<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<feed xmlns="http://www.w3.org/2005/Atom" xml:lang="pl">
            <title>Infor.pl CIT, CIT - koszty</title>
    
        
    
            <link href="https://ksiegowosc.infor.pl/tematy/cit/cit-koszty,29/" rel="alternate" />
        <link href="https://ksiegowosc.infor.pl/tematy/cit/cit-koszty,29.feed" rel="self" />
        <id>https://ksiegowosc.infor.pl/tematy/cit/cit-koszty,29/</id>
    
    <logo>https://inforpl.incdn.pl/images/logo/logo.57287c08.svg</logo>

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            
    <updated>2008-02-26T09:10:58+01:00</updated>

    <author>
        <name></name>
    </author>

                        <entry>
                <title>Rozliczanie kosztów w czasie metodą kasową (uproszczoną) i metodą memoriałową</title>
                <link type="text/html" href="https://ksiegowosc.infor.pl/podatki/koszty/kiedy-do-kosztow/217891,Rozliczanie-kosztow-w-czasie-metoda-kasowa-uproszczona-i-metoda-memorialowa.html" rel="alternate"/>
                <id>https://ksiegowosc.infor.pl/podatki/koszty/kiedy-do-kosztow/217891,Rozliczanie-kosztow-w-czasie-metoda-kasowa-uproszczona-i-metoda-memorialowa.html</id>
                                    <updated>2010-03-09T23:46:00+01:00</updated>
                                <published>2010-03-09T23:46:00+01:00</published>
                <summary type="html">
                                        <![CDATA[Z przepisów ustaw o podatkach dochodowych wynikają dwie metody rozliczania kosztów uzyskania przychodów - metoda kasowa (uproszczona) i metoda memoriałowa.]]>
                </summary>
                            </entry>
                    <entry>
                <title>Podatki niestanowiące kosztów uzyskania przychodów</title>
                <link type="text/html" href="https://ksiegowosc.infor.pl/podatki/koszty/co-nie-jest-kosztem/217876,Podatki-niestanowiace-kosztow-uzyskania-przychodow.html" rel="alternate"/>
                <id>https://ksiegowosc.infor.pl/podatki/koszty/co-nie-jest-kosztem/217876,Podatki-niestanowiace-kosztow-uzyskania-przychodow.html</id>
                                    <updated>2010-03-09T15:51:00+01:00</updated>
                                <published>2010-03-09T15:51:00+01:00</published>
                <summary type="html">
                                        <![CDATA[Na podstawie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz podatku dochodowym od osób prawnych do kosztów uzyskania przychodów nie zaliczymy wydatków z tytułu zapłaty następujących podatków:- podatków dochodowych - podatku od spadków i darowizn- podatku akcyzowego, ale tylko od ubytków lub niedoborów wyrobów akcyzowych- podatku od towarów i usług – z wyjątkami.]]>
                </summary>
                            </entry>
                    <entry>
                <title>Kiedy strata nie jest kosztem uzyskania przychodów</title>
                <link type="text/html" href="https://ksiegowosc.infor.pl/podatki/koszty/co-nie-jest-kosztem/217874,Kiedy-strata-nie-jest-kosztem-uzyskania-przychodow.html" rel="alternate"/>
                <id>https://ksiegowosc.infor.pl/podatki/koszty/co-nie-jest-kosztem/217874,Kiedy-strata-nie-jest-kosztem-uzyskania-przychodow.html</id>
                                    <updated>2010-03-09T15:40:00+01:00</updated>
                                <published>2010-03-09T15:40:00+01:00</published>
                <summary type="html">
                                        <![CDATA[Ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i podatku dochodowym od osób prawnych przewidują takie same rozwiązania w zakresie nieuznawania strat za koszty uzyskania przychodów. Przyjmijmy, że strata oznacza utratę, zmniejszenie wartości składników majątkowych podatnika, na skutek wystąpienia zdarzeń losowych.Poniżej prezentujemy przypadki, w których ustawodawca nie uznaje straty za koszt uzyskania przychodów.]]>
                </summary>
                            </entry>
                    <entry>
                <title>Diety zagraniczne 2011 / 2012</title>
                <link type="text/html" href="https://ksiegowosc.infor.pl/podatki/koszty/koszty-pracownicze/217734,Diety-zagraniczne-2011-2012.html" rel="alternate"/>
                <id>https://ksiegowosc.infor.pl/podatki/koszty/koszty-pracownicze/217734,Diety-zagraniczne-2011-2012.html</id>
                                    <updated>2010-03-08T10:42:00+01:00</updated>
                                <published>2010-03-08T10:42:00+01:00</published>
                <summary type="html">
                                        <![CDATA[Prezentujemy wysokość zwrotu kosztów przejazdu i diety należne pracownikom z tytułu zagranicznych delegacji (podróży służbowych).]]>
                </summary>
                            </entry>
                    <entry>
                <title>Właściwość miejscowa organów podatkowych - podatek dochodowy od osób prawnych (CIT)</title>
                <link type="text/html" href="https://ksiegowosc.infor.pl/podatki/urzad-skarbowy/wlasciwosc-urzedow-skarbowych/684731,Wlasciwosc-miejscowa-organow-podatkowych-podatek-dochodowy-od-osob-prawnych-CIT.html" rel="alternate"/>
                <id>https://ksiegowosc.infor.pl/podatki/urzad-skarbowy/wlasciwosc-urzedow-skarbowych/684731,Wlasciwosc-miejscowa-organow-podatkowych-podatek-dochodowy-od-osob-prawnych-CIT.html</id>
                                    <updated>2009-08-17T01:16:00+02:00</updated>
                                <published>2009-08-17T01:16:00+02:00</published>
                <summary type="html">
                                        <![CDATA[W sprawach podatku dochodowego od osób prawnych właściwy miejscowo jest organ podatkowy według adresu siedziby wynikającej:  1)   z odpowiedniego rejestru lub  2)   ze statutu lub umowy, jeżeli adres siedziby nie został ujawniony w odpowiednim rejestrze.]]>
                </summary>
                            </entry>
                    <entry>
                <title>Jak wykazać i rozliczać w księgach bierne rozliczenia międzyokresowe kosztów</title>
                <link type="text/html" href="https://ksiegowosc.infor.pl/vademecum/standardy-rachunkowosci/79111,Jak-wykazac-i-rozliczac-w-ksiegach-bierne-rozliczenia-miedzyokresowe-kosztow.html" rel="alternate"/>
                <id>https://ksiegowosc.infor.pl/vademecum/standardy-rachunkowosci/79111,Jak-wykazac-i-rozliczac-w-ksiegach-bierne-rozliczenia-miedzyokresowe-kosztow.html</id>
                                    <updated>2008-06-30T05:04:00+02:00</updated>
                                <published>2008-06-30T05:04:00+02:00</published>
                <summary type="html">
                                        <![CDATA[Bierne rozliczenia międzyokresowe kosztów dokonywane są dla zapewnienia współmierności przychodów i kosztów oraz zachowania zasady memoriału w danym okresie sprawozdawczym. Służą one do prawidłowego określenia kosztów działalności operacyjnej dla każdego okresu sprawozdawczego.]]>
                </summary>
                            </entry>
                    <entry>
                <title>Czym różnią się bierne rozliczenia międzyokresowe kosztów od rezerw</title>
                <link type="text/html" href="https://ksiegowosc.infor.pl/rachunkowosc/zasady-ogolne/69658,Czym-roznia-sie-bierne-rozliczenia-miedzyokresowe-kosztow-od-rezerw.html" rel="alternate"/>
                <id>https://ksiegowosc.infor.pl/rachunkowosc/zasady-ogolne/69658,Czym-roznia-sie-bierne-rozliczenia-miedzyokresowe-kosztow-od-rezerw.html</id>
                                    <updated>2008-02-26T09:10:58+01:00</updated>
                                <published>2008-02-22T05:05:00+01:00</published>
                <summary type="html">
                                        <![CDATA[Nasza spółka dokonuje sprzedaży towarów, na które udziela 12-miesięcznej gwarancji. Czy przewidywany koszt przyszłych napraw powinien stanowić tytuł do utworzenia rezerwy, czy też dokonania biernego rozliczenia międzyokresowego kosztów? W jaki sposób można rozróżnić te dwie kategorie i w jaki sposób wykazywać je w bilansie? Proszę o przedstawienie przykładu sposobu ujęcia oraz rozliczenia kosztów napraw gwarancyjnych w księgach rachunkowych spółki.]]>
                </summary>
                            </entry>
                    <entry>
                <title>Umorzona pożyczka z odsetkami - jak rozliczyć w CIT</title>
                <link type="text/html" href="https://ksiegowosc.infor.pl/rachunkowosc/ksiegi-rachunkowe/55002,Umorzona-pozyczka-z-odsetkami-jak-rozliczyc-w-CIT.html" rel="alternate"/>
                <id>https://ksiegowosc.infor.pl/rachunkowosc/ksiegi-rachunkowe/55002,Umorzona-pozyczka-z-odsetkami-jak-rozliczyc-w-CIT.html</id>
                                    <updated>2007-08-13T04:01:00+02:00</updated>
                                <published>2007-08-13T04:01:00+02:00</published>
                <summary type="html">
                                        <![CDATA[Jesteśmy spółką z o.o. Udziałowiec udzielał nam w ciągu roku pożyczek, wpłacając pieniądze na konto. Na koniec roku napisał oświadczenie o umorzeniu tych pożyczek. Jak to zaewidencjonować? Najwięcej wątpliwości mamy w kwestii odsetek. Jakie będą skutki podatkowe tej operacji?]]>
                </summary>
                            </entry>
                    <entry>
                <title>Strata podatkowa - jak rozliczyć w CIT</title>
                <link type="text/html" href="https://ksiegowosc.infor.pl/obrot-gospodarczy/spolki/53036,Strata-podatkowa-jak-rozliczyc-w-CIT.html" rel="alternate"/>
                <id>https://ksiegowosc.infor.pl/obrot-gospodarczy/spolki/53036,Strata-podatkowa-jak-rozliczyc-w-CIT.html</id>
                                    <updated>2007-07-16T13:43:00+02:00</updated>
                                <published>2007-07-16T13:43:00+02:00</published>
                <summary type="html">
                                        <![CDATA[W 2006 r. spółka poniosła stratę w wysokości 14 000 zł. Czy w 2007 r. mogę odliczać od dochodu 50% już w pierwszych dwóch miesiącach, czy mogę przez każdy miesiąc odliczać po 7000 zł?]]>
                </summary>
                            </entry>
            </feed>