REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Prezesi – wolontariusze nagrodzeni przez Prezydenta RP

Subskrybuj nas na Youtube
Prezesi – wolontariusze nagrodzeni przez Prezydenta RP
Prezesi – wolontariusze nagrodzeni przez Prezydenta RP
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Za wieloletnią działalność filantropijną oraz współudział w budowaniu społeczeństwa obywatelskiego Prezydent RP Bronisław Komorowski odznaczył Krzyżami Zasługi dziewięciu Prezesów polskich firm zrzeszonych w Koalicji „Prezesi-wolontariusze 2011”.

Medale, w imieniu Prezydenta, wręczył Szef Kancelarii Prezydenta RP Jacek Michałowski. Uroczystość odbyła się 18 września w Pałacu Prezydenckim, w czasie debaty „25 lat wolności. 25 lat zaangażowania biznesu w budowę społeczeństwa obywatelskiego”.  Zorganizowała ją Kancelaria Prezydenta razem z Akademią Rozwoju Filantropii w Polsce oraz Koalicją „Prezesi – wolontariusze 2011”.

REKLAMA

Dziewięciu wspaniałych

Prezes portalu infoPraca, Marek Jurkiewicz,  jest człowiekiem pracy i animatorem pracy, świadomym znaczenia pracownika dla rozwoju przedsiębiorstwa, miasta, regionu i kraju. W czasie spotkań ze studentami czy młodymi przedsiębiorcami udowadnia, że konsekwentne rozwijanie umiejętności pracowników przekłada się na rozwój przedsiębiorstwa, a to wpływa na poprawę wskaźników gospodarczych kraju. Jak sam mówi:  - „Konieczne jest umiejętne zarządzanie zasobami pracowników, motywowanie do działania i wsłuchiwanie się w ich potrzeby”. Prezes dba o pracowników i ich rodziny, angażuje się w organizację konkursów dla dzieci pracowników i pikników rodzinnych. Jest jednym z głównych inicjatorów pierwszej w Polsce konferencji poświęconej tematyce wolontariatu i odpowiedzialnego przywództwa w ramach Koalicji „Prezesi-wolontariusze 2011”.

Krzysztof Michniewicz, zakładając firmę ICP Group S.A., był zaangażowany w propagowanie zasad CSR i koncepcji: „give instead of take” – „dawać zamiast brać” czyli społecznego wolontariatu w trakcie korporacyjnych spotkań firmowych. W 2012 roku wdrożył autorski program „go4help”, angażujący pracowników, partnerów oraz klientów w określone działania związane z odpowiedzialnością społeczną.

Marek Grodziński (Capgemini) dla pracowników jest „CEO marzeń”, który wspiera i rozumie wiele inicjatyw związanych z szeroko rozumianym obszarem HR, tj. relacje z pracownikami, projekty rozwojowe oraz CSR. W 2008 roku dał zielone światło na wdrożenie jednego z najbardziej szalonych i niesztampowych projektów wewnątrz firmy. Razem z pracownikami stworzyli jedyny w Polsce charytatywny Teatr Capgemini, w którym grają tylko i wyłącznie pracownicy. W 2011 roku zdecydował się na długofalowy wolontariacki program grantowy dla pracowników chcących działać na rzecz społeczności lokalnych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jerzy Kurella uczestniczył w wielu akcjach społecznych, m.in. w programie „Młody Obywatel”, w ramach którego prowadził lekcje z bankowości w gimnazjach, czy „Małe marzenia do spełnienia”. Jako wolontariusz pomagał osobom niepełnosprawnym podczas Wielkiej Gali Integracji w 2012 r.

Leszek Niedałtowski jest współautorem kodeksu dobrych praktyk pośredników ubezpieczeniowych. Wolontariacko, w ramach projektu „Brokerownia umiejętności”, prowadzi wykłady i warsztaty dla studentów SGH, Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu i Uniwersytetu Warszawskiego. Wspiera hospicjum im. ks. Eugeniusza Dudkiewicza w Gdańsku oraz fundację pomocy osobom niepełnosprawnym „Stróże”.

Paweł Kacprzyk wspierał „Fundację Medicover” w ramach wszystkich obszarów jej działalności. Inspirował pracowników do angażowania się w już istniejące programy np. „Działam dla innych”, ale i sam wprowadził nowe inicjatywy, np. „Nadzieja dla Kasisi”. Dzięki jego zaangażowaniu, zbudowano strategię wsparcia domu dziecka Kasisi w Zambii.  

Polecamy: Komplet : IFK + MK + Infororganizer

Podyskutuj o tym na naszym FORUM

„Bramy Kraju” to autorski program Prezesa AMS, Marka Kuzaki, czyli pierwszy kompleksowy program marketingu miejskiego, kierowany głównie do środowisk samorządowych i społeczności lokalnych. Ma na celu wywoływanie pozytywnych zmian w przestrzeni publicznej oraz współpracę samorządu z biznesem. Marek Kuzaka jest promotorem zatrudniania osób niepełnosprawnych w firmach oraz tworzenia programów wspierających i aktywizujących te osoby w życiu społecznym, takich jak „AMS dla integracji” czy „Pierwsza praca”. Był współinicjatorem powstania i członkiem rady fundacji „Akademia Integracji. Praca. Edukacja. Sport”, której celem jest m.in. rozwój sportu paraolimpijskiego oraz edukacja, szczególnie dzieci i młodzieży. Pod jego kierownictwem AMS został laureatem konkursu Lodołamacze 2013 za szczególną wrażliwość społeczną i promowanie aktywności osób niepełnosprawnych w różnych dziedzinach życia.

Paweł Ornatek (Lyreco), we współpracy ze stowarzyszeniem „Integracja”, przystosował budynek biurowy dla osób niepełnosprawnych. W Koalicji: „Prezesi – wolontariusze 2011” brał udział w dwóch akcjach: „Dzień Dziecka z Prezesami”,  trzech „Wielkich Galach Integracji” w Sali Kongresowej w Warszawie.

Piotr Wielgomas (Bigram) jest inicjatorem wielu znaczących ogólnopolskich konferencji o zarządzaniu i organizatorem wizyt największych autorytetów biznesowych. Organizuje również międzynarodowy konkurs dla przyszłych liderów „Enactus”, w którym jest już obecnych kilkanaście polskich uczelni wyższych. Dzięki jego inicjatywie firma wspiera m.in: „SOS Wioski Dziecięce”, fundację „Podaruj dzień dziecka”, fundację Anny Dymnej oraz Centrum Zdrowia Dziecka. Jest inicjatorem i współtwórcą – wraz z aktorem Emilianem Kamińskim – projektu ręcznie robionej makiety przedwojennej Warszawy, którą można podziwiać w Teatrze Kamienica w Warszawie.

Więcej informacji: www.dobrybiznes.info

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zatrudnianie osób z niepełnosprawnościami. Ile można zaoszczędzić na wpłatach do PFRON? Case study i obliczenia dla pracodawcy

Dlaczego 5 maja to ważna data w kontekście integracji i równości? Co powstrzymuje pracodawców przed zatrudnianiem osób z niepełnosprawnościami? Jakie są obowiązki pracodawcy wobec PFRON? Wyjaśniają eksperci z HRQ Ability Sp. z o.o. Sp. k. I pokazują na przykładzie ile może zaoszczędzić firma na zatrudnieniu osób z niepełnosprawnościami.

Koszty NKUP w księgach rachunkowych - klasyfikacja i księgowanie

– W praktyce rachunkowej i podatkowej przedsiębiorcy często napotykają na wydatki, które - mimo że wpływają na wynik finansowy jednostki - to jednak nie mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów (tzw. NKUP) – zauważa Beata Tęgowska, ekspertka ds. księgowości i płac z Systim.pl i wyjaśnia jak je prawidłowo klasyfikować i księgować?

Zmiany w podatku od spadków darowizn w 2025 roku. Likwidacja obowiązku uzyskiwania zaświadczenia z urzędu skarbowego i określenie wartości nieodpłatnej renty [projekt]

W dniu 28 kwietnia 2025 r. w Wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów opublikowano założenia nowelizacji ustawy o zmianie ustawy o podatku od spadków i darowizn. Ta nowelizacja ma dwa cele. Likwidację obowiązku uzyskiwania zaświadczenia naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego zwolnienie z podatku od spadków i darowizn

na celu ograniczenie formalności i zmniejszenie barier administracyjnych wynikających ze stosowania ustawy o podatku od spadków i darowizn, związanych z dokonywaniem obrotu majątkiem nabytym tytułem spadku lub inny nieodpłatny sposób objęty zakresem ustawy o podatku od spadków i darowizn, od osób z kręgu najbliższej rodziny, a także uproszczenie rozliczania podatku z tytułu nabycia nieodpłatnej renty.

Co zmieni unijne rozporządzenie w sprawie maszyn od 2027 roku. Nowe wymogi prawne cyberbezpieczeństwa przemysłu w UE

Szybko zachodząca cyfrowa transformacja, automatyzacja, integracja środowisk IT i OT oraz Przemysł 4.0 na nowo definiują krajobraz branży przemysłowej, przynosząc nowe wyzwania i możliwości. Odpowiedzią na ten fakt jest m.in. przygotowane przez Komisję Europejską Rozporządzenie 2023/1230 w sprawie maszyn. Firmy działające na terenie UE muszą dołożyć starań, aby sprostać nowym, wynikającym z tego dokumentu standardom przed 14 stycznia 2027 roku.

REKLAMA

Skarbówka kontra przedsiębiorcy. Firmy odzyskują miliardy, walcząc z niesprawiedliwymi decyzjami

Tysiące polskich firm zostało oskarżonych o udział w karuzelach VAT - często niesłusznie. Ale coraz więcej z nich mówi "dość" i wygrywa w sądach. Tylko w ostatnich latach odzyskali aż 2,8 miliarda złotych! Sprawdź, dlaczego warto walczyć i jak nie dać się wciągnąć w urzędniczy absurd.

Krajowy System e-Faktur – czas na konkrety. Przygotowania nie powinny czekać. Firmy muszą dziś świadomie zarządzać dostępnością zasobów, priorytetami i ryzykiem "przeciążenia projektowego"

Wdrożenie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) przeszło z etapu spekulacji do fazy przygotowań wymagających konkretnego działania. Ministerstwo Finansów ogłosiło nowy projekt ustawy, który wprowadza obowiązek korzystania z KSeF, a 25 kwietnia skończył się okres konsultacji publicznych. Dla wszystkich zainteresowanych oznacza to jedno: czas, w którym można było czekać na „ostateczny kształt przepisów”, dobiegł końca. Dziś wiemy już wystarczająco dużo, by prowadzić rzeczywiste przygotowania – bez odkładania na później. Ekspert komisji podatkowej BCC, radca prawny, doradca podatkowy Tomasz Gruszczyk o wdrożeniu Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF).

Wdrożenie KSeF i JPK_CIT to nie lada wyzwanie dla firm w 2025 r. [KOMENTARZ EKSPERCKI]

Rok 2025 będzie się przełomowy dla większości działów finansowych polskich firm. Wynika to z obowiązków podatkowych nałożonych na przedsiębiorców w zakresie konieczności wdrożenia obligatoryjnego e-fakturowania (KSeF) oraz raportowania danych księgowo- podatkowych w formie nowej schemy JPK_CIT.

Sprzedałeś 30 rzeczy w sieci przez rok? Twoje dane ma już urząd skarbowy. Co z nimi zrobi? MF i KAS walczą z szarą strefą w handlu internetowym i unikaniem płacenia podatków

Ministerstwo Finansów (MF) i Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) wdrożyły unijną dyrektywę (DAC7), która nakłada na operatorów platform handlu internetowego obowiązki sprawozdawcze. Dyrektywa jest kolejnym elementem uszczelnienia systemów podatkowych państw członkowskich UE. Dyrektywa nie wprowadza nowych podatków. Do 31 stycznia 2025 r. operatorzy platform mieli obowiązek składać raporty do Szefa KAS za lata 2023 i 2024. 82 operatorów platform przekazało za ten okres informacje o ponad 177 tys. unikalnych osobach fizycznych oraz ponad 115 tys. unikalnych podmiotach.

REKLAMA

2 miliony firm czeka na podpis prezydenta. Stawką jest niższa składka zdrowotna

To może być przełom dla mikroprzedsiębiorców: Rada Przedsiębiorców apeluje do Andrzeja Dudy o podpisanie ustawy, która ulży milionom firm dotkniętym Polskim Ładem. "To test, czy naprawdę zależy nam na polskich firmach" – mówią organizatorzy pikiety zaplanowanej na 6 maja.

Obowiązkowe ubezpieczenie OC księgowych nie obejmuje skutków błędów w deklaracjach podatkowych. Ochrona dopiero po wykupieniu rozszerzonej polisy OC

Księgowi w biurach rachunkowych mają coraz mniej czasu na złożenie deklaracji podatkowych swoich klientów – termin składania m.in. PIT-36, PIT-37 i PIT-28 mija 30 kwietnia. Pod presją czasu księgowym zdarzają się pomyłki, np. błędne rozliczenie ulg, nieuwzględnienie wszystkich przychodów czy pomyłki w zaliczkach na podatek. W jednej z takich spraw nieprawidłowe wykazanie zaliczek w PIT-36L zakończyło się naliczonymi przez Urząd Skarbowy odsetkami w wysokości ponad 7000 zł. Obowiązkowe ubezpieczenie OC księgowych nie obejmuje błędów w deklaracjach podatkowych – ochronę zapewnia dopiero wykupienie rozszerzonej polisy.

REKLAMA