| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP

Temat: koszty

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu koszty. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące koszty.

Czy odszkodowanie za niewykonanie umowy z pracownikiem jest kosztem

Aktualizacja: 17.10.2019

Niedotrzymywanie zawartych z pracownikami umów nie stanowi naturalnego elementu funkcjonowania podmiotu gospodarczego, do którego odnoszą się normy prawne zawarte w ustawie o podatku dochodowym od osób prawnych. Nie można zatem uznać za koszt uzyskania przychodów poniesioną w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania bądź zabezpieczenia źródła przychodów wypłatę odszkodowania, którego podstawą było niewykonanie przez pracodawcę obowiązków wobec zatrudnionego uprzednio pracownika. »

Czy wydatki na karty podarunkowe dla pracowników są kosztem

Aktualizacja: 20.08.2019

Wydatki pracodawcy na karty podarunkowe dla pracowników, uprawniające do zakupów w określonych punktach handlowych, nie stanowią kosztów uzyskania przychodów. Przepisy podatkowe wyłączają bowiem z kosztów m.in. darowizny poniesione na rzecz osób fizycznych. »

Czy można zaliczyć do kosztów składki z tytułu ubezpieczenia na życie

Aktualizacja: 22.06.2018

Pracodawca nie może zaliczyć do kosztów składek z tytułu ubezpieczenia pracownika na życie, jeżeli umowa ubezpieczenia w okresie 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym ją zawarto, nie wyklucza wypłaty kwoty stanowiącej wartość odstąpienia od umowy, możliwości zaciągania zobowiązań pod zastaw praw wynikających z umowy lub wypłaty z tytułu dożycia wieku oznaczonego w umowie. »

Pracownicy chorują - pracodawcy ponoszą koszty

Aktualizacja: 16.10.2017

W 2016 roku polscy pracownicy spędzili na zwolnieniu lekarskim łącznie 220 milionów dni. Koszty z tym związane, ponoszone zarówno przez ZUS, jak i samych pracodawców, są liczone w miliardach złotych. Dzięki inwestycji w efektywną opiekę medyczną można je znacznie obniżyć, nawet o 11,8 mld zł – wynika z raportu „Praca. Zdrowie. Ekonomia. Perspektywa 2012–2016” opracowanego przez Medicover Polska. »

Można stosować 50% koszty do części wynagrodzenia

Aktualizacja: 07.07.2016

Pracodawca ma prawo zastosować 50% koszty uzyskania przychodu do tej części wynagrodzenia pracownika, która dotyczy jego działalności twórczej na rzecz pracodawcy. Do części wynagrodzenia za wykonywanie prac, które nie będą miały twórczego charakteru, należy zastosować zwykłe koszty pracownicze. »

Pracownik idzie do szkoły... czyli konsekwencje podatkowe szkoleń

Aktualizacja: 04.09.2015

Za nami 1 września – dzień, w którym większość dzieci rozpoczęła naukę w nowym roku szkolnym. Przywilej poszerzania swoich umiejętności nie dotyczy jednak tylko dzieci – również dorośli mogą podwyższać swoje kwalifikacje uczestnicząc w różnego rodzaju kursach i szkoleniach. Czy koszty poniesione na dokształcanie pracownika mogą być odliczone od podatku? »

POLECANE

WYWIADY, RELACJE, WYDARZENIA

reklama

Ostatnio na forum

Jednolity Plik Kontrolny

Eksperci portalu infor.pl

Radosław Pazik

Doradca podatkowy Dyrektor Oddziału Wielkopolskiego Instytutu Studiów Podatkowych w Poznaniu

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »