reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama

Temat: koszty uzyskania przychodu

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu koszty uzyskania przychodu. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące koszty uzyskania przychodu.

Czy niedobory inwentaryzacyjne można zaliczyć do kosztów?

Aktualizacja: 09.02.2018

Podatnik może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów niedobory stwierdzone w trakcie inwentaryzacji, pod warunkiem że są to niedobory niezawinione i nie stanowią ubytków w rozumieniu ustawy o podatku akcyzowym. »

Sześć spraw podatkowych, o których trzeba pamiętać na przełomie 2017 i 2018 r.

Aktualizacja: 20.12.2017

Koniec roku 2017 oraz początek roku 2018 to szczególnie gorący okres dla przedsiębiorców i księgowych. Przedstawiamy praktyczny przewodnik po tematach, o których koniecznie w tym czasie należy pamiętać. »

Niedobory ujawnione podczas inwentaryzacji w kosztach uzyskania przychodów

Aktualizacja: 03.11.2017

Do kosztów uzyskania przychodów można zaliczyć wartości ujawnionych w trakcie inwentaryzacji niedoborów, ale jedynie w tej wysokości w jakiej niedobory te uznane zostały za niezawinione i są normalnym następstwem prowadzonej działalności gospodarczej. Nie jest natomiast możliwe uznanie niedoborów za koszty, gdy powstają one w wyniku świadomych działań podatnika. »

Niedobory inwentaryzacyjne w kosztach uzyskania przychodu

Aktualizacja: 22.07.2016

Niedobór ujawniony w trakcie przeprowadzania inwentaryzacji może być zawiniony lub niezawiniony. Tylko w tym drugim przypadku pojawia się możliwość zaliczenia ubytku (straty) do kosztów uzyskania przychodu. Konieczne jest jednak spełnienie określonych warunków, na które wskazuje orzecznictwo sądów administracyjnych oraz interpretacje indywidualne przepisów prawa podatkowego. »

Jak zaksięgować zepsute oraz zniszczone zapasy

Aktualizacja: 26.01.2016

Firma posiada w magazynie materiały, których ewidencja prowadzona jest według cen zakupu. Podczas przeprowadzonej inwentaryzacji okazało się, że niektóre z nich są uszkodzone. Co należy zrobić i jak prawidłowo zaewidencjonować to zdarzenie w księgach rachunkowych? »

reklama

POLECANE

reklama

RACHUNKOWOŚĆ I PODATKI

Jak założyć nowoczesne biuro rachunkowe?

reklama

Ostatnio na forum

reklama

Artykuł Partnerski

Wszystko co musisz wiedzieć o PPK

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Dominika Miśkiewicz

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama