REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rusza konkurs Księgowi Przyszłości

Księgowi Przyszłości - III edycja konkursu
Księgowi Przyszłości - III edycja konkursu

REKLAMA

REKLAMA

Księgowi Przyszłości to ogólnopolski, drużynowy konkursu wiedzy o rachunkowości. W czerwcu tego roku poznamy laureatów trzeciej jego edycji. W poprzednich rywalizacjach uczestniczyło łącznie ponad 3 tysiące specjalistów. Organizatorami konkursu są Stowarzyszenie Księgowych w Polsce oraz Soneta sp. z o.o., producent oprogramowania enova365. Patronem medialnym jest Infor.pl.

Ponad tysiąc drużyn w trzech kategoriach

Uczestnicy pierwszej edycji konkursu rywalizowali w dwóch kategoriach: zawodowej i studenckiej, w drugiej edycji pojawiła się kategoria uczniowska. Łącznie w obu edycjach konkursu wystartowało ponad tysiąc drużyn. Finał II edycji konkursu odbył się 9 czerwca 2016 r. w dawnym Pałacu Zamoyskich w Warszawie (obecnie restauracja Endorfina Foksal). Uczestniczyło w nim ok. 200 osób: laureatów i zaproszonych gości z branży finansowo-księgowej. Ogromne zainteresowanie konkursem potwierdziło trafność podjętej inicjatywy i skłoniło organizatorów do jej kontynuowania również w 2018 roku. 

REKLAMA

Autopromocja

Księgowi to nie tylko rozliczenia

Na przestrzeni ostatnich lat rola księgowego w przedsiębiorstwie zmieniła się znacząco i nadal będzie ewaluowała. Dziś to już nie tylko osoba odpowiedzialna za prowadzenie ksiąg rachunkowych, ale także doradca, którego zadaniem jest gwarancja bezpieczeństwa finansowego firmy w zmiennym środowisku prawnym oraz wsparcie przy tworzeniu strategii zarządzania finansami przedsiębiorstwa. Konkurs Księgowi Przyszłości stawia zatem nie tylko na wiedzę z rachunkowości, ale także na umiejętność pracy w zespole, znajomość nowoczesnych technologii czy umiejętność rozwiązywania problemów. Wszystkie te elementy stanowią cechy doskonałego księgowego, i tego właśnie kapituła konkursu szuka u przyszłych zwycięzców.

Nowa kategoria: ekspert ds. płac i kadr

Najbliższe miesiące przyniosą również spore wyzwania w obszarach płacowo-kadrowych. RODO, e-teczki i ciągłe zmiany przepisów w Kodeksie pracy sprawiają, że również ten sektor będzie się w najbliższych miesiącach bardzo zmieniał. Tym bardziej że, wbrew niektórym prognozom, zawód „kadrowej” nie umarł, ale ewaluował w kierunku specjalizacji takich, jak rekruter, specjalista ds. kadr czy ekspert ds. płac. Kadry i płace, podobnie jak księgowość, stanowią nieodłączne elementy rozwoju przedsiębiorstw – małych i dużych. Dlatego organizatorzy konkursu Księgowi Przyszłości stworzyli nową kategorię właśnie dla specjalistów z tego obszaru. Podobnie jak w kategoriach księgowych, uczestnicy kategorii PiK, będą musieli skompletować drużyny, odpowiedzieć na pytania dotyczące naliczania płac i przepisów kadrowych oraz rozwiązywać przygotowane dla nich zadania.

Wiedza i wypoczynek dla najlepszych

Na laureatów konkursu czekają atrakcyjne nagrody, m.in. bony na wakacje marzeń, vouchery na szkolenia czy nowoczesny sprzęt IT. Konkurs to również doskonała okazja, aby sprawdzić swoją wiedzę oraz zdobyć nowy potencjał dla rozwoju kariery.

Założenia konkursu

Uczestników konkursu czeka przejście kolejnych etapów testów online oraz przygotowanie krótkiej pracy półfinałowej. Najlepsze drużyny spotkają się w finale, który odbędzie się 18 czerwca 2018 r. w Warszawie. Rejestracja drużyn konkursowych rozpoczyna się 1 marca 2018 r. i potrwa do zakończenia I etapu konkursu, a więc do 11 kwietnia 2018 r.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Szczegóły dostępne na stronie http://www.ksiegowiprzyszlosci.pl

Pytania dotyczące konkursu należy kierować na adres kontakt@ksiegowiprzyszlosci.pl lub pod numer telefonu 12 349 28 80.

Kontakt dla mediów:

Wioleta Szybowska – Kurzawa

wioleta.szybowska-kurzawa@enova.pl

tel. 607 529 523

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/9
Są kosztem uzyskania przychodu:
koszty reprezentacji, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych
udzielone pożyczki, w tym stracone pożyczki
wydatki na wystrój wnętrza biurowego nie będące wydatkami reprezentacyjnymi
wpłaty dokonywane do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie o pracowniczych planach kapitałowych – od nagród i premii wypłaconych z dochodu po opodatkowaniu podatkiem dochodowym
Następne
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pracownik może czasem nie wykonywać pracy i zachować prawo do wynagrodzenia. W jakich przypadkach?

Wynagrodzenie jest – co do zasady - świadczeniem przysługującym w zamian za świadczoną przez pracownika pracę (czyli wynagrodzenie przysługuje za pracę wykonaną). Za czas niewykonywania pracy pracownik ma prawo do wynagrodzenia, jeżeli wynika to z przepisów prawa pracy.

Zmiana zasad wysyłania pocztą pism (urzędowych, podatkowych, sądowych) z zachowaniem terminu. Łatwiej będzie też uzyskać oprocentowanie nadpłat

Do Sejmu trafił już rządowy projekt nowelizacji Ordynacji podatkowej i kilku innych ustaw, który ma na celu dostosowania polskiego prawa do dwóch wyroków Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE). Nowe przepisy przewidują, że m.in. w procedurze podatkowej, administracyjnej, cywilnej, można będzie nadać pismo (z zachowaniem terminu) do urzędu u dowolnego operatora pocztowego, a nie jak do tej pory tylko za pośrednictwem Poczty Polskiej. Zmienione omawianą nowelizacją przepisy zapewnią też oprocentowanie nadpłat powstałych w wyniku orzeczeń TSUE lub TK za okres od dnia powstania nadpłaty do dnia jej zwrotu, niezależnie od czasu złożenia wniosku o zwrot nadpłaty.

Bałagan w dokumentach firmy? Sprawdź, jak skutecznie nad nimi zapanować

Papierowy bałagan w dokumentacji firmowej. Dlaczego tradycyjne przechowywanie dokumentów sprawia tyle problemów? Co musisz wiedzieć, aby to zmienić?

Ile wyniesie rata kredytu po obniżce stóp procentowych o 0,5 pp, 0,75 pp, 1 pp.? Jak wzrośnie zdolność kredytowa? Stopy NBP spadną dopiero w II połowie 2025 r.?

Rada Polityki Pieniężnej na posiedzeniu w dniach 15-16 stycznia 2024 r. utrzymała wszystkie stopy procentowe NBP na niezmienionym poziomie. RPP nie zmieniła poziomu stóp procentowych w styczniu 2025 r. Rankomat.pl zwraca jednak uwagę, że jest szansa na to, że w 2025 roku (raczej w II połowie) stopy spadną o 0,75 p.p. (punkt procentowy). To wywołałoby spadek raty przeciętnego kredytu o 196 zł i wzrost zdolności kredytowej. Okazuje się, że bankach obniżki już się zaczęły i to nie tylko w przypadku lokat, ale również kredytów. Jak wynika z danych NBP, średnie oprocentowanie lokat założonych w listopadzie (najnowsze dostępne dane) spadło poniżej 4% po raz pierwszy od maja 2022 r. Średnie oprocentowanie kredytów hipotecznych również było najniższe od maja 2022 r. i wyniosło 7,35%. Zauważalnie staniały nawet kredyty konsumpcyjne, których RRSO po raz pierwszy od grudnia 2021 r. spadło poniżej 13%.

REKLAMA

E-akta osobowe pracowników: co muszą zawierać i jak je prowadzić?

Elektroniczna forma akt osobowych, czyli e-akta, staje się coraz bardziej popularna, oferując wygodę, efektywność i oszczędność czasu. Ale czym właściwie są e-akta osobowe pracowników i jak je prawidłowo prowadzić?

Procedura VAT-OSS – na czym polega, jak stosować i dlaczego warto. Jak wypełnić zgłoszenie VIU-R

Wprowadzenie procedury VAT-OSS (One Stop Shop – co można przetłumaczyć jako: Sklep w jednym miejscu), to istotne uproszczenie rozliczeń podatkowych dla firm prowadzących działalność transgraniczną w Unii Europejskiej. Procedura ta umożliwia przedsiębiorcom rozliczać w jednym miejscu podatek VAT z tytułu sprzedaży towarów i usług na rzecz konsumentów w innych krajach UE. Pozwala to na uniknięcie skomplikowanych procesów rejestracji i rozliczeń w każdym państwie członkowskim oddzielnie.

Automatyzacja i sztuczna inteligencja w księgowości: przykłady konkretnych zastosowań. System wykryje oszusta i fałszywego dostawcę

Automatyzacja procesów finansowych (w tym zastosowanie sztucznej inteligencji) już teraz pomaga przedsiębiorcom oszczędzać czas, redukować koszty oraz minimalizuje ryzyko błędów. I choć jej korzyści odkrywają głównie najwięksi rynkowi gracze, wkrótce te narzędzia mogą stać się niezbędnym elementem każdej firmy, chociażby ze względu na ich nieocenioną pomoc w wykrywaniu cyberoszustw. O tym, dlaczego automatyzacja w księgowości jest niezbędna, mówi Marzena Janta-Lipińska, ekspertka ds. podatków, specjalizująca się w księgowości zewnętrznej i propagatorka nowoczesnych, elastycznych rozwiązań z zakresu usług operacyjnych, zgodności z przepisami i sprawozdawczości.

Świetna wiadomość dla podatników. Chodzi o odsetki z urzędu skarbowego

Odsetki od nadpłat podatkowych będą naliczane już od dnia ich powstania aż do momentu zwrotu – taką zmianę przewiduje projekt nowelizacji ordynacji podatkowej przyjęty przez rząd. Co jeszcze ulegnie zmianie?

REKLAMA

Podatek od nieruchomości w 2025 r. Budynek i budowla inaczej definiowane, przesunięcie złożenia deklaracji DN-1 i inna stawka dla garaży

Budynek i budowla zmieniły od początku 2025 r. swoje definicje w podatku od nieruchomości.  Do tej pory podatnicy posługiwali się uregulowaniami pochodzącymi z prawa budowlanego, dlatego wprowadzenie przepisów regulujących te kwestie bezpośrednio w przepisach podatkowych to spora zmiana. Sprawdzamy, w jaki sposób wpłynie ona na obowiązki podatkowe polskich przedsiębiorców. 

Tsunami zmian podatkowych – kto ucierpi najbardziej?

Rok 2025 przynosi kolejną falę zmian podatkowych, które dotkną zarówno najmniejszych przedsiębiorców, jak i największe firmy. Eksperci alarmują, że brak stabilności prawa zagraża inwestycjom w Polsce, a wprowadzenie nowych przepisów w pośpiechu prowadzi do kosztownych błędów. Czy czeka nas poprawa w zakresie przewidywalności i uproszczenia systemu fiskalnego?

REKLAMA