1% podatku – zmiany w promocji
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Obecnie organizacje pożytku publicznego muszą poinformować, że prowadzona przez nie kampania zachęcająca do przekazania 1% podatku jest finansowana lub współfinansowana ze środków pozyskanych z 1%. Jest to przepis bezwzględnie obowiązujący, mimo, że nie było w tej sprawie odpowiedniego rozporządzenia.
Nowe rozporządzenie dokładnie określa formę i treść komunikatu, mówiącego o tym, że materiały promocyjne przygotowane przez organizacje pożytku publicznego na rzecz przekazania 1% podatku pochodzą z tego właśnie źródła.
Organizacje pożytku publicznego zachęcając publicznie do przekazania 1% podatku - w formie audiowizualnej, wizualnej i dźwiękowej – muszą oznaczyć te materiały następującą treścią: „Materiał promocyjny został sfinansowany/współfinansowany ze środków finansowych pochodzących z 1% podatku dochodowego od osób fizycznych.” Rozporządzenie szczegółowo określa powierzchnie, położenie, czas przekazu tej informacji, itd.
Organizacje pożytku publicznego (OPP) z zakazem przekazywania środków z 1 proc. innym organizacjom
Zmiany obejmą również programy komputerowe umożliwiające rozliczenie podatku. Te, które nie pozwalają podatnikowi na swobodny wybór organizacji powinny zawierać czytelny i umieszczony w widocznym miejscu komunikat następującej treści: „Program ten nie umożliwia swobodnego wyboru i przekazania 1% podatku dochodowego od osób fizycznych wybranej organizacji pożytku publicznego.”
Jeśli program daje taką możliwość, to również powinien zawierać informację na ten temat. Informacja powinna być wyświetlona jeszcze zanim podatnik zacznie wypełniać zeznanie podatkowe.
W przypadku materiałów promocyjnych i programów komputerowych, na których nie uda się zamieścić tak długich informacji (np. z powodu rozmiaru), organizacja pożytku publicznego zamieszcza informację: „Sfinansowano z 1% podatku”.
Polecamy: Klauzula przeciw unikaniu opodatkowania – praktyczny poradnik
Zmiany mają zapewnić przejrzystość wydatkowania środków pochodzących z 1% podatku oraz powinny dostarczyć pełną informację dotyczącą możliwości wyboru OPP. Jeśli organizacje nie będą przestrzegały nowych przepisów będą musiały płacić grzywnę.
Ważne!
Promocja prowadzona przez organizacje pożytku publicznego, polegająca na publicznym zachęcaniu do przekazania 1% podatku, której prowadzenie rozpoczęło się przed dniem wejścia w życie rozporządzenia, niespełniająca wymagań w nim określonych, może być prowadzona po tym dniu, nie dłużej jednak niż przez 1 miesiąc od dnia wejścia w życie rozporządzenia.
Źródło: Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej
Zobacz więcej aktualności na IFK Platformie Księgowych i Kadrowych >>
REKLAMA
REKLAMA
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat