Podsumowano pierwsze półrocze działalności Krajowej Informacji Podatkowej. W 2006 roku do biura KIP zostało skierowanych 127 941 pytań, z czego zaledwie 141 uzyskało status odroczonych, na które podatnicy uzyskali odpowiedź w terminie późniejszym. Najwięcej pytań podatnicy zadali z zakresu podatku dochodowego od osób fizycznych - 59 856, oraz podatku od towarów i usług - 58 015. Ponad 10 000 telefonów do KIP dotyczyło podatku dochodowego od osób prawnych.
Przypomnijmy, że Ministerstwo Finansów uruchomiło Krajową Informację Podatkową z dniem 3 lipca 2006 r. KIP ma służyć podatnikowi w rozwiązywaniu wątpliwości z zakresu prawa podatkowego i procedur stosowanych przez polską administrację skarbową. Odpowiedź można uzyskać zarówno telefonicznie, jak i przez e-mail.
Dodatkowo biuro informacyjne zajmuje się przygotowywaniem materiałów informacyjnych z zakresów tematycznych, które wzbudzają szczególne zainteresowanie podatników. Materiały są przekazywane poprzez urzędy skarbowe podatnikom oraz zamieszczone na stronach internetowych administracji skarbowej.
Ewa Matyszewska