REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wynajem długoterminowy samochodów a leasing

Wynajem długoterminowy samochodów a leasing
Wynajem długoterminowy samochodów a leasing
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

1 lipca 2015 roku ma wejść w życie kolejna zmiana przepisów dotyczących odliczania VAT od samochodów firmowych i związanych z nimi wydatków, która może znacząco wpłynąć na zyski tysięcy firm. Tymczasem wciąż niewiele przedsiębiorców wie, że oprócz kupna samochodów na kredyt i w ramach leasingu, polskie prawo dopuszcza jeszcze jedną – wyjątkowo korzystną – opcję korzystania z samochodów. Mowa o wynajmie długoterminowym.

REKLAMA

Autopromocja

25-35% niższe koszty korzystania z samochodu

Wynajem długoterminowy to forma korzystania z samochodów na zasadach takich, jak w wypożyczalni samochodowej. Różnice są dwie: samochód wypożyczamy na więcej niż kilka dni, a koszty są zdecydowanie niższe – zwykle o 25-35% względem wynajmu krótkoterminowego. Największą zaletą wynajmu jest jednak precyzyjne i przewidywalne zarządzanie kosztami firmowej floty.

Czy można odliczać 100% VAT od najmu miejsc parkingowych dla samochodów służbowych

- Podczas gdy większość przedsiębiorców ciągle stresuje się zmianami w przepisach, coraz więcej osób bez stresu jeździ wynajętymi samochodami i nie przejmuje się ani kwestiami prawnymi, ani ubezpieczeniem samochodu, ani wieloletnimi kredytami. Wynajem długoterminowy to rozwiązanie nie tylko wygodniejsze dla przedsiębiorcy, ale również wyjątkowo korzystne finansowo i stabilne prawnie - mówi Marek Adamski, prezes zarządu firmy Car4Vip oferującej długoterminowy wynajem samochodów luksusowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wynajem samochodu a leasing

Wynajem długoterminowy coraz skuteczniej konkuruje z popularnym leasingiem i zdecydowanie wygrywa z kredytem czy kupnem samochodu za gotówkę. Przede wszystkim nie wiąże przedsiębiorcy umową zawieraną na lata. Pozwala za to na dowolne zmiany samochodów np. na nowsze modele czy swobodne korzystanie z pojazdów tylko wtedy, kiedy faktycznie jest to potrzebne (np. gdy firma wygrywa kilkumiesięczny przetarg czy kiedy pracownik otrzymuje samochód w ramach premii uzależnionej od wyników).

Polecamy produkt: Samochód w firmie 2015 - multipakiet

Ponadto w cenie wynajmu zawierają się wszystkie opłaty takie, jak: ubezpieczenie, wymiana opon czy naprawa samochodu, co chroni przedsiębiorcę przed niekorzystnymi interpretacjami podatkowymi wydanymi przez urzędników. Przedsiębiorca opłaca jedną fakturę i nie musi prowadzić oddzielnej ewidencji wymienionych części ani tłumaczyć się z tego przed urzędnikami. Wynajem nie wpływa też na zdolność kredytową.


Nie tylko dla dużych!

Coraz więcej przedsiębiorców korzysta z wynajmowanych samochodów. Dlaczego? Do niedawna w Polsce taka możliwość była dostępna tylko dla firm posiadających dużą flotę pojazdów lub korzystających z samochodów ciężarowych.

Rosnąca oferta firm oferujących długoterminowy wynajem samochodów sprawiła jednak, że dziś można wynająć nawet jedno auto – zarówno ciężarowe, osobowe, jak i specjalne. Dlaczego więc nie wynająć sobie sportowe auto na firmę i cieszyć się nie tylko z wygody, ale też z uzyskanych oszczędności?

Źródło: http://car4vip.com.pl

Podyskutuj o tym na naszym FORUM

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/9
Są kosztem uzyskania przychodu:
koszty reprezentacji, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych
udzielone pożyczki, w tym stracone pożyczki
wydatki na wystrój wnętrza biurowego nie będące wydatkami reprezentacyjnymi
wpłaty dokonywane do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie o pracowniczych planach kapitałowych – od nagród i premii wypłaconych z dochodu po opodatkowaniu podatkiem dochodowym
Następne
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pracownik może czasem nie wykonywać pracy i zachować prawo do wynagrodzenia. W jakich przypadkach?

Wynagrodzenie jest – co do zasady - świadczeniem przysługującym w zamian za świadczoną przez pracownika pracę (czyli wynagrodzenie przysługuje za pracę wykonaną). Za czas niewykonywania pracy pracownik ma prawo do wynagrodzenia, jeżeli wynika to z przepisów prawa pracy.

Zmiana zasad wysyłania pocztą pism (urzędowych, podatkowych, sądowych) z zachowaniem terminu. Łatwiej będzie też uzyskać oprocentowanie nadpłat

Do Sejmu trafił już rządowy projekt nowelizacji Ordynacji podatkowej i kilku innych ustaw, który ma na celu dostosowania polskiego prawa do dwóch wyroków Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE). Nowe przepisy przewidują, że m.in. w procedurze podatkowej, administracyjnej, cywilnej, można będzie nadać pismo (z zachowaniem terminu) do urzędu u dowolnego operatora pocztowego, a nie jak do tej pory tylko za pośrednictwem Poczty Polskiej. Zmienione omawianą nowelizacją przepisy zapewnią też oprocentowanie nadpłat powstałych w wyniku orzeczeń TSUE lub TK za okres od dnia powstania nadpłaty do dnia jej zwrotu, niezależnie od czasu złożenia wniosku o zwrot nadpłaty.

Bałagan w dokumentach firmy? Sprawdź, jak skutecznie nad nimi zapanować

Papierowy bałagan w dokumentacji firmowej. Dlaczego tradycyjne przechowywanie dokumentów sprawia tyle problemów? Co musisz wiedzieć, aby to zmienić?

Ile wyniesie rata kredytu po obniżce stóp procentowych o 0,5 pp, 0,75 pp, 1 pp.? Jak wzrośnie zdolność kredytowa? Stopy NBP spadną dopiero w II połowie 2025 r.?

Rada Polityki Pieniężnej na posiedzeniu w dniach 15-16 stycznia 2024 r. utrzymała wszystkie stopy procentowe NBP na niezmienionym poziomie. RPP nie zmieniła poziomu stóp procentowych w styczniu 2025 r. Rankomat.pl zwraca jednak uwagę, że jest szansa na to, że w 2025 roku (raczej w II połowie) stopy spadną o 0,75 p.p. (punkt procentowy). To wywołałoby spadek raty przeciętnego kredytu o 196 zł i wzrost zdolności kredytowej. Okazuje się, że bankach obniżki już się zaczęły i to nie tylko w przypadku lokat, ale również kredytów. Jak wynika z danych NBP, średnie oprocentowanie lokat założonych w listopadzie (najnowsze dostępne dane) spadło poniżej 4% po raz pierwszy od maja 2022 r. Średnie oprocentowanie kredytów hipotecznych również było najniższe od maja 2022 r. i wyniosło 7,35%. Zauważalnie staniały nawet kredyty konsumpcyjne, których RRSO po raz pierwszy od grudnia 2021 r. spadło poniżej 13%.

REKLAMA

E-akta osobowe pracowników: co muszą zawierać i jak je prowadzić?

Elektroniczna forma akt osobowych, czyli e-akta, staje się coraz bardziej popularna, oferując wygodę, efektywność i oszczędność czasu. Ale czym właściwie są e-akta osobowe pracowników i jak je prawidłowo prowadzić?

Procedura VAT-OSS – na czym polega, jak stosować i dlaczego warto. Jak wypełnić zgłoszenie VIU-R

Wprowadzenie procedury VAT-OSS (One Stop Shop – co można przetłumaczyć jako: Sklep w jednym miejscu), to istotne uproszczenie rozliczeń podatkowych dla firm prowadzących działalność transgraniczną w Unii Europejskiej. Procedura ta umożliwia przedsiębiorcom rozliczać w jednym miejscu podatek VAT z tytułu sprzedaży towarów i usług na rzecz konsumentów w innych krajach UE. Pozwala to na uniknięcie skomplikowanych procesów rejestracji i rozliczeń w każdym państwie członkowskim oddzielnie.

Automatyzacja i sztuczna inteligencja w księgowości: przykłady konkretnych zastosowań. System wykryje oszusta i fałszywego dostawcę

Automatyzacja procesów finansowych (w tym zastosowanie sztucznej inteligencji) już teraz pomaga przedsiębiorcom oszczędzać czas, redukować koszty oraz minimalizuje ryzyko błędów. I choć jej korzyści odkrywają głównie najwięksi rynkowi gracze, wkrótce te narzędzia mogą stać się niezbędnym elementem każdej firmy, chociażby ze względu na ich nieocenioną pomoc w wykrywaniu cyberoszustw. O tym, dlaczego automatyzacja w księgowości jest niezbędna, mówi Marzena Janta-Lipińska, ekspertka ds. podatków, specjalizująca się w księgowości zewnętrznej i propagatorka nowoczesnych, elastycznych rozwiązań z zakresu usług operacyjnych, zgodności z przepisami i sprawozdawczości.

Świetna wiadomość dla podatników. Chodzi o odsetki z urzędu skarbowego

Odsetki od nadpłat podatkowych będą naliczane już od dnia ich powstania aż do momentu zwrotu – taką zmianę przewiduje projekt nowelizacji ordynacji podatkowej przyjęty przez rząd. Co jeszcze ulegnie zmianie?

REKLAMA

Podatek od nieruchomości w 2025 r. Budynek i budowla inaczej definiowane, przesunięcie złożenia deklaracji DN-1 i inna stawka dla garaży

Budynek i budowla zmieniły od początku 2025 r. swoje definicje w podatku od nieruchomości.  Do tej pory podatnicy posługiwali się uregulowaniami pochodzącymi z prawa budowlanego, dlatego wprowadzenie przepisów regulujących te kwestie bezpośrednio w przepisach podatkowych to spora zmiana. Sprawdzamy, w jaki sposób wpłynie ona na obowiązki podatkowe polskich przedsiębiorców. 

Tsunami zmian podatkowych – kto ucierpi najbardziej?

Rok 2025 przynosi kolejną falę zmian podatkowych, które dotkną zarówno najmniejszych przedsiębiorców, jak i największe firmy. Eksperci alarmują, że brak stabilności prawa zagraża inwestycjom w Polsce, a wprowadzenie nowych przepisów w pośpiechu prowadzi do kosztownych błędów. Czy czeka nas poprawa w zakresie przewidywalności i uproszczenia systemu fiskalnego?

REKLAMA