Tylko 26 proc. osób zdało egzamin na naczelnika
Ministerstwo Finansów wstępnie podsumowało wyniki konkursu na 201 naczelników urzędów skarbowych, który odbywał się 12 lutego. Z zestawienia tego wynika, że do konkursu przystąpiło 540 osób. Do drugiej części - oceny predyspozycji i zdolności ogólnych oraz umiejętności kierowniczych - zakwalifikowało się 173 kandydatów. Po obydwu częściach procedury konkursowej 139 osób zdobyło wymaganą liczbę 68 punktów. Stanowi to niecałe 26 proc. zdawalności. 69 konkursów na stanowiska naczelników urzędów skarbowych nie zostało rozstrzygniętych.
Resort finansów podkreśla, że wskazane dane liczbowe nie są ostateczne. Zgodnie z par. 20 ust. 1 rozporządzenia ministra finansów z 14 lipca 2008 r. w sprawie trybu powołania komisji i przeprowadzania konkursu na stanowisko dyrektora izby skarbowej i naczelnika urzędu skarbowego (Dz.U. nr 133, poz. 844), uczestnik konkursu może złożyć odwołanie od wyniku konkursu. Odwołanie składa się do ministra finansów w terminie siedmiu dni od daty otrzymania zawiadomienia o wyniku konkursu. Ponadto niektórzy kandydaci, którzy uzyskali minimum 68 punktów, złożyli zgłoszenia do kilku urzędów skarbowych, co w przypadku powołania ich na stanowisko naczelnika jednego z urzędów wiąże się z koniecznością powtórnego ogłoszenia konkursów na stanowiska naczelników pozostałych urzędów skarbowych.
Ponadto jeżeli konkurs nie wyłoni przynajmniej jednego kandydata, minister finansów ogłasza konkurs ponownie w terminie 30 dni od dnia zakończenia poprzedniego konkursu. Resort podkreśla, że w najbliższym czasie zostanie ponownie ogłoszony konkurs na stanowiska naczelników tych urzędów skarbowych, na które konkursy nie zostały rozstrzygnięte.
STATYSTYKA KONKURSÓW
Gorące tematy dla biur rachunkowych. SLIM VAT 3, KSeF, praca zdalna
Kup książkę:
Gorące tematy dla biur rachunkowych. SLIM VAT 3, KSeF, praca zdalna - Poradnik Gazety Prawnej540 osób przystąpiło do konkursu na 201 naczelników urzędów skarbowych
173 osoby przeszły do drugiej ustnej części konkursu
139 osób zdobyło wymaganą liczbę punktów
KSeF. Jak przygotować się do wystawiania e-faktur
Kup książkę:
KSeF. Jak przygotować się do wystawiania e-faktur + plakat KSeF. Krok po kroku69 konkursów nadal nie rozstrzygnięto
68 to wymagana liczba punktów
Bieżące aktualności o zmianach przepisów
Czy biuro rachunkowe ma nowe obowiązki w związku z wprowadzeniem KSeF? Zmiany w podatkach dochodowych na 2024 r. i innych zmianach w VAT 2024 oraz prawie pracy i ubezpieczeń społecznych. I wiele innych bieżących tematów ...
IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
REKLAMA

- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat
Komentarze(0)
Pokaż: