REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zapraszamy na konferencję "Rachunkowość i Podatki 2013"

Subskrybuj nas na Youtube
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Zapraszamy głównych księgowych, dyrektorów finansowych, właścicieli firm, dyrektorów zarządzających, biura rachunkowe na konferencję "Rachunkowość i Podatki 2013".

 

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja


Konferencja "Rachunkowość i Podatki 2013"
odbędzie się 26 luty 2013 r., w hotelu Mercure Warszawa Centrum (dawne Holiday Inn), ul. Złota 48/54, Warszawa

Udział w konferencji jest bezpłatny, o udziale decyduje kolejność zgłoszeń.


PROGRAM KONFERENCJI:

9.30-10.00 Rejestracja Gości (Przerwa na kawę)

REKLAMA

10.00-10.10 Powitanie - Łukasz Zalewski, Redaktor Dziennika Gazety Prawnej

Dalszy ciąg materiału pod wideo

10.10-10.35 Jakie są sposoby zachęty i przymusu do zapłacenia należności za dostawę towaru lub świadczenie usług?

10.35-11.00 Jak podatnicy mogą zabezpieczyć się przed nieuczciwymi kontrahentami?

11.00-11.25 Podatek VAT od refakturowania ubezpieczenia przy umowach leasingowych - aspekty prawne

11.25-12.00 VAT, skutki nowelizacji ustawy o VAT Najważniejsze obszary zmian

12.00-12.30 Przerwa kawowa

12.30-13.00 Podatki dochodowe. Skutki nowelizacji ustaw o CIT i PIT. Unikanie podwójnego opodatkowania: Do dochodów uzyskanych od 2013 r. zastosowanie mają nowe postanowienia polsko-cypryjskiej umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania (m.in. opodatkowanie odsetek, dywidend, wynagrodzenia dyrektorów spółek)

13.00-13.40 Blok tematyczny numer I (Panel dyskusyjny)

TEMAT: Jak przygotować firmę do kolejnych zmian w VAT?

- nieodpłatne przekazania towarów na nowych zasadach

- zmiany istotne dla przedsiębiorców dokonujących wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów, eksportu i importu towarów

- nowe przepisy dotyczące przedstawicieli podatkowych

13.40-14.20 Blok tematyczny numer II (Panel dyskusyjny)

TEMAT: Zmiany dotyczące optymalizacji podatkowych od 2014 r.

- C zy już teraz należy zacząć przekształcać spółki komandytowo-akcyjne w inne rodzaje spółek

- czy zmiany w umowie z Luksemburgiem oznaczają konieczność modyfikacji obecnych konstrukcji optymalizacyjnych

- jak planować optymalizacje po zmianach - krótko czy długoterminowo

14.20 Lunch/Poczęstunek

Do dyskusji planujemy zaprosić:

• Barbara Misterska - Dragan, Krajowa Izba Biegłych Rewidentów

• prof. Aldona Kamela-Sowińska, Stowarzyszenie Księgowych w Polsce

• Tomasz Tratkiewicz, Ministerstwo Finansów

• Zbigniew Maciej Szymik, członek Krajowej Rady Doradców Podatkowych

• Sławomir Dudzik, Dyrektor Generalny, Polskiej Izby Biur Rachunkowych

• Adam Bącal, sędzia NSA

• dr Andrzej Malec, ekspert BCC ds. podatków i niestandardowych problemów prawnych

• Andrzej T. Prelicz, ekspert ds. podatków, restrukturyzacji przedsiębiorstw i prawa spółek

• Tomasz Grunwald, Rada Podatkowa PKPP Lewiatan

• Paweł Skwarek, Business Centre Club

Warunkiem udziału jest rejestracja na stronie: www.gazetaprawna.pl/konferencje/rip2013 (wypełnienie, wysłanie formularza rejestracyjnego dostępnego na stronie do dnia 25.02.2013 i otrzymanie potwierdzenia zgłoszenia)

Dodatkowe informacje: Aneta Nitschke, tel.: (+48 22) 530 42 69, kom: 510 024 844, e-mail: aneta.nitschke@infor.pl

 

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KSeF 2026 - Jeszcze można uniknąć katastrofy. Prof. Modzelewski polemizuje z Ministerstwem Finansów

Niniejsza publikacja jest polemiką prof. Witolda Modzelewskiego z tezami i argumentacją resortu finansów zaprezentowanymi w artykule: „Wystawianie faktur w KSeF w 2026 roku. Wyjaśnienia Ministerstwa Finansów”. Śródtytuły pochodzą od redakcji portalu infor.pl.

Rolnicy i rybacy muszą szykować się na zmiany – nowe przepisy o pomocy de minimis już w drodze!

Rolnicy i rybacy w całej Polsce powinni przygotować się na nadchodzące zmiany w systemie wsparcia publicznego. Rządowy projekt rozporządzenia wprowadza nowe obowiązki dotyczące informacji, które trzeba będzie składać, ubiegając się o pomoc de minimis. Nowe przepisy mają ujednolicić formularze, zwiększyć przejrzystość oraz zapewnić pełną kontrolę nad dotychczas otrzymanym wsparciem.

Wystawienie faktury VAT (ustrukturyzowanej) w KSeF może naruszać tajemnicę handlową lub zawodową

Czy wystawienie faktury ustrukturyzowanej może naruszać tajemnicę handlową lub zawodową? Na to pytanie odpowiada na prof. dr hab. Witold Modzelewski.

TSUE: Sąd ma ocenić, czy klauzula WIBOR szkodzi konsumentowi ale nie może oceniać samego wskaźnika

Sąd krajowy ma obowiązek dokonania oceny, czy warunek umowny dotyczący zmiennej stopy oprocentowania opartej o WIBOR, powoduje znaczącą nierównowagę ze szkodą dla konsumenta - oceniła Rzeczniczka Generalna TSUE w opinii opublikowanej 11 września 2025 r. (sprawa C‑471/24 - J.J. przeciwko PKO BP S.A.) Dodała, że ocena ta nie może jednak odnosić się do wskaźnika WIBOR jako takiego ani do metody jego ustalania.

REKLAMA

Kiedy ZUS może przejąć wypłatę świadczeń od przedsiębiorcy? Konieczny wniosek od płatnika lub ubezpieczonego

Brak płynności finansowej płatnika składek, zatrudniającego powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników, takich jak zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. ZUS może pomóc w takiej sytuacji i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

W 2026 roku 2,8 mln firm musi zmienić sposób fakturowania. Im szybciej się przygotują, tym większą przewagę zyskają nad konkurencją

W 2026 roku ponad 2,8 mln przedsiębiorstw w Polsce zostanie objętych obowiązkiem korzystania z Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Dla wielu z nich będzie to największa zmiana technologiczna od czasu cyfryzacji JPK. Choć Ministerstwo Finansów zapowiada tę transformację jako krok ku nowoczesności, dla MŚP może oznaczać konieczność głębokiej reorganizacji sposobu działania. Eksperci radzą przedsiębiorcom: czas wdrożenia KSeF potraktujcie jako inwestycję.

Środowisko testowe KSeF 2.0 (dot. API) od 30 września, Moduł Certyfikatów i Uprawnień do KSeF 2.0 od 1 listopada 2025 r. MF: API KSeF 1.0 nie jest kompatybilne z API KSeF 2.0

Ministerstwo Finansów poinformowało w komunikacie z 10 września 2025 r., że wprowadzone zostały nowe funkcjonalności wcześniej niedostępne w API KSeF1.0 (m.in. FA(3) z węzłem Zalacznik, tryby offline24 czy certyfikaty KSeF). W związku z wprowadzonymi zmianami konieczna jest integracja ze środowiskiem testowym KSeF 2.0., które zostanie udostępnione 30 września.

KSeF 2.0 już nadchodzi: Wszystko, co musisz wiedzieć o rewolucji w e-fakturowaniu

Już od 1 lutego 2026 r. w Polsce zacznie obowiązywać nowy, obligatoryjny KSeF 2.0. Ministerstwo Finansów ogłosiło, że wersja produkcyjna KSeF 1.0 zostaje „zamrożona” i nie będzie dalej rozwijana, a przedsiębiorcy muszą przygotować się do pełnej migracji. Ważne terminy nadchodzą szybko – środowisko testowe wystartuje 30 września 2025 r., a od 1 listopada ruszy Moduł Certyfikatów i Uprawnień. To oznacza prawdziwą rewolucję w e-fakturowaniu, której nie można przespać.

REKLAMA

Te czynności w księgowości można wykonać automatycznie. Czy księgowi powinni się bać utraty pracy?

Automatyzacja procesów księgowych to kolejny krok w rozwoju tej branży. Dzięki możliwościom systemów, księgowi mogą pracować szybciej i wydajniej. Era ręcznego wprowadzania danych dobiega końca, a digitalizacja pracy biur rachunkowych i konieczność dostosowania oferty do potrzeb XXI wieku to konsekwencje cyfrowej rewolucji, której jesteśmy świadkami. Czy zmiany te niosą wyłącznie korzyści, czy również pewne zagrożenia?

4 mln zł zaległego podatku. Skarbówka wykryła nieprawidłowości: spółka zawyżyła koszty uzyskania przychodów o 186 mln zł

Firma musi zapłacić aż 4 mln zł zaległego podatku CIT. Funkcjonariusze podlaskiej skarbówki wykryli nieprawidłowości w stosowaniu cen transferowych przez jedną ze spółek.

REKLAMA