Nie. Dyrektor Izby Celnej nie zgodził się, że zawieszenie działalności składu podatkowego rodzi takie same skutki, jak wyprowadzenie wyrobów akcyzowych zharmonizowanych ze składu. Założenie takie nie znajduje oparcia w obowiązujących przepisach ustawy z dnia 23 stycznia 2004 roku o podatku akcyzowym (Dz.U. nr 29, poz. 257 z późn. zm.) oraz z przepisami wykonawczymi. Jak zauważył dyrektor, przerwa w działalności składu podatkowego nie może zostać uznana za wyprowadzenie wyrobów akcyzowych ze składu podatkowego poza procedurą zawieszenia akcyzy. Takie stanowisko w ocenie dyrektora prowadziłoby do powstania obowiązku podatkowego w sytuacjach nieokreślonych ustawą. To z kolei byłoby działaniem sprzecznym z Konstytucją RP.
O tym, że przerwa w działalności składu nie jest równoznaczna z wyprowadzeniem wyrobów ze składu, świadczyć mogą przepisy dotyczące cofania zezwolenia na prowadzenie składu podatkowego. Jedną z przesłanek cofnięcia z urzędu zezwolenia na prowadzenie składu podatkowego jest to, że po uzyskaniu zezwolenia w terminie 3 miesięcy nie podjęto działalności lub ją przerwano na czas dłuższy niż 3 miesiące, bez powiadomienia właściwego naczelnika urzędu celnego. Z tego wynika, że przerwa w działalności składu podatkowego trwająca do trzech miesięcy nie powoduje skutku w postaci cofnięcia zezwolenia na prowadzenie składu. Zezwolenie to nie zostanie również cofnięte w przypadku, w którym przerwa trwa dłużej niż trzy miesiące, jeśli o zawieszeniu działalności powiadomiono właściwego naczelnika urzędu celnego. Dopiero gdy naczelnik urzędu celnego nie zostanie powiadomiony na piśmie o przerwie trwającej ponad trzy miesiące, może wszcząć postępowanie zmierzające go cofnięcia zezwolenia na prowadzenie składu.
W ocenie organu w ustawie dopuszczono możliwość zawieszenia działalności składu podatkowego, dopóki zaś istnieje skład podatkowy, dopóty przechowywane w nim wyroby objęte są procedurą zawieszenia poboru akcyzy.
Aleksandra Tarka