Od 29 czerwca 2015 r. funkcjonuje usługa „e-Klient SC", która umożliwia uzyskanie dostępu do wybranych usług elektronicznych świadczonych przez Służbę Celną za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych Służby Celnej (PUESC). Adres strony internetowej Platformy: www.puesc.gov.pl
Usługa „e-Klient SC" obejmuje m.in. centralizację obsługi procesu rejestracji podatników akcyzy oraz powiadamiania organów podatkowych o zamiarze prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie wyrobów akcyzowych, tj.:
- zgłoszenia rejestracyjne w zakresie podatku akcyzowego (AKC-R),
- zgłoszenia o zaprzestaniu wykonywania czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem akcyzowym, czynności z wykorzystaniem wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie lub o zaprzestaniu prowadzenia działalności gospodarczej (AKC-Z),
- powiadomienia o zamiarze prowadzenia działalności gospodarczej jako pośredniczący podmiot węglowy,
- powiadomienia o zamiarze prowadzenia działalności gospodarczej jako pośredniczący podmiot gazowy,
- powiadomienia o zamiarze prowadzenia działalności gospodarczej jako pośredniczący podmiot tytoniowy.
Polecamy: Klauzula przeciw unikaniu opodatkowania – praktyczny poradnik
„e-Klient SC", to pierwsza uruchomiona usługa nowego Systemu Informacyjnego Służby Celnej (SISC) budowanego w ramach Programu e-Cło.
Usługa e-Klient SC z dniem uruchomienia zastąpiła dotychczasową procedurę uzyskania numeru EORI, dotychczasową procedurę uzyskania klucza do bezpiecznej transmisji danych oraz wprowadziła centralizację procesu rejestracji (w obszarach cła, INTRASTATU, a także centralizację obsługi procesu rejestracji w obszarze akcyzy).
Docelowo usługa ta zastąpi też obowiązującą procedurę rejestracji w systemach PDR (do czasu pełnego uruchomienia wszystkich usług Systemu Informacyjnego Służby Celnej będą w tym zakresie obowiązywały procedury przejściowe).
Portal Pomocy HelpDesk SISC:
Zalecana forma kontaktu – wymaga zalogowania się do PUESC oraz użycia przycisku „Zaloguj do HelpDesk" znajdującego się w: Pomoc/HelpDesk Służby Celnej;
- Infolinia: telefon/ fax 33 483 20 55;
- e-mail: helpdesk-eclo@mf.gov.pl;
Aby skorzystać z e-mail należy łącznie:
- posiadać konto w Portalu Pomocy HelpDesk SISC – konto tworzy się automatycznie przy pierwszym logowaniu do Portalu Pomocy HelpDesk SISC,
- w temacie wiadomości wpisać słowo „Zgłoszenie",
- wysłać wiadomość z adresu e-mail zgodnego z loginem użytkownika do Portalu PUESC.
Centrum Informacji Służby Celnej (infoSC)
- infolinia:801 470 477
- telefon:+48 33 857 6251 (dla osób dzwoniących z zagranicy lub z telefonów komórkowych)
- fax: +48 33 857 6383
- e-mail: info.sluzbacelna@kat.mofnet.gov.pl;
- adres do korespondencji: Izba Celna w Katowicach, Wydział Centrum Informacji Służby Celnej, 43-400 Cieszyn, ul. Bielska 47a.