REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Katowicka Specjalna Strefa Ekonomiczna: 13 nowych inwestycji w pierwszym kwartale

Subskrybuj nas na Youtube
Katowicka Specjalna Strefa Ekonomiczna. Rekordowe inwestycje
Katowicka Specjalna Strefa Ekonomiczna. Rekordowe inwestycje
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Trzynaście nowych projektów inwestycyjnych o łącznej wartości blisko 340 mln zł pozyskała w I kwartale br. Katowicka Specjalna Strefa Ekonomiczna. Inwestorzy zadeklarowali stworzenie 85 nowych miejsc pracy i utrzymanie ponad 2 tys. istniejących

Katowicka SSE – perspektywy inwestycyjne dla małych i średnich przedsiębiorstw

Katowicka SSE w czwartek zainaugurowała też serwis i kampanię informacyjną dla przedsiębiorców z sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Przedstawiciele strefy wskazują bowiem, że sektor MŚP jest w niej coraz istotniejszy: w latach 2015-21 na 364 pozytywnych decyzji o przyjęciu inwestorów do strefy (i tym samym zwolnieniu z podatków PIT i CIT) 194 dotyczyło mikro, małych i średnich firm.

REKLAMA

Autopromocja

Rekordowy pod tym względem był ub. rok, w którym po raz pierwszy ponad połowa decyzji (52 na 102) dotyczyła MŚP. Rosnący trend potwierdza też według KSSE I kw. br., w którym z sektora wywodzi się dotąd ponad 60 proc. inwestorów.

Katowicka SSE – kilkukrotny wzrost inwestycji w ciągu kilku lat

REKLAMA

Na przestrzeni ostatnich siedmiu lat w katowickiej strefie wzrosły deklarowane przez MŚP nakłady na inwestycje. O ile w 2015 r. wyniosły one 177 mln zł, to w 2021 r. 711 mln zł. Wyraźny wzrost Katowickiej SSE zanotowała w 2018 r. (529 mln zł wobec 340 mln w 2017 r.), gdy powstała Polska Strefa Inwestycji, która zniosła terytorialność inwestycji. Zwolnienie z podatku można uzyskać w całej Polsce.

„Ten fakt, nasze działania proinwestorskie, a także znowelizowanie w 2021 r. przepisów o wysokości wsparcia sprawiły, że z roku na rok wydajemy coraz większą liczbę decyzji o wsparciu dla mikro, małych i średnich firm. Wyniki z ostatniego kwartału pozwalają nam przewidywać, że będzie to kolejny rekordowy rok pod tym względem” – powiedział prezes KSSE Janusz Michałek.

Dodał, że z kontaktów z mikro, małymi i średnimi przedsiębiorcami wynika, że wielu z nich postrzega KSSE oraz inne strefy jako miejsca przede wszystkim dla dużych inwestorów. „Zarówno nasze analizy, jak i obecne, znowelizowane przepisy potwierdzają, że to mit i ten właśnie mit chcemy obalić poprzez kampanię, którą rozpoczynamy” – zasygnalizował Janusz Michałek.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zachęta dla kolejnych inwestycji

Aby to zmienić, KSSE przygotowała serwis informacyjny dla przedsiębiorstw, dostępny na stronie www.ksse.com.pl/DlaMSP. Potencjalni inwestorzy znajdą w nim m.in.: kalkulator, dzięki któremu będą mogli sprawdzić, czy kwalifikują się do wsparcia w ramach Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, poradnik dla inwestora MŚP, przykłady firm, które z sukcesem zainwestowały w KSSE oraz dane liczbowe dotyczące inwestycji mikro, małych i średnich firm w KSSE w ostatnich latach.

Serwis został pomyślany jako część kampanii marketingowej online, której celem ma być zachęcenie przedsiębiorców do inwestycji w strefie.

Rekordowy rok Katowickiej SSE – ponad 5 mld zł nowych inwestycji w 2021 r.

Katowicka Specjalna Strefa Ekonomiczna obejmuje tereny w woj. śląskim i sześciu powiatach woj. opolskiego. Działa tam ponad 540 przedsiębiorstw, które łącznie zainwestowały ok. 42 mld zł i stworzyły ok. 90 tys. miejsc pracy. KSSE wydała 590 zezwoleń na prowadzenie działalności oraz sto kilkadziesiąt decyzji o wsparciu w ramach nowych przepisów o Polskiej Strefie Inwestycji. 2021 r. był dla KSSE rekordowy pod względem liczby nowych projektów i wartości pozyskanych inwestycji. Strefa wydała 102 decyzje o wsparciu inwestycji o łącznej wartości ok. 5,35 mld zł, wobec 57 projektów za ok. 5 mld zł rok wcześniej. (PAP)

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Darowizna od brata ponad limit 36 120 zł. Jakie warunki muszą zostać spełnione, żeby nie stracić prawa do zwolnienia podatkowego?

Co robić gdy darowizna przekazana przez brata przekracza limit kwoty wolnej w wysokości 36 120 zł? Czy podlegała zwolnieniu od podatku od spadków i darowizn, pomimo że jest dokonywana z majątku wspólnego brata i jego małżonki? Jakie warunki muszą zostać spełnione, żeby nie stracić prawa do zwolnienia?

KSeF wymusi zmiany. Rejestry VAT i wydatki pracownicze po nowemu od 2026 roku

Wdrożenie Krajowego Systemu e-Faktur to jeden z najważniejszych projektów cyfryzacyjnych polskiej administracji podatkowej ostatnich lat. Od 1 lutego lub od 1 kwietnia 2026 roku – w zależności od poziomu sprzedaży w 2024 roku – podatnicy VAT będą zobowiązani do wystawiania faktur wyłącznie w formie elektronicznej za pośrednictwem KSeF. To nie tylko zmiana technologiczna, ale także rewolucja organizacyjna, która wymusi dostosowanie systemów księgowych, procesów wewnętrznych i codziennej pracy działów finansowych.

Kredyt EKOlogiczny 2025 – bezzwrotna dotacja dla firm na modernizację energetyczną. Jakie warunki trzeba spełnić?

Już od października 2025 r. przedsiębiorcy będą mogli ubiegać się o dofinansowanie z Kredytu EKOlogicznego – dotacji realizowanej w ramach programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG 3.01).

Obowiązkowy KSeF: kogo obejmie, jak fakturować w czasie awarii? Co czeka podatników VAT w 2026 roku?

Ponad pół rok dzieli przedsiębiorców od dnia, w którym elektroniczne fakturowanie stanie się w Polsce obowiązkowe. W zależności od poziomu sprzedaży w 2024 roku, firmy będą musiały dołączyć do Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) od 1 lutego lub od 1 kwietnia 2026 roku. Od tego momentu korzystanie z KSeF stanie się obowiązkowe dla wszystkich podatników VAT czynnych. Firmy mają już niewiele czasu, by dostosować swoje systemy, procedury i zespoły do nowych wymogów.

REKLAMA

Ulga termomodernizacyjna i zwolnienie z podatku dochodowego (PIT) dla osób realizujących przedsięwzięcia termomodernizacyjne. Najnowsze objaśnienia Ministra Finansów z 2025 r.

W dniu 30 czerwca 2025 r. Minister Finansów wydał objaśnienia podatkowe odnośnie form wsparcia przedsięwzięcia termomodernizacyjnego w podatku dochodowym od osób fizycznych. Objaśnienie te dotyczą rozwiązań podatkowych (ulga termomodernizacyjna i zwolnienie podatkowe), które wspierają przedsięwzięcie termomodernizacyjne na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (dalej „ustawa PIT”), oraz ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (dalej „ustawa o ryczałcie”). Objaśnienia zawierają ogólne wyjaśnienia przepisów prawa podatkowego oraz uwzględniają stan prawny obowiązujący na dzień 1 stycznia 2025 r. Objaśnienia podatkowe są wydawane przez ministra finansów na podstawie art. 14a § 1 pkt 2 ustawy – Ordynacja podatkowa z urzędu w celu zapewnienia jednolitego stosowania przepisów prawa podatkowego przez organy podatkowe. Warto w szczególności zwrócić uwagę na zmieniony wykaz wydatków uprawniających do odliczenia w ramach ulgi rehabilitacyjnej. Walorem tych objaśnień są także liczne przykłady wyjaśniające treść przepisów. Publikujemy poniżej pełną treść tych objaśnień.

Nowe tachografy nie aż tak inteligentne jak zakładano. Na jakie błędy muszą uważać kierowcy i firmy transportowe?

Od 19 sierpnia 2025 roku w przewozach międzynarodowych w UE wymagane będą już wyłącznie najnowsze tachografy inteligentne często oznaczane jako tachografy G2V2, czyli druga wersja tachografów inteligentnych. Obecnie w transporcie międzynarodowym stanowią one już większość tachografów. Choć nowe urządzenia rejestrujące miały za zadanie ułatwiać pracę firmom transportowym, to jednak są zawodne i mogą powodować wiele trudności przy rozliczaniu i kontroli czasu pracy kierowców. Na jakie błędy nowych smart tachografów trzeba uważać i jak skutecznie sobie z nimi radzić?

Patologiczna prywatyzacja majątku firm? Rada Przedsiębiorców wzywa rząd do pilnych zmian w prawie

Rada Przedsiębiorców alarmuje: niekontrolowane postępowania upadłościowe sprzyjają nadużyciom i grabieży majątku firm. W liście do premiera Donalda Tuska organizacja apeluje o zmiany legislacyjne, które mają zakończyć nieformalny system patologicznej prywatyzacji i chronić interes publiczny.

Jak korzystać w praktyce z procedury VAT OSS – rejestracja, rozliczenia, płatności, ewidencja

Procedura OSS (ang. One Stop Shop) obowiązuje w Polsce od 1 lipca 2021 r., jednak wciąż wiele firm nie zdaje sobie sprawy, jak bardzo może ona uprościć ich rozliczenia podatkowe w zakresie VAT. Choć na pierwszy rzut oka może wydawać się skomplikowana, przy wsparciu doświadczonego doradcy jej wdrożenie jest szybkie i efektywne, a korzyści z jej stosowania znaczące.

REKLAMA

Stawka VAT 0%: Jak poprawnie udokumentować dostawę wewnątrz UE, by nie stracić na podatku?

Wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów (WDT) może być opodatkowana stawką VAT 0%, ale tylko pod warunkiem spełnienia określonych wymogów formalnych. Sprawdź, czym dokładnie jest WDT, jakie dokumenty są niezbędne, by transakcja była zgodna z przepisami i jak uniknąć pułapek, które mogą skutkować dodatkowymi kosztami podatkowymi.

Urlop na samozatrudnieniu (kontrakt B2B) - komu przysługuje i co trzeba wiedzieć?

Zmęczenie i potrzeba oddechu od maili, telefonów i projektów to uczucia, które dobrze zna nie tylko pracownik etatowy. Coraz więcej samozatrudnionych prowadzących jednoosobowe działalności gospodarcze przyznaje wprost: chcieliby odpocząć, ale mają wątpliwości, co będzie się działo z ich firmą podczas dłuższej nieobecności. Często nie wiedzą nawet, jakie prawa do odpoczynku im przysługują. Wyjaśniamy, jakie mechanizmy prawne, podatkowe oraz organizacyjne mogą pomóc przedsiębiorcy złapać oddech.

REKLAMA