REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wiedza wyróżnia dobrego księgowego

inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Wideoszkolenia, audiokomentarze, a także łatwy dostęp do codzienne aktualizowanych serwisów informacyjnych, porad, przepisów, interpretacji, orzecznictwa, aktywnych formularzy – to nowoczesna, kompleksowa oferta INFOR-u skierowana do specjalistów z zakresu podatków i rachunkowości – INFORFK Platforma Nowoczesnych Księgowych.

W przeciwieństwie do biegłych rewidentów i doradców podatkowych księgowi nie mają ustawowego obowiązku ciągłego dokształcania się. Dobry księgowy, który zna obowiązujące przepisy i umie je stosować, wykorzysta legalne metody optymalizacji podatkowej. Dzięki temu zmniejszy zobowiązanie wobec fiskusa.

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

Nie można jednak zapomnieć, że to właśnie podmiot ponosi konsekwencje błędów księgowego, np. gdy podatek zostanie zapłacony w złej wysokości lub nieterminowo. Nie wyłącza tego ryzyka nawet korzystanie z biura rachunkowego.

Wiedza z zakresu księgowości będzie niedługo głównym kryterium wyboru tego usługodawcy. Dlaczego? W Sejmie trwają prace nad ustawą deregulacyjną. Zakłada ona, że usługi księgowe będzie można świadczyć bez uprawnień potwierdzających kwalifikacje (obecnie jest to certyfikat księgowy wydawany przez Ministerstwo Finansów).

Deregulacja usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych 2013

REKLAMA

 Na rynku dostępnych jest wiele produktów dla księgowych dostarczających informacje o zmianach w prawie, aktualnych interpretacjach przepisów organów podatkowych czy orzecznictwie sądów administracyjnych. Ale jak wybrać najlepszy? Czy wystarczy tylko zawartość, czy liczy się coś więcej, np. możliwość łatwego wyszukania potrzebnych informacji?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wśród wielu propozycji uwagę zwraca uruchomiona przez INFOR PL Platforma Nowoczesnych Księgowych INFORFK. Narzędzia takie jak: terminarz, kalkulatory, wskaźniki i stawki, wzory umów i aktywne formularze, można znaleźć w ofercie wielu serwisów.

INFOR zaproponował księgowym unikalne rozwiązania i kompleksową platformę zawierającą wideo-szkolenia oraz audiokomentarze ekspertów. Użytkownicy - oprócz publikacji tworzonych na potrzeby platformy (np. e-poradniki) - mogą skorzystać też z pięciu (dostępnych w formacie PDF) fachowych czasopism wydawanych przez INFOR: „Monitora Księgowego”, „Monitora Prawa Pracy i Ubezpieczeń”, „Sposobu na Płace”, „Biuletynu VAT”, „Biuletyn Głównego Księgowego”.

Faktura korygująca in minus - rozliczenie VAT

Księgowy mający problem z terminem z dziedziny podatków czy rachunkowości może sięgnąć do Encyklopedii Księgowego zawierającej aż 400 pozycji. W niej znajdzie wyjaśnienie szukanego terminu oraz wskazówki dotyczące rozliczeń finansowo-księgowych.

Platforma kładzie duży nacisk na oszczędność czasu księgowego. Dlatego też zawiera inteligentną wyszukiwarkę, która precyzyjnie przeszukuje obszerną bazę dokumentów: aktualności, porad, przepisów, interpretacji, orzecznictwa, aktywnych formularzy.

Dodatkowo księgowy może sprawdzić stan i aktualność swojej wiedzy, rozwiązując dostępne na platformie testy wiedzy.

 

Co wyróżnia INFORFK Platformę Nowoczesnych Księgowych?

 

Sylwia Polewicz, redaktor naczelna INFORFK

Platformę przygotowaliśmy we współpracy z księgowymi. Dzięki temu skonfrontowaliśmy naszą wiedzę z ich doświadczeniem i stworzyliśmy produkt na miarę ich potrzeb i życzeń. Platforma zawiera najświeższe informacje pozyskiwane przede wszystkim ze źródeł urzędowych. Docieramy do nich najszybciej, dając naszym klientom pewność, że są poinformowani o istotnych zmianach. Funkcję tę spełnia stale aktualizowany dział codziennych aktualności prawnych, poruszający na bieżąco kluczowe i gorące tematy. Oferujemy również stale uzupełnianą, bogatą bazę porad rachunkowo-prawnych. Naszym wyróżnikiem są wideoszkolenia i audiokomentarze. Znam księgowych, którzy zbierają się całą grupą w pokoju i odtwarzają sobie wybrany materiał ze szkoleń. Zyskują wiedzę, nie tracąc czasu na dojazd i pieniędzy na przeszkolenie każdej osoby.

 

Źródło: InforFK

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Darmowe e-wydanie czasopisma Biuletyn VAT: Wszystko, co ważne na temat KSeF i VAT 2026

Nadchodzą ogromne zmiany w rozliczeniach podatkowych. KSeF i VAT 26 to tematy, które już dziś warto zrozumieć i poznać, aby bez stresu przygotować się na nowe obowiązki. Pobierz DARMOWE e-wydanie czasopisma Biuletyn VAT i dowiedz się wszystkiego, co ważne na temat KSeF i VAT 2026.

Wielkie narodowe testowanie KSeF na żywym organizmie podatników od lutego 2026 r. Ekspert: To trochę jak skok na bungee ale lina jest dopinana w locie

Eksperci zauważają, że udostępniona przez Ministerstwo Finansów Aplikacja Podatnika KSeF 2.0 zawiera istotne niezgodności z dokumentacją i podręcznikami. To oznacza, że 1 lutego 2026 r. najwięksi podatnicy (jako wystawiający faktury w KSeF) i pozostali (jako odbierający faktury w KSeF) będą musieli pierwszy raz zetknąć się z finalną wersją tego systemu. Ponadto cały czas brakuje najważniejszego rozporządzenia w sprawie zasad korzystania z KSeF. Pojawiają się też wątpliwości co do zgodności polskich przepisów dot. KSeF z przepisami unijnymi. Wniosek - zdaniem wielu ekspertów - jest jeden: nie jesteśmy gotowi na wdrożenie obowiązkowego modelu KSeF w ustalonych wcześniej terminach.

Zmiany w ksh w 2026 r. Koniec z podziałem na akcje imienne i na okaziciela, przedłużenie mocy dowodowej papierowych akcji i inne nowości

W dniu 26 listopada 2026 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji Kodeksu spółek handlowych (ksh) oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Sprawiedliwości. Nowe przepisy mają wzmocnić ochronę akcjonariuszy i uczestników rynku kapitałowego. Chodzi m.in. o poprawę przejrzystości i dostępności informacji o firmach prowadzących rejestry akcjonariuszy spółek niepublicznych, czyli takich, które nie są notowane na giełdzie. Projekt przewiduje zwiększenie i uporządkowanie obowiązków informacyjnych spółek oraz instytucji, które prowadzą rejestr akcjonariuszy. Dzięki temu obieg informacji o akcjach stanie się bardziej czytelny, bezpieczny i przewidywalny. Skutkiem nowelizacji będzie też rezygnacja z dotychczasowej klasyfikacji akcji na akcje imienne i na okaziciela. Nowe przepisy mają wejść w życie po dwunastu miesiącach od ogłoszenia w Dzienniku Ustaw, z wyjątkiem niektórych przepisów, które zaczną obowiązywać 28 lutego 2026 roku.

KSeF: problemy przy stosowaniu nowych przepisów w branży transportowej. Co zmieni e-Faktura w formacie XML?

KSeF wchodzi w życie 1 lutego 2026 r. dla firm, które w roku 2024 odnotowały sprzedaż powyżej 200 mln zł (z VAT). Firmy transportowe będą musiały między innymi zrezygnować z dotychczasowych standardów branżowych i przyzwyczajeń w zakresie rozliczeń. Co zmieni e-Faktura w formacie XML?

REKLAMA

Darowizna z zagranicy a podatek w Polsce? Skarbówka zaskakuje nową interpretacją i wyjaśnia, co z darowizną od rodziców z Japonii

Dlaczego sprawa zagranicznej darowizny od rodziców budzi tyle emocji – i co dokładnie odpowiedziała skarbówka w sytuacji, gdy darowizna trafia na konto w Japonii, a obdarowana przebywa w Polsce na podstawie pobytu czasowego.

1/3 przedsiębiorców nie zna żadnego języka obcego. Najgorzej jest w mikrofirmach i rolnictwie. Wykształcenie czy doświadczenie - co bardziej pomaga w biznesie?

W świecie zglobalizowanych gospodarek, w którym firmy konkurują i współpracują ponad granicami, znajomość języków obcych jest jedną z kluczowych kompetencji osób zarządzających biznesem. Tymczasem w praktyce bywa z tym różnie. Raport EFL „Wykształcenie czy doświadczenie? Co pomaga w biznesie. Pod lupą” pokazuje, że choć 63% przedsiębiorców w Polsce zna przynajmniej jeden język obcy, to co trzeci nie może wpisać tej umiejętności w swoim CV. Najgorzej sytuacja wygląda w najmniejszych firmach, gdzie językiem obcym posługuje się tylko 37% właścicieli. W średnich firmach ten odsetek jest zdecydowanie wyższy i wynosi 92%. Różnice widoczne są również między branżami: od 84% prezesów firm produkcyjnych mówiących komunikatywnie w języku obcym, po zaledwie 29% w rolnictwie.

Certyfikat osobisty KSeF nie może trafić w cudze ręce

Obowiązkowy KSeF znacząco zmienia sposób uwierzytelniania podatników, a certyfikaty osobiste stają się kluczowym elementem bezpieczeństwa. Choć nowy model zwiększa ochronę danych, nakłada też nowe obowiązki i koszty na przedsiębiorców.

Odroczenie obowiązku fakturowania w KSeF? Prof. Modzelewski: Brakuje jeszcze dwóch najważniejszych rozporządzeń wykonawczych a podatnicy nie są gotowi

Trzeba odroczyć obowiązek wystawiania faktur ustrukturyzowanych i obowiązkowego KSeF – apeluje prof. dr hab. Witold Modzelewski. Jego zdaniem podatnicy nie są jeszcze gotowi na tak dużą zmianę zasad fakturowania, a ponadto do dziś nie podpisano dwóch najważniejszych rozporządzeń wykonawczych odnośnie zasad korzystania z KSeF i listy przypadków, gdy nie będzie obowiązku wystawiania tych faktur.

REKLAMA

Rząd pracuje nad podatkiem cyfrowym. Wicepremier zapowiada rewolucję na rynku

Rząd wraca do pomysłu wprowadzenia podatku cyfrowego, który ma objąć największe globalne firmy technologiczne. Wicepremier Krzysztof Gawkowski potwierdza, że prace nad ustawą wciąż trwają, a nowe przepisy mają objąć cały rynek cyfrowy – od marketplace’ów i aplikacji po media społecznościowe i reklamy profilowane. Projekt ustawy ma zostać przedstawiony na przełomie 2025 i 2026 roku.

KSeF: kto (i jak) odpowiadać będzie od lutego 2026 r. za błędy w fakturowaniu? Podatnik, fakturzystka czy księgowa?

Realizacja czynności dotyczących fakturowania w KSeF wykonywana jest w imieniu podatnika przez konkretne osoby identyfikowane z imienia i nazwiska. W przypadku małej jednoosobowej działalności gospodarczej najczęściej czynności fakturowania realizuje właściciel, a w większych przedsiębiorstwach – upoważniony pracownik. Pracownik ponosi odpowiedzialność za błędy w wystawionej fakturze VAT, jednak rodzaj i zakres tej odpowiedzialności zależą od charakteru błędu, stopnia winy pracownika oraz przepisów, na podstawie których jest ona rozpatrywana (Kodeks pracy czy Kodeks karny skarbowy). Kluczowe znaczenie ma funkcja lub stanowisko pracownika w organizacji, a przede wszystkim jego zakres obowiązków.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA