REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ruszyła XI edycja konkursu Księgowy Roku

Subskrybuj nas na Youtube
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Konkurs na Księgowego Roku ma charakter otwarty i ogólnopolski. Najlepsi uczestnicy konkursu, oprócz nagród rzeczowych i prestiżu, zyskają możliwość przybliżenia się do certyfikatu na dyplomowanego księgowego wydawanego przez Stowarzyszenie Księgowych w Polsce.

Organizowany po raz jedenasty konkurs kierowany jest przede wszystkim do osób odpowiedzialnych za strategiczne decyzje i budżety firmowe - dyrektorów finansowych, głównych księgowych i samodzielnych księgowych zatrudnionych w małych i średnich przedsiębiorstwach.

REKLAMA

Stałym celem konkursu jest budowanie wizerunku polskich księgowych jako nowoczesnych menedżerów, doskonale wykształconych specjalistów, potrafiących odnaleźć się w trudnych biznesowych sytuacjach. W tym roku, poprzez wplecenie w formułę konkursu elementów związanych z certyfikacją zawodu księgowego, silniej motywujemy do ciągłego podnoszenia kwalifikacji i poszerzania wiedzy. Konkurs bowiem rozwija się, idzie z duchem czasu i zmienia się wraz z rynkiem.

W tym roku organizatorami są Sage sp z o.o., INFOR PL S.A. oraz Stowarzyszenie Księgowych w Polsce.

W konkursie Księgowy Roku mogą brać udział wszyscy, którzy są związani z finansami, rachunkowością i księgowością - dyrektorzy finansowi, biegli rewidenci, doradcy podatkowi, główni księgowi, księgowi, specjaliści rachunkowości.

 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Harmonogram konkursu

 

Eliminacje i punktowane zadania, poprzedza runda wstępna - rozgrzewka. Jej celem jest samodzielne sprawdzenie przez Uczestników poziomu swojej wiedzy, zanim przystąpią do oficjalnych testów. Rozgrzewka trwa od 17 do 31 sierpnia, ma orientacyjny i nieformalny charakter, a jej wyniki nie są nigdzie rejestrowane ani publikowane.

I etap, trwający 2 miesiące, składa się z dwóch rund: 1. runda trwa od 1 do 30 września, 2. runda - od 1 do 31 października. Uczestnicy sami zdecydują, czy chcą wziąć udział tylko w jednej z nich, czy w obu. Przy czym w działaniach kwalifikacyjnych do kolejnego etapu konkursu jest brany pod uwagę lepszy wynik tylko jednej rundy. Uczestników Konkursu dla Studentów zapraszamy do udziału w drugiej rundzie eliminacyjnej.

Spośród wszystkich Uczestników I etapu do półfinału przejdą po 3 najlepsze osoby z każdego województwa, łącznie 48 osób oraz 5 najlepszych studentów z całej Polski. Nazwiska półfinalistów zostaną ogłoszone do 5 listopada 2009 roku w serwisie www.ksiegowyroku.pl, na stronach organizatorów oraz na łamach wybranych tytułów INFOR PL S.A.

Przed przystąpieniem do rundy eliminacyjnej Uczestnicy są proszeni o uzupełnienie ankiety rejestracyjnej dostępnej na stronie www.ksiegowyroku.pl.

 

 
 

Harmonogram

 

Etapy konkursu
Od Do
Rejestracja do konkursu
3 sierpnia 2009 31 października 2009
Rozgrzewka 17 sierpnia 2009 31 sierpnia 2009
I runda
1 września 2009 30 września 2009
II runda
1 października 2009 31 października 2009
Ogłoszenie półfinalistów 5 listopada 2009
Półfinał 9 listopada 2009 16 listopada 2009
Finał 5 grudnia 2009 5 grudnia 2009

 

Wszystkie informacje na temat Konkursu znajdują się na stronie www.ksiegowyroku.pl

 

Zapraszamy do udziału w konkursie!

oprac. Grzegorz Błażejczyk

Internetowy Serwis Księgowego

 

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zatrudnianie osób z niepełnosprawnościami 2025. Jak i ile można zaoszczędzić na wpłatach do PFRON? Case study i obliczenia dla pracodawcy

Dlaczego 5 maja to ważna data w kontekście integracji i równości? Co powstrzymuje pracodawców przed zatrudnianiem osób z niepełnosprawnościami? Jakie są obowiązki pracodawcy wobec PFRON? Wyjaśniają eksperci z HRQ Ability Sp. z o.o. Sp. k. I pokazują na przykładzie ile może zaoszczędzić firma na zatrudnieniu osób z niepełnosprawnościami.

Koszty NKUP w księgach rachunkowych - klasyfikacja i księgowanie

– W praktyce rachunkowej i podatkowej przedsiębiorcy często napotykają na wydatki, które - mimo że wpływają na wynik finansowy jednostki - to jednak nie mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów (tzw. NKUP) – zauważa Beata Tęgowska, ekspertka ds. księgowości i płac z Systim.pl i wyjaśnia jak je prawidłowo klasyfikować i księgować?

Będą zmiany w podatku od spadków darowizn w 2025 r. Likwidacja obowiązku uzyskiwania zaświadczenia z urzędu skarbowego i określenie wartości nieodpłatnej renty [projekt]

W dniu 28 kwietnia 2025 r. w Wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów opublikowano założenia nowelizacji ustawy o zmianie ustawy o podatku od spadków i darowizn. Ta nowelizacja ma dwa cele. Likwidację obowiązku uzyskiwania zaświadczenia naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego zwolnienie z podatku od spadków i darowizn

na celu ograniczenie formalności i zmniejszenie barier administracyjnych wynikających ze stosowania ustawy o podatku od spadków i darowizn, związanych z dokonywaniem obrotu majątkiem nabytym tytułem spadku lub inny nieodpłatny sposób objęty zakresem ustawy o podatku od spadków i darowizn, od osób z kręgu najbliższej rodziny, a także uproszczenie rozliczania podatku z tytułu nabycia nieodpłatnej renty.

Co zmieni unijne rozporządzenie w sprawie maszyn od 2027 roku. Nowe wymogi prawne cyberbezpieczeństwa przemysłu w UE

Szybko zachodząca cyfrowa transformacja, automatyzacja, integracja środowisk IT i OT oraz Przemysł 4.0 na nowo definiują krajobraz branży przemysłowej, przynosząc nowe wyzwania i możliwości. Odpowiedzią na ten fakt jest m.in. przygotowane przez Komisję Europejską Rozporządzenie 2023/1230 w sprawie maszyn. Firmy działające na terenie UE muszą dołożyć starań, aby sprostać nowym, wynikającym z tego dokumentu standardom przed 14 stycznia 2027 roku.

REKLAMA

Skarbówka kontra przedsiębiorcy. Firmy odzyskują miliardy, walcząc z niesprawiedliwymi decyzjami

Tysiące polskich firm zostało oskarżonych o udział w karuzelach VAT - często niesłusznie. Ale coraz więcej z nich mówi "dość" i wygrywa w sądach. Tylko w ostatnich latach odzyskali aż 2,8 miliarda złotych! Sprawdź, dlaczego warto walczyć i jak nie dać się wciągnąć w urzędniczy absurd.

Krajowy System e-Faktur – czas na konkrety. Przygotowania nie powinny czekać. Firmy muszą dziś świadomie zarządzać dostępnością zasobów, priorytetami i ryzykiem "przeciążenia projektowego"

Wdrożenie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) przeszło z etapu spekulacji do fazy przygotowań wymagających konkretnego działania. Ministerstwo Finansów ogłosiło nowy projekt ustawy, który wprowadza obowiązek korzystania z KSeF, a 25 kwietnia skończył się okres konsultacji publicznych. Dla wszystkich zainteresowanych oznacza to jedno: czas, w którym można było czekać na „ostateczny kształt przepisów”, dobiegł końca. Dziś wiemy już wystarczająco dużo, by prowadzić rzeczywiste przygotowania – bez odkładania na później. Ekspert komisji podatkowej BCC, radca prawny, doradca podatkowy Tomasz Groszyk o wdrożeniu Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF).

Wdrożenie KSeF i JPK_CIT to nie lada wyzwanie dla firm w 2025 r. [KOMENTARZ EKSPERCKI]

Rok 2025 będzie się przełomowy dla większości działów finansowych polskich firm. Wynika to z obowiązków podatkowych nałożonych na przedsiębiorców w zakresie konieczności wdrożenia obligatoryjnego e-fakturowania (KSeF) oraz raportowania danych księgowo- podatkowych w formie nowej schemy JPK_CIT.

Sprzedałeś 30 rzeczy w sieci przez rok? Twoje dane ma już urząd skarbowy. Co z nimi zrobi? MF i KAS walczą z szarą strefą w handlu internetowym i unikaniem płacenia podatków

Ministerstwo Finansów (MF) i Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) wdrożyły unijną dyrektywę (DAC7), która nakłada na operatorów platform handlu internetowego obowiązki sprawozdawcze. Dyrektywa jest kolejnym elementem uszczelnienia systemów podatkowych państw członkowskich UE. Dyrektywa nie wprowadza nowych podatków. Do 31 stycznia 2025 r. operatorzy platform mieli obowiązek składać raporty do Szefa KAS za lata 2023 i 2024. 82 operatorów platform przekazało za ten okres informacje o ponad 177 tys. unikalnych osobach fizycznych oraz ponad 115 tys. unikalnych podmiotach.

REKLAMA

2 miliony firm czeka na podpis prezydenta. Stawką jest niższa składka zdrowotna

To może być przełom dla mikroprzedsiębiorców: Rada Przedsiębiorców apeluje do Andrzeja Dudy o podpisanie ustawy, która ulży milionom firm dotkniętym Polskim Ładem. "To test, czy naprawdę zależy nam na polskich firmach" – mówią organizatorzy pikiety zaplanowanej na 6 maja.

Obowiązkowe ubezpieczenie OC księgowych nie obejmuje skutków błędów w deklaracjach podatkowych. Ochrona dopiero po wykupieniu rozszerzonej polisy OC

Księgowi w biurach rachunkowych mają coraz mniej czasu na złożenie deklaracji podatkowych swoich klientów – termin składania m.in. PIT-36, PIT-37 i PIT-28 mija 30 kwietnia. Pod presją czasu księgowym zdarzają się pomyłki, np. błędne rozliczenie ulg, nieuwzględnienie wszystkich przychodów czy pomyłki w zaliczkach na podatek. W jednej z takich spraw nieprawidłowe wykazanie zaliczek w PIT-36L zakończyło się naliczonymi przez Urząd Skarbowy odsetkami w wysokości ponad 7000 zł. Obowiązkowe ubezpieczenie OC księgowych nie obejmuje błędów w deklaracjach podatkowych – ochronę zapewnia dopiero wykupienie rozszerzonej polisy.

REKLAMA