REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Prezesi – wolontariusze nagrodzeni przez Prezydenta RP

Subskrybuj nas na Youtube
Prezesi – wolontariusze nagrodzeni przez Prezydenta RP
Prezesi – wolontariusze nagrodzeni przez Prezydenta RP
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Za wieloletnią działalność filantropijną oraz współudział w budowaniu społeczeństwa obywatelskiego Prezydent RP Bronisław Komorowski odznaczył Krzyżami Zasługi dziewięciu Prezesów polskich firm zrzeszonych w Koalicji „Prezesi-wolontariusze 2011”.

Medale, w imieniu Prezydenta, wręczył Szef Kancelarii Prezydenta RP Jacek Michałowski. Uroczystość odbyła się 18 września w Pałacu Prezydenckim, w czasie debaty „25 lat wolności. 25 lat zaangażowania biznesu w budowę społeczeństwa obywatelskiego”.  Zorganizowała ją Kancelaria Prezydenta razem z Akademią Rozwoju Filantropii w Polsce oraz Koalicją „Prezesi – wolontariusze 2011”.

REKLAMA

REKLAMA

Dziewięciu wspaniałych

Prezes portalu infoPraca, Marek Jurkiewicz,  jest człowiekiem pracy i animatorem pracy, świadomym znaczenia pracownika dla rozwoju przedsiębiorstwa, miasta, regionu i kraju. W czasie spotkań ze studentami czy młodymi przedsiębiorcami udowadnia, że konsekwentne rozwijanie umiejętności pracowników przekłada się na rozwój przedsiębiorstwa, a to wpływa na poprawę wskaźników gospodarczych kraju. Jak sam mówi:  - „Konieczne jest umiejętne zarządzanie zasobami pracowników, motywowanie do działania i wsłuchiwanie się w ich potrzeby”. Prezes dba o pracowników i ich rodziny, angażuje się w organizację konkursów dla dzieci pracowników i pikników rodzinnych. Jest jednym z głównych inicjatorów pierwszej w Polsce konferencji poświęconej tematyce wolontariatu i odpowiedzialnego przywództwa w ramach Koalicji „Prezesi-wolontariusze 2011”.

Krzysztof Michniewicz, zakładając firmę ICP Group S.A., był zaangażowany w propagowanie zasad CSR i koncepcji: „give instead of take” – „dawać zamiast brać” czyli społecznego wolontariatu w trakcie korporacyjnych spotkań firmowych. W 2012 roku wdrożył autorski program „go4help”, angażujący pracowników, partnerów oraz klientów w określone działania związane z odpowiedzialnością społeczną.

REKLAMA

Marek Grodziński (Capgemini) dla pracowników jest „CEO marzeń”, który wspiera i rozumie wiele inicjatyw związanych z szeroko rozumianym obszarem HR, tj. relacje z pracownikami, projekty rozwojowe oraz CSR. W 2008 roku dał zielone światło na wdrożenie jednego z najbardziej szalonych i niesztampowych projektów wewnątrz firmy. Razem z pracownikami stworzyli jedyny w Polsce charytatywny Teatr Capgemini, w którym grają tylko i wyłącznie pracownicy. W 2011 roku zdecydował się na długofalowy wolontariacki program grantowy dla pracowników chcących działać na rzecz społeczności lokalnych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jerzy Kurella uczestniczył w wielu akcjach społecznych, m.in. w programie „Młody Obywatel”, w ramach którego prowadził lekcje z bankowości w gimnazjach, czy „Małe marzenia do spełnienia”. Jako wolontariusz pomagał osobom niepełnosprawnym podczas Wielkiej Gali Integracji w 2012 r.

Leszek Niedałtowski jest współautorem kodeksu dobrych praktyk pośredników ubezpieczeniowych. Wolontariacko, w ramach projektu „Brokerownia umiejętności”, prowadzi wykłady i warsztaty dla studentów SGH, Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu i Uniwersytetu Warszawskiego. Wspiera hospicjum im. ks. Eugeniusza Dudkiewicza w Gdańsku oraz fundację pomocy osobom niepełnosprawnym „Stróże”.

Paweł Kacprzyk wspierał „Fundację Medicover” w ramach wszystkich obszarów jej działalności. Inspirował pracowników do angażowania się w już istniejące programy np. „Działam dla innych”, ale i sam wprowadził nowe inicjatywy, np. „Nadzieja dla Kasisi”. Dzięki jego zaangażowaniu, zbudowano strategię wsparcia domu dziecka Kasisi w Zambii.  

Polecamy: Komplet : IFK + MK + Infororganizer

Podyskutuj o tym na naszym FORUM

„Bramy Kraju” to autorski program Prezesa AMS, Marka Kuzaki, czyli pierwszy kompleksowy program marketingu miejskiego, kierowany głównie do środowisk samorządowych i społeczności lokalnych. Ma na celu wywoływanie pozytywnych zmian w przestrzeni publicznej oraz współpracę samorządu z biznesem. Marek Kuzaka jest promotorem zatrudniania osób niepełnosprawnych w firmach oraz tworzenia programów wspierających i aktywizujących te osoby w życiu społecznym, takich jak „AMS dla integracji” czy „Pierwsza praca”. Był współinicjatorem powstania i członkiem rady fundacji „Akademia Integracji. Praca. Edukacja. Sport”, której celem jest m.in. rozwój sportu paraolimpijskiego oraz edukacja, szczególnie dzieci i młodzieży. Pod jego kierownictwem AMS został laureatem konkursu Lodołamacze 2013 za szczególną wrażliwość społeczną i promowanie aktywności osób niepełnosprawnych w różnych dziedzinach życia.

Paweł Ornatek (Lyreco), we współpracy ze stowarzyszeniem „Integracja”, przystosował budynek biurowy dla osób niepełnosprawnych. W Koalicji: „Prezesi – wolontariusze 2011” brał udział w dwóch akcjach: „Dzień Dziecka z Prezesami”,  trzech „Wielkich Galach Integracji” w Sali Kongresowej w Warszawie.

Piotr Wielgomas (Bigram) jest inicjatorem wielu znaczących ogólnopolskich konferencji o zarządzaniu i organizatorem wizyt największych autorytetów biznesowych. Organizuje również międzynarodowy konkurs dla przyszłych liderów „Enactus”, w którym jest już obecnych kilkanaście polskich uczelni wyższych. Dzięki jego inicjatywie firma wspiera m.in: „SOS Wioski Dziecięce”, fundację „Podaruj dzień dziecka”, fundację Anny Dymnej oraz Centrum Zdrowia Dziecka. Jest inicjatorem i współtwórcą – wraz z aktorem Emilianem Kamińskim – projektu ręcznie robionej makiety przedwojennej Warszawy, którą można podziwiać w Teatrze Kamienica w Warszawie.

Więcej informacji: www.dobrybiznes.info

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czy KSeF sprawi, że księgowi będą mieli mniej pracy? Niekoniecznie

Wdrożenie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) to jedno z najważniejszych przedsięwzięć cyfryzacyjnych w polskim systemie podatkowym, mające na celu uproszczenie i zautomatyzowanie obiegu faktur – od ich wystawienia, przez przesyłanie, aż po archiwizację. Choć Ministerstwo Finansów zapowiada, że dzięki obowiązkowemu modelowi KSeF przedsiębiorcy i księgowi zyskają czas, w praktyce księgowi nie spodziewają się mniejszego nakładu pracy. Wręcz przeciwnie, 36,1% księgowych oczekuje, że wdrożenie KSeF przysporzy im więcej obowiązków, a 75% z nich nadal czuje, że ich firma nie jest przygotowana do wdrożenia KseF – wynika z raportu fillup k24 “Księgowi i firmy wobec wdrożenia KSeF”.

Polskie jabłka na Łotwie… a w Białorusi? Spór podatkowy trafia do TSUE

Wyobraźmy sobie typowy dzień w polskiej firmie eksportującej jabłka. Towar gotowy, kontrahent zarejestrowany na Łotwie, formalności załatwione – wszystko wydaje się proste. Ale niespodziewanie pojawia się problem: jabłka wylądowały w Białorusi. I nagle w centrum uwagi znajduje się VAT – czy to wciąż wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów (WDT), czy już eksport?

Ministerstwo Finansów i KAS: budujemy Tax Morale. Czy moralność podatkowa zastąpi mechanizmy kontroli podatkowej?

W dniu 28 października 2025 r. w Ministerstwie Finansów odbyła się konferencja na temat moralności podatkowej w społeczeństwie i gospodarce. Uczestnikami spotkania byli m.in. wiceminister finansów Szef KAS Marcin Łoboda, przedstawiciele szwedzkiej administracji podatkowej, Krajowej Administracji Skarbowej, środowiska naukowego i biznesu. Spotkanie było okazją do dyskusji na temat budowania moralności podatkowej i jej wpływu na skuteczność poboru podatków.

Jak dobrze żyć (efektywnie współpracować) z księgowym? Przychody, koszty, bartery, dokumenty. Praktyczne rady dla twórców internetowych i influencerów

Jesteś influencerem, twórcą internetowym, a może dopiero zaczynasz swoją przygodę z działalnością online? Niezależnie od etapu, na którym jesteś – prędzej czy później przyjdzie moment, w którym będziesz musiał zmierzyć się z rozliczeniami podatkowymi. Współpraca z księgowym to w takim przypadku nie tylko konieczność, ale przede wszystkim ogromne ułatwienie i wsparcie w prowadzeniu legalnej, uporządkowanej działalności twórczej.

REKLAMA

Zwolnienia z kasy fiskalnej – aktualne przepisy i wyjątki 2025

Kasy fiskalne od lat stanowią nieodłączny element prowadzenia działalności gospodarczej. Z jednej strony są narzędziem do rejestrowania sprzedaży, z drugiej wspomagają rozliczenia podatkowe, zapewniając transparentność transakcji pomiędzy sprzedawcą i nabywcą.

Cypr staje się rajem dla polskich emigrantów. Skarbówka potwierdza korzystne zasady ryczałtu od przychodów zagranicznych

Przełom w interpretacji Krajowej Informacji Skarbowej! Fiskus potwierdził, że osoby przenoszące rezydencję podatkową do Polski mogą objąć ryczałtem wszystkie swoje przychody zagraniczne – od dywidend i kryptowalut po nieruchomości. Dla zamożnych reemigrantów to szansa na ogromne oszczędności i najkorzystniejsze warunki podatkowe w historii.

KSeF pomoże uszczelnić budżet. MF liczy na 18,7 mld zł wpływów w 2026 roku

Dzięki zmianom w podatkach i uszczelnieniu systemu za pomocą KSeF, Polska może w 2026 roku zyskać nawet 18,7 mld zł. Wśród planowanych działań są m.in. podwyżki CIT dla banków, wyższe stawki VAT i akcyzy oraz ograniczenie liczby osób nielegalnie zatrudnionych w budownictwie.

Samochód osobowy w firmie - zmiany w limitach od 1 stycznia 2026 r. Jak rozliczać auta kupione do końca 2025 roku?

Zmiany w prawie podatkowym potrafią zaskakiwać. Szczególnie wtedy, gdy istotne przepisy wprowadzane są niejako „tylnymi drzwiami”. Tym razem mamy do czynienia z modyfikacją, która znacząco wpłynie na sposób rozliczania kosztów związanych z nabyciem samochodów osobowych.

REKLAMA

Rezerwa finansowa w firmie to nie luksus - to konieczność. Jak wyliczyć i budować rezerwę na nagłe sytuacje

Wielu właścicieli firm mówi: „Nie mam z czego odkładać, wszystko idzie na bieżące wydatki.” Inni: „Jak będą wolne środki, to coś odłożę.” Problem w tym, że te wolne środki rzadko kiedy się pojawiają. Albo jeśli już są – szybko znikają. A potem przychodzi miesiąc bez wpłat od klientów, niespodziewany wydatek albo gorszy sezon. I nagle z dnia na dzień zaczyna brakować nie tylko pieniędzy, ale też spokoju, decyzyjności, kontroli. To nie pech. To brak bufora.

100 dni do KSeF – co się zmieni już od lutego 2026 roku?

Już od 1 lutego 2026 r. duże firmy będą wystawiać wyłącznie e‑faktury w KSeF, a wszyscy podatnicy będą je odbierać elektronicznie. Od kwietnia obowiązek rozszerzy się na pozostałych przedsiębiorców, wprowadzając jednolity, ustandaryzowany obieg faktur i koniec papierowych dokumentów.

REKLAMA