REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Najbardziej pożądane dodatki do pensji

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Karta medyczna, służbowy laptop, telefon czy wejściówka na fitness – to najbardziej pożądane przez pracowników świadczenia pozapłacowe w firmach. Pracodawcy idą jednak krok dalej i potrafią swoim pracownikom zaoferować jako dodatek do pensji poradę dietetyka, masaż czy pakiet spa. Chcą w ten sposób przyciągnąć i zatrzymać u siebie najlepszych pracowników i zwiększyć efektywność zatrudnionych.

Z ostatniego badania Antal International „Najbardziej pożądani pracodawcy 2012” wynika, że spośród świadczeń pozapłacowych dla pracowników wysokiego szczebla najważniejsza jest opieka medyczna, na którą wskazało 43 proc. ankietowanych. Kolejne miejsca w rankingu zajęły: służbowy laptop i telefon (37,4 proc.), karta fitness (35,9 proc.), ubezpieczenie na życie (30,2 proc) i służbowy samochód (28,5 proc.).

REKLAMA

Autopromocja

 - Tam, gdzie mówimy o zwiększonym zaangażowaniu pracowników, o wysokiej kulturze oferowanej przez pracodawców, te firmy najlepsze w rankingach starają się zrobić coś więcej - mówi Agencji Informacyjnej Newseria Agnieszka Maciejewska, dyrektor działu HR w Ernst & Young. - Obserwuję to wewnątrz firmy, ale także w rozmowie z kandydatami i młodymi studentami, że to jest ten kierunek, na który młodzi ludzie, absolwenci, kandydaci naprawdę liczą.

Zdaniem Agnieszki Maciejewskiej, przedsiębiorcy, którym zależy na pozyskaniu najlepszych pracowników i zatrzymaniu ich w firmie szczególnie powinni przyjrzeć się pozapłacowym świadczeniom. Ich bogata oferta może polepszyć wizerunek firmy. Jak podkreśla, propozycje świadczeń w Ernst & Young przynoszą efekty, bo w badaniu międzynarodowej organizacji Universum firma została oceniona przez 18 tysięcy studentów jako idealny pracodawca. Pozapłacowe świadczenia są w takich rankingach wskazywane jako równie ważne, co odpowiednie wynagrodzenie, możliwość rozwoju i awansu oraz atrakcyjna oferta szkoleń.

W tym obszarze pracodawcy prześcigają się w pomysłach. Coraz więcej z nich stawia na wspieranie zrównoważonego rozwoju pracowników, zarówno zawodowego, jak i osobistego.

 - Nasi pracownicy to są osoby, od których wymagamy dużego zaangażowania i stałego rozwoju. Mamy świadomość tego, że człowiek rozwija się nie tylko w pracy, ale także poza nią. Rozwija się także w swoim środowisku, społeczeństwie, rodzinie. Chcemy być za to odpowiedzialni - deklaruje Agnieszka Maciejewska.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dodaje, że zachowanie równowagi między życiem osobistym i zawodowym to dziś jedno z najważniejszych wyzwań. Dlatego Ernst & Young wprowadził dla swoich pracowników program EY Care & Wellness.

 - Mamy propozycje masaży relaksacyjnych w firmie, świeże owoce do biura, żeby nasi pracownicy odżywiali się zdrowiej. Mamy cykl wykładów dotyczących np. problemów wychowawczych, jak wybrać najlepszą szkołę dla dzieci, ale także spotkania z dietetykiem albo prywatnym trenerem - wymienia dyrektor działu personalnego w E&Y.

Inwestowanie w takie formy świadczeń przynosi efekty w jakości pracy, ponieważ samopoczucie pracownika, na które wpływ ma również komfort pracy, wpływa na jego efektywność, a to z kolei przekłada się ostatecznie na wyniki firmy.

 - My będziemy liczyć, że nasi pracownicy pracują wydajniej, są bardziej zaangażowani,  bardziej innowacyjni i kreatywni. Tylko ci zaangażowani i szczęśliwi ludzie będą w stanie sprostać takim wymaganiom - dodaje Agnieszka Maciejewska.

Z badania Creating Sustainable Performance przytoczonego przez firmę Ernst & Young wynika, że pracownicy średniego i wyższego szczebla, którzy osiągnęli równowagę między życiem zawodowym a osobistym są o 16 proc. bardziej wydajni, mają o 46 proc. większą satysfakcję z pracy i aż o 130 proc. niższą podatność na wypalenie zawodowe.




 

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Newseria.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Webinar: Przekształcenie JDG klienta w spółkę w praktyce biura rachunkowego + certyfikat gwarantowany

Praktyczny webinar „Przekształcenie JDG klienta w spółkę w praktyce biura rachunkowego” poprowadzi Tomasz Rzepa, doradca podatkowy, ekspert INFORAKADEMII. Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat i roczny nielimitowany dostęp do retransmisji webinaru wraz z materiałami dodatkowymi. Uczestnicy webinaru dowiedzą się, jak wygląda proces przekształcenia JDG w spółkę z perspektywy biura rachunkowego, ze wskazaniem kluczowych wyzwań, problemów oraz szans, jakie z tego faktu wynikają.

Zatrudnianie cudzoziemców - zmiany od 1 czerwca 2025 r. Dodatkowe przesłanki odmowy wydania zezwolenia, rejestr umów o pracę, legalność pobytu obywateli Ukrainy, cyfrowe wnioski i wyższe kary

Nowe przepisy dotyczące zasad zatrudniania cudzoziemców w Polsce zaczną obowiązywać od 1 czerwca 2025 roku. Regulacje określają warunki, na jakich możliwe będzie legalne powierzenie pracy obcokrajowcom. Sprawdzamy, czy nowe przepisy wprowadzają ułatwienia i w jaki sposób zmieniają procedurę zatrudniania cudzoziemców.

Kary umowne a koszty podatkowe – korzystny wyrok dla podatników

W wyroku z 6 maja 2025 r., sygn. II FSK 1012/22 Naczelny Sąd Administracyjny zgodził się z stanowiskiem, że kary umowne mogą być zaliczane do kosztów uzyskania przychodu, jeżeli niewykonanie dostawy - nie wynikało z winy spółki. Niepewność w tej sprawie wynikała z wykładni art. 16 ust 1 pkt 22 ustawy o CIT, w którym określono jakie kary umowne i odszkodowania nie mogą być uznane za koszty podatkowe. W orzecznictwie przepis ten jest interpretowany literalnie, uznając że pozostałe rodzaje wypłat odszkodowawczych niż wskazane w przepisie mogą być uznane za koszt podatkowy.

Czy zawód księgowego powinien być certyfikowany? Ministerstwo Finansów analizuje możliwe zmiany

Od 2014 roku w Polsce nie można już uzyskać certyfikatu księgowego wydanego przez Ministra Finansów. W wyniku przeprowadzonej wówczas deregulacji zawód księgowego został formalnie otwarty – obecnie nie wymaga żadnych licencji ani zezwoleń państwowych. Choć miało to na celu ułatwienie dostępu do zawodu, skutki tej zmiany do dziś budzą mieszane opinie w branży. Temat ten nie jest również obojętny dla Ministerstwa Finansów.

REKLAMA

Kto i kiedy może ponieść odpowiedzialność karną za niezłożenie wniosku o upadłość spółki handlowej (np. sp. z o.o.)

Złożenie wniosku o ogłoszenie upadłości spółki handlowej to obowiązek, który spoczywa na barkach między innymi członków zarządu i likwidatorów. Niezgłoszenie wniosku o ogłoszenie upadłości spółki pomimo powstania warunków uzasadniających upadłość spółki jest przestępstwem, które zostało uregulowane nie w Kodeksie karnym, a w Kodeksie spółek handlowych.

Komunikat ZUS: 2 czerwca 2025 r. upływa ważny termin dla przedsiębiorców. Zwrot nadpłaconej składki zdrowotnej tylko po złożeniu wniosku

Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina przedsiębiorcom, że do 2 czerwca 2025 r. należy zweryfikować i odesłać przez PUE/eZUS wniosek o zwrot nadpłaconej składki zdrowotnej.

ZUS odbiera zasiłki chorobowe za błędy dotyczące składek sprzed 2022 roku – Rzecznik MŚP interweniuje

Do Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców wpływa coraz więcej dramatycznych spraw dotyczących decyzji Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, w których organ odmawia wypłaty świadczeń zasiłkowych, wskazując, że przedsiębiorcy nie podlegają ubezpieczeniu chorobowemu za okres sprzed 2022 roku.

Podatnik zapłacił zaległy podatek ale nie zatrzymało to egzekucji. Urząd skarbowy wykorzystał pomyłkę w przelewie. Winą obarczył podatnika i automatyzację systemu

Absurdów podatkowych nie brakuje. Dla przykładu można podać historię przedsiębiorcy, który nie uregulował w terminie podatku, za co otrzymał upomnienie z urzędu skarbowego. Dokonując wpłaty, popełnił niezamierzony błąd, który spowodował kolejne konsekwencje. W efekcie na jego koncie jednocześnie wystąpiła niedopłata i nadpłata podatku. Ministerstwo Finansów, komentując ww. sprawę, wskazuje obowiązujące przepisy, zaś eksperci przekonują, że urzędnicy mogli zachować się inaczej. Resort zaznacza, że proces obsługi wpłat podatników jest zautomatyzowany, a w opisywanej sytuacji nie można mówić o błędzie systemowym. Wśród znawców tematu nie brakuje opinii, że zbyt sztywne przepisy i procedury podatkowe mogą właściwie stanowić pułapkę dla przedsiębiorców.

REKLAMA

PKWiU 2025 - nowa klasyfikacja statystyczna wyrobów i usług jeszcze w 2025 roku

W wykazie prac legislacyjnych rządu opublikowano niedawno Projekt rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU). Nowa PKWiU 2025 zastąpi obecnie obowiązującą PKWiU 2015. Od kiedy?

Bezpłatny webinar: Rozliczanie branży budowlanej i deweloperskiej. Jak uniknąć najczęstszych błędów?

Branża budowlana i deweloperska to sektory, w których każdy szczegół w rozliczeniach finansowych ma znaczenie, a konsekwencje popełnianych błędów mogą być daleko idące. Zarówno w księgach rachunkowych, jak i w rozliczeniach podatkowych precyzyjna klasyfikacja realizowanych prac jest kluczowa.

REKLAMA