REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mity w komunikacji wewnętrznej

REKLAMA

Przekazywanie informacji to nie to samo co dialog, a ilość nie zawsze przekłada się na jakość. Wielu menedżerów posiada błędne wyobrażenia na temat tego, czym jest wewnętrzny PR. Wiara w te mity sprawia, że podejmowane działania komunikacyjne są nietrafne. Wskazówkami, jak skutecznie kreować relacje w organizacji i nie skazać się na komunikacyjną porażkę, podzielą się eksperci w trakcie warsztatów na Kongresie Profesjonalistów Public Relations. Czternasta odsłona wydarzenia dla branży PR odbędzie się w dniach 24-25 kwietnia br. w Rzeszowie. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl

Jak nie popaść w pułapkę komunikacyjną, czyli umiejętnie informować o sukcesach i nie bagatelizować problemów? W jaki sposób tworzyć atmosferę otwartą na dialog oraz budować relacje oparte na zaufaniu? O mitach w komunikacji wewnętrznej i bezrefleksyjnych działaniach, które nie zawsze są drogą do sukcesu dyskutować będą uczestnicy warsztatów odbywających się w ramach tegorocznego Kongresu Profesjonalistów Public Relations. Organizatorami wydarzenia są Newsline Sp. z o.o. oraz Ideo Sp. z o.o., a sponsorem głównym firma PRESS-SERVICE Monitoring Mediów Sp. z o.o. Głównymi partnerami konferencji są: Polskie Stowarzyszenie Public Relations, Związek Firm Public Relations, Urząd Miasta Rzeszowa, Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego.

REKLAMA

Autopromocja


Więcej nie znaczy lepiej


Nie ma uniwersalnej recepty na wewnętrzny PR, który sprawdzi się w każdej organizacji. Tymczasem lista dostępnych narzędzi z roku na rok staje się coraz dłuższa. Prawdziwym wyzwaniem staje się ich rozsądne ograniczenie. Jeżeli wydaje nam się, że personel tylko czeka na komunikaty od działu PR, to jesteśmy w błędzie. To właśnie pracowników, a szczególnie menadżerów, silnie dotyka problem przeładowania informacyjnego. - Zanim sięgniemy po kolejne rozwiązania, należy sobie odpowiedzieć na kilka pytań: jakie cele chcemy zrealizować i jakie potrzeby komunikacyjne mają nasi pracownicy. Jak w praktyce budować relacje wewnątrz organizacji, aby ich efekty były satysfakcjonujące - tego uczestnicy Kongresu dowiedzą się podczas warsztatów zaplanowanych na drugi dzień wydarzenia - wyjaśnia pomysłodawca Kongresu, dr Dariusz TWORZYDŁO z Uniwersytetu Wrocławskiego, prezes Exacto Sp. z o.o.  


Po pierwsze dialog


Praca w dużych firmach, a zwłaszcza korporacjach kojarzy się z presją, naciskiem na wyniki i przysłowiowym wyścigiem szczurów. Stąd wiele tego typu podmiotów, chcąc minimalizować te negatywne aspekty, kładzie mocny nacisk na wewnętrzny PR. - Często bezmyślnie wdraża się kolejne platformy komunikacji, które mają  pomóc rozładować napiętą atmosferę i zażegnać konflikty. Jednak zapomina się o tym, że sens mają jedynie działania, które angażują pracowników. Zbyt rzadko również bada się nastroje panujące w organizacji i relacje na linii personel - kadra zarządzająca, a przecież wnioski z takich obserwacji są bezcenne w wyznaczaniu kierunków komunikacji - wyjaśnia Agata MOCZULSKA Naczelnik Wydziału Projektów Multimedialnych i Komunikacji Wewnętrznej, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Mity dotyczące komunikacji wewnętrznej to nie jedyna problematyka warsztatów.  Podobnie jak w ubiegłym roku, zajęcia odbędą się w kilku blokach tematycznych tak, aby uczestnicy mogli poświęcić swój czas na pozyskanie wiedzy z obszarów, które szczególnie ich interesują. Trenerzy poruszą również zagadnienia związane z rolą CSR-u oraz publikacjami medialnymi w kontekście kształtowania relacji.


Nie warto zwlekać


Zainteresowanych udziałem w Kongresie PR zachęcamy do zgłoszenia swojego uczestnictwa już dziś.
Szczegółowe informacje znajdują się na stronie internetowej: www.kongresprofesjonalistow.pl. Zachęcamy również do śledzenia profilu wydarzenia na portalu Facebook.

Dalszy ciąg materiału pod wideo


Kontakt dla mediów

dr Dariusz Tworzydło, Współorganizator Kongresu

e-mail: dariusz {.at} tworzydlo.pl, tel.: 602 44 55 96

 

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/9
Są kosztem uzyskania przychodu:
koszty reprezentacji, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych
udzielone pożyczki, w tym stracone pożyczki
wydatki na wystrój wnętrza biurowego nie będące wydatkami reprezentacyjnymi
wpłaty dokonywane do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie o pracowniczych planach kapitałowych – od nagród i premii wypłaconych z dochodu po opodatkowaniu podatkiem dochodowym
Następne
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pracownik może czasem nie wykonywać pracy i zachować prawo do wynagrodzenia. W jakich przypadkach?

Wynagrodzenie jest – co do zasady - świadczeniem przysługującym w zamian za świadczoną przez pracownika pracę (czyli wynagrodzenie przysługuje za pracę wykonaną). Za czas niewykonywania pracy pracownik ma prawo do wynagrodzenia, jeżeli wynika to z przepisów prawa pracy.

Wyślesz pismo do urzędu i sądu ostatniego dnia terminu nie tylko Pocztą Polską. Nowelizacja ordynacji podatkowej, kpa i kpc już w Sejmie

Do Sejmu trafił już rządowy projekt nowelizacji Ordynacji podatkowej i kilku innych ustaw, który ma na celu dostosowania polskiego prawa do dwóch wyroków Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE). Nowe przepisy przewidują, że m.in. w procedurze podatkowej, administracyjnej, cywilnej, można będzie nadać pismo (z zachowaniem terminu) do urzędu u dowolnego operatora pocztowego, a nie jak do tej pory tylko za pośrednictwem Poczty Polskiej. Zmienione omawianą nowelizacją przepisy zapewnią też oprocentowanie nadpłat powstałych w wyniku orzeczeń TSUE lub TK za okres od dnia powstania nadpłaty do dnia jej zwrotu, niezależnie od czasu złożenia wniosku o zwrot nadpłaty.

Bałagan w dokumentach firmy? Sprawdź, jak skutecznie nad nimi zapanować

Papierowy bałagan w dokumentacji firmowej. Dlaczego tradycyjne przechowywanie dokumentów sprawia tyle problemów? Co musisz wiedzieć, aby to zmienić?

Ile wyniesie rata kredytu po obniżce stóp procentowych o 0,5 pp, 0,75 pp, 1 pp? Jak wzrośnie zdolność kredytowa? Stopy NBP spadną dopiero w II połowie 2025 r.?

Rada Polityki Pieniężnej na posiedzeniu w dniach 15-16 stycznia 2024 r. utrzymała wszystkie stopy procentowe NBP na niezmienionym poziomie. RPP nie zmieniła poziomu stóp procentowych w styczniu 2025 r. Rankomat.pl zwraca jednak uwagę, że jest szansa na to, że w 2025 roku (raczej w II połowie) stopy spadną o 0,75 p.p. (punkt procentowy). To wywołałoby spadek raty przeciętnego kredytu o 196 zł i wzrost zdolności kredytowej. Okazuje się, że bankach obniżki już się zaczęły i to nie tylko w przypadku lokat, ale również kredytów. Jak wynika z danych NBP, średnie oprocentowanie lokat założonych w listopadzie (najnowsze dostępne dane) spadło poniżej 4% po raz pierwszy od maja 2022 r. Średnie oprocentowanie kredytów hipotecznych również było najniższe od maja 2022 r. i wyniosło 7,35%. Zauważalnie staniały nawet kredyty konsumpcyjne, których RRSO po raz pierwszy od grudnia 2021 r. spadło poniżej 13%.

REKLAMA

E-akta osobowe pracowników: co muszą zawierać i jak je prowadzić?

Elektroniczna forma akt osobowych, czyli e-akta, staje się coraz bardziej popularna, oferując wygodę, efektywność i oszczędność czasu. Ale czym właściwie są e-akta osobowe pracowników i jak je prawidłowo prowadzić?

Procedura VAT-OSS – na czym polega, jak stosować i dlaczego warto. Jak wypełnić zgłoszenie VIU-R

Wprowadzenie procedury VAT-OSS (One Stop Shop – co można przetłumaczyć jako: Sklep w jednym miejscu), to istotne uproszczenie rozliczeń podatkowych dla firm prowadzących działalność transgraniczną w Unii Europejskiej. Procedura ta umożliwia przedsiębiorcom rozliczać w jednym miejscu podatek VAT z tytułu sprzedaży towarów i usług na rzecz konsumentów w innych krajach UE. Pozwala to na uniknięcie skomplikowanych procesów rejestracji i rozliczeń w każdym państwie członkowskim oddzielnie.

Automatyzacja i sztuczna inteligencja w księgowości: przykłady konkretnych zastosowań. System wykryje oszusta i fałszywego dostawcę

Automatyzacja procesów finansowych (w tym zastosowanie sztucznej inteligencji) już teraz pomaga przedsiębiorcom oszczędzać czas, redukować koszty oraz minimalizuje ryzyko błędów. I choć jej korzyści odkrywają głównie najwięksi rynkowi gracze, wkrótce te narzędzia mogą stać się niezbędnym elementem każdej firmy, chociażby ze względu na ich nieocenioną pomoc w wykrywaniu cyberoszustw. O tym, dlaczego automatyzacja w księgowości jest niezbędna, mówi Marzena Janta-Lipińska, ekspertka ds. podatków, specjalizująca się w księgowości zewnętrznej i propagatorka nowoczesnych, elastycznych rozwiązań z zakresu usług operacyjnych, zgodności z przepisami i sprawozdawczości.

Świetna wiadomość dla podatników. Chodzi o odsetki z urzędu skarbowego

Odsetki od nadpłat podatkowych będą naliczane już od dnia ich powstania aż do momentu zwrotu – taką zmianę przewiduje projekt nowelizacji ordynacji podatkowej przyjęty przez rząd. Co jeszcze ulegnie zmianie?

REKLAMA

Podatek od nieruchomości w 2025 r. Budynek i budowla mają inne definicje, przesunięcie terminu złożenia deklaracji DN-1, inna stawka dla garaży

Budynek i budowla zmieniły od początku 2025 r. swoje definicje w podatku od nieruchomości.  Do tej pory podatnicy posługiwali się uregulowaniami pochodzącymi z prawa budowlanego, dlatego wprowadzenie przepisów regulujących te kwestie bezpośrednio w przepisach podatkowych to spora zmiana. Sprawdzamy, w jaki sposób wpłynie ona na obowiązki podatkowe polskich przedsiębiorców. 

Tsunami zmian podatkowych – kto ucierpi najbardziej?

Rok 2025 przynosi kolejną falę zmian podatkowych, które dotkną zarówno najmniejszych przedsiębiorców, jak i największe firmy. Eksperci alarmują, że brak stabilności prawa zagraża inwestycjom w Polsce, a wprowadzenie nowych przepisów w pośpiechu prowadzi do kosztownych błędów. Czy czeka nas poprawa w zakresie przewidywalności i uproszczenia systemu fiskalnego?

REKLAMA