REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zapraszamy na konferencję "Rachunkowość i Podatki 2013"

inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Zapraszamy głównych księgowych, dyrektorów finansowych, właścicieli firm, dyrektorów zarządzających, biura rachunkowe na konferencję "Rachunkowość i Podatki 2013".

 

REKLAMA

Autopromocja


Konferencja "Rachunkowość i Podatki 2013"
odbędzie się 26 luty 2013 r., w hotelu Mercure Warszawa Centrum (dawne Holiday Inn), ul. Złota 48/54, Warszawa

Udział w konferencji jest bezpłatny, o udziale decyduje kolejność zgłoszeń.


PROGRAM KONFERENCJI:

9.30-10.00 Rejestracja Gości (Przerwa na kawę)

10.00-10.10 Powitanie - Łukasz Zalewski, Redaktor Dziennika Gazety Prawnej

Dalszy ciąg materiału pod wideo

10.10-10.35 Jakie są sposoby zachęty i przymusu do zapłacenia należności za dostawę towaru lub świadczenie usług?

10.35-11.00 Jak podatnicy mogą zabezpieczyć się przed nieuczciwymi kontrahentami?

11.00-11.25 Podatek VAT od refakturowania ubezpieczenia przy umowach leasingowych - aspekty prawne

11.25-12.00 VAT, skutki nowelizacji ustawy o VAT Najważniejsze obszary zmian

12.00-12.30 Przerwa kawowa

12.30-13.00 Podatki dochodowe. Skutki nowelizacji ustaw o CIT i PIT. Unikanie podwójnego opodatkowania: Do dochodów uzyskanych od 2013 r. zastosowanie mają nowe postanowienia polsko-cypryjskiej umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania (m.in. opodatkowanie odsetek, dywidend, wynagrodzenia dyrektorów spółek)

13.00-13.40 Blok tematyczny numer I (Panel dyskusyjny)

TEMAT: Jak przygotować firmę do kolejnych zmian w VAT?

- nieodpłatne przekazania towarów na nowych zasadach

- zmiany istotne dla przedsiębiorców dokonujących wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów, eksportu i importu towarów

- nowe przepisy dotyczące przedstawicieli podatkowych

13.40-14.20 Blok tematyczny numer II (Panel dyskusyjny)

TEMAT: Zmiany dotyczące optymalizacji podatkowych od 2014 r.

- C zy już teraz należy zacząć przekształcać spółki komandytowo-akcyjne w inne rodzaje spółek

- czy zmiany w umowie z Luksemburgiem oznaczają konieczność modyfikacji obecnych konstrukcji optymalizacyjnych

- jak planować optymalizacje po zmianach - krótko czy długoterminowo

14.20 Lunch/Poczęstunek

Do dyskusji planujemy zaprosić:

• Barbara Misterska - Dragan, Krajowa Izba Biegłych Rewidentów

• prof. Aldona Kamela-Sowińska, Stowarzyszenie Księgowych w Polsce

• Tomasz Tratkiewicz, Ministerstwo Finansów

• Zbigniew Maciej Szymik, członek Krajowej Rady Doradców Podatkowych

• Sławomir Dudzik, Dyrektor Generalny, Polskiej Izby Biur Rachunkowych

• Adam Bącal, sędzia NSA

• dr Andrzej Malec, ekspert BCC ds. podatków i niestandardowych problemów prawnych

• Andrzej T. Prelicz, ekspert ds. podatków, restrukturyzacji przedsiębiorstw i prawa spółek

• Tomasz Grunwald, Rada Podatkowa PKPP Lewiatan

• Paweł Skwarek, Business Centre Club

Warunkiem udziału jest rejestracja na stronie: www.gazetaprawna.pl/konferencje/rip2013 (wypełnienie, wysłanie formularza rejestracyjnego dostępnego na stronie do dnia 25.02.2013 i otrzymanie potwierdzenia zgłoszenia)

Dodatkowe informacje: Aneta Nitschke, tel.: (+48 22) 530 42 69, kom: 510 024 844, e-mail: aneta.nitschke@infor.pl

 

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/9
Są kosztem uzyskania przychodu:
koszty reprezentacji, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych
udzielone pożyczki, w tym stracone pożyczki
wydatki na wystrój wnętrza biurowego nie będące wydatkami reprezentacyjnymi
wpłaty dokonywane do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie o pracowniczych planach kapitałowych – od nagród i premii wypłaconych z dochodu po opodatkowaniu podatkiem dochodowym
Następne
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pracownik może czasem nie wykonywać pracy i zachować prawo do wynagrodzenia. W jakich przypadkach?

Wynagrodzenie jest – co do zasady - świadczeniem przysługującym w zamian za świadczoną przez pracownika pracę (czyli wynagrodzenie przysługuje za pracę wykonaną). Za czas niewykonywania pracy pracownik ma prawo do wynagrodzenia, jeżeli wynika to z przepisów prawa pracy.

Zmiana zasad wysyłania pocztą pism (urzędowych, podatkowych, sądowych) z zachowaniem terminu. Łatwiej będzie też uzyskać oprocentowanie nadpłat

Do Sejmu trafił już rządowy projekt nowelizacji Ordynacji podatkowej i kilku innych ustaw, który ma na celu dostosowania polskiego prawa do dwóch wyroków Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE). Nowe przepisy przewidują, że m.in. w procedurze podatkowej, administracyjnej, cywilnej, można będzie nadać pismo (z zachowaniem terminu) do urzędu u dowolnego operatora pocztowego, a nie jak do tej pory tylko za pośrednictwem Poczty Polskiej. Zmienione omawianą nowelizacją przepisy zapewnią też oprocentowanie nadpłat powstałych w wyniku orzeczeń TSUE lub TK za okres od dnia powstania nadpłaty do dnia jej zwrotu, niezależnie od czasu złożenia wniosku o zwrot nadpłaty.

Bałagan w dokumentach firmy? Sprawdź, jak skutecznie nad nimi zapanować

Papierowy bałagan w dokumentacji firmowej. Dlaczego tradycyjne przechowywanie dokumentów sprawia tyle problemów? Co musisz wiedzieć, aby to zmienić?

Ile wyniesie rata kredytu po obniżce stóp procentowych o 0,5 pp, 0,75 pp, 1 pp.? Jak wzrośnie zdolność kredytowa? Stopy NBP spadną dopiero w II połowie 2025 r.?

Rada Polityki Pieniężnej na posiedzeniu w dniach 15-16 stycznia 2024 r. utrzymała wszystkie stopy procentowe NBP na niezmienionym poziomie. RPP nie zmieniła poziomu stóp procentowych w styczniu 2025 r. Rankomat.pl zwraca jednak uwagę, że jest szansa na to, że w 2025 roku (raczej w II połowie) stopy spadną o 0,75 p.p. (punkt procentowy). To wywołałoby spadek raty przeciętnego kredytu o 196 zł i wzrost zdolności kredytowej. Okazuje się, że bankach obniżki już się zaczęły i to nie tylko w przypadku lokat, ale również kredytów. Jak wynika z danych NBP, średnie oprocentowanie lokat założonych w listopadzie (najnowsze dostępne dane) spadło poniżej 4% po raz pierwszy od maja 2022 r. Średnie oprocentowanie kredytów hipotecznych również było najniższe od maja 2022 r. i wyniosło 7,35%. Zauważalnie staniały nawet kredyty konsumpcyjne, których RRSO po raz pierwszy od grudnia 2021 r. spadło poniżej 13%.

REKLAMA

E-akta osobowe pracowników: co muszą zawierać i jak je prowadzić?

Elektroniczna forma akt osobowych, czyli e-akta, staje się coraz bardziej popularna, oferując wygodę, efektywność i oszczędność czasu. Ale czym właściwie są e-akta osobowe pracowników i jak je prawidłowo prowadzić?

Procedura VAT-OSS – na czym polega, jak stosować i dlaczego warto. Jak wypełnić zgłoszenie VIU-R

Wprowadzenie procedury VAT-OSS (One Stop Shop – co można przetłumaczyć jako: Sklep w jednym miejscu), to istotne uproszczenie rozliczeń podatkowych dla firm prowadzących działalność transgraniczną w Unii Europejskiej. Procedura ta umożliwia przedsiębiorcom rozliczać w jednym miejscu podatek VAT z tytułu sprzedaży towarów i usług na rzecz konsumentów w innych krajach UE. Pozwala to na uniknięcie skomplikowanych procesów rejestracji i rozliczeń w każdym państwie członkowskim oddzielnie.

Automatyzacja i sztuczna inteligencja w księgowości: przykłady konkretnych zastosowań. System wykryje oszusta i fałszywego dostawcę

Automatyzacja procesów finansowych (w tym zastosowanie sztucznej inteligencji) już teraz pomaga przedsiębiorcom oszczędzać czas, redukować koszty oraz minimalizuje ryzyko błędów. I choć jej korzyści odkrywają głównie najwięksi rynkowi gracze, wkrótce te narzędzia mogą stać się niezbędnym elementem każdej firmy, chociażby ze względu na ich nieocenioną pomoc w wykrywaniu cyberoszustw. O tym, dlaczego automatyzacja w księgowości jest niezbędna, mówi Marzena Janta-Lipińska, ekspertka ds. podatków, specjalizująca się w księgowości zewnętrznej i propagatorka nowoczesnych, elastycznych rozwiązań z zakresu usług operacyjnych, zgodności z przepisami i sprawozdawczości.

Świetna wiadomość dla podatników. Chodzi o odsetki z urzędu skarbowego

Odsetki od nadpłat podatkowych będą naliczane już od dnia ich powstania aż do momentu zwrotu – taką zmianę przewiduje projekt nowelizacji ordynacji podatkowej przyjęty przez rząd. Co jeszcze ulegnie zmianie?

REKLAMA

Podatek od nieruchomości w 2025 r. Budynek i budowla inaczej definiowane, przesunięcie złożenia deklaracji DN-1 i inna stawka dla garaży

Budynek i budowla zmieniły od początku 2025 r. swoje definicje w podatku od nieruchomości.  Do tej pory podatnicy posługiwali się uregulowaniami pochodzącymi z prawa budowlanego, dlatego wprowadzenie przepisów regulujących te kwestie bezpośrednio w przepisach podatkowych to spora zmiana. Sprawdzamy, w jaki sposób wpłynie ona na obowiązki podatkowe polskich przedsiębiorców. 

Tsunami zmian podatkowych – kto ucierpi najbardziej?

Rok 2025 przynosi kolejną falę zmian podatkowych, które dotkną zarówno najmniejszych przedsiębiorców, jak i największe firmy. Eksperci alarmują, że brak stabilności prawa zagraża inwestycjom w Polsce, a wprowadzenie nowych przepisów w pośpiechu prowadzi do kosztownych błędów. Czy czeka nas poprawa w zakresie przewidywalności i uproszczenia systemu fiskalnego?

REKLAMA