REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Prawa konsumenta, Sprzedaż przez internet

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Nieważność kredytu frankowego a roszczenia banku i konsumenta - treść opinii rzecznika generalnego TSUE

W dniu 16 lutego 2023 r. Anthony Michael Collins, rzecznik generalny Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał opinię w sprawie C-520/21 (Arkadiusz Szcześniak przeciwko Bankowi M. SA). Zdaniem Rzecznika Collinsa po uznaniu umowy kredytu hipotecznego za nieważną ze względu na nieuczciwe warunki konsumenci mogą dochodzić względem banków roszczeń wykraczających poza zwrot świadczeń pieniężnych. Natomiast banki nie mają tego prawa. Przy czym to do sądów krajowych należy ustalenie, w oparciu o prawo krajowe, czy konsumenci mają prawo dochodzić tego rodzaju roszczeń oraz, jeżeli tak jest, rozstrzygnięcie o ich zasadności.

Dropshipping oczami księgowej. Kasa fiskalna, paragony, dokumentowanie sprzedaży

Bardzo często trafiają do mnie osoby, najczęściej młode, które chcą rozpocząć działalność gospodarczą od dropshippingu. Skuszeni zarabianiem bez wydawania własnych pieniędzy często wchodzą w prowadzenie biznesu bez zastanowienia. Nasi Klienci - Sprzedawcy często rozpoczynają od inwestycji w szkolenia. Jest ich na rynku coraz więcej. Trudno mi zweryfikować faktyczny poziom merytoryczny tych kursów więc oprę się jedynie o informacje uzyskane od Klientów naszego Biura.

Podatek od sprzedaży rzeczy używanych

Wiele serwisów zachęca użytkowników do sprzedaży niepotrzebnych rzeczy przy użyciu internetowego ogłoszenia. Lepiej pozbyć się nieużywanych mebli za niewielką cenę niż przechowywać bez celu na balkonie. Pojawia się jednak pytanie – jak to wygląda od strony podatkowej? Czy urząd skarbowy może nas ścigać za niezgłoszoną sprzedaż na OLX?

Program lojalnościowy - jak to zrobić?

Program lojalnościowy. Utrzymywanie dobrych relacji z klientami ważne jest zawsze, ale w czasie pandemii może być szczególnie trudne. Jak dbać o tych, którzy przestali przychodzić do sklepów stacjonarnych? Chociażby, proponując im udział w wirtualnym programie lojalnościowym. Jak to zrobić?

Przedsiębiorca na prawach konsumenta od 2021 roku - co trzeba wiedzieć?

Przedsiębiorca na prawach konsumenta to trzeci podmiot, który pojawi się w prawie konsumenckim (obok konsumenta i przedsiębiorcy) od 1 stycznia 2021 r. Dzięki nowym przepisom Rzecznik Finansowy będzie mógł skuteczniej wspierać osoby fizyczne prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą. To efekt zmian w przepisach, które wchodzą w życie od 1 stycznia 2021 r. Nowe przepisy mają zastosowanie tylko do umów zawartych po 1 stycznia 2021 r. Jaką ochronę prawną posiada przedsiębiorca na prawach konsumenta?

Przedsiębiorca objęty ochroną konsumencką – zmiany od 2021 roku

Przedsiębiorcy (niektórzy) zostaną od 2021 roku objęci ochroną konsumencką. Już 1 stycznia 2021 roku w życie wejdą zmiany w prawie konsumenckim. Jedną z najważniejszych zmian będzie rozszerzenie ochrony konsumenckiej na przedsiębiorcę zawierającego umowę nienależącą do przedmiotu jego działalności gospodarczej. W obrocie gospodarczym obok konsumenta i przedsiębiorcy istniał zatem będzie trzeci podmiot, a mianowicie przedsiębiorca na prawach konsumenta. W określonych sytuacjach osoba taka będzie mogła być traktowana jako konsument, a tym samym zostanie objęta ochroną przewidzianą dla konsumentów. Którzy przedsiębiorcy zostaną objęci ochroną konsumencką?

Więcej praw dla klientów banków i firm ubezpieczeniowych

28 października 2020 r. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o rozpatrywaniu reklamacji i sporów klientów podmiotów rynku finansowego oraz o Funduszu Edukacji Finansowej. Nowe przepisy mają zwiększyć efektywność ochrony interesów klientów podmiotów rynku finansowego poprzez połączenie kompetencji Rzecznika Finansowego oraz Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Obywatele mają szybciej uzyskiwać informacje. Sprawniej niż dotychczas mają być identyfikowane pojawiające się na finansowym rynku konsumenckim problemy.

Reklama niezgodna z prawem – definicje, przykłady, odpowiedzialność

Reklama jako narzędzie marketingowe, służy przedsiębiorcy głównie do uzyskiwania nowych klientów, jednakże coraz częściej na rynku pojawiały się reklamy stworzone z naruszeniem obowiązującego prawa. Ustawa z dnia 23 sierpnia 2007 roku o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 2070) stoi na straży ochrony praw konsumentów, którzy niejednokrotnie zdołali złapać się na przynętę reklamową stosowaną przez przedsiębiorców. Zwiększona aktywność Prezesa UOKiK w zakresie zgodności informacji reklamowych z prawem, może dotknąć wielu przedsiębiorców, którzy w przypadku naruszeń przygotować muszą się na duże kary finansowe.

Jak ogłosić upadłość

Przedsiębiorcy przechodzący problemy z niewypłacalnością powinni przeanalizować swoją sytuację prawną przez pryzmat nowych przepisów Prawa upadłościowego. Być może zgodnie z ideą ustawodawcy zgłoszenie upadłości pozwoli wyjść z długów, a także uchronić się przed dalszym ich pogłębianiem. Zwłaszcza teraz, w tak kryzysowej dla przedsiębiorstw sytuacji spowodowanej epidemią koronawirusa.

Działalność gospodarcza za pośrednictwem internetu – wymogi prawne

Prowadzenie działalności gospodarczej za pośrednictwem internetu wymaga spełnienia wielu obowiązków wynikających z przepisów prawa. Choć w powszechnej świadomości kluczowym aktem prawnym, który nakłada obowiązki w tym obszarze, jest RODO, to jednak nie należy zapominać o pozostałych regulacjach mających istotny wpływ na kształt procesów w przedsiębiorstwie internetowym.

Zwolnienie z kasy fiskalnej przy sprzedaży towarów przez Internet

Sprzedawcy zajmujący się handlem elektronicznym, tzw. e-commerce, którzy sprzedają towary przez Internet drogą wysyłkową, mogą pod pewnymi warunkami skorzystać ze zwolnienia z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kasy rejestrującej. A mówiąc wprost, mogą nie używać kas fiskalnych.

Zmiany w opodatkowaniu VAT handlu online od 2021 r.

Podatnik, którzy sprzedaje online towary lub świadczy usługi na rzecz konsumentów i przekroczy roczny próg obrotu w wysokości 10 tys. euro, będzie musiał rozliczać się z fiskusem po nowemu. Nowe regulacje wejdą w życie od 2021 r.

Odszkodowanie lub zadośćuczynienie za zmarnowany urlop

Liczba skarg, jaka co roku trafia do urzędu ochrony konkurencji i konsumentów na touroperatorów, wskazuje, że część turystów zamiast wspomnień relaksu przywozi z wakacji długą listę rozczarowań. Warto mieć na uwadze, że obok uprawnienia do obniżenia ceny podróżny ma prawo domagać się odszkodowania lub zadośćuczynienia za szkody lub krzywdy poniesione w związku z niezgodnościami.

Sprzedaż na Amazon - problem z rozliczaniem VAT

Jak realizowane są transakcje sprzedaży za pośrednictwem globalnego sklepu internetowego Amazon? A także dlaczego sprzedawcy mają problem z rozliczaniem podatku VAT od zrealizowanych tam transakcji?

Fiskus walczy z nielegalnie sprzedającymi przez Facebooka

Jednym z zdań Krajowej Administracji Skarbowej jest ograniczanie szarej strefy w internecie. KAS ostrzega, że osoby, które decydują się na sprzedaż w internecie, w tym na Facebooku, powinny pamiętać o robieniu tego zgodnie z przepisami podatkowymi.

Wniosek o upadłość konsumencką byłego przedsiębiorcy

Upadłość konsumencka może zostać ogłoszona także w przypadku byłego przedsiębiorcy, mimo długów powstałych w związku z wcześniej prowadzoną działalnością gospodarczą. Przy czym sporządzenie skutecznego wniosku o ogłoszenie upadłości konsumenckiej jest w takim przypadku znacznie trudniejsze, wymaga bowiem głębszego uzasadnienia i właściwego opisania postępowania przedsiębiorcy jako osoby niewypłacalnej.

Sprzedaż online w Wielkiej Brytanii - rejestracja i rozliczenie VAT

67 milionów mieszkańców oraz bardzo rozwinięty rynek zakupów online czynią z Wielkiej Brytanii bardzo ważny rynek dla sklepów e-commerce. Zakupy w Internecie są niezwykle popularną formą aktywności Brytyjczyków, co w konsekwencji przyciąga firmy z całego świata, także z Polski. Zasady rejestracji do VAT GB i rozliczenie podatku VAT to jedne z najczęstszych pytań od przedsiębiorców sprzedających na brytyjskim rynku. W artykule przedstawimy kiedy występuje obowiązek rejestracji do VAT w Wielkiej Brytanii oraz zasady jego rozliczenia.

Działalność e-commerce – przedsiębiorca musi mieć dobry regulamin

Mimo to, że rynek e-commerce rozwija się bardzo dynamicznie, nadal wielu przedsiębiorców nie ma regulaminu albo całkowicie zapomina o konieczności przystosowania go do nieustannie zmieniających się regulacji prawnych i specyfiki konkretnej działalności internetowej. Tymczasem prawidłowo sformułowany regulamin jest podstawą funkcjonowania każdego serwisu lub sklepu internetowego. Pomaga też uniknąć szeregu nieprzyjemnych konsekwencji w relacjach tak z klientem, jak i z organami państwa.

Gwarancja, rękojmia - reklamacja konsumenta, obowiązki sprzedawcy i gwaranta

Uprawnienia reklamacyjne konsumentów oraz obowiązki sprzedawców towarów i usług wynikające rękojmi i obowiązki gwarantów wynikające z udzielonych gwarancji wyjaśniają eksperci z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Wyjaśnienia dotyczą m.in. problemów z reklamacją rzeczy kupionych w internecie od osoby fizycznej niebędącej przedsiębiorcą, towarów używanych, czy zakupów nabytych za granicą. Warto też wiedzieć jakiej pomocy może udzielić rzecznik konsumentów lub organizacja konsumencka, a także co zrobić jeżeli konsument zawarł umowę wskutek wprowadzenia w błąd przez pracownika przedsiębiorcy.

Handel internetowy - Ministerstwo Finansów sprawdza wystawianie faktur

Ministerstwo Finansów zauważa, że w internetowych serwisach aukcyjnych podatnicy VAT sprzedają nowe towary (np. telefony komórkowe i tablety) z informacją, że nie wystawiają faktury. To niezgodne z przepisami VAT i może wskazywać na zaniżanie podstawy opodatkowania, tym samym powstanie zaległości podatkowej oraz sankcji VAT. Ministerstwo Finansów zapowiada, że wkrótce będzie się kontaktować z takimi podatnikami, aby wyjaśnić kwestie wystawiania faktur za transakcje.

Ogólny termin przedawnienia roszczeń będzie skrócony z 10 do 6 lat

16 stycznia 2017 r. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy Kodeks cywilny oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez ministra sprawiedliwości. Projekt zakłada m.in. skrócenie ogólnego terminu przedawnienia roszczeń do 6 lat (obecnie jest 10 lat), czy wprowadzenie nowego sposobu liczenia upływu terminu przedawnienia – bieg terminu przedawnienia ma się kończyć z upływem ostatniego dnia roku kalendarzowego (nie będzie to jednak dotyczyć terminów przedawnienia krótszych niż dwa lata).

Internetowe kupony rabatowe bez PIT

Fakt skorzystania przez konkretne osoby z przyznanych rabatów (tj. ich realizacja przy zakupach towarów dokonywanych za pośrednictwem platformy) nie prowadzi do powstania po ich stronie przychodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym. Uzyskany w ten sposób rabat nie stanowi przychodu w rozumieniu ustawy o PIT.

Świadczenie usług turystycznych – zmiany od 2018 roku

Projekt ustawy wdrażający dyrektywę PE i Rady (UE) 2015/2302 w sprawie imprez turystycznych i powiązanych usług turystycznych, zakłada przede wszystkim ochronę konsumentów korzystających z ofert podmiotów niebędących przedsiębiorcami oraz podmiotów oferujących „pakiety dynamiczne”. Przeprowadzenie szerokiego zakresu zmian ma na celu dostosowanie obowiązujących przepisów do zmieniających się realiów funkcjonowania rynku turystycznego.

Sprzedaż nowych telefonów i tabletów w procedurze VAT-marża - ostrzeżenie MF

Ministerstwo Finansów informuje, że monitorując handel internetowy stwierdziło (zwłaszcza na popularnych platformach aukcyjnych) rozpowszechnioną praktykę stosowania procedury VAT-marża, przy obrocie nowymi towarami. Dotyczy to przede wszystkim towarów z kategorii elektroniki, a zwłaszcza telefonów komórkowych oraz tabletów. Ministerstwo ostrzega przed konsekwencjami tej praktyki, bowiem procedura VAT-marża nie może być stosowana do dostaw towarów nowych. Podatnicy, u których stwierdzono tą praktykę mogą się spodziewać specjalnych powiadomień z MF drogą mailową lub SMS-em.

Sprzedaż internetowa a zwolnienie z kasy rejestrującej

Przedsiębiorca prowadzący sklep internetowy, który przyjmuje płatność za dostawę bezpośrednio przelewem na swój rachunek bankowy, ale także kartą kredytową, za pobraniem oraz nawet za pośrednictwem systemów płatności takich jak np. PayU, jest zwolniony z rejestrowania dostawy w kasie rejestrującej.

Skrócenie terminów przedawnienia roszczeń - nowelizacja Kodeksu cywilnego

Rząd planuje skrócić termin przedawnienia roszczeń niezwiązanych z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz niebędących roszczeniami o świadczenia okresowe – z 10 do 6 lat. Również z 10 do 6 lat ma być skrócony termin przedawnienia roszczeń stwierdzonych prawomocnym orzeczeniem sądu lub innego organu powołanego do rozpoznania spraw danego rodzaju albo orzeczeniem sądu polubownego oraz stwierdzonych ugodą.

Zmiany w polubownym rozwiązywaniu sporów

W Polsce polubowny sposób rozwiązywania sporów konsumenckich jest mało rozpowszechniony, ale dzięki wchodzącym 10 stycznia w życie przepisom powinno się to zmienić. Nowe regulacje będą mieć istotny wpływ m.in. na podmioty rynku finansowego i ich klientów. Instytucje te będą musiały informować klientów o sposobach pozasądowego rozwiązywania ewentualnych sporów. Rzecznik Finansowy, który będzie instytucją właściwą dla podmiotów z sektora finansowego, zyska nowe narzędzia, które ten proces usprawnią.

Będzie łatwiej polubownie rozstrzygnąć spór z konsumentem

Ułatwienie konsumentom polubownego rozwiązywania sporów z przedsiębiorcami, zakłada ustawa uchwalona przez Sejm. Przewiduje ona m.in. powołanie Rzecznika Praw Pasażera Kolei przy UTK oraz uporządkowanie systemu istniejących instytucji mediacyjnych.

Opodatkowanie sprzedaży towarów wyprodukowanych w Polsce przez oddział spółki zagranicznej

Niejednokrotnie zagraniczne firmy tworzą oddziały w Polsce w celu ulokowania tutaj zakładów produkcyjnych i dokonywania sprzedaży wytworzonych produktów. Jak powinien zostać opodatkowany dochód uzyskiwany z takiej działalności?

Zakaz sprzedaży e-papierosów niepełnoletnim

E-papierosów nie będzie można używać w miejscach, w których obowiązuje zakaz palenia, np. na przystankach i w szkołach. Zakazane będzie udostępnianie i sprzedaż papierosów elektronicznych i pojemników z płynem osobom poniżej 18 lat. Nie będzie też można kupić e-papierosów i pojemników zapasowych w automatach.

Będzie łatwiej kupować i sprzedawać przez internet

Komisja Europejska przedstawiła propozycje reform, które mają pozwolić konsumentom oraz firmom łatwiej kupować i sprzedawać produkty i usługi online w UE. Celem regulacji jest zniesienie barier, które od lat blokują jednolity rynek cyfrowy.

Jak opodatkować sprzedaż w internecie

Uzyskiwanie dochodów ze sprzedaży w internecie oznacza konieczność rozliczenia się z urzędem skarbowym, nie zawsze jednak podatnik w tym celu musi zakładać działalność gospodarczą. Dochody pochodzące np. z wynajęcia powierzchni reklamowej na blogu można bowiem opodatkować podobnie jak dochody z najmu.

Business to business – co przedsiębiorca powinien wiedzieć o transakcjach B2B?

Na pewno wielu przedsiębiorców zastanawia się, jak usprawnić proces dokonywania transakcji z kontrahentami. Długotrwała realizacja zamówień oraz niepewność co do stanu płatności za towar czy usługę mogą skutecznie zaburzać prawidłowe funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Już dziś możesz to zmienić, przeprowadzając transakcje ze swoimi partnerami przez internet. Ten rodzaj robienia zakupów nie jest już wyłącznie zarezerwowany dla handlu komercyjnego.

Sprzedaż „wirtualnych przedmiotów” w grach komputerowych – skutki podatkowe

Znaczna część sieciowych gier komputerowych, czyli takich, w których jednocześnie może grać bardzo dużo osób, daje możliwość pozyskiwania „surowców” lub „przedmiotów”, które później w ramach gry mogą być odsprzedawane innym graczom. W związku z tym jaką stawką będzie objęta sprzedaż „towarów” pozyskanych w grze komputerowej, a ile trzeba będzie zapłacić od zysku ze zbycia „przedmiotów” wytworzonych w świecie wirtualnym?

Platforma internetowego rozstrzygania sporów (ODR) już działa

15 lutego 2016 r. Komisja Europejska uruchomiła nową platformę, aby pomóc konsumentom i sprzedającym w rozstrzyganiu sporów dotyczących zakupów przez internet.

E-zakupy - jak nie dać się oszukać

Jak bezpiecznie kupować w sieci, jakie obowiązki ma sklep internetowy, jakie uprawnienia przysługują kupującym - radzą eksperci, prawnicy z Kancelarii Radców Prawnych Lubasz i Wspólnicy.

Jak zdobyć i utrzymać klienta sklepu internetowego?

Ponad połowa internautów kupuje w sklepach internetowych, kierując się przede wszystkim ceną, wygodą i łatwym dostępem do ofert różnych sklepów. Choć okazuje się, że jakość obsługi ma znaczenie zaledwie dla 18 proc. z nich, zignorowanie tej grupy może okazać się sprzedażowym strzałem w kolano. W dobie dokonujących się rewolucji technologiczno-mobilnych, wdrożenie w sklepie internetowym obsługi na poziomie marketingu 3.0 jest szansą na szybkie zdobycie przewagi konkurencyjnej.

Czy przedsiębiorstwa są gotowe na klienta mobilnego?

Dynamiczny, stale rozwijający się i coraz bardziej konkurencyjny rynek musi nieprzerwanie dostosowywać się do rozwoju technologicznego. Jego nieodłącznym elementem stały się urządzenia mobilne, które coraz częściej stanowią narzędzie dokonywania zakupów. Wygoda kupowania z każdego miejsca na Ziemi sprawia, że użytkownicy urządzeń przenośnych stają się coraz liczniejszą grupą konsumentów, o których warto zawalczyć.

Poszkodowany w wypadku komunikacyjnym nie jest konsumentem - uchwała SN

Poszkodowani w wyniku zdarzeń komunikacyjnych zostaną wyłączeni spod konsumenckiej ochrony UOKiK – to efekt uchwały Sądu Najwyższego z 9 września 2015 r. Zdaniem Urzędu, również oni powinni mieć zapewnioną ochronę konsumencką.

Czy przedsiębiorca może zawrzeć umowę z konsumentem przez SMS-a

Ustawa o prawach konsumenta, która weszła w życie 25 grudnia 2014 r., w sposób istotny zmieniła dotychczasowe zasady zawierania umów przez telefon. Obecnie zawarcie umowy w trakcie rozmowy telefonicznej jest już niemożliwe - może być ona jedynie wstępem do jej podpisania. Mimo tego, że strony uzgodniły przez telefon główne założenia kontraktu, przedsiębiorca musi przedstawić je na piśmie, a konsument potwierdzić podpisem w takiej samej formie. Powstaje jednak pytanie, czy umowę z konsumentem można zawrzeć przez SMS-a?

Nowe obowiązki informacyjne dotyczące reklamy kredytu

Dokładne wskazanie informacji, które będą musiały być podane przez kredytodawców w przekazach reklamowych dotyczących kredytu konsumenckiego oraz zmiany w zakresie wypowiedzenia umowy kredytu odnawialnego – to niektóre z rozwiązań jakie przewidują przygotowane przez rząd założenia zmian w ustawie o kredycie konsumenckim.

Wykorzystanie nowoczesnych technologii w obsłudze klienta

Czy wykorzystanie nowoczesnych technologii w obsłudze klienta może obniżyć koszty, zwiększyć jakość dialogu oraz pomóc w budowaniu baz lojalnych konsumentów? Jaki odsetek osób już dziś korzysta z aplikacji mobilnych w procesach związanych z obsługą klienta? W jakich branżach technologie te sprawdzają się najbardziej?

Większa ochrona prawna kredytobiorców i pożyczkobiorców

Zwiększenie poziomu ochrony konsumentów korzystających z usług finansowych firm udzielających kredytów i pożyczek konsumenckich, które nie są objęte obowiązkiem uzyskania zezwolenia Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) zakłada projekt nowelizacji ustawy o nadzorze nad rynkiem finansowym, ustawy – Prawo bankowe oraz niektórych innych ustaw.

Allegro pod lupą fiskusa

Handel w internecie jest prężnie rozwijającą się sferą, generującą rokrocznie ogromne zyski dla prowadzących transakcje w wirtualnej przestrzeni. Wyniki badań Milward Brown pokazują, iż Allegro było w 2014 roku jednym z najczęściej odwiedzanych portali, a jego działalność wiąże się z obrotem 10 mld złotych w skali roku. W związku z tym na myśl nasuwa się kilka pytań związanych z rozliczaniem transakcji z fiskusem. Kto i kiedy musi się rozliczyć z działalności na Allegro? Jakie są konsekwencje braku rozliczenia?

System e-CODEX ułatwi przedsiębiorcom odzyskanie należności od kontrahentów z UE

Polska dołączyła do pilotażu systemu e-CODEX, dzięki któremu Polscy przedsiębiorcy i konsumenci będą mogli dochodzić swoich roszczeń wobec unijnych kontrahentów przez internet. Elektroniczne postępowania będą dotyczyły m.in. europejskiego nakazu zapłaty i drobnych roszczeń.

Sprzedaż przez internet - obowiązki przedsiębiorcy

Ustawa o prawach konsumenta, obowiązująca od 25 grudnia 2014 roku, nakłada na przedsiębiorców prowadzących sprzedaż przez internet szereg obowiązków, w szczególności cały katalog zobowiązań informacyjnych. Ustawa rozszerza zakres informacji, jakie mają być przekazane konsumentowi zawierającemu umowę.

Ułatwienia w rozwiązywaniu sporów między konsumentami a przedsiębiorcami

Rząd przyjął założenia do projektu ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich, przedłożone przez prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Nowe rozwiązania przewidują m.in. ułatwienia w polubownym rozwiązywaniu sporów między konsumentami i przedsiębiorcami.

Wyprzedaż kolekcji - opodatkowanie VAT i PIT

Hobbyści i kolekcjonerzy, sprzedający część swoich kolekcji muszą wiedzieć, że takie transakcje nie są obojętne podatkowo. Organy podatkowe mogą potraktować takie działania, jako opodatkowane podatkiem od towarów i usług. Natomiast nie trzeba płacić podatku dochodowego, jeżeli sprzedaż elementów kolekcji nastąpiła po upływie 6 miesięcy od ich nabycia.

Sklep internetowy - dokumentacja dotycząca ochrony przetwarzanych danych osobowych

Przedsiębiorcy dokonujący sprzedaży towarów za pośrednictwem sklepu internetowego powinni pamiętać, że ciążące na nich obowiązki nie ograniczają się wyłącznie do przygotowania regulaminu sklepu i zapewnienia takiego funkcjonowania portalu, aby spełnione zostały wymogi nakreślone w przepisach regulujących prawa konsumenta.

Prawo ochrony konkurencji i konsumentów - nowe regulacje

Od 18 stycznia br. obowiązują nowe regulacje w prawie ochrony konkurencji i konsumentów. Zmiany wdrażają rozwiązania mające wzmocnić polski system ochrony konkurencji i konsumentów oraz uproszczenie i skrócenie procedur, zwłaszcza w zakresie kontroli koncentracji przedsiębiorców.

REKLAMA