REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Green IT - nowa biznesowa moda czy konieczność?

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Kilkanaście miesięcy temu Zielone IT było traktowane jako nowa biznesowa moda. Dziś to konieczność, która przynosi realne korzyści samym firmom i środowisku. Jakie płyną korzyści ze stosowania rozwiązania Green IT? Weź udział w badaniu Green IT.

 

REKLAMA

 

 

 


Zapraszamy do udziału w badaniu Green IT


Firma CTS - Customized Training Solutions - w marcu rozpoczyna realizację II edycji badania zakresu Green IT. Badanie skierowane jest do polskich przedsiębiorców.


Działający przy Komisji Europejskiej Instytut Środowiska i Zrównoważonego Rozwoju szacuje, że do 2015 roku w Unii Europejskiej zużycie energii elektrycznej przez urządzenia szerokopasmowego dostępu do Internetu może dochodzić do 50 TWh. Rosnące ceny energii oraz wzrastająca ekologiczna świadomość konsumentów sprawiać będą, że firmy będą zmuszone wprowadzać zasady Green IT.


Zapraszamy do wzięcia udziału w badaniu:
http://cts.com.pl/Aktualnosci/Drugie-badanie-Green-IT

 

 

Dalszy ciąg materiału pod wideo


Wywiad z Panią Beatą Wieczorek, prezes CTS, na temat Zielonego IT


Jakie korzyści zyskują firmy stosujące rozwiązania Green IT?

REKLAMA

Jednym z głównych elementów Zielonego IT jest wirtualizacja. Oznacza ona przede wszystkim oszczędność czysto ekonomiczną, wynikającą z faktu braku konieczności utrzymywania serwerowni, w tym np. kosztów energii elektrycznej. Ponadto stosując rozwiązania wirtualizacji firmy oszczędzają na kosztach wynajmu powierzchni lokalu pod serwery, ubezpieczenia sprzętu, inwestowania w odpowiednie utrzymanie warunków dla sprzętu komputerowego.

Przejście firmy na cloud computing oznacza w głównej mierze oszczędność wydatków związanych z podróżami służbowymi umożliwiając prowadzenie video konferencji, szybką wymianę informacji „w czasie rzeczywistym”.

Zielone IT pozwala także na zmianę obiegu dokumentów w firmie i przejście z systemu segregatorów na dokumentację elektroniczną. To z kolei pozwala na zwiększenie wydajności pracy i kontrolę jej jakości.


Green IT daje realne korzyści finansowe. Jego implementacja to jednak koszty. W jaki sposób określić zwrot z inwestycji ? Czy firmy mogą liczyć na wsparcie państwa w zakresie rozwiązań prawno-podatkowych?

REKLAMA

Każda inwestycja to wydatek, który firmy mocno kalkulują zanim się na niego zdecydują. Jednakże - skoro już taki wydatek jest konieczny do poniesienia - należy zdecydowanie rozważyć inwestycję w Zielone IT. Zwrot z takiej inwestycji może być odczuwalny w krótkim czasie (np. brak konieczności wynajmu pomieszczeń serwerowych, ograniczenie wydatków na podróże służbowe, itp.), oraz długoterminowy - większa mobilność pracowników, zwiększenie wydajności pracy, oszczędność czasu, szybszy obieg informacji.

Przykładem może służyć sam CTS. Kilka lat temu wdrożyliśmy wirtualizację, od niedawna także pracujemy w chmurze. Dziś mogę stwierdzić, że usprawnienie pracy, głównie przez szybki obieg dokumentów, umiejętność sprawnego zarządzania informacją (jej przekazywaniem i przechowywaniem), a także mobilność podniosła w jakość pracy.


Koncepcja zielonego IT obejmuje cały wachlarz technologicznych rozwiązań, które wpływają na ograniczenie i eliminację szkód dla środowiska oraz wydajne zarządzanie energią. Skąd firmy mogą czerpać wiedzę na temat tych rozwiązań?

Główni producenci rozwiązań GreenIT informują o produktach na ogólnodostępnych stronach internetowych Organizacje, jak np. CompTIA (Computing Technology Industry Association) systematyzują wiedzę na ten temat niezależnie od dostawcy rozwiązań. Przepisy prawne nakładają obowiązek stosowania odpowiednich procedur związanych np. z utylizacją sprzętu, co jest również elementem Zielonego IT.

 


Czy zauważyła Pani w działalności swojej firmy zwiększenie zapytań klientów o szkolenia w zakresie Green IT ?

Tak. Zdecydowanie wzrosło zainteresowanie szkoleniami w zakresie wdrażania wirtualizacji, ale także szkoleń z zakresu cloud computing. Również certyfikacja CompTIA Green IT cieszy się popularnością, ze względu na możliwość zdobycia wiedzy niezależnej od producenta danego sprzętu czy oprogramowania.


W październiku ubiegłego roku CTS rozpoczęło realizację badania z zakresu Green IT wśród polskich firm. Wyniki badania zostaną zaprezentowane w postaci raportu. Jaki jest cel podejmowania takich działań przez CTS?

Temat Zielonego IT znany jest głównie w firmach, którym przepisy prawne nakazują stosowanie pewnych norm (np. ze względu na branżę w jakiej działają). Ankieta miała na celu pokazanie, ze Green IT jest nie tylko dla tych, którzy nie mają wyboru, lecz również jest to pewna umiejętność inwestowania, ograniczającego koszty. Jednocześnie zainteresowany tematyką badania, mógł sprawdzić niejako swoją wiedzę z tego tematu.


CTS został założony w 1989r., a od 1994r. działa jako spółka z o.o. Od początku działalności główną branżą firmy było prowadzenie szkoleń informatycznych, najpierw jako autoryzowany ośrodek Novell, a od 1996r. jako Microsoft.


Beata Wieczorek
jest prezesem zarządu w CTS od 2005 roku. Wcześniej związana była z branżą IT pracując w kancelarii prawnej (od 1994r.) i zajmując się obsługą firm z branży technologii informatycznych, stąd znajomość specyfiki tej branży.

 

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KPiR: czym jest i jak ją prowadzić? Najważniejsze zasady uproszczonej księgowości

Odpowiadając wprost na postawione w tytule pytanie, Księga Przychodów i Rozchodów (dalej: „KPiR”) to jeden z przewidzianych w polskim prawie sposobów prowadzenia ewidencji księgowej pozwalającej na określenie zobowiązań podatkowych. Najczęściej KPiR kojarzy się osobom, które prowadzą jednoosobową działalność gospodarczą, w tym takim, które są zatrudniona w formie b2b. Niemniej, wbrew powszechnemu przeświadczeniu i pomimo tego, że obowiązek prowadzenia księgi przychodów i rozchodów został wprowadzony w art. 24a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, taką formę rachunkowości mogą przyjąć nie tylko osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą.

Dalsze obniżki stóp procentowych NBP dopiero jesienią 2025 roku? Prezes Glapiński: RPP nie zapowiada dalszych zmian; wzmocniły się czynniki inflacyjne

Rada Polityki Pieniężnej prawdopodobnie poczeka z kolejnymi obniżkami stóp procentowych przynajmniej do września - oceniają ekonomiści Santander BP. Ich zdaniem konferencja prasowa Prezesa NBP z 5 czerwca 2025 r. zasygnalizowała kolejną zmianę w nastawieniu banku centralnego - w kierunku bardziej jastrzębiej polityki. Podobnie oceniają analitycy innych banków (ING BSK, mBanku). Na tej konferencji Prezes Glapiński podkreślił, że Rada Polityki Pieniężnej w obecnej sytuacji nie zapowiada ścieżki przyszłych stóp proc., nie zobowiązuje się do żadnych decyzji, a kolejne decyzje będą podejmowane w reakcji na bieżące informacje. Dodał, że wzmocniły się czynniki mogące zwiększyć presję inflacyjną w dłuższym okresie.

Dopłaty bezpośrednie 2025: Nabór kończy się już 16 czerwca

Rolnicy mogą składać wnioski o dopłaty bezpośrednie i obszarowe za 2025 rok wyłącznie przez internet, korzystając z aplikacji eWniosekPlus. Termin upływa 16 czerwca, ale dokumenty będzie można złożyć do 11 lipca – z potrąceniem. Pomoc oferują pracownicy ARiMR i infolinia agencji.

Ulga podatkowa dla pracującego seniora. Co w sytuacji przejścia na emeryturę w ciągu roku podatkowego?

Już czwarty rok w podatku dochodowym od osób fizycznych obowiązuje wprowadzona w ramach Polskiego Ładu tzw. ulga dla pracujących seniorów. Jest to tak naprawdę zwolnienie podatkowe, do którego mają prawo osoby, które osiągnęły powszechny wiek emerytalny (60 lat dla kobiet i 65 lat dla mężczyzn), nadal pracują zarobkowo i nie mają ustalonego prawa do emerytury lub renty rodzinnej. Z tej ulgi mogą też korzystać te osoby, które mają przyznaną emeryturę lecz jej nie pobierają, ponieważ nie rozwiązały stosunku pracy – czyli mają zawieszone prawo do emerytury. Powstaje pytanie, czy do tego zwolnienia mają prawo również te osoby, które w trakcie roku podatkowego (kalendarzowego) przeszły na emeryturę. Wyjaśnił to niedawno Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej.

REKLAMA

Poświadczone zgłoszenie celne importu – kluczowy dowód wywozu z UE

W czasach zglobalizowanego handlu i zaostrzonych kontroli podatkowo-celnych coraz częściej przedsiębiorcy stają przed wyzwaniem udowodnienia wywozu towarów poza Unię Europejską. Jednym z narzędzi, które może odegrać w tym procesie kluczową rolę, jest poświadczone przez organy celne zgłoszenie celne importowe dokonane w kraju trzecim.

Fundacja rodzinna w strukturach transakcyjnych – ryzyko zakwestionowania przez KAS

Najnowsze stanowisko Szefa KAS (odmowa wydania opinii zabezpieczającej z 5 maja 2025 r., sygn. DKP16.8082.14.2024) pokazuje, że wykorzystanie fundacji rodzinnej jako pośrednika w sprzedaży udziałów może zostać uznane za unikanie opodatkowania. Mimo deklarowanych celów sukcesyjnych, KAS uznał działanie za sztuczne i sprzeczne z celem przepisów.

Webinar: KSeF – co nas czeka w praktyce? + certyfikat gwarantowany

Praktyczny webinar „KSeF – co nas czeka w praktyce?” poprowadzi Zbigniew Makowski, doradca podatkowy z ponad 15-letnim stażem. Ekspert wskaże, jakie szanse i zagrożenia dla firm i biur rachunkowych niesie ze sobą KSeF i jak się na nie przygotować.

Taryfa celna UE: kod, który decyduje o losie Twojej przesyłki

Niepozorny ciąg cyfr może przesądzić o powodzeniu lub porażce międzynarodowej transakcji. W świecie handlu zagranicznego poprawna klasyfikacja taryfowa towarów to nie wybór – to konieczność.

REKLAMA

Zmiany w zamówieniach publicznych w 2025 r. Co czeka zamawiających i wykonawców? Projekt UZP dot. udziału firm z państw trzecich w przetargach

W dniu 3 lutego 2025 r. do Sejmu wpłynął projekt w formie druku nr 1041 o zmianie ustawy ¬- Prawo zamówień publicznych, który miał przewidywać szereg istotnych zmian w systemie zamówień publicznych w Polsce, został on jednak wycofany. Urząd Zamówień Publicznych stworzył jednak własny projekt ustawy o zmianie ustawy Prawo zamówień publicznych oraz ustawy o umowie koncesji na roboty budowlane lub usługi, pod numerem UC88, w której poruszył istotną kwestię udziałów w przetargach firmy z państw trzecich, czyli pochodzących z krajów, z którymi Unia Europejska nie zawarła umowy międzynarodowej zapewniającej wzajemny i równy dostęp do unijnego rynku zamówień publicznych. Projekt ten został już przyjęty przez Radę Ministrów i przesłany do Sejmu.

PFR pozywa firmy na podstawie rekomendacji CBA. Co możesz zrobić, gdy żądają zwrotu subwencji z Tarczy Finansowej?

Polski Fundusz Rozwoju (PFR) pozywa przedsiębiorców, powołując się na tzw. rekomendacje CBA. Problem dotyczy już około 1900 firm, które – często bez żadnych wcześniejszych sygnałów – otrzymują wezwania a następnie pozwy o zwrot subwencji z Tarczy Finansowej. Zaskakuje nie tylko skala działań PFR, ale przede wszystkim brak rzetelnego uzasadnienia tych roszczeń.

REKLAMA