Strona internetowa firmy - jak dobrze ją przygotować?

Jak przygotować dobrą stronę internetową dla firmy? To pytanie zadaje sobie wielu przedsiębiorców, ponieważ dobrze skonstruowana strona internetowa ma nie tylko efekt wizerunkowy, ale też sprzedażowy. Na co należy zwrócić szczególną uwagę, by przygotować spełniającą założone cele stronę internetową firmy?

Polecamy: Samochód po zmianach od 1 kwietnia 2014 - multipakiet

Autopromocja


Witryna firmowa powinna być wizytówką firmy. Mówi się, że najważniejsze jest wzbudzenie zainteresowania i przyciągnięcie uwagi, jednak nadmiar grafiki i ruchomych elementów mogą zniechęcić niejednego użytkownika.


Prostota przy tworzeniu strony internetowej


Strona internetowa powinna być przejrzysta. Należy starannie przemyśleć jej nawigację, która - wraz z dobrze przygotowanym układem całości - będzie prowadzić klienta po zawartości. Grafika powinna być tłem dla treści, a nie odwrotnie. - Osoba oglądająca witrynę musi wiedzieć, czym się zajmujemy. Branża powinna być mocno wyeksponowana i widoczna na pierwszy rzut oka. Podobnie jak nazwa firmy i jej logo. Postawiłbym na prostotę, dostępność, konkretne informacje - podpowiada Łukasz Świrgał, Dyrektor Departamentu Marketingu Tax Care.

Odtwarzanie muzyki w firmie. Co z prawami autorskimi?


Kolor, logo i slogan


Kolor, który dominuje na stronie dużo mówi o działalności firmy. Trzeba dobrze przemyśleć, do jakiej grupy docelowej kierujemy przekaz. Przykładowo - sklep z zabawkami nie zachęci do zakupów, jeśli będzie zaprojektowany w szarościach, granatach i ziemnej zieleni. Te same kolory będą jednak odpowiednie dla instytucji finansowej lub ubezpieczyciela. Kolorystyka powinna być spójna z logotypem, który jest umieszczony zazwyczaj w lewym, górnym rogu. Warto pamiętać, by zamieścić również slogan, czyli krótkie hasło np. „Wysokiej klasy narzędzia dla artystów”, albo „Instalacje wodne w domu klienta”.

Jak rozliczyć pożyczkę od rodziny na prowadzenie firmy?


Strona główna i zakładki


W zakładce: „O nas” przedstawiamy działalność firmy. Zapoznajemy klienta z jej strukturą i historią. W przypadku, gdy klient lub potencjalny kontrahent będzie musiał telefonicznie czy osobiście kontaktować się z naszymi pracownikami, warto stworzyć zakładkę „Pracownicy” z fotografiami członków zespołu, ich imionami, nazwiskami i funkcjami.

Zakładka „Kontakt” jest często niedoceniana, a przecież pozwala zainteresowanej osobie odnaleźć nasz adres, telefon i kontakt mailowy. Powinna też zawierać NIP i rachunek bankowy. Jeśli mamy stronę firmową na Facebooku, korzystamy ze Skypa lub GG udostępnijmy również te formy kontaktu. - Niektóre firmy zamieszczają tylko formularz kontaktowy. Jednak z doświadczenia wiem, że większość osób woli mieć więcej możliwości kontaktu. Klienci cenią sobie możliwość zatelefonowania, kiedy pojawiają się jakieś pytania czy wątpliwości - mówi Łukasz Świrgał, dyrektor marketingu Tax Care. Rolą zakładki „Kontakt” jest zatem wzbudzenie zaufania potencjalnego Klienta. Pokazanie, że firma istnieje naprawdę, ma siedzibę i pracowników, a nie tylko stronę internetową. - Pamiętajmy, że choć sprzedaż internetowa kwitnie, to wielu Klientów woli kupować produkty w tzw. realu, nawet za wyższą cenę. Takie zjawisko nazwa się ROPO, co oznacza research online, purchase offline. Niejedna osoba, która obejrzała produkt w Internecie będzie chciała kupić go w naszym sklepie lub siedzibie. Udostępniając adres i telefon zyskujemy szansę, że pojawi się u nas z wizytą - dodaje Łukasz Świrgał. 

Jak skutecznie prowadzić własną firmę

 

 


Zapoznaj Klienta z ofertą


Jeśli sprzedajemy różne produkty, lub świadczymy różne usługi, warto je pogrupować w odpowiednie kategorie i dobrze opisać. Im lepiej opisany produkt, tym większa szansa na jego sprzedaż. By ułatwić mu poszukiwania możemy dodać galerię zdjęć oraz cennik. Koniecznie pamiętajmy o aktualizowaniu go na bieżąco. Nie ma nic gorszego niż nieaktualny cennik i późniejsze „tłumaczenie się” klientowi lub zdjęcia produktów, których nie można już kupić.

Zakładanie firmy - księgowość i podatki


Pochwal się


Strona internetowa jest dobrym miejscem na chwalenie się. Warto zatem pokazać certyfikaty, nagrody, wyróżnienia i inne osiągnięcia, które mogą mieć wpływ na decyzję o wyborze naszej firmy. - W marketingu wyróżniamy zjawisko autorytetu wewnętrznego, gdy potencjalny Klient uważa, że sam najlepiej wie, czy produkt jest dobry, oraz zjawisko autorytetu zewnętrznego, gdy podejmuje on decyzję w oparciu o opinię ekspertów - mówi Łukasz Świrgał, Dyrektor Marketingu w Tax Care. - To właśnie dlatego warto dodać na stronie zakładkę z opiniami innych klientów lub artykułami z prasy - dodaje.  

Zapraszamy do dyskusji na forum Księgowość


CTA, czyli wezwij do akcji


CTA (Call to Action) to inaczej wezwanie do działania, jasny komunikat dla użytkownika np. „Skontaktuj się z nami”, „Zapytaj o ofertę”, „Zapisz się na warsztaty”, „Zamów”. Najlepiej, gdy znajduje się na stronie w widocznym miejscu, ma bowiem znaczenie sprzedażowe.

Księgowość
Od kiedy obowiązkowy KSeF? Projekt ustawy przyjęty przez rząd
30 kwi 2024

Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy, który ma na celu przesunięcie obligatoryjnego KSeF na 1 lutego 2026 r. Jak informuje Ministerstwo Finansów, dalsze uproszczenia KSeF, w tym zapowiadane przez resort finansów etapowe wejście w życie KSeF będzie przedmiotem odrębnych prac legislacyjnych.

Dostałeś rabat i wystawiłeś fakturę korygującą? To błąd. I może mieć poważne konsekwencje na gruncie VAT
30 kwi 2024

Dostałeś rabat i wystawiłeś fakturę korygującą? To błąd. W przypadku rabatu pośredniego kluczowe znaczenie ma okoliczność, że między podatnikiem przekazującym środki pieniężne a podmiotem będącym beneficjentem rabatu pośredniego nie miała miejsca żadna transakcja, którą można byłoby skorygować.

Automatyczna akceptacja PIT. Wgląd w deklaracje i korekta nie będą możliwe przez kilka dni
30 kwi 2024

Automatyczna akceptacja zeznań podatkowych PIT w usłudze Twój e-PIT nastąpi po 30 kwietnia i potrwa przez pierwsze dni maja. Podczas trwania tego procesu usługa nie będzie dostępna, a więc przez kilka dni nie będzie można sprawdzić złożonej już deklaracji PIT, ani złożyć korekty zeznania rocznego. Na czym dokładnie polega ten proces?

Windykacja na własną rękę – jakie są plusy i minusy po stronie przedsiębiorcy?
30 kwi 2024

Proces windykacji można przeprowadzić na kilka sposobów. Czy jednak warto prowadzić windykację w przedsiębiorstwie na własną rękę? Jakie są plusy i minusy takiego działania?

Odroczenie KSeF. Decyzja słuszna, choć budzi wątpliwości w kontekście interesu przedsiębiorców
30 kwi 2024

Decyzja o przesunięciu KSeF jest słuszna, natomiast tak długie odroczenie może budzić wątpliwości w kontekście interesu przedsiębiorców - zauważa ekspert podatkowy Adam Mariański. Zdaniem prawnika wielu przedsiębiorców jest już gotowych do wprowadzenia Krajowego Systemu e-Faktur.

To już ostatni dzwonek. Dzisiaj upływa termin na rozliczenie PIT
30 kwi 2024

We wtorek, 30 kwietnia, mija termin na rozliczenie PIT za rok 2023. Możliwe jest złożenie zeznania drogą elektroniczną lub papierową, które można dostarczyć do Urzędu Skarbowego lub wysłać pocztą.

Zarobki kierowców zawodowych w Polsce. Najczęściej przynajmniej 8 tys. zł brutto. Ale nie wszyscy tyle dostają. Od czego zależy pensja kierowcy?
29 kwi 2024

Ile zarabiają zawodowi kierowcy w Polsce? W 2023 roku w branży TSL nastąpiły istotne zmiany w ustalaniu wynagrodzeń dla kierowców. Wzrost płacy wraz z nowymi przepisami dotyczącymi delegowania pracowników, wpłynęły na rozliczanie płac, szczególnie kierowców działających za granicą. Te zmiany bezpośrednio wpłynęły na budżety firm transportowych, zmuszając je do uwzględnienia większych kosztów wynagrodzeń kierowców. Jednocześnie stanowią korzystną zmianę dla kierowców, poprawiając ich elastyczność finansową i warunki pracy.

BPO: kto i jak może skorzystać na outsourcingu procesów biznesowych. Co najmniej 20% oszczędności dla większych firm
29 kwi 2024

Usługi centrów BPO (Business Process Outsourcing) są efektywnym narzędziem dla firm. Umożliwiają redukcję kosztów i szybszy rozwój. Dlatego są popularne wśród międzynarodowych firm. Ich skala była jednak za duża dla polskich średnich i dużych firm – od niedawna powstają jednak rozwiązania dopasowane do ich potrzeb.

Obowiązkowy KSeF od lutego 2026 r. Co będzie zawierała ustawa zmieniająca?
29 kwi 2024

Obowiązkowy KSeF dla firm wejdzie w życie od 2026 roku. Ukazał się projekt ustawy zmieniającej ustawę o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw, który przewiduje zmiany w Krajowym Systemie e-Faktur. Nową datę wejścia w życie obligatoryjnego KSeF określa się na dzień 1 lutego 2026 r.

ZUS: Niepełnosprawni przedsiębiorcy mogą w 2024 r. obniżyć roczną składkę zdrowotną. Jak to zrobić? Jakie warunki?
29 kwi 2024

ZUS informuje, że od rozliczenia rocznego za rok 2023, osoby z umiarkowanym lub znacznym stopniem niepełnosprawności mogą korzystać z ulgi i obniżyć roczną składkę na ubezpieczenie zdrowotne na poniższych zasadach.

pokaż więcej
Proszę czekać...