REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Sprzedaż premiowa, Rabat

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Informacja o obniżonej cenie towaru lub usługi - nowy obowiązek sprzedawców od 1 stycznia 2023 r.

Obowiązek uwidaczniania, obok ceny i ceny jednostkowej, również informacji o obniżonej cenie towaru lub usługi zakłada rozporządzenie Ministra Rozwoju i Technologii dotyczące uwidaczniania cen towarów i usług - przekazał PAP resort. Rozporządzenie wchodzi w życie 1 stycznia 2023 r. - dodano.

Rabat – rozliczenie i korekta VAT, faktura korygująca

Jak i kiedy można rozliczyć rabat w podatku VAT? Co powinna zawierać faktura korygującą „in minus” uwzględniająca rabat do pierwotnej sprzedaży?

Wydanie vouchera (kuponu) zniżkowego, karty rabatowej, kodu wymienialnego na bilety a podatek

Wydanie vouchera (kuponu) zniżkowego, karty rabatowej lub kodu wymienialnego na bilety nie wiąże się z powstaniem przychodu. Nie wiadomo bowiem, czy zostaną one w ogóle zrealizowane. Przedsiębiorca, który przekazuje taką nagrodę laureatom konkursu marketingowego, nie ma więc obowiązków płatnika podatku dochodowego od osób fizycznych - orzekł Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z 4 października 2022 r.

30 groszy rabatu na 1 litr paliwa na stacjach Orlen z aplikacją VITAY - od 27 czerwca do końca wakacji

Od poniedziałku 27 czerwca do końca wakacji 2022 r. PKN Orlen wprowadza rabat w wysokości 30 groszy za litr benzyny i oleju napędowego dla właścicieli aplikacji lojalnościowej Orlenu VITAY - poinformował 24 czerwca 2022 r. na twitterze prezes spółki Daniel Obajtek. Z rabatem można kupić maksymalnie 150 litrów paliwa miesięcznie.

Program lojalnościowy w czasie inflacji. Klienci szukają oszczędności

Od czego zależy zainteresowanie programami lojalnościowymi? Czynników jest wiele, ale kluczowym może być skala osiąganych korzyści. Szalejąca inflacja sprawia, że Polacy szukają oszczędności. A dzięki dobrym programom mogą zaoszczędzić bardzo konkretne kwoty.

Bonusy ilościowe - jak rozliczać w VAT?

Bonusy ilościowe - rozliczenie VAT. Jak prawidłowo ujmować w deklaracji VAT bonusy za ilość?

Jak nagradzać kontrahenta? Rabaty, obniżki cen, programy lojalnościowe

Jak nagradzać kontrahenta? Aby produkt konkretnej firmy trafił do konsumenta, do zakupu trzeba przekonać nie tylko ostatecznego kupującego. Handlowcy z hurtowni często osobiście odwiedzają sklepy, salony kosmetyczne czy serwisy samochodowe, próbując przekonać właścicieli lub pracowników do swojej oferty. Handlowiec może przekonać kontrahentów do współpracy nie tylko doskonałą znajomością oferty, czy dobrymi cenami ale także umiejętnie skonstruowanymi programami lojalnościowymi.

Skonta i rabaty przy rozliczaniu transakcji międzynarodowych

W transakcjach handlowych rozróżniamy różnego rodzaju obniżki cen. Wśród najczęściej stosowanych są skonta i rabaty. Należy jednak pamiętać, że ich udzielenie ma wpływ na podstawę opodatkowania podatkiem od towarów i usług (VAT), a tym samym także na wysokość podatku jaki zapłaci przedsiębiorca.

Rabaty retrospektywne sieci handlowych pod lupą UOKiK

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął postępowania wyjaśniające, w których sprawdza, czy sieci handlowe poprzez stosowane rabaty retrospektywne nie wykorzystują przewagi kontraktowej wobec małych i średnich przedsiębiorców, dostarczających produkty do ich sklepów.

Zakupy pracownika w imieniu pracodawcy a sprzedaż premiowa – rozliczenie PIT

Jeżeli w ramach akcji marketingowej nagrodę otrzymuje osoba dokonująca w imieniu swojego pracodawcy określonego poziomu zakupów, powstały po jej stronie przychód nie korzysta ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych (PIT). W przypadku bowiem gdy dodatkowe świadczenie uzyskuje osoba dokonująca zakupów na rachunek osoby trzeciej, nie mamy do czynienia ze sprzedażą premiową.

Konkursy i loterie promocyjne, sprzedaż premiowa - zasady opodatkowania

Przedsiębiorca, czy inny organizator akcji promocyjnej z nagrodami (jak konkurs, loteria, czy sprzedaż premiowa) powinien pamiętać, że koszt nagród nie jest jego jedynym wydatkiem. W szczególności warto zainteresować się podatkami, a te będą one się od siebie różniły, w zależności od rodzaju akcji.

Rozrachunki z kontrahentami - stanowisko Komitetu Standardów Rachunkowości

Ministerstwo Finansów opublikowało stanowisko Komitetu Standardów Rachunkowości w sprawie rozrachunków z kontrahentami. Ma ono zastosowanie po raz pierwszy do sprawozdań finansowych sporządzonych za rok obrotowy rozpoczynający się od 1 stycznia 2019 r., z możliwością jego wcześniejszego zastosowania.

Świadczenia dla uczestników programów rabatowych - rozliczenie PIT

Do wypłacanych przez spółkę nagród (premii pieniężnych) uczestnikom programów rabatowych (osobom fizycznym nieprowadzącym działalności gospodarczej), związanych ze sprzedażą premiową, ma zastosowanie zwolnienie określone w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o PIT, jeżeli jednorazowa wartość nagrody nie przekroczy kwoty 760 zł. Nagrody przyznawane w ramach programów rabatowych uczestnikom będącym klientami spółki za skuteczne polecenie oferty spółki, stanowią nagrody związane ze sprzedażą premiową.

Udzielasz rabatu - musisz skorygować fakturę

Firmy, które udzielają rabatów z tytułu wcześniejszej płatności, nie uciekną przed obowiązkową korektą faktur – wynika z wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego. Sąd kasacyjny potwierdził stanowisko fiskusa, że w takiej sytuacji faktura musi zostać wystawiona na pełną kwotę sprzedaży, a po rabacie skorygowana in minus (wyrok NSA z 30 maja 2018 r., sygn. akt I FSK 325/16).

Internetowe kupony rabatowe bez PIT

Fakt skorzystania przez konkretne osoby z przyznanych rabatów (tj. ich realizacja przy zakupach towarów dokonywanych za pośrednictwem platformy) nie prowadzi do powstania po ich stronie przychodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym. Uzyskany w ten sposób rabat nie stanowi przychodu w rozumieniu ustawy o PIT.

„Prerabat” nie stanowi przychodu

Kwota udzielonego „prerabatu” nie będzie stanowiła przychodu podatkowego związanego z prowadzoną działalnością gospodarczą. Podatnik rozlicza „prerabat”, ujmując w kosztach podatkowych wydatki na zakup towaru w wysokości uwzględniającej kwotę udzielonego „prerabatu”.

Rabat naturalny nie jest nieodpłatnym świadczeniem opodatkowanym CIT

Aby można było określone świadczenie zaliczyć do kategorii świadczeń nieodpłatnych stanowiących źródło przychodu podlegającego opodatkowaniu, w świetle art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT, musi dojść do stosunku prawnego, w wyniku którego jeden podmiot dokonuje określonego świadczenia, drugi natomiast to świadczenie otrzymuje nieodpłatnie.

Rozliczenie VAT akcji promocyjnych - rabaty, skonta, sprzedaż premiowa

W warunkach gospodarki rynkowej sprzedawcy prześcigają się w pomysłach mających na celu pozyskanie nowych klientów oraz zatrzymanie dotychczasowych, czego oczekiwanym rezultatem ma być zwiększenie przychodów ze sprzedaży oraz zysków. Często stosowanym narzędziem marketingowym, służącym temu celowi, jest np. przyznanie rabatu towarowego, rabatu pośredniego, skonta, premii pieniężnej czy nagrody wydanej w ramach sprzedaży premiowej. Rodzaj udzielonego rabatu wpływa na sposób rozliczenia VAT. Faktura korygująca dokumentująca skonto może być rozliczona, mimo że sprzedawca nie ma potwierdzenia odbioru faktury korygującej. Tak samo nie każda wypłacona premia może być rozliczona jak rabat. W niektórych przypadkach to wynagrodzenie za świadczoną usługę.

Otrzymany rabat – korekta kosztów w CIT

Podatnicy mają wątpliwości jak zakwalifikować podatkowo uzyskany od kontrahenta rabat posprzedażowy – przykładowo za dobre wyniki sprzedaży. Czy jest to premia, a w związku z tym przychód? Okazuje się jednak, że nie jest to przychód podatkowy a korekta kosztów uzyskania przychodów. Kiedy trzeba dokonać takiej korekty?

Udzielenie skonta przy wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów (WDT) - wystawienie faktur korygujących

Przepisy ustawy o VAT nakładają na przedsiębiorców szereg powinności związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą. Jeden z nich dotyczy obowiązku wystawiania faktur korygujących przez sprzedawcę w sytuacji kiedy po wystawieniu faktury pierwotnej dojdzie do udzielenia rabatu.

Czy otrzymanie przez spółkę gratisowych produktów za zakup określonej ilości towaru generuje po jej stronie przychód w CIT?

Przedsiębiorcy w ramach organizowanych przez siebie akcji promocyjnych w przypadku zakupu przez kontrahentów określonej ilości towaru przekazują im gratisowe produkty. Powyższe skutkuje u nabywcy tym, że za tę samą cenę otrzymuje dodatkowy towar. Czy nabywca powinien otrzymane gratisy rozpoznać w podatku dochodowym od osób prawnych jako przychód?

Zlecenie agencji marketingowej organizacji sprzedaży premiowej - obowiązki płatnika PIT

Obecnie powszechną praktyką jest zlecanie przez przedsiębiorców usług polegających na organizowaniu i obsłudze programów sprzedaży premiowej wyspecjalizowanym agencjom marketingowym. Kluczową kwestią dla dokonania prawidłowego rozliczenia podatkowego jest ustalenie, który podmiot będzie płatnikiem zryczałtowanego podatku dochodowego (PIT) od nagród otrzymywanych w ramach takiego programu przez uczestników będących osobami fizycznymi nieprowadzącymi działalności gospodarczej.

Rozliczanie rabatów - podatki i rachunkowość

Jesteśmy dystrybutorem narzędzi elektrycznych. Naszym odbiorcom hurtowym udzielamy rocznych rabatów. Ich wartość jest ustalana dopiero około 3 miesięcy od zakończenia roku. Chodzi o to, aby wyeliminować pozorne sprzedaże. Jak w kontekście nowych przepisów podatkowych obowiązujących od 1 stycznia br. powinnam ująć taki rabat? Czy mam to zrobić w 2015 roku (sprawozdanie jeszcze nie jest sporządzone), czy już w 2016 roku?

Zbiorcze faktury korygujące dokumentujące rabaty

Podatnik VAT może udokumentować przyznawane współpracującym firmom premie pieniężne (rabaty) za pomocą zbiorczych korekt, jeżeli dany rabat był udzielany w odniesieniu do wszystkich dostaw towarów zrealizowanych w danym okresie na rzecz konkretnego nabywcy.

Rabat cenowy udzielony w momencie sprzedaży towarów - ujęcie w księgach rachunkowych

Przedsiębiorcy w celu zwiększenia udziału w rynku, wielkości sprzedaży, a w konsekwencji poziomu generowanych zysków, powinni dbać o rozwijanie stabilnych relacji z kontrahentami. Mogą temu służyć różnego rodzaju narzędzia marketingowe mające zachęcać i motywować klientów (zarówno tych dotychczasowych, jak i potencjalnych) do nabywania oferowanych przez firmę świadczeń. Przykładem takiego instrumentu jest sprzedaż rabatowa, której przedmiotem może być rabat cenowy, rabat towarowy, sprzedaż premiowa, premia pieniężna.

Opodatkowanie PIT nagród pieniężnych w związku ze sprzedażą premiową

Głównym problemem w opodatkowaniu nagród otrzymywanych w związku ze sprzedażą premiową jest brak zdefiniowania w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych (ustawa o PIT) pojęcia „sprzedaż premiowa”. Wobec czego konieczne jest odwołanie się do praktyki jej funkcjonowania, uwzględniając cele, jakim ma ona służyć.

Nota księgowa jest jak faktura - dokumentowanie rabatu

W wyroku z 28 sierpnia 2015 r. (sygn. akt I FSK 1281/14) Naczelny Sąd Administracyjny rozwiał wątpliwości, które pojawiały się podczas rozliczania podatku VAT przy otrzymaniu rabatu pośredniego.

10% PIT od nagród w konkursie, także gdy występują elementy programu motywacyjnego

Zdaniem organów podatkowych konkurs mający na celu zwiększenie sprzedaży to faktycznie program motywacyjny. Dlatego też nagrody w takim konkursie nie mogą być opodatkowane 10% stawką PIT. Inaczej zinterpretował przepisy WSA we Wrocławiu. Jego zdaniem nagrody w każdym konkursie powinny być objęte 10% stawką PIT. Nawet, gdy konkurs ma elementy programu motywacyjnego, a zwłaszcza, jeśli biorą w nim udział osoby niezwiązane ze spółką umowami o pracę.

Czy na fakturze musi być wykazany rabat, gdy został udzielony

Sprzedałem klientowi z rabatem kafelki do łazienki. Na fakturze napisałem już jednak cenę towaru po uwzględnieniu obniżki. Czy muszę teraz poprawić fakturę i wykazać na niej rabat przyznany kupującemu?

Premie pieniężne dokumentowane fakturą

Otrzymujemy premie pieniężne za zapewnienie produktom pochodzącym od dostawców właściwej ekspozycji w punktach sprzedaży. W umowie z klientem zobowiązujemy się do zapewnienia w sklepach produktom tych dostawców miejsc nie gorszych niż ekspozycja głównych konkurentów dostawcy, według planu ułożenia produktów ustalonym przez dostawcę. Czy powinniśmy otrzymanie takiej premii pieniężnej udokumentować fakturą VAT czy notą obciążeniową, bo spotkaliśmy się z rozbieżnymi opiniami w tej kwestii?

Jak dokumentować rabat udzielony na podstawie okazanego vouchera

Firma prowadzi akcje promocyjne, w czasie których klienci otrzymują vouchery uprawniające do otrzymania rabatu przy kolejnych zakupach. Przy realizacji vouchera w sytuacji, gdy wartość rabatu jest równa wartości sprzedawanego towaru generuje się faktura VAT z wartościami netto, VAT i brutto równymi zero. Czy taka „zerowa" faktura jest prawidłowa?

Jak wystawić korektę faktury z tytułu zwrotu towaru, którego dostawa stanowiła podstawę kalkulacji premii pieniężnej

Wypłacamy naszym kontrahentom premie pieniężne w przypadku zrealizowania określonego poziomu zakupów, dokumentując tę czynność fakturą. Zdarza się jednak, że już po wypłacie premii klienci zwracają nam towar, którego dostawa stanowiła podstawę kalkulacji premii. Nie są jednak zobowiązani do zwrotu premii w części przypadającej na zwrócony towar. Czy wystawiana w związku ze zwrotem towarów faktura korygująca powinna odnosić się do ceny netto przed udzieleniem premii, czy też do ceny netto pomniejszonej o wypłaconą premię?

Sprzedaż premiowa dotyczy też akcji promocyjnych związanych ze świadczeniem usług

Od 1 stycznia 2015 r. z przepisów ustawy o PIT jednoznacznie wynika, że przepisy dotyczące sprzedaży premiowej dotyczą zarówno sprzedaży towarów, jak i świadczenia usług. W poprzednim stanie prawnym nie było to jasno sprecyzowane, w wyniku czego dochodziło do sporów podatników z władzami skarbowymi. 17 lipca 2015 r. NSA wydał wyrok, w którym potwierdził, że również przed zmianą przepisów, art. 21 ust 1 pkt 68 ustawy o PIT miał zastosowanie do akcji promocyjnych organizowanych w związku ze świadczeniem usług. Jest to kolejny wyrok NSA potwierdzający to stanowisko.

Premie pieniężne wypłacane przez banki (tzw. cashback) to sprzedaż premiowa

Naczelny Sąd Administracyjny wydał wyrok rozstrzygający spór o opodatkowanie nagród wypłacanych użytkownikom kart płatniczych (tzw. cashback). NSA potwierdził, że wypłaty były związane ze sprzedażą premiową.

Podatek od rabatów przyznawanych klientom przez banki

20 marca 2015 r. na stronie Sejmu została zamieszczona odpowiedź Ministra Finansów na zapytanie posła Stanisława Pięty w sprawie obciążania podatkiem dochodowym rabatów, które banki oferują swoim klientom.

Premia pieniężna dotycząca WNT - rozliczenie VAT

Spółka z o.o. dokonuje wewnątrzwspólnotowych nabyć towarów od stałego klienta z Niemiec. W związku z przekroczeniem we wrześniu limitu zakupów w październiku otrzymaliśmy notę uznaniową wystawioną 30 września 2014 r. na bonus za 2014 r. (1% wartości sprzedaży). Jak to rozliczyć dla celów VAT? Czy prawidłowe będzie, jeżeli bonus wykażę w deklaracji VAT-7 i informacji podsumowującej VAT-UE za październik według kursu z 29 września 2014 r.?

Rozliczanie rabatów w VAT

W coraz bogatszej praktyce gospodarczej rabaty to chętnie stosowane narzędzie intensyfikacji sprzedaży. Przybierają one najróżniejsze formy, od klasycznego rabatu pieniężnego, przez skonta, do rabatów towarowych, czy nawet tzw. rabatów pośrednich (udzielanych nie nabywcy, lecz kolejnemu podmiotowi w łańcuchu transakcyjnym).

REKLAMA