REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
W rzeczywistości zmiennych warunków ekonomicznych i finansowych, wielu przedsiębiorców i osób prywatnych poszukuje skutecznych sposobów ochrony swojego majątku, w tym przed potencjalnymi roszczeniami wierzycieli. Jednym z narzędzi, które zyskuje coraz większą popularność w tej dziedzinie, jest fundacja rodzinna. W Polsce fundacja rodzinna stała się nie tylko sposobem na zarządzanie majątkiem, ale także skutecznym mechanizmem zabezpieczającym. W niniejszym artykule omówimy rolę oraz korzyści wynikające z ustanowienia fundacji rodzinnej jako instrumentu ochrony majątku przed wierzycielami.
Branża TSL (transport, spedycja, logistyka) doświadcza od kilkunastu miesięcy gospodarczej niepewności i spadków popytu na frachty. W tej sytuacji gotowość do szybkiej zapłaty bywa kartą przetargową w rozmowach z przewoźnikami. Popularnym sposobem na rozwiązanie tej kwestii do niedawna było skonto, ale ostatnie lata pokazały, że boom na ten produkt minął. Popularność zyskują alternatywy, które pozwalają spedycjom spłacać swoje zobowiązania bez obaw o utratę płynności finansowej.
W ramach eFaktoringu, czyli faktoringu online, przedsiębiorcy sfinansowali już transakcje na ponad miliard złotych. Za 80 proc. tej sumy odpowiadają najczęściej wybierane przez mikrofirmy: faktoring jawny z regresem oraz cichy. Powodem, dla którego przedsiębiorstwa sięgają po to rozwiązanie, są między innymi długie terminy zapłaty na fakturach w transakcjach B2B.
Rynek faktoringu w Polsce znajduje się obecnie w fazie rozwoju, a liczba zainteresowanych firm rośnie dwucyfrowo. I nie można się temu dziwić, gdyż dzięki usłudze, pieniądze z wystawionych faktur można mieć na koncie nawet tego samego dnia, zapewniając firmie płynność finansową. Wśród przedsiębiorców pojawia się jednak wiele pytań, w tym kluczowe - na co zwrócić uwagę podczas decyzji o wyborze podmiotu? To przede wszystkim oferowany poziom wsparcia i zrozumienie celów, a także wiarygodność usługodawcy. Kluczowe jest też to, czy firma ma innowacyjne podejście, a także czy dostarczane usługi cechują się łatwością dostępu, redukując tym samym biurokrację do minimum. Reasumując: partnerstwo, wiarygodność, innowacyjność i wygoda – to cechy rzetelnego partnera, o których rozmawiamy z Krzysztofem Florczakiem, prezesem FaktorOne.
REKLAMA