REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Prezesi – wolontariusze nagrodzeni przez Prezydenta RP

Subskrybuj nas na Youtube
Prezesi – wolontariusze nagrodzeni przez Prezydenta RP
Prezesi – wolontariusze nagrodzeni przez Prezydenta RP
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Za wieloletnią działalność filantropijną oraz współudział w budowaniu społeczeństwa obywatelskiego Prezydent RP Bronisław Komorowski odznaczył Krzyżami Zasługi dziewięciu Prezesów polskich firm zrzeszonych w Koalicji „Prezesi-wolontariusze 2011”.

Medale, w imieniu Prezydenta, wręczył Szef Kancelarii Prezydenta RP Jacek Michałowski. Uroczystość odbyła się 18 września w Pałacu Prezydenckim, w czasie debaty „25 lat wolności. 25 lat zaangażowania biznesu w budowę społeczeństwa obywatelskiego”.  Zorganizowała ją Kancelaria Prezydenta razem z Akademią Rozwoju Filantropii w Polsce oraz Koalicją „Prezesi – wolontariusze 2011”.

REKLAMA

Autopromocja

Dziewięciu wspaniałych

REKLAMA

Prezes portalu infoPraca, Marek Jurkiewicz,  jest człowiekiem pracy i animatorem pracy, świadomym znaczenia pracownika dla rozwoju przedsiębiorstwa, miasta, regionu i kraju. W czasie spotkań ze studentami czy młodymi przedsiębiorcami udowadnia, że konsekwentne rozwijanie umiejętności pracowników przekłada się na rozwój przedsiębiorstwa, a to wpływa na poprawę wskaźników gospodarczych kraju. Jak sam mówi:  - „Konieczne jest umiejętne zarządzanie zasobami pracowników, motywowanie do działania i wsłuchiwanie się w ich potrzeby”. Prezes dba o pracowników i ich rodziny, angażuje się w organizację konkursów dla dzieci pracowników i pikników rodzinnych. Jest jednym z głównych inicjatorów pierwszej w Polsce konferencji poświęconej tematyce wolontariatu i odpowiedzialnego przywództwa w ramach Koalicji „Prezesi-wolontariusze 2011”.

Krzysztof Michniewicz, zakładając firmę ICP Group S.A., był zaangażowany w propagowanie zasad CSR i koncepcji: „give instead of take” – „dawać zamiast brać” czyli społecznego wolontariatu w trakcie korporacyjnych spotkań firmowych. W 2012 roku wdrożył autorski program „go4help”, angażujący pracowników, partnerów oraz klientów w określone działania związane z odpowiedzialnością społeczną.

REKLAMA

Marek Grodziński (Capgemini) dla pracowników jest „CEO marzeń”, który wspiera i rozumie wiele inicjatyw związanych z szeroko rozumianym obszarem HR, tj. relacje z pracownikami, projekty rozwojowe oraz CSR. W 2008 roku dał zielone światło na wdrożenie jednego z najbardziej szalonych i niesztampowych projektów wewnątrz firmy. Razem z pracownikami stworzyli jedyny w Polsce charytatywny Teatr Capgemini, w którym grają tylko i wyłącznie pracownicy. W 2011 roku zdecydował się na długofalowy wolontariacki program grantowy dla pracowników chcących działać na rzecz społeczności lokalnych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jerzy Kurella uczestniczył w wielu akcjach społecznych, m.in. w programie „Młody Obywatel”, w ramach którego prowadził lekcje z bankowości w gimnazjach, czy „Małe marzenia do spełnienia”. Jako wolontariusz pomagał osobom niepełnosprawnym podczas Wielkiej Gali Integracji w 2012 r.

Leszek Niedałtowski jest współautorem kodeksu dobrych praktyk pośredników ubezpieczeniowych. Wolontariacko, w ramach projektu „Brokerownia umiejętności”, prowadzi wykłady i warsztaty dla studentów SGH, Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu i Uniwersytetu Warszawskiego. Wspiera hospicjum im. ks. Eugeniusza Dudkiewicza w Gdańsku oraz fundację pomocy osobom niepełnosprawnym „Stróże”.

Paweł Kacprzyk wspierał „Fundację Medicover” w ramach wszystkich obszarów jej działalności. Inspirował pracowników do angażowania się w już istniejące programy np. „Działam dla innych”, ale i sam wprowadził nowe inicjatywy, np. „Nadzieja dla Kasisi”. Dzięki jego zaangażowaniu, zbudowano strategię wsparcia domu dziecka Kasisi w Zambii.  

Polecamy: Komplet : IFK + MK + Infororganizer

Podyskutuj o tym na naszym FORUM

„Bramy Kraju” to autorski program Prezesa AMS, Marka Kuzaki, czyli pierwszy kompleksowy program marketingu miejskiego, kierowany głównie do środowisk samorządowych i społeczności lokalnych. Ma na celu wywoływanie pozytywnych zmian w przestrzeni publicznej oraz współpracę samorządu z biznesem. Marek Kuzaka jest promotorem zatrudniania osób niepełnosprawnych w firmach oraz tworzenia programów wspierających i aktywizujących te osoby w życiu społecznym, takich jak „AMS dla integracji” czy „Pierwsza praca”. Był współinicjatorem powstania i członkiem rady fundacji „Akademia Integracji. Praca. Edukacja. Sport”, której celem jest m.in. rozwój sportu paraolimpijskiego oraz edukacja, szczególnie dzieci i młodzieży. Pod jego kierownictwem AMS został laureatem konkursu Lodołamacze 2013 za szczególną wrażliwość społeczną i promowanie aktywności osób niepełnosprawnych w różnych dziedzinach życia.

Paweł Ornatek (Lyreco), we współpracy ze stowarzyszeniem „Integracja”, przystosował budynek biurowy dla osób niepełnosprawnych. W Koalicji: „Prezesi – wolontariusze 2011” brał udział w dwóch akcjach: „Dzień Dziecka z Prezesami”,  trzech „Wielkich Galach Integracji” w Sali Kongresowej w Warszawie.

Piotr Wielgomas (Bigram) jest inicjatorem wielu znaczących ogólnopolskich konferencji o zarządzaniu i organizatorem wizyt największych autorytetów biznesowych. Organizuje również międzynarodowy konkurs dla przyszłych liderów „Enactus”, w którym jest już obecnych kilkanaście polskich uczelni wyższych. Dzięki jego inicjatywie firma wspiera m.in: „SOS Wioski Dziecięce”, fundację „Podaruj dzień dziecka”, fundację Anny Dymnej oraz Centrum Zdrowia Dziecka. Jest inicjatorem i współtwórcą – wraz z aktorem Emilianem Kamińskim – projektu ręcznie robionej makiety przedwojennej Warszawy, którą można podziwiać w Teatrze Kamienica w Warszawie.

Więcej informacji: www.dobrybiznes.info

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Faktury ustrukturyzowanej nie da się obiektywnie (w sensie prawnym) użyć ani udostępnić poza KSeF. Co zatem będzie przedmiotem opisu i dekretacji jako dowód księgowy?

Nie da się w sensie prawnym „użyć faktury ustrukturyzowanej poza KSeF” oraz jej „udostępnić” w innej formie niż poprzez bezpośredni dostęp do KSeF – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

Obowiązkowy KSeF 2026: Ministerstwo Finansów publikuje harmonogram, dokumentację API KSeF 2.0 oraz strukturę logiczną FA(3)

W dniu 30 czerwca 2025 r. Ministerstwo Finansów opublikowało szczegółową dokumentację techniczną w zakresie implementacji Krajowego Systemu e-Faktur z narzędziami wspierającymi integrację. Od dziś firmy oraz dostawcy oprogramowania do wystawiania faktur mogą rozpocząć przygotowania do wdrożenia systemu w środowisku testowym. Materiały są dostępne pod adresem: ksef.podatki.gov.pl/ksef-na-okres-obligatoryjny/wsparcie-dla-integratorow. W przypadku pytań w zakresie udostępnionej dokumentacji API KSeF 2.0 Ministerstwo Finansów prosi o kontakt za pośrednictwem formularza zgłoszeniowego: ksef.podatki.gov.pl/formularz.

Załączniki w KSeF tylko dla wybranych? Nowa funkcja może wykluczyć małych przedsiębiorców

Nowa funkcja w Krajowym Systemie e-Faktur (KSeF) pozwala na dodawanie załączników do faktur, ale wyłącznie w ściśle określonej formie i po wcześniejszym zgłoszeniu. Eksperci ostrzegają, że rozwiązanie dostępne będzie głównie dla dużych firm, a mali przedsiębiorcy mogą zostać z dodatkowymi obowiązkami i bez realnej możliwości skorzystania z tej opcji.

Kontrola podatkowa - fiskus ma 98% skuteczności. Adwokat radzi jak się przygotować i ograniczyć ryzyko kary

Choć liczba kontroli podatkowych w Polsce od 2023 roku spada, ich skuteczność jest wyższa niż kiedykolwiek. W 2024 roku aż 98,1% kontroli podatkowych oraz 94% kontroli celno-skarbowych zakończyło się wykryciem nieprawidłowości. Urzędy skarbowe, dzięki wykorzystaniu narzędzi analitycznych takich jak STIR, JPK czy big data, trafnie typują podmioty do weryfikacji, skupiając się na firmach obecnych na rynku i rzeczywiście dostępnych dla egzekucji zobowiązań. W efekcie kontrola może spotkać każdego podatnika, który nieświadomie popełnił błąd lub padł ofiarą nieuczciwego kontrahenta.

REKLAMA

Rewolucja w podatkach i inwestycjach! Sejm przegłosował pakiet deregulacyjny – VAT do 240 tys. zł, łatwiejszy dostęp do kapitału dla MŚP

Sejm uchwalił przełomowy pakiet ustaw deregulacyjnych. Wyższy limit zwolnienia z VAT (do 240 tys. zł), tańszy dostęp do kapitału dla małych firm, koniec obowiązkowego pośrednictwa inwestycyjnego przy ofertach do 1 mln euro i uproszczenia w kontrolach celno-skarbowych – wszystko to z myślą o przedsiębiorcach i podatnikach. Sprawdź, co się zmienia od 2026 roku!

Sejm zdecydował. Fundamentalna zmiana w ustawie o podatku od spadków i darowizn

Sejm uchwalił właśnie nowelizację ustawy o podatku od spadków i darowizn. Celem nowych regulacji jest ograniczenie obowiązków biurokratycznych m.in. przy sprzedaży rzeczy uzyskanych w drodze spadku.

Fiskus przegrał przez własny błąd. Podatnik uniknął 84 tys. zł podatku, bo urzędnicy nie znali terminu przedawnienia

Fundacja wygrała przed WSA w Gliwicach spór o 84 tys. zł podatku, bo fiskus nie zdążył przed upływem terminu przedawnienia. Kontrola trwała ponad 5 lat, a urzędnicy nie przestrzegali procedur. Sprawa pokazuje, że przepisy podatkowe działają w obie strony – także na korzyść podatnika.

W 2026 r. wdrożenie obowiązkowego KSeF - czy pamiętamy o VIDA? Czym jest VIDA i jakie zmiany wprowadza?

W 2026 roku wdrożymy w końcu w Polsce Krajowy System e-Faktur (KSeF) w wersji obowiązkowej. Prace nad KSeF trwają od wielu lat. Na początku tych prac Polska była w awangardzie państw unijnych pod względem e-fakturowania, wyprzedzaliśmy rozmachem i pomysłem inne państwa, jedni z pierwszych wnioskowaliśmy w 2021 r. o pozwolenie na obowiązkowy KSeF dla wszystkich podatników i transakcji. Administracja utknęła jednak w realizacji swojego pomysłu, reszta jest historią. W międzyczasie pojawiły się nowe, niezwykle istotne okoliczności, a więc VIDA (VAT in the Digital Age). Pojawia się zatem fundamentalne pytanie: czy obecne wdrożenie KSeF nie powinno już dziś uwzględniać przyszłych wymogów VIDA?

REKLAMA

Minister finansów zapowiada nowy podatek: W kogo uderzy?

Ministerstwo Finansów pracuje nad podatkiem dotyczącym odsetek od rezerwy obowiązkowej utrzymywanej przez banki w Narodowym Banku Polskim - poinformował minister finansów Andrzej Domański. Dodał, że przychody do budżetu w 2026 r. z tego tytułu mogłyby sięgnąć 1,5-2 mld zł.

Zwrot VAT: Tylko organ I instancji może przedłużyć termin – przełomowy wyrok WSA

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi orzekł, że termin zwrotu VAT może zostać przedłużony wyłącznie przez organ I instancji i tylko w trakcie trwającego postępowania. Przedłużenie nie jest dopuszczalne po uchyleniu decyzji i przekazaniu sprawy do ponownego rozpatrzenia.

REKLAMA