Czy sprzedaż logo podlega opodatkowaniu VAT
REKLAMA
REKLAMA
RADA
REKLAMA
Tak, uzyskała Pani prawidłową informację. Sprzedając logo, według przepisów VAT świadczymy usługę. Usługa ta jest opodatkowana stawką podstawową 22%. Przepisy nie przewidują zastosowania obniżonej stawki VAT w tym przypadku.
UZASADNIENIE
Spółka sprzedając logo, świadczy usługę na rzecz jego nabywcy, podlegającą VAT. Takie wnioski wynikają z definicji świadczenia usług zawartej w art. 8 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług. Wynika z niej, że usługą jest każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów, w tym również:
1) przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej;
2) zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji;
3) świadczenie usług zgodnie z nakazem organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w jego imieniu lub nakazem wynikającym z mocy prawa.
A zatem w przepisach o VAT obowiązuje bardzo szeroko rozumiane pojęcie świadczenia usług - świadczeniem usług jest każde świadczenie na rzecz innego podmiotu niebędące dostawą towarów. W szczególności świadczenie usług, w rozumieniu przepisów o VAT, to pojęcie znacznie szersze od pojęcia świadczenia usług w potocznym rozumieniu tego słowa). Oczywiście musi istnieć związek między świadczeniem z Państwa strony, a zapłatą od nabywcy. W Państwa przypadku taki związek istnieje. Dlatego sprzedaż logo podlega VAT jako świadczenie usług.
Usługa ta - jako niewymieniona w klasyfikacjach statystycznych - jest opodatkowana VAT według stawki podstawowej 22% (art. 41 ust. 13).
• art. 5 ust. 1 pkt 1, art. 8 ust. 1 oraz art. 41 ust. 13 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług - Dz.U. Nr 54, poz. 535; ost.zm. Dz.U. z 2009 r. Nr 3, poz. 11
Tomasz Krywan
doradca podatkowy
REKLAMA
REKLAMA
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat