REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Tarcza Antykryzysowa, Paragon

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Dochód z umorzenia wsparcia PFR bez podatku do końca 2024 roku

Nie będzie pobierany podatek od dochodu z umorzenia wsparcia PFR również w roku 2024 – wynika z projektu rozporządzenia opublikowanego na stronach RCL. Z tego rozwiązania może skorzystać ok. 4 tys. podmiotów.

KAS wykrył zaniżanie podatków na 6,5 mln zł. Firma nie wydawała paragonów, świadczyła usługi przewozowe przez mobilną aplikację

Ponad 6,5 mln zł przychodu nie zadeklarowała do opodatkowania spółka świadcząca na terenie całego kraju usługi przewozowe przez mobilną aplikację – wynika z kontroli przeprowadzonej przez Dolnośląski Urząd Celno-Skarbowy we Wrocławiu.

Kara 3 tys. zł za paragon na ladzie. Przepisy milczą, fiskus wręcza mandaty

Trzy tysiące złotych - tyle miała zapłacić sprzedawczyni w jednej z lodziarni w Polsce, którą urząd skarbowy ukarał mandatem za położenie paragonu na ladzie sklepu. Kara została ostatecznie uchylona przez Krajową Administrację Skarbową. Jednak przepisy nie regulują sposobu wręczania paragonów konsumentom, co prowadzi do kuriozalnych sytuacji.

E-paragony to oszczędności dla firm. Na jakim poziomie?

Oszczędności kosztowe na samym procesie fiskalizacji dzięki e-paragonom mogą sięgać od 50 do 80 proc. względem papierowych – przekazał prezes Platformy Detalistów Cezary Pierzan. Dodał, że udział e-paragonów na tle papierowych w Polsce nie jest duży, ale dynamika ich wprowadzania się zwiększa.

Paragon dokumentujący otrzymaną zaliczkę. Jak wystawić? Co powinien zawierać?

Klient wpłacił zaliczkę na usługę budowlaną. Czy podatnik powinien zaewidencjonować na kasie fiskalnej paragon z pozycją "zaliczka na montaż stolarki PCV" czy jako "montaż stolarki PCV"?

Gdzie zgłosić niewydanie paragonu? Co powinien zawierać prawidłowy paragon? Czy jest kara za niewzięcie paragonu?

Ministerstwo Finansów w cyklicznej akcji "Weź paragon" zachęca do brania paragonów a jednocześnie wyjaśnia gdzie można zgłosić fakt niewydania paragonu konsumentowi przez sprzedawcę i jaką treść powinien zawierać prawidłowo wystawiony paragon fiskalny. Czy jest kara za niewzięcie paragonu? Czy wystarczy pargon elektroniczny, czy musi być papierowy?

Paragony z kas fiskalnych - przechowywanie, utylizacja

Minister Finansów udzielił wyjaśnień odnośnie przechowywania i utylizacji paragonów fiskalnych z kas rejestrujących (kas fiskalnych).

Korekta stawki VAT przy transakcji z konsumentem [TSUE]

Czy po skorygowaniu stawki VAT dla konsumenta przedsiębiorca może ubiegać się o zwrot VAT? Problem ma zostać rozstrzygnięty przez TSUE na skutek pytania prejudycjalnego, skierowanego przez Naczelny Sąd Administracyjny (sprawa I FSK 1225/18). Temat jest szczególnie interesujący w kontekście podmiotów handlowych zajmujących się branżą retail.

Ewolucja kas fiskalnych - co nas czeka?

Kasy fiskalne przechodzą w ostatnich latach prawdziwą rewolucję, która zmierza do raportowania transakcji do urzędu skarbowego w czasie rzeczywistym. Jednocześnie rynek odchodzi już od kas w postaci dużego sprzętu, obsługiwanego przez kasjera. Coraz bardziej popularne są kasy samoobsługowe, w różnych postaciach i o różnych funkcjonalnościach. Ostatnio przedsiębiorcy coraz większą uwagę przykładają do kas wirtualnych, które mają postać oprogramowania instalowanego na dowolnym urządzeniu. Niestety nie wszystkie branże mogą korzystać z tego rozwiązania.

Jak przechowywać paragony i raporty fiskalne?

Prowadzimy sklep internetowy. Do każdej sprzedaży ewidencjonowanej na kasie z elektronicznym zapisem kopii wystawiamy fakturę elektroniczną. Do tych faktur musimy przechowywać paragony klienta. Czy możemy je zeskanować i przechowywać w formie elektronicznej? A co z raportami fiskalnymi?

Paragon fiskalny 2022 - informacje na paragonie, oszustwa, kontrole KAS

Co czwarty sprzedający nie wystawił prawidłowego paragonu – to wynik kontroli przeprowadzonych przez Krajową Administrację Skarbową (KAS) w wakacje 2022 r. Ministerstwo Finansów podkreśla, że paragon to większe bezpieczeństwo klienta oraz dowód uczciwości ze strony przedsiębiorcy i poszanowania zasad uczciwej konkurencji. KAS prowadzi bieżące kontrole mające na celu uszczelnianie systemu podatkowego i walki z tzw. „szarą strefą”, jednak w przypadku oszustw paragonowych ogromne znaczenie ma postawa kupujących, czyli nas wszystkich. Czy każdy sprzedawca musi wystawić paragon? Czym są prawidłowo wystawione paragony, do czego mogą posłużyć i gdzie zgłaszać nieprawidłowości?

Jak wygląda prawidłowy paragon fiskalny? Akcja MF i KAS: Weź paragon i wspieraj uczciwy biznes na wakacjach

Ministerstwo Finansów i Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) przypominają, że prawidłowo wydany paragon to bezpieczeństwo klienta i dowód uczciwości przedsiębiorcy. Organy KAS stale sprawdzają, czy sprzedawcy wydają paragony i czy są one poprawnie wystawione. W okresie wakacyjnym działania takie prowadzone są z większym natężeniem w miejscowościach turystycznych. Jak powinny wyglądać prawidłowo wystawione paragony, do czego mogą posłużyć i gdzie można zgłaszać nieprawidłowości?

KAS: Mandat za niewydanie paragonu po nabyciu sprawdzającym

W ciągu czterech pierwszych miesięcy br. KAS przeprowadziła ponad 3 tys. nabyć sprawdzających. Część ekspertów przekonuje, że obowiązujące od tego roku przepisy budzą wątpliwości, a fiskus chętnie wykorzystuje nowe narzędzie. Z danych wynika, że nałożono ponad 800 mandatów karnych na łączną kwotę blisko 800 tys. zł. Ponadto w pierwszym kwartale organy KAS dokonały 89 tymczasowych zajęć ruchomości.

E-paragon w kasach fiskalnych online

E-paragon już wkrótce w kasach fiskalnych online. Resort finansów przygotował rozporządzenie w tej sprawie. Sprzedawca używający kasy online nie będzie musiał drukować paragonu, przy czym e-paragon będzie mógł wystawić i wydać nabywcy, za jego zgodą i w sposób z nim uzgodniony.

Zatrudnianie cudzoziemców a koniec pandemii – jak szybko zmienią się przepisy?

Zatrudnianie cudzoziemców. Tarcza antykryzysowa automatycznie przedłużyła ważność wiz i pozwoleń na pracę dla obcokrajowców. Od momentu odwołania stanu epidemii lub zagrożenia epidemicznego wrócą jednak poprzednie zasady. Dowiedz się, ile czasu zostanie na legalizację pracy i pobytu cudzoziemców w Polsce.

Paragony fiskalne - dlaczego warto je brać?

Paragony fiskalne. Pod hasłem „Weź paragon” rusza coroczna, ogólnopolska kampania informacyjno-edukacyjna Ministerstwa Finansów. Akcja ma uświadomić Polakom znaczenie brania i wydawania paragonu fiskalnego. Kampania będzie prowadzona do końca sierpnia 2021 roku. Ministerstwo Finansów tłumaczy m.in. jak wygląda prawidłowy paragon i jak rozpoznać błędny.

Wystawianie faktur do paragonów

Wystawianie faktur do paragonów. Zgodnie z art. 111 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług (dalej: „ustawa o VAT”) podatnik dokonujący sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej jest zobowiązany prowadzić ewidencję tej sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej. Ponadto podatnik ten musi także wystawić i wydać klientowi paragon fiskalny lub fakturę w postaci papierowej lub elektronicznej.

Zmiany w tarczy antykryzysowej: od 4 maja zwolnienia z ZUS

W myśl rozporządzenia Rady Ministrów z 16 kwietnia 2021 r. w sprawie wsparcia uczestników obrotu gospodarczego poszkodowanych wskutek pandemii COVID-19 (Dz. U z 2021 r., poz. 713), które wchodzi w życie 4 maja 2021 roku, przedsiębiorcy z konkretnie wskazanych branż będą mogli wnioskować o zwolnienie ze składek ZUS za marzec oraz kwiecień 2021 r. W rozporządzeniu zawarto również informację o możliwości wnioskowania o świadczenia postojowe, od jednego do maksymalnie pięciu takich świadczeń.

Rusza proces umarzania subwencji z Tarczy PFR

Umorzenie subwencji z Tarczy PFR. Już 29 kwietnia rozpocznie się proces umarzania subwencji przyznanych na mocy Tarczy 1.0 Polskiego Funduszu Rozwoju. Kto może na nie liczyć, na co trzeba uważać?

PIT przedsiębiorcy a tarcza antykryzysowa - jak rozliczyć

PIT a Tarcza antykryzysowa. Eksperci Krajowej Informacji Skarbowej udzielili odpowiedzi na pytania najczęściej zadawane przez przedsiębiorców (podatników podatku dochodowego od osób fizycznych - PIT, podatku liniowego, ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych) odnośnie rozliczenia podatkowego wsparcia finansowego udzielonego na podstawie przepisów tzw. tarczy antykryzysowej.

Wniosek o dotację na pokrycie kosztów działalności - jak liczyć spadek przychodów?

We wniosku o dotację na pokrycie bieżących kosztów działalności mikro–i małych przedsiębiorców nie ma błędu; spadek przychodów należy liczyć do całej działalności gospodarczej - poinformowało PAP biuro prasowe Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii.

Tarcza 8.0. Kolejna dziurawa Tarcza Antykryzysowa

Tarcza Antykryzysowa 8.0. Od 28 lutego 2021 r. obowiązuje kolejna już rządowa Tarcza Antykryzysowa (Tarcza 8.0). Wprowadza ona możliwość aż trzykrotnego skorzystania z mikropożyczki dla niektórych firm o określonym wiodącym PKD oraz wydłuża termin składania wniosków do 31 maja 2021 roku.

Przedłużenie ważności zezwoleń na pracę cudzoziemców w czasie epidemii

Zezwolenia na pracę cudzoziemców w czasie COVID-19. Specjalna (anty-covidowa) ustawa z 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych zawiera przepisy przedłużające ważność wszystkich rodzajów zezwoleń na pracę cudzoziemców w Polsce. Dotyczy to także oświadczeń o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcowi. Państwowa Inspekcja Pracy wyjaśnia wątpliwości związane z tymi przepisami, dotyczące różnych stanów faktycznych.

Obniżenie wymiaru czasu pracy cudzoziemcowi w czasie COVID-19

Obniżenie wymiaru czasu pracy cudzoziemcowi w czasie COVID-19. Czy jest dopuszczalne obniżenie cudzoziemcowi wymiaru czasu pracy albo liczby godzin pracy w tygodniu lub miesiącu, określonej w oświadczeniu wpisanym do ewidencji w PUP, zezwoleniu na pracę bądź zezwoleniu na pobyt czasowy i pracę, jeżeli wskutek epidemii COVID-19 nie ma dla niego tyle pracy, ile wskazano w tych dokumentach? Na pytanie odpowiada Państwowa Inspekcja Pracy.

Tarcza 8.0 - kody PKD, dofinansowanie, dotacja, postojowe, zwolnienie ze składek ZUS

Tarcza 8.0. Od 28 lutego 2021 roku przedsiębiorcy z branż najbardziej dotkniętych epidemią COVID-19 mogą korzystać z dotychczasowych form wsparcia finansowego: świadczenia postojowego, dofinansowania wynagrodzeń, dotacji na pokrycie bieżących kosztów działalności i zwolnienia z opłacania składek ZUS. Szczegóły tej pomocy finansowej zostały uregulowane w rozporządzeniu Rady Ministrów z 26 lutego 2021 r. w sprawie wsparcia uczestników obrotu gospodarczego poszkodowanych wskutek pandemii COVID-19 (Dz.U. 2021 poz. 371).

Oczywista pomyłka na paragonie a korekta VAT

Oczywista pomyłka na paragonie a korekta VAT. Skoro wnioskodawca dokonał zaewidencjonowania przy zastosowaniu kasy rejestrującej sprzedaży, która faktycznie nie miała miejsca, to ma prawo do korekty wykazanych w deklaracji VAT-7 za miesiąc lipiec 2017 r. kwot dotyczących podstawy opodatkowania oraz podatku należnego. Takie stanowisko wynika z interpretacji indywidualnej Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 19 stycznia 2021 r.

Restrukturyzacja - dlaczego przedsiębiorcy składają mniej wniosków?

Restrukturyzacja. Dane z sądów pokazują, że w 2020 r. nastąpił dwucyfrowy spadek składanych wniosków o restrukturyzację. Dlaczego przedsiębiorcy składają mniej wniosków o restrukturyzację?

Zakres pomocy z Tarczy 7.0

Zakres pomocy z Tarczy 7.0. Przedsiębiorcy z kolejnych branży mogą od 1 lutego 2021 r. składać wnioski o pomoc w ramach Tarczy 7.0 i uzyskać od państwa m.in. świadczenie postojowe, mikropożyczkę czy zwolnienie z ZUS. Jednak jak wskazują eksperci, proponowany zakres pomocy dla wielu firm, zwłaszcza z branży hotelarskiej i turystycznej, może okazać się niewystarczający.

Restrukturyzacja. Procedura uproszczonego postępowania o zatwierdzenie układu

Restrukturyzacja. Procedura uproszczonego postępowania o zatwierdzenie układu, wprowadzona przez tarczę antykryzysową, cieszy się coraz większą popularnością. Przedsiębiorcy jednak mają coraz mniej czasu, aby z niej skorzystać. Według obowiązującego stanu prawnego jest to możliwe tylko do końca czerwca tego roku. Krajowe spółki decydują się więc na dynamiczny proces restrukturyzacji.

Tarcza 7.0 – kody PKD, zasady i formy wsparcia finansowego

Tarcza 7.0 – kody PKD. Rozporządzenie w sprawie wsparcia uczestników obrotu gospodarczego poszkodowanych wskutek pandemii COVID-19 (tzw. Tarcza Antykryzysowa 7.0) obowiązuje od 1 lutego 2021 r. W ramach 7. wersji tej Tarczy przewidziano pomoc dla przedsiębiorców działających w 47 branżach o łącznej sumie ok. 5,2 mld zł. Na pomoc rządową, oprócz hotelarzy i restauratorów mogą liczyć także m.in. nauczyciele języków obcych, właściciele pralni czy taksówkarze. Tarcza wprowadza kilka form wsparcia, w tym ponowne postojowe, dotacje w wysokości 5 tys. zł na pokrycie bieżących kosztów działalności i zwolnienie z opłacania składek. Przepisy tzw. Tarczy 7.0 wyjaśniają eksperci z zakresu prawa gospodarczego z MGM Kancelarii Mirosławski, Galos, Mozes w Sosnowcu – radca prawny Mariusz Mirosławski, wspólnik Kancelarii oraz radca prawny Anna Zielińska – Jadwiszczok.

Tarcza Finansowa 2.0 - jak otrzymać i na co wydać subwencje?

Tarcza Finansowa 2.0. Przedsiębiorcy z 45 branży mogą do 28 lutego 2021 r. ubiegać się o subwencje z Tarczy Finansowej 2.0 Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR). Osoby fizyczne prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą mogą otrzymać nawet 324 tys. zł., a firmy z sektora MŚP – 3,5 mln zł.

Tarcza 6.0 - zleceniobiorcy

Tarcza Antykryzysowa 6.0 z grudnia 2020 roku wprowadziła dodatkowe świadczenie postojowe i zwolnienie ze składek ZUS dla tzw. freelancerów, tj. osób wykonujących umowy cywilnoprawne (umowy agencyjne, umowy zlecenia lub inne umowy o świadczenie usług).

Tarcza 6.0 – terminy składania wniosków i rodzaje wsparcia

Tarcza 6.0, to zbiorcza nazwa dla uchwalonych w grudniu 2020 r. nowych zasad wsparcia finansowego dla branż najbardziej dotkniętych epidemią COVID-19. Przede wszystkim rozszerzono zakres kodów PKD, które uprawniają do otrzymania wsparcia. Kto może uzyskać wsparcie finansowe na dofinansowanie wynagrodzeń pracowników w ramach Tarczy 6.0? Jaka jest wysokość i czas dofinansowania? Do kiedy i jak złożyć wniosek? Kto może uzyskać jednorazowe dodatkowe świadczenie postojowe dla osób prowadzących działalność gospodarczą? Kto może uzyskać dodatkowe świadczenia postojowe dla branży turystycznej i rekreacyjnej? Kto może uzyskać jednorazową dotację z Funduszu Pracy dla mikro- i małych przedsiębiorców? Kto może uzyskać zwolnienie z opłacania składek za listopad 2020 r.?

Wnioski o pomoc z Tarczy Finansowej 2.0 PFR od 15 stycznia do 28 lutego 2021 r.

Tarcza Finansowa 2.0 PFR - wnioski o wsparcie będą przyjmowane od 15 stycznia do 28 lutego 2021 r. Natomiast procedura odwoławcza w ramach Programu będzie trwała od 1 lutego 2021 r. do 31 marca 2021 r., z możliwością przedłużenia tych terminów do 30 czerwca 2021 r.

Ranking przepisów podatkowych roku 2020

Ranking przepisów podatkowych roku 2020, przygotowany przez Stowarzyszenie Podatników w Polsce, pokazuje jak podatnicy ocenili nowe przepisy podatkowe, które pojawiły się w mijającym roku. Jakie były największe buble i hity podatkowe roku 2020?

Kasy fiskalne online i wirtualne kasy fiskalne - co warto wiedzieć?

Wirtualne kasy fiskalne i kasy fiskalne online. Którzy podatnicy muszą stosować kasy fiskalne online od 1 stycznia 2021 r.? Kto może korzystać z wirtualnej kasy fiskalnej (kasy programowej)?

Tarcza Antykryzysowa 6.0 do znowelizowania? Posłowie pomylili daty

Tarcza Antykryzysowa 6.0 została opublikowana w dniu 15 grudnia 2020 r. w Dzienniku Ustaw. Zawiera ona nie tylko nowe przepisy pomocowe, ale także nowelizuje dotychczas obowiązujących rozwiązań. Między innymi poszerza katalog przedsiębiorców, którzy mogą skorzystać ze zwolnienia z ZUS za miesiące od lipca do września 2020 roku, ale tylko teoretycznie – termin na złożenie wniosku według ustawy mija bowiem… 30 listopada bieżącego roku.

Umorzone lub zmniejszone zobowiązania publicznoprawne - ujęcie w księgach i sprawozdaniu finansowym

Umorzone lub zmniejszone zobowiązania publicznoprawne (np. podatki, czy składki ZUS) muszą zostać właściwie ujęte w księgach rachunkowych i zaprezentowane w sprawozdaniu finansowym. Jak to poprawnie zrobić radzi Komitet Standardów Rachunkowości w opublikowanych 10 grudnia 2020 r. rekomendacjach pt. Sprawozdanie finansowe w czasie pandemii COVID -19.

Ewidencja faktur uproszczonych w nowym JPK_VAT bez zmian do 30 czerwca 2021 r.

Ewidencja faktur uproszczonych w nowym JPK_VAT pozostanie bez zmian do 30 czerwca 2021 r. Chodzi o prawo do zbiorczego ewidencjonowania paragonów z NIP kupującego do 450 zł. Oznacza to, że obecnie obowiązujące zasady ewidencjonowania paragonów uznanych za faktury uproszczone nie ulegną zmianie po 1 stycznia 2021 r. Zmiana terminu spowodowana jest m.in. przez COVID-19.

Tarcza branżowa dla firm uchwalona przez Sejm

19 listopada 2020 r. Sejm uchwalił poselski projekt ustawy o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych - czyli tzw. tarczę branżową, która przewiduje rządową pomoc dla sektorów gospodarki (branż) najbardziej dotkniętych skutkami pandemii. Wsparcie ma przysługiwać firmom reprezentującym branże m.in. gastronomiczną, kulturalno-rozrywkową, dbającą o zdrowie fizyczne czy sprzedaży detalicznej.

Które firmy skorzystają z nowego pakietu antykryzysowego?

Duża część dofinansowania z nowego pakietu antykryzysowego obejmie jedynie sektory objęte restrykcjami, jak w przypadku branży gastronomicznej, handlowej czy też fitness. Nie obejmie też młodych firm - skomentował dla PAP Adam Ziębicki z kancelarii prawnej Chałas i Wspólnicy.

2 tys. zł na każdy etat i umowę zlecenie z FGŚP - dla kogo, kiedy?

Wicepremier, minister rozwoju, pracy i technologii Jarosław Gowin zapowiedział nowy instrument pomocy dla branż dotkniętych restrykcjami związanymi z koronawirusem – wypłaty w wysokości do 2 tys. zł na każdy etat i umowę zlecenie z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych.

Nowe przepisy VAT dotyczące faktur uproszczonych

Traktowanie paragonów z NIP nabywcy o wartości nieprzekraczającej 450 zł (lub 100 euro) za faktury uproszczone przysparza spore problemy przedsiębiorcom. Ma się to zmienić. Ministerstwo Finansów proponuje bowiem, by paragon fiskalny z numerem NIP nabywcy wystawiony na kwotę do 450 zł nie był fakturą uproszczoną.

Środki pomocowe dla przedsiębiorstw ze wsparciem BGK

Obecnie wiele firm ma trudności z pozyskaniem i odnowieniem finansowania, dlatego warto zwrócić uwagę, że ciągle istnieje możliwość zabezpieczenia dodatkowego z Funduszu Gwarancji Płynnościowych Banku Gospodarstwa Krajowego (BGK). Wiele przedsiębiorstw skorzystało ze wsparcia tarczy antykryzysowej i z programów oferowanych przez Polski Fundusz Rozwoju, co z pewnością zaspokoiło w większości ich potrzeby bieżące. Jednak niebawem może się okazać, że to zbyt mało, aby radzić sobie na rynku.

Kontrole podatkowe w nadchodzących miesiącach – co będą weryfikować organy podatkowe i jak przygotować firmę?

W najbliższym czasie należy spodziewać się wzmożonej aktywności ze strony organów skarbowych - kontrolujących będą interesować nie tylko przeszłe rozliczenia podatkowe, ale również prawidłowe wydatkowanie wsparcia finansowego przyznanego w ramach kolejnych Tarcz Antykryzysowych. Kierunek, w którym zmierza fiskus wskazują również planowane zmiany legislacyjne, wymierzone w zwalczanie transakcji i operacji służących sztucznej optymalizacji podatkowej. Z tego względu coraz więcej przedsiębiorców decyduje się zapewnić sobie profesjonalną asystę w relacjach z organami podatkowymi.

Tarcze antykryzysowe zaskarżone do Trybunału Konstytucyjnego

Rzecznik Praw Obywatelskich zaskarżył 30 września 2020 r. do Trybunału Konstytucyjnego przepisy zawarte w czterech tzw. tarczach antykryzysowych i zmieniające regulacje z szeregu kodeksów - poinformowało 6 października 2020 r. Biuro RPO. Według Rzecznika, Sejm nie dochował wymogów prac nad zmianami w kodeksach.

ZUS zwróci 600 mln przedsiębiorcom - efekt interwencji Krajowej Izby Doradców Podatkowych

Zakład Ubezpieczeń Społecznych rozpoczął proces tworzenia not umorzeniowych. ZUS zwróci polskim przedsiębiorcom 600 mln nadpłaconych wiosną składek. To efekt skutecznej interwencji Krajowej Izby Doradców Podatkowych i Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców.

Faktura do paragonu - błąd w numerze NIP na paragonie

Minister Finansów wyjaśnił, że w przypadku zaistnienia błędu w numerze NIP nabywcy umieszczonym na paragonie fiskalnym dopuszcza się możliwość wystawienia noty korygującej, zgodnie z art. 106k ustawy o VAT do wystawionej do takiego paragonu faktury albo paragonu fiskalnego będącego fakturą uproszczoną. Jednocześnie Minister sprecyzował, że jako błąd w numerze NIP należy rozumieć oczywistą pomyłkę, na przykład brak jednej cyfry, przestawienie cyfr, bądź pomyłkę w jednej cyfrze. W wypadku popełnienia takiej pomyłki należy wystawić fakturę z takim samym błędnym numerem NIP, jaki znalazł się na paragonie i następnie do tej faktury powinna być wystawiona nota korygującą z prawidłowym numerem NIP. Minister Finansów uznał jednak, że nie można wystawić noty korygującej w przypadku, gdy na paragonie fiskalnym nie umieszczono w ogóle numeru NIP lub podano kompletnie błędny numer NIP, np. 9999999999 lub NIP innego podatnika.

Faktura elektroniczna wysłana na e-mail zamiast paragonu

Czy w sytuacji sprzedaży dokonywanej na rzecz klienta będącego osobą fizyczną nieprowadzącą działalności gospodarczej, która to sprzedaż jest ewidencjonowana przy użyciu kasy rejestrującej, w przypadku przesłania klientowi faktury elektronicznej na wskazany w procesie rejestracji adres e-mail (w formie dokumentu elektronicznego lub linku do dokumentu elektronicznego) firma będzie zobowiązana do wydania klientowi również paragonu fiskalnego?

Tarcza turystyczna - jaką pomoc przewiduje dla organizatorów wycieczek i turystów?

Zapewnienie preferencyjnych pożyczek na zwroty wpłat klientów organizatorów turystyki, specjalny fundusz, w którym będą gromadzone pieniądze dla turystów i organizatorów wycieczek za odwołane imprezy turystyczne, postojowe oraz zawieszenie składek ZUS dla całej branży turystycznej - taką pomoc dla turystyki przygotowało Ministerstwo Rozwoju. Nowelizacja ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych, po zaproponowaniu drobnych poprawek przez Senat, wraca teraz do Sejmu. Tarcza turystyczna z pomocą dla branży turystycznej ma zacząć działać od jesieni.

REKLAMA