Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu księga przychodów i rozchodów. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące księga przychodów i rozchodów.
Czy można zaksięgować koszt w kpir na podstawie noty obciążeniowej?
Aktualizacja: 13.05.2011
Prowadzę działalność gospodarczą w lokalu stanowiącym moją własność. W budynku funkcjonuje wspólnota mieszkaniowa. Opłaty za fundusz eksploatacyjny, fundusz remontowy, fundusz zarządzania, wodę, CO i śmieci ponoszę na podstawie noty obciążeniowej wystawionej przez tę wspólnotę. Czy taki dokument może stanowić podstawę księgowania tych wydatków w podatkowej księdze przychodów i rozchodów? »
Od 2011 roku podatkowa księga przychodów i rozchodów dostosowana do PKWiU 2008
Aktualizacja: 08.12.2010
Na stronach internetowych Ministerstwa Finansów został umieszczony projekt rozporządzenia zmieniającego od 2011 roku rozporządzenie w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów. »
Czy do limitu obrotów trzeba liczyć przychody ze sprzedaży środków trwałych
Aktualizacja: 04.10.2011
Obowiązek prowadzenia ksiąg rachunkowych dotyczy osób fizycznych, spółek cywilnych osób fizycznych, spółek jawnych osób fizycznych oraz spółek partnerskich, jeżeli ich przychody, w rozumieniu art. 14 ustawy o PIT, za poprzedni rok podatkowy wyniosły w walucie polskiej co najmniej równowartość w złotówkach kwoty określonej w przepisach o rachunkowości (1.200.000 euro). Tak stanowi art. 24a ust. 4 ustawy o PIT. »
Którzy podatnicy PIT powinni prowadzić pełną księgowość w 2011 roku
Aktualizacja: 28.12.2010
W 2011 r. będzie musiał prowadzić pełną rachunkowość ten podatnik PIT (chodzi tu o osoby fizyczne, spółki cywilne osób fizycznych, spółki jawne osób fizycznych, spółki partnerskie) który w 2010 r. osiągnął co najmniej 4.784.400,- zł (1.200.000,- euro x 3,9870 zł) przychodów netto ze sprzedaży towarów, produktów i operacji finansowych. »
Jak rozliczyć w pkpir towar handlowy przekazany na potrzeby wewnętrzne firmy
Aktualizacja: 22.10.2010
Podstawowym przeznaczeniem towarów handlowych w ramach prowadzonej działalność gospodarczej jest ich dalsza odsprzedaż. Często zdarza się jednak, że firmy część zakupionego towaru przeznaczają na potrzeby wewnętrzne. »
Jak ewidencjonować przebieg pojazdu w podatkowej księdze przychodów i rozchodów
Aktualizacja: 18.09.2014
Przedsiębiorcy często wykorzystują na potrzeby działalności gospodarczej swój prywatny samochód osobowy. Mają obowiązek wówczas prowadzić ewidencję przebiegu pojazdu, tzw. „kilometrówkę”. Tylko wtedy wydatki poniesione z tytułu używania takiego samochodu mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów. »
Czy można zaliczyć do kosztów wydatek poniesiony na wynajęcie samochodu osobowego
Aktualizacja: 14.10.2010
Przedsiębiorca prowadząc działalność gospodarczą ma prawo na potrzeby tej działalności wynająć samochód osobowy od osoby fizycznej na podstawie umowy najmu. Rodzi się pytanie czy taki wydatek podatnik prowadzący podatkową księgę przychodów i rozchodów będzie mógł zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów? »
Co jest przychodem podlegającym opodatkowaniu ryczałtem od najmu
Aktualizacja: 14.10.2010
Przychodem z najmu przez wynajmującego nie są ponoszone przez najemcę koszty związane z przedmiotem najmu (opłaty czynszowo-eksploatacyjne np. za energię elektryczną, ogrzewanie, ciepłą i zimną wodę), jeżeli z umowy wynika, że najemca jest zobowiązany do ich ponoszenia. »
Jak obliczyć termin zawiadomienia naczelnika urzędu skarbowego o prowadzeniu pkpir
Aktualizacja: 25.10.2010
Podatkową księgę przychodów i rozchodów zakłada się na dzień 1 stycznia. Dwudziestodniowy termin do zawiadomienia w formie pisemnej naczelnika urzędu skarbowego właściwego według miejsca zamieszkania podatnika upływa zatem 21 stycznia. »
Jak udokumentować w kpir wydatki dokonane za pomocą karty kredytowej
Aktualizacja: 08.10.2010
Niejednokrotnie dokonujemy różnych drobnych zakupów ale niezbędnych do prowadzenia działalności gospodarczej (np. książek literatury fachowej) za pomocą karty kredytowej. Za dowód dokonania takiej operacji służy nam zestawienie operacji karty kredytowej. Czy taki dokument wystarczy do zaliczenia wydatku do kosztów uzyskania przychodów? »
Jak dokumentować zakup towarów na targowiskach
Aktualizacja: 08.10.2010
Gdy sprzedawca nie ma możliwości wystawienia faktury VAT i nie chce wystawić zwykłego rachunku - dokumentem potwierdzającym zakup może być odpowiednio sporządzony przez nabywcę dowód wewnętrzny. »
Dowody wewnętrzne jako podstawa zaliczenia wydatków do kosztów uzyskania przychodów
Aktualizacja: 16.09.2010
Zdarzają się sytuację, gdy podatnik nie ma innej możliwości jak udokumentowanie zakupionych towarów dokumentami (dowodami) wewnętrznymi zawierającymi nadany numer porządkowy, datę, wyszczególniony asortyment, jego ilość i cenę oraz podpis. »
Jak zaksięgować w kpir koszty ubezpieczenia majątku
Aktualizacja: 24.11.2011
Niejednokrotnie w związku z ubezpieczeniem majątku firmy przedsiębiorca zawiera z ubezpieczycielem umowy - polisy, na których ubezpieczyciel wskazuje kwotę składki ubezpieczeniowej do zapłaty. Często kwota ta jest podana w wartości ogółem oraz w rozbiciu na raty. Czy w takiej sytuacji dowodem, na podstawie którego zostanie zaksięgowany koszt ubezpieczenia majątku będzie polisa ubezpieczeniowa, w dacie jej wystawienia, obejmująca kwotę całej składki ubezpieczeniowej? A może dowód zapłaty raty składki ubezpieczeniowej, w dacie jej zapłaty? »
Aktualizacja: 23.08.2010
Prowadzimy podatkową księgę przychodów i rozchodów. Zgodnie z objaśnieniami do księgi w kolumnie 13 należy ewidencjonować m.in. wynagrodzenia wypłacane z tytułu umów zleceń i o dzieło. Ostatnio zakupiliśmy i wdrożyliśmy nowe oprogramowanie do komputerowego prowadzenia pkpir. Nasz dostawca oprogramowania poinformował nas, że za pomocą tego programu księguje się nie każdy rachunek z umów zleceń (bądź o dzieło) z osobna, lecz sumę tych rachunków w formie jednego dowodu wewnętrznego, który zawiera ich listę z kwotami brutto oraz numerami rachunków. Czy takie postępowanie jest prawidłowe i zgodne z rozporządzeniem MF w sprawie prowadzenia pkpir? »
Jak nierzetelność ksiąg podatkowych wpływa na postępowanie podatkowe
Aktualizacja: 21.07.2010
Zgodnie z treścią art. 193 § 1 ordynacji podatkowej księgi podatkowe prowadzone rzetelnie i w sposób niewadliwy stanowią dowód tego, co wynika z zawartych w nich zapisów. Oznacza to, że ksiąg podatkowych jako dowodu w postępowaniu podatkowym nie można zastępować innymi środkami dowodowymi w celu ustalenia okoliczności faktycznych mających odzwierciedlenie w zawartych w księgach zapisach - dopóki nie zostanie stwierdzona nierzetelność lub wadliwość tych ksiąg. »
Korekta w nowym JPK_V7 – jak to zrobić?