| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP

Temat: koszty

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu koszty. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące koszty.

Więcej obowiązków w dokumentowaniu cen transferowych

Aktualizacja: 26.01.2017

Nowe przepisy o dokumentowaniu transakcji transferowych nakładają na przedsiębiorców obowiązek przygotowania nowych dokumentów. Im większe przychody lub koszty w poprzednim roku podatkowym, tym więcej obowiązków. Przedsiębiorcy o przychodach powyżej 10 mln euro muszą dodatkowo przygotować analizę porównawczą, w której uzasadnią ekonomicznie marżę. Nawet jeśli nie jest to dla danej firmy obowiązkowy dokument, może stanowić skuteczne narzędzie obrony w trakcie kontroli – podkreśla Agnieszka Płachecka z Kancelarii Galt. »

Obowiązek sporządzenia dokumentacji podatkowej cen transferowych

Aktualizacja: 15.02.2018

Na początku 2017 roku zmianie uległy zasady dotyczące obowiązku sporządzania dokumentacji podatkowej cen transferowych. Jakie są obecne progi wyznaczające zakres obowiązku dokumentacyjnego i na co należy zwrócić uwagę przygotowując przedsiębiorstwo do nowych wymogów? »

Mniej podatników zobowiązanych do sporządzania dokumentacji podatkowej

Aktualizacja: 15.02.2018

Do końca 2016 r. dokumentacje podatkowe sporządzały obydwa podmioty powiązane będące stronami transakcji. W 2017 r. obowiązek ten ciąży na podatnikach, których przychody lub koszty w 2016 r. przekroczyły 2 mln euro. Może się zatem okazać, że tylko jedna strona transakcji będzie sporządzała dokumentację. Dla powstania obowiązku sporządzania dokumentacji podatkowej wystarczające jest, jeśli wartości przychodów lub kosztów przekroczą próg 2 mln euro (art. 25a ust. 1 pkt 1 updof, art. 9a updop). »

Zmiany w cenach transferowych w 2017 r. - zasady ustalania przychodów i kosztów

Aktualizacja: 25.08.2016

Na potrzeby ustalenia istnienia oraz zakresu obowiązku dokumentacyjnego, wynikającego z przepisów w obszarze cen transferowych, które zaczną obowiązywać od 1 stycznia 2017 r., prawidłowy jest taki sposób określenia przychodów/kosztów podatnika, który uwzględnia „ogół” przychodów oraz „ogół” kosztów. »

POLECANE

WYWIADY, RELACJE, WYDARZENIA

reklama

Ostatnio na forum

Jednolity Plik Kontrolny

Eksperci portalu infor.pl

Chałas i Wspólnicy

Kancelaria Prawna

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »