REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Unia Europejska, Transport

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

System do obsługi zgłoszeń celnych wywozowych AES po nowemu w Polsce od 31.10.2024

Wprowadzenie nowych systemów celnych do funkcjonowania obrotu towarowego z krajami trzecimi w Polsce nastąpi 31 października 2024 bez okresu przejściowego. Oznacza to, że z dniem 30 października tracą ważność wszystkie pozwolenia na procedurę uproszczoną w miejscu przez zgłaszającego do procedury wywozu.

Czy będzie podatek od posiadania aut? Rząd wnosi o rewizję KPO

Podatek od posiadania aut w ramach KPO. Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że rząd w wysłanej do Komisji Europejskiej rewizji KPO wnosi o rezygnację w stosunku do Polski z obowiązku wprowadzenia podatku od posiadania samochodów osobowych.

Limit płatności gotówkowych 10 000 EUR w całej UE. Kiedy? Czy w Polsce ten limit będzie obniżony?

W odpowiedzi na interpelację poselską minister finansów Andrzej Domański udzielił wyjaśnień odnośnie nowych przepisów Unii Europejskiej dotyczących limitów płatności gotówkowych.

Unijny Import Control System 2 - nowe zasady związane z taryfą celną towarów

Unijny Import Control System 2 to nowe zasady związane z taryfą celną towarów. Przewoźnicy muszą uważać, by nie zapłacić kary.

Lista krajów i terytoriów niechętnych współpracy do celów podatkowych

Opublikowane zostało obwieszczenie MF dotyczące listy krajów i terytoriów wskazanych w unijnym wykazie jurysdykcji niechętnych współpracy do celów podatkowych przyjmowanym przez Radę Unii Europejskiej. Obwieszczenie zostało wydane w związku ze zmianami w unijnym wykazie.

Projekt ustawy o kryptoaktywach. Będzie nadzór nad rynkiem i ochrona inwestorów

Projekt ustawy o kryptoaktywach przewiduje wprowadzenie nowych rozwiązań w obszarze sektora rynku kryptoaktywów, mających na celu realizację prawa unijnego, w szczególności w zakresie skutecznego nadzoru nad tym rynkiem i ochrony inwestorów. Ustawa, z pewnymi wyjątkami, ma wejść w życie z dniem 30 czerwca 2024 roku.

Dlaczego gospodarka strefy euro słabnie wobec USA od czasu wprowadzenia waluty euro?

W ciągu 25 lat od wprowadzenia euro przewaga gospodarcza Stanów Zjednoczonych nad strefą euro zwiększyła się niemal trzykrotnie. W 1999 r. roku, kiedy wprowadzono walutę euro, gospodarka USA była o 11% większa niż gospodarka strefy euro pod względem parytetu siły nabywczej. Od tego czasu różnica ta wzrosła do 30% - piszą eksperci Allianz Trade w obszernym opracowaniu Allianz Research: „Europa wydaje się pozostawać w tyle za Stanami Zjednoczonymi na wielu frontach” w lutym 2024 r.

Potwierdzenie unijnego statusu celnego towarów. Od 1 marca 2024 r. pierwsza faza wdrożenia systemu PoUS. Środowisko testowe od 12 lutego

Departament Ceł Ministerstwa Finansów informuje, że na podstawie Decyzji wykonawczej Komisji Europejskiej nr 2023/2879 z 15 grudnia 2023 r. ustanawiającej program prac dotyczący rozwoju i wykorzystywania systemów teleinformatycznych przewidziany w unijnym kodeksie celnym, 1 marca 2024 r. przewidziane jest wdrożenie 1 fazy systemu Proof of Union Status (PoUS). 1 faza systemu systemu PoUS dotyczyć będzie obsługi danych w zakresie potwierdzenia unijnego statusu celnego towarów T2L/T2LF – wyłącznie w formie elektronicznej w urzędzie celnym złożenia wniosku oraz w urzędzie celnym przedstawienia towaru, na zasadach określonych w przepisach i specyfikacjach unijnych. Środowisko testowe nowego systemu AES/PoUS dostępne będzie od 12 lutego 2024 r.

Producent nie będzie mógł odmówić naprawy towaru po gwarancji - nowa dyrektywa UE. Naprawa "za rozsądną cenę, w rozsądnym terminie"

Rada UE i Parlament Europejski osiągnęły 2 lutego 2024 r. wstępne porozumienie w sprawie dyrektywy ułatwiającej konsumentom naprawę uszkodzonych lub wadliwych towarów zamiast wymiany ich na nowe po okresie gwarancji producenckiej. Dyrektywa ta jest znana jako dyrektywa o prawie do naprawy (lub R2R). Klienci będą mieli prawo żądać od producentów naprawy urządzeń takich jak np. smartfony, pralki, lodówki, odkurzacze, czy innego sprzętu AGD, a producent nie będzie mógł odmówić naprawy także po okresie gwarancji.

Progi unijne PPK. Ile wynoszą w 2024 roku?

Od początku 2024 roku obowiązują nowe progi unijne w zamówieniach publicznych w przypadku zamówień na zarządzanie pracowniczymi planami kapitałowymi (PPK).

Zatrudnienie w transporcie i logistyce [prognozy na 2024 rok]. Pracownik nieustannie poszukiwany – zwłaszcza kierowca i magazynier

E-faktury w UE od 2028 roku. KSeF może więc poczekać

Na przejście na e-faktury Komisja Europejska dała wszystkim krajom UE czas do 2028 r. Natomiast polscy przedsiębiorcy musieliby korzystać z Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) już od połowy 2024 r.

Jaki koniec roku w polskim handlu i logistyce? Kto wygra na sprzedaży i dostawach świątecznych prezentów?

Zła wiadomość dla handlu i logistyki jest taka, że inflacja zje większość deklarowanych wzrostów budżetów przeznaczonych na przygotowanie świąt i prezenty.  Polacy, ale nie tylko, kupią w tym roku mniej towarów, co częściowo potwierdziły już dane z Black Friday i Cyber Monday oraz całoroczne wyniki krajowego e-commerce.  Dobre wieści są natomiast takie, że sprzedawcy z kategorii moda oraz obsługujący ich operatorzy logistyczni raczej nie będą narzekać na brak zajęć, ponieważ odzież, obuwie i akcesoria to nie tylko największy segment polskiego i globalnego e-handlu, ale także ulubiona kategoria prezentowa nad Wisłą.

Kiedy odblokowanie KPO?

Kiedy Polska dostanie pieniądze z KPO? "Nie będziemy zwlekać z wnioskiem o wypłatę środków z Krajowego Planu Odbudowy" - powiedział dzisiaj w Brukseli minister ds. UE Adam Szłapka. Jak dodał, Polska jest dobrej myśli w tej sprawie.

E-faktury będą obowiązkowe w całej Unii Europejskiej. Czy KSeF przygotuje polskich przedsiębiorców?

E-faktury będą obowiązywały w całej Unii Europejskiej. Od 1 stycznia 2024 roku państwa członkowskie UE będą mogły nałożyć na podatników obowiązek wystawiania faktu elektronicznych bez konieczności uzyskania decyzji derogacyjnej od KE. Od 2028 roku to rozwiązanie powinno być obligatoryjne w całej Unii Europejskiej, data nie jest jednak potwierdzona. System zaprezentowany przez Komisję Europejską określany jest jako VAT in Digital Age (ViDA). Ma on na celu dostosowanie obecnego systemu rozliczeń VAT do współczesnych wyzwań ery cyfrowej.

Wyższe opłaty drogowe w transporcie – czy zapłacą za nie konsumenci?

Podwyżki opłat drogowych, które wyniosą nawet 80 proc. w Niemczech sprawią, że firmy transportowe będą musiały szukać oszczędności gdzie indziej. Jedynym skutecznym rozwiązaniem wydaje się podniesienie cen frachtu, chociaż wiadomo, że koszty tego rozwiązania poniosą nie zleceniodawcy, lecz konsumenci. A niezależnie od tego firmy transportowe i tak muszą dobrze przygotować się do funkcjonowania w nowej, droższej rzeczywistości. Sprawdzamy nastroje panujące w branży i szukamy rozwiązań, które mogą pomóc przewoźnikom oszczędzać nie tylko w tym trudnym okresie. 

Parlament Europejski przyjął budżet UE na 2024 r. Wynosi 189,4 mld euro

Budżet UE na 2024 r. Na posiedzeniu plenarnym w Strasburgu, Parlament Europejski przyjął budżet Unii Europejskiej na 2024 rok, który ostatecznie wynosi 189,4 mld euro. Oznacza to wzrost o około 2,8 mld euro w porównaniu z budżetem na rok 2023.

Centralizacja UE oznacza wzrost podatków w Polsce

Centralizacja Unii Europejskiej. Ewentualne wprowadzenie w życie planowanych zmian w traktatach UE miałoby daleko idące skutki – oczywiste dla samej Unii, a potencjalnie niebezpieczne dla Polski. Tak uważają przedsiębiorcy ZPP w swoim memorandum ws. propozycji zmian traktatów unijnych, wskazując m.in. na system podatkowy.

Transport żywności do Wielkiej Brytanii. Nowe certyfikaty od 2024 roku

Wielka Brytania wprowadza od 2024 roku nowe przepisy, które dotyczą schodzonych mięs mielonych i przetworów mięsnych. Firmy transportowe będą musiały posiadać odpowiednie certyfikaty. Przewoźnicy muszą liczyć się z dodatkowymi kontrolami na granicy.

Transport drogowy w Polsce i Europie ostro hamuje - przyspieszy w 2024 roku

MF: Do Polski napłynęło we wrześniu 337,57 mln euro środków z UE

Transfery środków z Unii Europejskiej do Polski we wrześniu wyniosły 337,57 mln euro - podało Ministerstwo Finansów.

Stawki podatku od środków transportowych na 2024 r. MF określił minimalne wartości w tabelach

Obwieszczenie MF dotyczące stawek minimalnych podatku od środków transportowych na 2024 rok zostało opublikowane w Monitorze Polskim. Jaka jest wysokość tych stawek, pokazują tabele zawarte w artykule.

Reforma Unii Celnej UE. Jakie zmiany czekają branżę TSL?

Ruszył proces legislacyjny w Radzie UE, który ma doprowadzić do planowanej od dawna reformy Unii Celnej. Zakłada ona usprawnienie pracy nie tylko organów celnych, ale i importerów.  – Uproszczenie procedur, cyfryzacja, wdrożenie nowych programów, w tym „Trust & Check” mają wzmocnić bezpieczeństwo procesów celnych, a jednocześnie ułatwić przepływ towarów – wyjaśnia Joanna Porath, właścicielka agencji celnej AC Porath.

KAS wykryła niezgłoszony transport gazu. Kary dla przewoźnika i kierowcy

Funkcjonariusze KAS, podczas monitorowania drogowego przewozu towarów, wykryli niezgłoszony transport gazu. Kierowca skontrolowanej cysterny przewoził ponad 20 ton gazu.

Transport towarów na trasie Ukraina-Polska świadczona na rzecz polskiego podatnika - rozliczenie VAT, ujęcie w JPK

Polski podatnik wykonał w sierpniu usługę transportu towarów spożywczych na trasie Ukraina-Polska na zlecenie polskiego podatnika. Czy można ją uznać za transport międzynarodowy? Jak rozliczyć? W jakich pozycjach pliku JPK_V7 należy ująć tę sprzedaż?

Jednolita rejestracja VAT w ramach pakietu ViDA. Przedsiębiorcy popierają to rozwiązanie

Na ten rok zapowiadane jest uchwalenie ostatecznego kształtu pakietu VAT w epoce cyfrowej (VAT in Digital Age – ViDA), który zakłada dalsze usprawnienie unijnego systemu podatku od wartości dodanej (VAT). Przyjęcie pakietu wiąże się ze znaczącymi zmianami w systemie rozliczenia VAT na terenie UE dla przedsiębiorców prowadzących sprzedaż wewnątrzwspólnotową. Krajowa Izba Gospodarcza dostrzega potrzebę poprawy otoczenia prawnego na poziomie unijnym, popierając projekt rozwiązań modernizujących system VAT oraz promujących gospodarkę cyfrową, zaproponowanych w ramach pakietu ViDA.

Debata nad finansami UE. Nowe propozycje podatkowe

Francja, Niemcy i Portugalia chcą rozpocząć prace nad dodatkowymi opłatami lub podatkami, które pomogą sfinansować kolejny 7-letni budżet UE - powiedzieli we wspólnym wywiadzie dla portalu informacyjnego Politico ministrowie ds. europejskich tych krajów.

Do UE nie można przywozić żywności pochodzenia zwierzęcego. Dlaczego? Jakie są wyjątki?

Osoby przyjeżdżające na terytorium państwa należącego do Unii Europejskiej muszą wiedzieć, że nie mogą przywozić tu żywności pochodzenia zwierzęcego. Wyjątkiem są specjalne produkty dietetyczne przeznaczone na użytek własny lub małych dzieci. Ze względu na ryzyko wprowadzenia chorób do Unii Europejskiej, m.in. ASF, przywóz z zagranicy żywności pochodzenia zwierzęcego (produkty mięsne i mleczarskie) jest objęty w UE bardzo ścisłą reglamentacją.

Akredytacja Border Force. Jak przewoźnicy mogą uniknąć kary za nieumyślny przewóz nielegalnych imigrantów?

Służby Celne Border Force UK mogą nałożyć wysokie kary na przewoźników oraz kierowców, nawet gdy ci nie zdają sobie sprawy, że w ich pojeździe lub na naczepie znajdują się nielegalni imigranci. Dlatego brytyjski rząd na swojej oficjalnej stronie zachęca polskich przewoźników do udziału w programie akredytacji Civil Penalty Accreditation Scheme. 

Odpowiedzialność przewoźnika w tranzycie – co trzeba wiedzieć. Procedury, dokumenty

Odpowiedzialność przewoźnika w tranzycie to przede wszystkim znajomość procedur i wymaganych dokumentów , zwłaszcza dokumentu celnego T1 – pisze Joanna Porath, właścicielka agencji celnej AC Porath.

Diety przedsiębiorcy w transporcie międzynarodowym mogą być kosztem

Dyrektor KIS potwierdził, że zmiana przepisów dotyczących czasu pracy kierowców nie wpłynęła na możliwość odliczania diety przez kierowców prowadzących działalność gospodarczą. Diety te mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów w części nieprzekraczającej wysokości określonej przez ministra pracy, zarówno w przypadku krajowych, jak i zagranicznych podróży służbowych.

Rozporządzenie MiCA (o rynku kryptoaktywów) przyjęte przez Radę Unii Europejskiej. Co zmienią nowe przepisy?

Unia Europejska po raz pierwszy obejęła przepisami kryptoaktywa, emitentów kryptoaktywów i dostawców usług kryptoaktywowych.  16 maja 2023 r. Rada UE przyjęła rozporządzenie o rynkach kryptoaktywów (MiCA). Tego samego dnia Rada EU objęła transfery kryptoaktywów przepisami o informacjach towarzyszących transferom środków pieniężnych. 

Obsługa logistyczna e-handlu w 2023 roku da stabilny zysk, ale łatwo nie będzie

Koniec wysokich lotów w dynamice e-commerce nie oznacza normalizacji w sektorze logistycznym obsługującym ten rynek. W najbliższych latach cała branża sporo zarobi, zwłaszcza operatorzy krajowi, ale zaspokojenie klienta detalicznego będzie coraz trudniejsze. E-konsument jest bowiem wyjątkowo niestabilny, tym bardziej w trudnych czasach. Dziś dla niego najważniejszy jest koszt dostawy i zwrotu, jutro wygoda, a pojutrze klimat, za ochronę którego mało kto chce dopłacać, choć postulaty w tym zakresie bywają dość radykale. 

Ile gotówki można przewieźć przez granicę?

Służbowa bądź prywatna podróż za granicę z większą ilością gotówki może wiązać się z ryzykiem i wątpliwościami. Czy istnieją limity dotyczące przewożenia pieniędzy z jednego państwa do drugiego? A jeśli tak, to jakie są dopuszczalne kwoty i czy w uzasadnionych sytuacjach można je przekroczyć? 

Komisja Europejska: decyzja o wprowadzeniu środków zapobiegawczych odnośnie produktów rolnych z Ukrainy wejdzie w życie 2 maja 2023 r. po południu

Decyzja dotycząca wprowadzenia przez Unię Europejską środków zapobiegawczych w sprawie produktów rolnych z Ukrainy wejdzie w życie we wtorek po południu - przekazała PAP rzeczniczka Komisji Europejskiej Miriam Garcia Ferrer.

Logistyka będzie polskim magnesem przyciągającym inwestycje po decouplingu

Polska jest w globalnej czołówce państw, które będą celem relokacji przemysłu i źródeł zaopatrzenia nie tylko z Chin, ale także innych części świata. Tak przynajmniej wskazują profesjonaliści zarządzający globalnymi łańcuchami dostaw. Rozprzęganie światowej gospodarki dzieje się obecnie głównie w sferze deklaracji, ale jeśli obietnice zostaną spełnione, to polski sektor logistyczny będzie jednym z tych obszarów gospodarki, które zadecydują o atrakcyjności naszego kraju dla inwestorów.

Podatek turystyczny w Europie 2023 - stawki. Ile zapłacisz na urlopie?

W Szwajcarii podatek turystyczny jest trzy razy większy niż we Francji? W wielu regionach Hiszpanii w ogóle nie jest pobierana taksa klimatyczna a w Dubrowniku płacisz podwójnie niż w pozostałej części Chorwacji. Wynika to jasno z raportu sporządzonego przez firmę Interhome specjalizującej się w wynajmie domów wakacyjnych. Raport przygotowano, aby poinformować klientów, którzy planują swój wakacyjny pobyt samodzielnie o wysokości podatku turystycznego, który trzeba zapłacić w najchętniej rezerwowanych wakacyjnych destynacjach.

Jak wprowadzenie kaucji za butelki wpłynie na ceny?

Wprowadzenie systemu kaucyjnego w Polsce wywoła znikomy impuls inflacyjny, ponieważ roczny koszt w przeliczeniu na statystycznego obywatela nie powinien przekroczyć 30 zł.

Branża transportowa w Polsce przetrwała kolejny kryzys gospodarczy. Dobre perspektywy w 2023 roku

Firmy transportu drogowego uniknęły niemal pewnego załamania na rynku kierowców spoza UE, a nawet zakończały 2022 rok z dodatnim bilansem stanowisk. Zdołały także utrzymać zatrudnienie w sektorze magazynowym, zapowiadają inwestycje oraz deklarują malejący wpływ wojny na bieżącą działalność. Pomimo niesprzyjających warunków makroekonomicznych w 2022 roku przewiozły więcej towarów niż rok wcześniej i odważanie wkroczyły w nowy rok bijąc przy okazji rekord rejestracji nowych pojazdów. To już drugi w ciągu kilku lat poważny kryzys, z którego polski sektor TSL wychodzi zwycięsko. A rok 2023 nie powinien być gorszy.

Rosja na liście rajów podatkowych. Jakie skutki dla polskich firm?

Rosja znalazła się na liście rajów podatkowych. Współpraca z takim krajem dla firm oznacza wiele negatywnych skutków podatkowych.

Transport z Ukrainy na teren UE. 7 dobrych praktyk dla firm transportowych - procedury, dokumentacja, obowiązki, przepisy

Polscy przewoźnicy nieraz już udowodnili, że potrafią dostosowywać się do zmieniających się warunków geopolitycznych i rynkowych. Obecnie tocząca się wojna w Ukrainie nie przerwała łańcucha dostaw, choć transport towarów może być wydłużony. Dlatego tak ważna jest znajomość wszystkich aktualnie wymaganych procedur i dokumentów, by przewozy były realizowane bez zakłóceń.

Przeładunki w tranzycie dokonywane w Polsce - zmiany od 8 czerwca 2023 r. (system NCTS2 PLUS)

Departament Ceł Ministerstwa Finansów informuje, że w związku z planowanym wdrożeniem unijnej fazy 5 systemu NCTS (w Polsce system z funkcjonalnością fazy 5 będzie miał nazwę NCTS2 PLUS) nastąpią zmiany zasad dokonywania w Polsce przeładunków w tranzycie w ramach udzielonych pozwoleń na uproszczenia (decyzja dyrektora izby administracji skarbowej) lub zgód generalnych na przeładunki (decyzja naczelnika urzędu celno-skarbowego).

Dniówka kierowcy - rozliczenie w 2023 roku

Rozliczanie wynagrodzenia kierowcy w transporcie międzynarodowym, od czasu wprowadzenia zmian w lutym 2022 roku, budzi wiele wątpliwości i dla polskich przedsiębiorców stanowi jedno z kluczowych wyzwań w prowadzeniu biznesu. Dzisiaj większość przedsiębiorstw w pełni dostosowała się do przepisów w taki sposób, że lista płac zawiera nie tylko te wymagane przepisami prawa składniki, ale także dodatkowe premie i nagrody, które pozwalają dojść do oczekiwanego wynagrodzenia netto dla kierowcy. Wyzwaniem jest jednak prawidłowe rozliczenie wynagrodzenia i przekazanie kierowcy informacji, ile faktycznie zarobi w danym miesiącu. Rynek sam znalazł rozwiązanie i wśród pracodawców często spotykaną praktyką stało się podawanie kierowcom kwoty, jaką otrzymają za każdy dzień spędzony w trasie. W jaki sposób wynagrodzenie w formie dniówek, na które umawia się przedsiębiorca z pracownikiem, prawidłowo wprowadzać w dokumentacji pracowniczej tak, żeby było zgodne z polskimi i europejskimi przepisami? Czy są narzędzia, które te wyliczenia usprawniają i automatyzują? Na te pytania odpowiada ekspert Grupy Inelo, Mateusz Włoch.

CBAM (tzw. graniczny podatek węglowy) w UE - od kiedy

Negocjatorzy z Rady Unii Europejskiej i Parlamentu Europejskiego osiągnęli 13 grudnia 2022 r. wstępne i warunkowe porozumienie w sprawie mechanizmu dostosowywania cen na granicach z uwzględnieniem emisji CO2 (CBAM - Carbon Border Adjustment Mechanism). Porozumienie musi zostać potwierdzone przez ambasadorów państw członkowskich UE i przez Parlament Europejski, a następnie przyjęte przez obie instytucje – dopiero wtedy stanie się ostateczne. Zgodnie z tymczasowym porozumieniem CBAM zacznie funkcjonować od października 2023 r.

Minimalny podatek CIT w UE - 15 proc. od największych firm od 2024 roku

Rada Unii Europejskiej poinformowała, że państwa członkowskie UE osiągnęły porozumienie, które pozwoli wdrożyć na szczeblu unijnym minimalny poziom opodatkowania – tzw. filar 2 międzynarodowej reformy podatkowej OECD. Uzgodniono jednomyślnie treść dyrektywy Rady UE w sprawie zapewnienia globalnego minimalnego poziomu opodatkowania międzynarodowych grup przedsiębiorstw oraz dużych grup krajowych w UE, na mocy której stawka opodatkowania dużych międzynarodowych i krajowych grup lub przedsiębiorstw (o łącznym rocznym obrocie w wysokości co najmniej 750 mln EUR) nie będzie mogła wynosić mniej niż 15%. Państwa członkowskie będą musiały wprowadzić w życie przepisy ustawowe, wykonawcze i administracyjne niezbędne do wykonania tej dyrektywy do dnia 31 grudnia 2023 r. Te przepisy mają być stosowane w odniesieniu do lat podatkowych rozpoczynających się od dnia 31 grudnia 2023 r

Elektronizacja obrotu wewnątrzwspólnotowego poza zawieszeniem poboru akcyzy od 2023 r.

Elektroniczna ewidencja wyrobów akcyzowych od 2023 roku. Co się zmieni? Jak przygotować się do nowych przepisów?

Wyjazdy służbowe, samochód służbowy – jaka jest odpowiedzialność pracodawcy w kwestii bezpieczeństwa?

W ramach zapewnienia bezpieczeństwa pracownikowi posługującemu się autem służbowym, pracodawca musi zadbać o przeglądy techniczne auta oraz jego sprawne i kompletne wyposażenie, ale również kontrolować czas spędzony w podróży. Jednak obie strony – pracodawca i pracownik – muszą być świadome, że zaniechanie lub niedopilnowanie swoich obowiązków może prowadzić do kolizji drogowych, a w najgorszym przypadku do poważnych wypadków śmiertelnych.

Dropshipping a VAT

Dropshipping to model logistyczny sprzedaży przez Internet, który nie wymaga, aby sprzedawca dysponował magazynem i fizycznie był w posiadaniu sprzedawanych produktów. Model ten opiera się na ścisłej współpracy sprzedawcy z hurtowniami. Polega na zbieraniu zamówień i przekazywaniu ich do hurtowni (lub dostawcy).

Skutki reformy przepisów fiskalnych Unii Europejskiej dla Polski

16 listopada 2022 r. Komisja Europejska przedstawiła swoją analizę obecnych reguł fiskalnych, która prawdopodobnie zapoczątkuje najbardziej ambitną reformę ram fiskalnych Unii Europejskiej. Rezultaty symulacji Allianz Trade sugerują, że uproszczona reguła wydatkowa, taka jak obecna reguła fiskalna Polski, sprawdziłaby się w strefie euro, lecz może być niewystarczająca dla Polski

Składka członkowska Polski do budżetu UE w 2023 roku - ile wynosi

Sejmowa komisja ds. Unii Europejskiej pozytywnie zaopiniowała 26 października 2022 r. projekt ustawy budżetowej na rok 2023 w części dotyczącej m.in. polskiej składki członkowskiej do budżetu UE. Składka została zaplanowana na 33 mld 72 mln 735 tys. zł. O ile więcej pieniędzy dostajemy z UE niż do niej wpłacamy?

REKLAMA