REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Zakładanie działalności, Asystent podatnika

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak założyć biuro rachunkowe – wszystko, co trzeba wiedzieć

Myślisz nad założeniem własnego biura rachunkowego? Sprawdź, jak to zrobić. Trudno wyobrazić sobie podmiot, na który nie zostałyby nałożone obowiązki w zakresie rachunkowości. Jednym z podstawowych celów rachunkowości jest rzetelne i jasne przedstawianie sytuacji majątkowej i finansowej oraz wyniku finansowego danej jednostki. Rachunkowość stanowi dziedzinę szerszą niż księgowość, chociaż zazwyczaj powinności z nią związane realizują księgowi – ale nie tylko oni. Opiekę nad rachunkowością sprawuje główna księgowa, wewnętrzny dział rachunkowy lub można w tym celu wybrać outsourcing rachunkowości do zewnętrznego biura rachunkowego.

Czy warto kupić gotową spółkę (shelf company)?

Polskie przepisy podatkowe i rachunkowe uchodzą za jedne z najsurowszych w Europie. Już samo kompletowanie dokumentów może trwać wiele tygodni. Niestety, działając na własną rękę, bardzo łatwo pogubić się w wymagającej procedurze. Dlatego warto zadanie założenia spółki powierzyć specjalistom z tego obszaru lub skorzystać z kupna gotowej spółki. Kancelaria Konieczny Wierzbicki założyła i sprzedała już 150 spółek typu shelf companies.

Jak uzyskać finansowanie dla startupu?

W niepewnej sytuacji gospodarczej podejście do oceny ryzyka zmienia się w odniesieniu do większości przedsiębiorstw. Firmom trudniej jest o kredyt ze względu na zaostrzające się kryteria bankowe, finansowanie ciężej jest zdobyć także start-upom, które dla funduszy z założenia są inwestycją wysokiego ryzyka. Co zatem zrobić, by w czasach kryzysu przekonać do siebie inwestora? Trzeba wczuć się w jego sposób myślenia i na tyle zniwelować potencjalne zagrożenia, by przedsięwzięcie nie jawiło się jako szczególnie niebezpieczne. Pieniądze dla start-upów cały czas są dostępne, ich zdobycie jest jednak trudniejsze i wymaga większego zaangażowania ze strony zainteresowanych.

Założenie firmy a VAT – obowiązki, zwolnienia, od czego zacząć?

Wiele osób planujących rozpocząć własny biznes nie wie tak naprawdę od czego zacząć. W niniejszym artykule wyjaśnione zostały wątpliwości w zakresie podatku od towarów i usług (VAT) na przykładzie sklepu internetowego. W szczególności przedstawione zostały zasady opodatkowania i zwolnienia z VAT a także kwestie dot. zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży przy użyciu kasy fiskalnej.

Przychody minus koszty, czyli jest zysk

Zyskiem zamyka się pierwszy rozdział historii firmy. Z moich doświadczeń oraz licznych rozmów z przedsiębiorcami wynika, że pierwszy stabilny zysk pojawia się mniej więcej po dwóch latach działania. Oczywiście zależy to od branży.

Zakładamy własną firmę – obowiązki wobec ZUS i urzędu skarbowego

Założenie i prowadzenie działalności gospodarczej może dla wielu osób wydawać się trudne i skomplikowane, chociaż w rzeczywistości jest zupełnie inaczej. Możliwe, że to opinie znajomych, którzy mają złe doświadczenia lub informacje płynące z mediów mogą kształtować takie przekonania. Jednak w mojej opinii nie należy się nimi sugerować. Na pewno trzeba w pierwszej kolejności pamiętać o związanych ze startem naszego biznesu obowiązkach rejestracyjnych wobec ZUS i urzędu skarbowego.

Polska nisko w rankingu oceniającym warunki dla biznesu

Ile kosztuje rejestracja firmy i ile czasu trzeba poświęcić na formalności przy starcie biznesu? Na te pytania odpowiada ranking Europejskie Perspektywy Przedsiębiorczości, oceniający przyjazność danego kraju dla prowadzenia biznesu oraz czas i koszty niezbędne do rejestracji firmy. Polska zajęła odległe 23 miejsce spośród 30 ocenianych państw (28 państw należących do Unii Europejskiej oraz Szwajcaria i Norwegia).

Pożyczki na założenie firmy dla absolwentów, studentów i bezrobotnych

Program „Pierwszy biznes – Wsparcie w starcie” realizowany przez Bank Gospodarstwa Krajowego na zlecenie Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej pozwala na pozyskanie funduszy w formie niskooprocentowanej (0,44% w skali roku) pożyczki na założenie działalności gospodarczej lub stworzenie nowych miejsc pracy. Na pożyczki mogą liczyć niepracujący i niewykonujący innej pracy zarobkowej absolwenci szkół i wyższych uczelni (do 4 lat od dnia ukończenia szkoły lub uzyskania tytułu zawodowego), studenci ostatnich lat studiów oraz zarejestrowani bezrobotni. Mogą oni również liczyć na bezpłatne szkolenia i doradztwo. Wkrótce finansowanie to będzie również dostępne dla poszukujących pracy członków rodzin opiekujących się niepełnosprawnymi.

Jakie sprawy można załatwić przez ePUAP?

Czym jest ePUAP? Co można dzięki niemu załatwić? Jak założyć firmę online? Dzięki ePUAP wiele spraw urzędowych można sobie ułatwić, z drugiej strony jego założenie wymaga kilku działań. Jak to zrobić szybko, wygodnie i co nam to daje? Oraz co na temat ePUAP mówią sami przedsiębiorcy? W poniższym artykule przybliżamy kilka praktycznych wskazówek.

Firma w Szwajcarii - przyjazne prawo i niskie podatki

Wszechwładza urzędników, wysokie podatki, coraz to nowe pomysły władz przybierające postać reform prawa podatkowego, restrykcyjne kary za nieznaczne nawet pomyłki w rozliczeniach z fiskusem sprawiają, że duża liczba naszych rodaków zastanawia się, jak zmienić rezydencję podatkową, a jeśli już, to na jaką? Gdzie można liczyć na jak najbardziej przyjazne dla przedsiębiorcy prawo? Tradycyjnym niemal kierunkiem emigracji biznesowej jest Wielka Brytania, niemniej ma ona groźnego konkurenta w postaci Szwajcarii, która pod pewnymi względami, może nawet przewyższyć Zjednoczone Królestwo.

Ulga na start

Przygotowany przez resort rozwoju projekt ustawy Prawo przedsiębiorców zakłada wprowadzenie tzw. "ulgi na start". Jest to rozwiązanie, która polega na zwolnieniu początkujących przedsiębiorców (lub podejmujących działalność gospodarczą ponownie po upływie dłuższego okresu czasu) z obowiązku odprowadzania składek na ubezpieczenie społeczne przez pierwsze sześć miesięcy prowadzenia działalności.

Firma w Czechach – rejestracja i podatki

Zamieszanie wywołane gwałtownymi i radykalnymi reformami prawa gospodarczego, jakie przeprowadzają przez kilkanaście ostatnich miesięcy polskie władze, brak poczucia stabilizacji oraz ciągłe zagrożenie licznymi kontrolami i surowymi karami za błahe nawet błędy, sprawiają, że polscy przedsiębiorcy coraz częściej zastanawiają się, jak zmienić rezydencję podatkową na bardziej przyjazną. A wybór jest całkiem spory; do tego nawet nie trzeba szukać daleko. Zaraz obok bowiem są Czechy.

Zakładanie firmy przez telefon od 2017 roku

Od 1 stycznia 2017 roku można założyć własną firmę (działalność gospodarczą) przez telefon (pod numerem 801 055 088) z pomocą konsultanta.

Nadmiernie rozbudowane prawo utrudnia działalność gospodarczą

Zbyt duża liczba przepisów prawa, które dodatkowo często się zmieniają, nie sprzyja prowadzeniu biznesu. Obniża się bowiem ich jakość, pojawiają się sprzeczności, coraz trudniej jest się w nich zorientować i właściwie je interpretować. Funkcjonowanie w takiej rzeczywistości jest szczególnie uciążliwe dla kogoś prowadzącego własną działalność gospodarczą.

Czy można zaliczyć do kosztów podatkowych wydatki sfinansowane z dotacji na założenie firmy?

Dotacja z urzędu pracy jest jednym ze źródeł pozyskania środków na rozpoczęcie działalności gospodarczej. Jednak przedsiębiorcy, którzy skorzystali z takiej dotacji miewają wątpliwości, czy wydatki na cele tworzonej firmy sfinansowane z dotacji można do kosztów uzyskania przychodu.

Będzie kaucja rejestracyjna przy zakładaniu firmy

Kaucje rejestracyjne, możliwość łatwiejszego wyrejestrowania firmy, wyższe sankcje karne za zawyżanie zwrotów, zmiany w kodeksie karnym skarbowym, dotyczące "czynnego żalu" - to według wiceministra finansów Wiesława Jasińskiego niektóre elementy nowelizacji ustawy o VAT, nad która prace kończą się w MF.

Podsumowanie zmian w prawie w lipcu 2016 r.

Przedstawiamy podsumowanie najważniejszych zmian w polskich przepisach prawnych, które miały miejsce w lipcu 2016 r. Zmiany dotyczą regulacji w zakresie ordynacji podatkowej, prawa bankowego oraz ustawy o administracji podatkowej.

Asystent podatnika od 1 stycznia 2017 r.

Sejm przesunął na 1 stycznia 2017 r. datę wprowadzenia w urzędach skarbowych funkcji asystenta podatnika oraz utworzenia Bazy Wiedzy Administracji Podatkowej, w której będą zamieszczane interpretacje przepisów prawa podatkowego, orzecznictwo sądów oraz broszury informacyjne.

Dodatkowe dotacje na założenie własnej firmy

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przekazało w maju 2016 r. do Banku Gospodarstwa Krajowego dodatkowe 60 mln zł dla osób planujących założenie własnej działalności gospodarczej oraz przedsiębiorców planujących stworzenie miejsc pracy dla osób bezrobotnych.

Podpis elektroniczny pozwala założyć firmę przez internet

Dysponując Profilem Zaufanym na ePUAP lub podpisem elektronicznym weryfikowanym certyfikatem kwalifikowanym można zarejestrować firmę w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG). Wniosek o wpis do CEIDG jest jednocześnie zgłoszeniem do ZUS/KRUS, GUS oraz naczelnika urzędu skarbowego.

Ulga podatkowa dla startupów

Wprowadzenie ulgi podatkowej na prace badawczo-rozwojowe w postaci dodatkowego odpisu z tytułu ponoszonych wydatków na badania i rozwój w wysokości nie mniejszej niż 50 proc. poniesionych kosztów, odliczanych od wyniku finansowego brutto oraz stworzenie dodatkowych preferencji dla startupów - takie rozwiązanie proponuje Konfederacja Lewiatan w „Białej Księdze inwestycji”. Natomiast Ministerstwo Finansów poinformował, że wsparcie dla startupów jest przedmiotem prac Międzyresortowego Zespołu ds. Innowacyjności.

Założenie wspólnej działalności gospodarczej przez obywateli UE

W państwach należących do Unii Europejskiej obowiązują wewnętrzne zasady zalegalizowania oraz prowadzenia działalności gospodarczej. Swoboda prowadzenia działalności na terenie całej UE jest jednym z fundamentów Wspólnoty. Dlatego też brak obywatelstwa polskiego nie może być dla obcokrajowca przeszkodą rozpoczęcia swojego biznesu w Polsce. Nie oznacza to jednak, że każdy cudzoziemiec może być przedsiębiorcą w naszym kraju. Jakie kroki musi zatem podjąć cudzoziemiec, aby rozpocząć prowadzenie legalnej firmy w Polsce lub wspólnie z obywatelem polskim?

Reforma administracji podatkowej wejdzie w życie 1 lipca 2016 r., a nie 1 stycznia 2016 r.

W dniu 16 grudnia Sejm zdecydował, że przygotowana przez poprzedni rząd reforma administracji podatkowej wejdzie w życie 1 lipca 2016 r., a nie 1 stycznia 2016 r., jak pierwotnie uchwalono.

Koszty związane z prowadzeniem jednoosobowej działalności gospodarczej

Jesteśmy w czołówce krajów europejskich pod względem liczby osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Zakładanie własnej działalności w ostatnich latach stało się bardzo popularne. Prowadzenie własnej działalności nie należy jednak do łatwych przedsięwzięć i wiąże się z comiesięcznymi obciążeniami, które jednoosobowy właściciel firmy musi pokrywać, a które są zbyt wysokie, zwłaszcza przy niskich zyskach.

Komisja sejmowa za odłożeniem reformy administracji podatkowej na 1 lipca 2016 r.

Projekt, zakładający odłożenie do 1 lipca 2016 r. wejście w życie najważniejszych przepisów ustawy o administracji podatkowej, zdobył akceptację Komisji Finansów Publicznych. Według opozycji to przesunięcie może oznaczać pogrzebanie zmian.

Nowy termin wejścia w życie ustawy o administracji podatkowej - 1 lipca 2016 r.

Nie od 1 stycznia, ale od 1 lipca 2016 r. ma wejść w życie ustawa o administracji podatkowej - takie rozwiązanie zakłada projekt noweli tej ustawy, złożony w Sejmie przez posłów PiS. Przyczyną ten inicjatywy jest nieprzygotowanie administracji skarbowej do przejęcia nowych, zapisanych w ustawie zadań.

Rok 2016 pod znakiem rewolucji w CEiDG

Przyszły rok przyniesie przedsiębiorcom sporo zmian. Wśród nich znajdzie się uproszczenie zasad poprawiania i wykreślania wpisów w CEiDG. Celem nowelizacji ustawy o swobodzie działalności gospodarczej jest m.in. walka z nieuczciwymi firmami, skrócenie procedur i po prostu ułatwienie prowadzenia działalności przedsiębiorcom.

Korzyści z posiadania firmy w Anglii

Zarówno założenie firmy w Anglii jak i jej prowadzenie jest o wiele prostsze i bardziej opłacalne niż w Polsce, dlatego coraz więcej polskich przedsiębiorców wybiera Wielką Brytanię i przenosi tam swój biznes. Przekonuje ich do tego przede wszystkim brytyjski system podatkowy, który jest znacznie bardziej przejrzysty i przyjazny niż w Polsce, jak również wysokość składek na ubezpieczenie społeczne i brak uciążliwej biurokracji.

Mikroprzędsiębiorcy mogą już korzystać z pomocy asystenta podatnika

Z początkiem września Administracja Podatkowa uruchamia centra obsługi podatników, w których m.in. rozpoczynający działalność mikroprzędsiębiorcy mogą korzystać z pomocy asystenta podatnika. Centra to przede wszystkim nowe udogodnienie, dzięki któremu podatnicy mogą załatwić swoje sprawy nie tylko we własnym urzędzie, ale zrobią to także w wybranych miejscach na terenie całego kraju. Ponadto w centrach, oprócz spraw podatkowych, można złożyć wybrane dokumenty z obszaru ZUS i akcyzy.

IFK poleca: Od dziś lepsza obsługa podatnika

1 września 2015 r. Administracja Podatkowa uruchamia centra obsługi. To nowe udogodnienie, dzięki któremu podatnicy będą mogli załatwić swoje sprawy nie tylko we własnym urzędzie, ale zrobią to także w wybranych miejscach na terenie całego kraju. Ponadto w centrach, oprócz spraw podatkowych, będzie można złożyć wybrane dokumenty z obszaru ZUS i akcyzy. Także od 1 września mikroprzędsiębiorca w centrach obsługi, będzie mógł skorzystać z pomocy asystenta podatnika.

100 asystentów podatnika pomoże mikroprzedsiębiorcom

Od początku września br. w ramach programu pilotażowego około 100 asystentów podatnika będzie gotowych pomagać mikroprzedsiębiorcom rozpoczynającym działalność gospodarczą. Asystenci będą pracować w 50 centrach obsługi podatników w kraju.

Ustawa o administracji podatkowej podpisana przez Prezydenta

Uruchomienie instytucji asystenta podatnika czy centrów obsługi podatników przewiduje podpisana przez prezydenta Bronisława Komorowskiego ustawa o administracji podatkowej. Z wyjątkiem nielicznych przepisów ustawa wejdzie w życie z dniem 1 stycznia 2016 r.

Administracja podatkowa ma wspierać podatnika w dobrowolnym płaceniu podatków

Jednym z celów administracji podatkowej jest zwiększenie poziomu dobrowolności płacenia podatków – podkreślił w 31 lipca 2015 r. podczas uroczystości „Dnia Skarbowości” wiceminister finansów Jacek Kapica. Poinformował, że dokument pod nazwą Strategia Rozwoju Administracji Podatkowej zostanie zaprezentowany we wtorek 4 sierpnia 2014 r.

Ustawa o administracji podatkowej - komisja poparła poprawki Senatu

Sejmowa komisja finansów publicznych opowiedziała się we wtorek 7 lipca 2015 r. za przyjęciem większości z 24 poprawek senackich do ustawy o administracji podatkowej. Przewiduje ona, że rozpoczynający działalność przedsiębiorcy będą mogli korzystać z pomocy asystentów podatkowych.

Nowe zasady prowadzenia działalności gospodarczej

Założenia do nowej ustawy – Prawo działalności gospodarczej zawierają wiele nowych i zarazem kluczowych dla firm zasad prowadzenia działalności gospodarczej.

Przedsiębiorcy skorzystają z pomocy asystentów podatkowych

Przedsiębiorcy, którzy rozpoczynają prowadzenie działalności gospodarczej będą mogli korzystać z pomocy asystentów podatkowych - takie rozwiązanie zakłada ustawa o administracji podatkowej, o której w tym tygodniu debatował Senat. Wiceminister finansów Jacek Kapica podkreślał różnice między rolą asystenta i doradcy podatkowego.

Ustawa o administracji podatkowej 2015/2016

Resort finansów wychodzi naprzeciw oczekiwaniom podatników i usprawnia internetową administrację podatkową. Załatwianie spraw w dowolnym urzędzie skarbowym czy osobisty asystent startującego mikroprzedsiębiorcy to najważniejsze zmiany jakie wprowadza rządowy projekt ustawy o administracji podatkowej. Przepisy w zakresie obsługi i wsparcia w centrach obsługi zaczną obowiązywać już od 1 września 2015 r., cała ustawa ma wejść w życie 1 stycznia 2016 r.

Jak założyć agencję turystyczną?

W okresie urlopowym można dobrze zarobić na pośrednictwie turystycznym. Jakie formalności trzeba wypełnić by świadczyć tego rodzaju usługi? Na początku należy oczywiście założyć działalność gospodarczą. Kolejnym krokiem jest m.in. instalacja kasy fiskalnej. Pamiętajmy też, że firmę można zawiesić po sezonie. Wtedy zaoszczędzimy na ZUS-ie i podatkach.

Jak uzyskać dotacje z urzędu pracy na podjęcie działalności gospodarczej

Dotacje przyznawane przez urząd pracy to niewątpliwie wielkie ułatwienie dla każdego, kto zakłada działalność gospodarczą. Głównym ich celem jest wspieranie początkujących przedsiębiorców, motywowanie do zakładania działalności gospodarczej i tym samym zapobieganie bezrobociu. Dotacje spełniają swoje zadanie do czego przyczyniają się korzystne warunki na jakich można je zdobyć. Nie bez znaczenia jest także fakt, że dofinansowanie jest bezzwrotne, a czas oczekiwania na decyzję stosunkowo krótki.

Nowy system obsługi i wsparcia podatnika w urzędach skarbowych w 2016 r.

W 2016 roku czeka nas wiele zmian w urzędach skarbowych. Ministerstwo Finansów zapowiada lepszą obsługę podatników i jednolite interpretacje podatkowe. Natomiast na dodatkową pomoc asystenta podatnika będą mogły liczyć m.in. osoby rozpoczynające działalność gospodarczą.

Nowe usługi w ramach platformy ePUAP

Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji pod koniec czerwca uruchomi kolejne usługi w ramach platformy e-administracji ePUAP. Wśród nowych usług uruchamianych jako pierwsze mają znaleźć się te najbardziej przydatne dla firm i indywidualnych odbiorców. Kolejne e-usługi ułatwią m.in. założenie i prowadzenie działalności gospodarczej.

Ułatwienia w zakładaniu spółki w UE

Kraje Unii Europejskiej uzgodniły projekt przepisów, które ułatwią zakładanie spółki w innym państwie unijnym i prowadzenie działalności za granicą. Rejestracja jednoosobowej spółki z o.o. ma być możliwa przez internet, a jej minimalny kapitał ma wynosić 1 euro.

Ustawa o administracji podatkowej - asystent podatnika i inne nowości

Poprawa efektywności fiskusa i jego lepsze podejście do podatnika m.in. dzięki powołaniu asystentów podatnika dla osób rozpoczynających działalność gospodarczą - to cele projektu ustawy o administracji podatkowej, którym zajmie się Sejm na posiedzeniu rozpoczynającym się 26 maja 2015 r.

„Start-up z przyszłością” - zamień wizję w dochodowy biznes

„Prowadzenie biznesu jest jak roller coaster. Cały czas trzeba uważać, żeby nie wypaść” – twierdzi Bartek Gola współtwórca kilkudziesięciu startupów technologicznych. Jak wsiąść do wagonika z napisem startup i nie wypaść na pierwszym zakręcie, będzie można dowiedzieć się podczas konferencji „Start-up z przyszłością”.

Trwają prace nad projektem ustawy o administracji podatkowej

Projekt ustawy o administracji podatkowej został skierowany do dalszych prac w sejmowej komisji finansów publicznych. Nowe regulacje mają poprawić efektywność działania urzędów skarbowych, zmienić ich podejście do podatnika oraz zasady naboru oraz powołanie nowych stanowisk i instytucji.

Instytucja asystenta podatnika od 1 stycznia 2016 r.

Wprowadzenie instytucji asystenta podatnika, centrów obsługi podatników w urzędach skarbowych, czy jednego Biura Krajowej Informacji Podatkowej przewiduje projekt ustawy o administracji podatkowej, którym ma zająć się Sejm na najbliższym posiedzeniu.

Obniżenie kosztów i uproszczenie procedury rejestracji działalności gospodarczej

Jakie działania zmierzające do obniżenia kosztów i uproszczenia procedury rozpoczęcia działalności gospodarczej podejmował w ostatnich latach rząd, a jakie jeszcze działania zawarte są w planach na najbliższy rok?

Projekt ustawy o administracji podatkowej

Wprowadzenie instytucji asystenta podatnika, czy centrów obsługi w urzędach skarbowych - przewiduje projekt ustawy o administracji podatkowej, którym we wtorek 31 marca 2015 r. ma zająć się rząd.

Uczciwi podatnicy pod większą ochroną administracji podatkowej

Z dniem 1 kwietnia br. wchodzi w życie nowelizacja Ustawy o urzędach i izbach skarbowych. Zasadniczym celem zmian jest zwiększenie wsparcia i ochrony uczciwych podatników, szybka i wiarygodna informacja podatkowa oraz aktywniejsze zwalczanie przestępstw podatkowych.

Kiedy wydatki na kształcenie może zaliczyć do kosztów

Do kosztów uzyskania przychodów nie mogą być zaliczane wydatki na kształcenie (czesne), które zostały poniesione na długo przed uruchomieniem działalności gospodarczej. W przypadku jednak, gdy za naukę płaci osoba prowadząca firmę, wydatki na kształcenie może zaliczyć do kosztów, jeśli występuje związek między kierunkiem kształcenia a działalnością gospodarczą. Takie rozwiązanie jest korzystne zwłaszcza dla osób, które uruchomiły działalności jeszcze na studiach.

REKLAMA