Podatnicy rejestrujący sprzedaż w kasach rejestrujących mają obowiązek przechowywania kopii dokumentów (m.in. paragonów) drukowanych przez te kasy przez okres dwóch lat, licząc od końca roku, w którym nastąpiła sprzedaż. Ten skrócony termin przechowywania miał obowiązywać tylko do końca 2011 r. (tj. tylko w stosunku do kopii dokumentów kasowych potwierdzających sprzedaż dokonaną do końca 2011 r.) - por. § 19 rozporządzenia w sprawie kryteriów i warunków technicznych, którym muszą odpowiadać kasy rejestrujące, oraz warunków ich stosowania - w brzmieniu obowiązującym do 5 sierpnia 2011 r.
Minister Finansów zadecydował o przedłużeniu tego terminu o rok (§ 19 rozporządzenia w sprawie kryteriów i warunków technicznych, którym muszą odpowiadać kasy rejestrujące, oraz warunków ich stosowania - w brzmieniu obowiązującym od 6 sierpnia 2011 r.).
W związku z tym podatnicy będą krócej przechowywali kopie papierowych dokumentów kasowych dokumentujących sprzedaż dokonaną do końca 2012 r. (tj. przez dwa lata, licząc od końca roku, w którym nastąpiła sprzedaż).
Podstawa prawna
- rozporządzenie Ministra Finansów z 24 czerwca 2011 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie kryteriów i warunków technicznych, którym muszą odpowiadać kasy rejestrujące, oraz warunków ich stosowania - Dz.U. Nr 140, poz. 818
Ewa Sławińska
ekspert w zakresie VAT