Obowiązki sprawozdawcze w przypadku likwidacji spółki
REKLAMA
Natomiast sprawozdanie finansowe, zgodnie z ustawą o rachunkowości, sporządzone jest na dzień poprzedzający dzień postawienia spółki w stan likwidacji. Składa się ono z bilansu, rachunku zysków i strat oraz informacji dodatkowej.
REKLAMA
Najczęściej pojawiające się pytania związane z likwidacją spółek dotyczą bilansu likwidacyjnego. Jak w bilansie otwarcia likwidacji należy wycenić składniki majątku? Co oznacza cena sprzedaży netto w rozumieniu ustawy o rachunkowości? Czy Kodeks spółek handlowych odnosi się do wyceny składników majątku? Czy należy sporządzić dwa bilanse otwarcia: według ustawy o rachunkowości i według Kodeksu spółek handlowych? Czy bilans otwarcia likwidacji należy złożyć do KRS? Jakie obowiązki ciążą na spółce postawionej w stan likwidacji?
Składniki majątku w likwidowanej spółce wycenia się według cen sprzedaży netto możliwych do uzyskania. Ceny te nie mogą być wyższe od cen nabycia poszczególnych składników majątku pomniejszonych o odpisy amortyzacyjne oraz odpisy z tytułu trwałej utraty wartości. Bilans zamknięcia spółki jest jednocześnie bilansem otwarcia spółki w likwidacji. Nie ma potrzeby sporządzania dwóch bilansów otwarcia.
Pełna treść artykułu na serwisie ISK >>
REKLAMA
REKLAMA
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat