możesz umówić się korzystając z jednego z trzech możliwych sposobów:

  • elektronicznie – dzięki systemowi Rezerwacja wizyty w urzędzie skarbowym
  • telefonicznie – dzwoniąc do swojego urzędu skarbowego;
  • podczas osobistej wizyty w urzędzie w punkcie rezerwacji wizyt.

Jak skorzystać z usługi "Rezerwacja wizyty w urzędzie skarbowym"

  1. Zarezerwuj wizytę wybierając datę i godzinę, w której możesz przyjść do urzędu.
  2. Odbierz pocztę e-mail, jeżeli podasz jej adres. Otrzymasz informację potwierdzającą rezerwację wizyty ze wszystkimi szczegółami. Warto tę informację wydrukować i mieć ze sobą podczas wizyty.
  3. Przyjdź do urzędu na godzinę wskazaną w rezerwacji i udaj się do miejsca wskazanego szczegółowo w potwierdzeniu rezerwacji.
  4. Jeśli wiesz, że nie możesz skorzystać z zarezerwowanej wcześniej wizyty, odwołaj ją dzwoniąc do urzędu. Dzięki temu inna osoba będzie mogła szybciej załatwić swoją sprawę.

Aby przygotować się do załatwienia sprawy podatnik może zapoznać się ze informacjami zawartymi w opracowanych kartach usług. Dzięki tym kartom podatnik będzie wiedział np. jakie dokumenty ze sobą zabrać, co zazwyczaj znacząco skraca czas załatwienia sprawy.

Regulamin rezerwacji wizyty w urzędzie skarbowym

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W przypadku rezygnacji z wizyty w urzędzie skarbowym, po uprzednim dokonaniu rezerwacji, należy ją anulować poprzez kontakt telefoniczny z urzędem, w którym była zaplanowana wizyta. Umożliwi to skorzystanie z terminu wizyty innym oczekującym osobom.

W lipcu 2020 r. wśród podatników przychodzących do podlaskich urzędów skarbowych przeprowadzono ankietę oceniającą nową usługę. W opinii 77 proc. respondentów wcześniejsza rezerwacja wizyty poprawia bezpieczeństwo związane z zagrożeniami COVID-19. Z kolei 72 proc. stwierdziło że aplikacja internetowa „Rezerwacja wizyty w urzędzie" jest wystarczająco zrozumiała i czytelna. Ponadto, 77 proc. uznało, że wcześniejsza rezerwacja wizyty poprawia sprawność załatwienia sprawy w urzędzie skarbowym.

Usługą opracowaną przez Izbę Administracji Skarbowej w Białymstoku zainteresowały się inne jednostki Krajowej Administracji Skarbowej w kraju. Od 20 lipca rozwiązanie w wybranych urzędach skarbowych województwa wielkopolskiego wdraża Izba Administracji Skarbowej w Poznaniu, a kolejne izby przygotowują się do wprowadzenia naszych rozwiązań w swoich województwach.

Rezerwacja wizyt już we wszystkich wielkopolskich urzędach skarbowych

  • Od 17 sierpnia sprawę podczas bezpośredniej wizyty w urzędach skarbowych w województwie wielkopolskim można załatwić wyłącznie po jej wcześniejszym zarezerwowaniu.
  • Pilotaż nowego modelu obsługi rozpoczął się już 20 lipca. Teraz obejmuje wszystkie urzędy skarbowe w Wielkopolsce (nie dotyczy to urzędów wyspecjalizowanych).
  • Zmiany zostały wprowadzone w celu zapewnienia podatnikom jeszcze większego bezpieczeństwa i komfortu podczas załatwiania spraw.

Nowy model obsługi od 20 lipca ruszył pilotażowo w czterech urzędach skarbowych naszego województwa tj. w Koninie, Lesznie, Pile oraz Wrześni. Od 3 sierpnia 2020 roku ten model obsługi działa również w pozostałych urzędach skarbowych w Wielkopolsce, z wyłączeniem Poznania oraz powiatu poznańskiego. W poznańskich urzędach skarbowych zaczął obowiązywać od 17 sierpnia.

Konieczność rezerwacji planowanej wizyty nie dotyczy wyspecjalizowanych urzędów skarbowych (Pierwszego Wielkopolskiego Urzędu Skarbowego w Poznaniu oraz Drugiego Wielkopolskiego Urzędu Skarbowego w Kaliszu).

Jak zarezerwować wizytę?

Na wizytę w urzędzie skarbowym możesz umówić się korzystając z jednego z trzech możliwych sposobów:

Rezerwując wizytę możemy skorzystać z kart usług, które pozwolą nam przygotować się do załatwienia sprawy w urzędzie (kliknij, aby przejść do strony). Dzięki nim będziemy wiedzieć np. jakie dokumenty ze sobą zabrać, co zazwyczaj znacząco skraca czas załatwienia sprawy.

Krajowa Administracja Skarbowa informuje, że nadal aktywne pozostają wszystkie dotychczasowe zdalne formy załatwiania spraw w urzędach skarbowych do których zachęca w pierwszej kolejności. Oprócz infolinii Krajowej Informacji Skarbowej oraz możliwości załatwienia swoich spraw podatkowych poprzez strony: www.podatki.gov.pl i www.biznes.gov.pl (linki otwierają się w nowych oknach) można skorzystać ze specjalnych, dedykowanych numerów telefonicznych działających w poszczególnych urzędach skarbowych. Ich numery można znaleźć na stronach poszczególnych urzędów w zakładce "Kontakt".

KAS zaleca podatnikom, by do urzędu umawiali się jeśli jest to niezbędne, a wizytę rezerwowali przez Internet, żeby niepotrzebnie nie czekać w kolejce oraz dbać o bezpieczeństwo swoje i innych klientów KAS.

26 sierpnia 2020 r. Anita Wielanek, rzecznik prasowy szefa Krajowej Administracji Skarbowej poinformowała, że do końca 2020 roku ten system rezerwacji wizyt w urzędach skarbowych ma być wdrożony w całej Polsce.

Polecamy: Monitor Księgowego – prenumerata

Polecamy: INFORLEX Księgowość

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Zeznanie PIT-37 za 2022 r. można złożyć w terminie do:
30 kwietnia 2023 r. (niedziela)
2 maja 2023 r. (wtorek)
4 maja 2023 r. (czwartek)
29 kwietnia 2023 r. (sobota)
Następne
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kasowy PIT: Projekt ustawy trafił do konsultacji. Nowe przepisy od 1 stycznia 2025 r. Kto z nich skorzysta?

Prawo do tzw. kasowego PIT będzie warunkowane wysokością przychodów z działalności gospodarczej prowadzonej samodzielnie osiągniętych w roku poprzednim - nie będzie ona mogła przekroczyć kwoty odpowiadającej równowartości 250 tys. euro. Projekt ustawy wprowadzającej kasowy PIT trafił do konsultacji międzyresortowych.

Jak przygotować się do ESG? Oto przetłumaczony unijny dokument dla firm: „Dobrowolne ESRS dla MŚP Nienotowanych na Giełdzie”

Jak małe i średnie firmy mogą przygotować się do ESG? Krajowa Izba Gospodarcza przetłumaczyła unijny dokument dla MŚP: „Dobrowolne ESRS dla MŚP Nienotowanych na Giełdzie”. Dokumentu po polsku jest dostępny bezpłatnie.

Czy to nie dyskryminacja? Jeden członek zarządu może się uwolnić od odpowiedzialności, a inny już nie, bo spółka miała jednego wierzyciela

Czy mamy do czynienia z dyskryminacją, gdy jeden członek zarządu może się uwolnić od odpowiedzialności za zobowiązania spółki przez zgłoszenie w porę wniosku o ogłoszenie jej upadłości, podczas gdy inny nie może tego zrobić tylko dlatego, że spółka miała jednego wierzyciela? Czy organy skarbowe mogą dochodzić zapłaty podatków od takiego członka zarządu bez wcześniejszego wykazania, że działał on w złej wierze albo w sposób niedbały? Z takimi pytaniami do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej wystąpił niedawno polski sąd.

Kasowy PIT - projekt ustawy opublikowany

Projekt ustawy o kasowym PIT został opublikowany. Od kiedy wchodzi w życie? Dla kogo jest kasowy PIT? Co to jest i na czym polega?

Obligacje skarbowe [maj 2024 r.] - oprocentowanie i oferta obligacji oszczędnościowych (detalicznych)

Ministerstwo Finansów w komunikacie z 24 kwietnia 2024 r. poinformowało o oprocentowaniu i ofercie obligacji oszczędnościowych Skarbu Państwa nowych emisji, które będą sprzedawane w maju 2024 roku. Oprocentowanie i marże tych obligacji nie zmieniły się w porównaniu do oferowanych w kwietniu br. Od 25 kwietnia można nabywać nową emisję obligacji skarbowych w drodze zamiany.

Kasowy PIT dla przedsiębiorców z przychodami do 250 tys. euro od 2025 roku. I tylko do transakcji fakturowanych [projekt ustawy]

Ministerstwo Finansów przygotowało i opublikowało 24 kwietnia 2024 r. projekt nowelizacji ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (PIT) oraz ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Ta nowelizacja przewiduje wprowadzenie kasowej metody rozliczania podatku dochodowego. Z tej metody będą mogli skorzystać przedsiębiorcy, którzy rozpoczynają działalność, a także ci przedsiębiorcy, których przychody w roku poprzednim nie przekraczały 250 tys. euro.

Coraz więcej kontroli firm logistycznych. Urzędy celno-skarbowe sprawdzają pozwolenia na uproszczenia celne

Urzędy celno-skarbowe zintensyfikowały kontrole firm logistycznych. Chodzi o monitoring pozwoleń na uproszczenia celne, szczególnie tych wydanych w czasie pandemii. Jeśli organy celno-skarbowe natrafią na jakiekolwiek uchybienia, to może dojść do zawieszenia pozwolenia, a nawet jego odebrania.

Ostatnie dni na złożenia PIT-a. W pośpiechu nie daj szansy cyberoszustowi! Podstawowe zasady bezpieczeństwa

Obecnie już prawie co drugi Polak (49%) przyznaje, że otrzymuje podejrzane wiadomości drogą mailową. Tak wynika z najnowszego raportu SMSAPI „Bezpieczeństwo Cyfrowe Polaków 2024”. Ok. 20% Polaków niestety klika w linki zawarte w mailu, gdy wiadomość dotyczy ważnych spraw. Jak zauważa Leszek Tasiemski, VP w firmie WithSecure – ostatnie dni składania zeznań podatkowych to idealna okazja dla oszustów do przeprowadzenia ataków phishingowych i polowania na nieuważnych podatników.

Czy przepis podatkowy napisany w złej wierze nie rodzi normy prawnej? Dlaczego podatnicy unikają stosowania takich przepisów?

Podatnicy prowadzący działalność gospodarczą często kontestują obowiązki nakładane na podstawie przepisów podatkowych. Nigdy wcześniej nie spotkałem się z tym w takim natężeniu – może na przełomie lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych XX wieku, gdy wprowadzono drakońskie przepisy tzw. popiwku – pisze prof. Witold Modzelewski. Dlaczego tak się dzieje?

Szef KAS: Fundacje rodzinne nie są środkiem do unikania opodatkowania

Szef Krajowej Administracji skarbowej wydał opinię zabezpieczającą w której potwierdził, że utworzenie fundacji, wniesienie do niej akcji i następnie ich sprzedaż nie będzie tzw. „unikaniem opodatkowania”, mimo wysokich korzyści podatkowych. Opinię zabezpieczające wydaje się właśnie w celu rozstrzygnięcia, czy proponowana czynność tym unikaniem by była.
Przedmiotowa opinia została wydana na wniosek przedsiębiorcy, który planuje utworzenie rodzinnej platformy inwestycyjnej przy wykorzystaniu Fundacji poprzez wniesienie do niej m.in. akcji spółki. Natomiast spółka jest właścicielem spółek zależnych, które uzyskują przychody prowadząc działalność operacyjną w różnych krajach świata. 

REKLAMA