| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP

Temat: CIT - koszty

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu CIT - koszty. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące CIT - koszty.

Ranking przepisów podatkowych

Aktualizacja: 31.01.2014

Stowarzyszenie Podatników w Polsce zaprezentowało wyniki X edycji rankingu przepisów podatkowych „BUBLE I HITY PODATKOWE 2013”. Który z przepisów podatkowych okazał się najgorsza, a który najlepszy? »

Niedobory towarów ujawnione w trakcie inwentaryzacji

Aktualizacja: 11.12.2013

Czy ujawnione w trakcie inwentaryzacji niedobory towarów handlowych spółka, na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, może zaliczać do kosztów uzyskania przychodów? »

Wydatki na remont drogi publicznej to koszt dla podatnika CIT

Aktualizacja: 22.01.2013

Wydatki poniesione przez spółkę na remont drogi publicznej (dojazd do siedziby spółki) stanowią pośrednie koszty uzyskania przychodu, potrącalne w dacie ich poniesienia. Nie jest bowiem możliwe powiązanie ich z konkretnym przychodem ale służą one zachowaniu i zabezpieczeniu źródła przychodów. »

Koszty 2013 / 2014 - brak zapłaty to korekta kosztów w PIT i CIT

Aktualizacja: 17.09.2014

Podatnicy PIT i CIT od 1 stycznia 2013 roku będą musieli korygować koszty uzyskania przychodu, jeżeli nie uiszczą kwoty wynikającej z faktury lub innego dokumentu w ciągu 30 dni od daty upływu terminu płatności ustalonego przez strony. W przypadku gdy termin płatności jest dłuższy niż 60 dni – korekta kosztów jest konieczna w przypadku nieuregulowania należności w ciągu 90 dni od dnia zaliczenia kwoty wynikającej z faktury lub innego dokumentu do kosztów uzyskania przychodów (kosztów podatkowych). »

Nie płacisz dostawcom – nie masz kosztów i nie odliczasz VAT

Aktualizacja: 07.01.2013

Od 2013 roku podatników, którzy nie regulują w terminie swoich zobowiązań dotkną poważne sankcje podatkowe. Jeżeli zaliczą do kosztów podatkowych zobowiązanie i nie zapłacą faktury w ciągu 30 dni od terminu płatności – będą musieli korygować koszty. Tak samo muszą postąpić z VAT naliczonym wynikającym z niezapłaconej faktury. Mali podatnicy nie będą płacili VAT dopóki nie otrzymają zapłaty od kontrahenta - znika 90. dniowy okres, po którym trzeba płacić VAT mimo braku otrzymania należności. »

POLECANE

WYWIADY, RELACJE, WYDARZENIA

reklama

Ostatnio na forum

Artykuł Partnerski

Jednolity Plik Kontrolny

Eksperci portalu infor.pl

Maciej Godyń

Radca prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »