REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zmiany w ustawie strefowej - spotkanie we Wrocławiu

Rödl & Partner
Audyt, BPO, doradztwo podatkowe, doradztwo prawne, consulting
Zmiany w ustawie strefowej - spotkanie we Wrocławiu
Zmiany w ustawie strefowej - spotkanie we Wrocławiu

REKLAMA

REKLAMA

Rödl & Partner zaprasza na spotkanie, na którym zostaną przedstawione nowe zasady uzyskiwania inwestycyjnych zwolnień podatkowych wynikające z nowej ustawy z 10 maja 2018 r. o wspieraniu nowych inwestycji. Spotkanie odbędzie się 26 czerwca 2018 r. w biurze Rödl & Partner, przy ul. św. Mikołaja 19 we Wrocławiu. Portal infor.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia.

2 czerwca 2018 r. prezydent podpisał długo oczekiwaną ustawę z dnia 10 maja 2018 r. o wspieraniu nowych inwestycji. Oznacza to, iż już w czerwcu przedsiębiorcy będą mieli do dyspozycji nowe rozwiązanie w zakresie uzyskiwania zwolnień podatkowych na planowane inwestycje. Nowe przepisy mają stanowić alternatywne rozwiązanie dla funkcjonujących do tej pory specjalnych stref ekonomicznych. Skorzystać z niego będą mogli wszyscy przedsiębiorcy – również ci, którzy posiadają już zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej w specjalnej strefie ekonomicznej. 

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

Współorganizator

Partnerzy wydarzenia

REKLAMA

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Patronat medialny

Agenda spotkania zmiany w ustawie strefowej:

Miejsce: Biuro Rödl & Partner, ul. św. Mikołaja 19, Wrocław

26.06.2018 r., godz. 10:00

  • 09:45 – 10:00    Rejestracja, powitalna kawa
  • 10:00 – 10:10    Powitanie uczestników – Karolina Sieraczek i Łukasz Maciejewski
  • 10:10 – 10:50    Nowe przepisy strefowe i rola Zarządcy Strefy – Łukasz Maciejewski (LSSE) 
    > Warunki uzyskania decyzji o wsparciu:
       >>> Wymogi w zakresie minimalnych nakładów inwestycyjnych
       >>> Kryteria jakościowe
       >>> Kryteria ilościowe
    > Rola Zarządcy Strefy
  • 10:50 – 11:30    Aspekty praktyczne inwestowania w SSE – Katarzyna Adamiec
    > Czynniki zewnętrzne kształtujące poziom wymogów dla przedsiębiorców w zakresie wielkości nakładów inwestycyjnych
    > Dostępny poziom wsparcia przedsiębiorców
  • 11:30 – 11:45    Przerwa kawowa
  • 11:45 – 12:15    Najem powierzchni komercyjnych a wsparcie strefowe – case studies, Marcin Łukoszko (Cresa Polska Sp. z o.o.)
  • 12:15 – 13:00    Dyskusja panelowa "Nowe przepisy strefowe – za i przeciw" (moderatorzy: Karolina Sieraczek i Anna Piskor)
  • Od 13:00          Lunch i networking

Moderatorzy i Prelegenci:

ZGŁOSZENIA

Na Państwa zgłoszenia czekamy do 25 czerwca. Udział w wydarzeniu jest płatny.

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY

Koszt uczestnictwa: 200 zł + 23% VAT za osobę lub 100 zł + 23% VAT za osobę dla klientów Rödl & Partner oraz organizacji partnerskich.  

Warunkiem uczestnictwa jest otrzymanie mailem potwierdzenia o zarejestrowaniu uczestnika. W przypadku osób niebędących klientami Rödl & Partner organizator zastrzega sobie prawo do selekcji zgłoszeń i do odmowy rejestracji bez podania przyczyny (w szczególności w przypadku firm prowadzących działalność konkurencyjną do organizatora).

Spotkanie będzie prowadzone w języku polskim. 

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
1/3 przedsiębiorców nie zna żadnego języka obcego. Najgorzej jest w mikrofirmach i rolnictwie. Wykształcenie czy doświadczenie - co bardziej pomaga w biznesie?

W świecie zglobalizowanych gospodarek, w którym firmy konkurują i współpracują ponad granicami, znajomość języków obcych jest jedną z kluczowych kompetencji osób zarządzających biznesem. Tymczasem w praktyce bywa z tym różnie. Raport EFL „Wykształcenie czy doświadczenie? Co pomaga w biznesie. Pod lupą” pokazuje, że choć 63% przedsiębiorców w Polsce zna przynajmniej jeden język obcy, to co trzeci nie może wpisać tej umiejętności w swoim CV. Najgorzej sytuacja wygląda w najmniejszych firmach, gdzie językiem obcym posługuje się tylko 37% właścicieli. W średnich firmach ten odsetek jest zdecydowanie wyższy i wynosi 92%. Różnice widoczne są również między branżami: od 84% prezesów firm produkcyjnych mówiących komunikatywnie w języku obcym, po zaledwie 29% w rolnictwie.

Certyfikat osobisty KSeF nie może trafić w cudze ręce

Obowiązkowy KSeF znacząco zmienia sposób uwierzytelniania podatników, a certyfikaty osobiste stają się kluczowym elementem bezpieczeństwa. Choć nowy model zwiększa ochronę danych, nakłada też nowe obowiązki i koszty na przedsiębiorców.

Odroczenie obowiązkowego KSeF? Prof. Modzelewski: Brakuje jeszcze dwóch najważniejszych rozporządzeń wykonawczych a podatnicy są nieprzygotowani

Trzeba odroczyć obowiązek wystawiania faktur ustrukturyzowanych i obowiązkowego KSeF – apeluje prof. dr hab. Witold Modzelewski. Jego zdaniem podatnicy nie są jeszcze gotowi na tak dużą zmianę zasad fakturowania, a ponadto do dziś nie podpisano dwóch najważniejszych rozporządzeń wykonawczych odnośnie zasad korzystania z KSeF i listy przypadków, gdy nie będzie obowiązku wystawiania tych faktur.

Rząd pracuje nad podatkiem cyfrowym. Wicepremier zapowiada rewolucję na rynku

Rząd wraca do pomysłu wprowadzenia podatku cyfrowego, który ma objąć największe globalne firmy technologiczne. Wicepremier Krzysztof Gawkowski potwierdza, że prace nad ustawą wciąż trwają, a nowe przepisy mają objąć cały rynek cyfrowy – od marketplace’ów i aplikacji po media społecznościowe i reklamy profilowane. Projekt ustawy ma zostać przedstawiony na przełomie 2025 i 2026 roku.

REKLAMA

KSeF: kto (i jak) odpowiadać będzie od lutego 2026 r. za błędy w fakturowaniu? Podatnik, fakturzystka czy księgowa?

Realizacja czynności dotyczących fakturowania w KSeF wykonywana jest w imieniu podatnika przez konkretne osoby identyfikowane z imienia i nazwiska. W przypadku małej jednoosobowej działalności gospodarczej najczęściej czynności fakturowania realizuje właściciel, a w większych przedsiębiorstwach – upoważniony pracownik. Pracownik ponosi odpowiedzialność za błędy w wystawionej fakturze VAT, jednak rodzaj i zakres tej odpowiedzialności zależą od charakteru błędu, stopnia winy pracownika oraz przepisów, na podstawie których jest ona rozpatrywana (Kodeks pracy czy Kodeks karny skarbowy). Kluczowe znaczenie ma funkcja lub stanowisko pracownika w organizacji, a przede wszystkim jego zakres obowiązków.

Webinar: VAT 2026

Praktyczny webinar „VAT 2026” poprowadzi Zdzisław Modzelewski – doradca podatkowy, wspólnik praktyki podatkowej GWW i ekspert INFORAKADEMII. Ekspert wyjaśni, jak obowiązkowy KSeF zrewolucjonizuje rozliczenia VAT, na co zwrócić uwagę w nowych przepisach i jak przygotować się do zmian, by rozliczać podatki bezbłędnie i efektywnie. Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat i dostęp do retransmisji webinaru wraz z materiałami dodatkowymi.

Tak znajdują przekręty cyfrowe kontrole skarbówki i algorytmy KAS. Uczciwi, kompetentni podatnicy i księgowi nie mają się czego bać?

Jeszcze kilka lat temu Krajowa Administracja Skarbowa prowadziła wyrywkowe kontrole podatkowe, oparte głównie na intuicji swoich pracowników. Przeczucie urzędnika, zgadywanie czy żmudne przeszukiwanie deklaracji w poszukiwaniu śladów oszustw podatkowych to dziś relikt przeszłości. Współczesny fiskus opiera się na analizie danych, sztucznej inteligencji i zaawansowanych algorytmach, które potrafią w kilka sekund wychwycić nieprawidłowości tam, gdzie kiedyś potrzeba było tygodni pracy. Cyfryzacja administracji skarbowej diametralnie zmieniła charakter kontroli podatkowych. Są one precyzyjniejsze, szybsze i skuteczniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Małgorzata Bień, właścicielka Biura Rachunkowego

Jak mierzyć rentowność firmy? Trzy metody, które naprawdę działają i 5 kluczowych wskaźników. Bez kontroli rentowności przedsiębiorca działa po omacku

W firmie dużo się dzieje: telefony dzwonią, pojawiają się ciekawe zlecenia, faktury idą jedna za drugą. Przychody wyglądają obiecująco, a mimo to… na koncie coraz ciaśniej. To częsty i niebezpieczny sygnał. W wielu firmach zyski wyparowują nie dlatego, że brakuje sprzedaży, lecz dlatego, że nikt nie trzyma ręki na pulsie rentowności.

REKLAMA

Rola głównej księgowej w erze KSeF. Jak przygotować firmę na nowe obowiązki od 2026 r.? [Webinar INFORAKADEMII]

Już w 2026 r. korzystanie z Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) stanie się obowiązkowe dla większości przedsiębiorców. To rewolucja w procesach księgowych, która wymaga od głównej księgowej nie tylko znajomości przepisów, ale także umiejętności zarządzania wdrożeniem tego systemu w firmie.

Księgowi w oku cyklonu. Jak przejść przez rewolucję KSeF i nie stracić kontroli

Setki faktur w PDF-ach, skanach i wersjach papierowych. Telefony od klientów, goniące terminy VAT i JPK. Codzienność wielu biur rachunkowych to żonglowanie zadaniami w wyścigu z czasem. Tymczasem wielkimi krokami zbliża się fundamentalna zmiana – obowiązkowy Krajowy System e-Faktur

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA