REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kary dla osób wynajmujących lokale pod automaty do gier

Kary dla osób wynajmujących lokale pod automaty do gier
Kary dla osób wynajmujących lokale pod automaty do gier
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Od środy 25 marca 2015 r. Służba Celna rozpoczęła akcję informacyjną i ostrzega osoby wynajmujące lokale pod automaty do gier, że grozi im odpowiedzialność karna i finansowa w wysokości 12 tys. zł od automatu - poinformował PAP wiceszef MF Jacek Kapica.

"Najpierw Służba Celna podejmuje akcję informacyjno-ostrzegawczą, a dopiero w następnej kolejności będą nakładane i egzekwowane kary" - wskazał Kapica, który jest także szefem Służby Celnej. "Chcemy dotrzeć do tych, którzy wynajmują lokale - całe lub część - pod automaty i uświadomić im, że mogą być uznani za współwinnych organizacji gier hazardowych, ponieważ czerpią z tego korzyści" - dodał.

REKLAMA

Autopromocja

Jak zapowiedział, w środę SC wyda ostrzeżenie, by uświadomić wynajmującym lokale pod automaty, że również ponoszą ciężar odpowiedzialności za współudział w organizacji gier na automatach.

Następnie - kontynuował - w przyszłym tygodniu do urzędów celnych trafią ulotki ostrzegawcze z apelem do wynajmujących lokale, "aby wypowiedzieli umowy najmu w trybie natychmiastowym ze względu na prowadzenie tej działalności niezgodnie z prawem". Z tymi ulotkami celnicy wybiorą się do właścicieli takich lokali, przekażą im komunikat z ostrzeżeniem i ulotkę informacyjną. "Widnieje na niej numer telefonu interwencyjnego i adres strony internetowej poświęconej tej sprawie, by dać im szansę na wyplątanie się z udziału w procederze nielegalnego hazardu" - opisywał. Natomiast - dodał – w sytuacji niedostosowania się do ostrzeżenia, kiedy do lokali trafi kontrola, wtedy wynajmującym grozi kara. "Wynajmujący mają więc czas na wyprostowanie swojej sytuacji" - wyjaśnił Kapica.

Jak zaznaczył, zarazem kontynuowane będą działania wobec organizatorów gier na automatach. W ramach tych działań automaty są zatrzymywane, jednak - według Kapicy - w ich miejsce stawiane są kolejne. "A jednocześnie przestępcy organizujący gry na automatach dotychczas czarowali wynajmujących im lokale, że wszystko jest w porządku, ponieważ ustawa hazardowa nie działa, gdyż jest niezgodna z konstytucją. Po wyroku Trybunału Konstytucyjnego jest jednoznaczne, że ustawa jest zgodna z konstytucją i w tej sytuacji nie ma już usprawiedliwienia dla organizowania gier na automatach" - relacjonował wiceszef MF.

500 pytań o VAT - odpowiedzi z interpretacjami MF

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Wyjaśnił, że za organizatora gier można uznać każdego, kto czerpie z tego korzyści - właściciela automatu, jego dzierżawcę, jak również tego, kto wynajmuje miejsce pod automaty. "Zatem lepiej i bezpieczniej dla wynajmujących, aby wypowiedzieli umowy najmu i zmienili najemcę na takiego, który prowadzi legalną działalność, niż ponosili ciężar tego, że w toku kontroli dotrą do nich kontrolerzy i w efekcie dostaną karę administracyjną w wysokości 12 tys. zł od automatu" - konkludował Kapica.

Przyznał, iż przestępcy zazwyczaj formalnie nie mają żadnego majątku zapisanego na siebie, lecz na matkę czy ciotkę etc. i nie robi na nich wrażenia kara finansowa, której nie ma z czego wyegzekwować. Natomiast - dodał - ten kto prowadzi legalną działalność, naraża się na czynności egzekucyjne.

Zgodnie z ustawą o grach hazardowych zakazane jest urządzania gier na automatach poza kasynami gry. W efekcie urządzanie gier na automatach stało się dopuszczalne wyłącznie przez podmiot posiadający koncesję na prowadzenie kasyna. 11 marca Trybunał Konstytucyjny orzekł, że ustawa hazardowa jest zgodna z konstytucją. (PAP)

Podyskutuj o tym na naszym FORUM

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/9
Są kosztem uzyskania przychodu:
koszty reprezentacji, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych
udzielone pożyczki, w tym stracone pożyczki
wydatki na wystrój wnętrza biurowego nie będące wydatkami reprezentacyjnymi
wpłaty dokonywane do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie o pracowniczych planach kapitałowych – od nagród i premii wypłaconych z dochodu po opodatkowaniu podatkiem dochodowym
Następne
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pracownik może czasem nie wykonywać pracy i zachować prawo do wynagrodzenia. W jakich przypadkach?

Wynagrodzenie jest – co do zasady - świadczeniem przysługującym w zamian za świadczoną przez pracownika pracę (czyli wynagrodzenie przysługuje za pracę wykonaną). Za czas niewykonywania pracy pracownik ma prawo do wynagrodzenia, jeżeli wynika to z przepisów prawa pracy.

Zmiana zasad wysyłania pocztą pism (urzędowych, podatkowych, sądowych) z zachowaniem terminu. Łatwiej będzie też uzyskać oprocentowanie nadpłat

Do Sejmu trafił już rządowy projekt nowelizacji Ordynacji podatkowej i kilku innych ustaw, który ma na celu dostosowania polskiego prawa do dwóch wyroków Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE). Nowe przepisy przewidują, że m.in. w procedurze podatkowej, administracyjnej, cywilnej, można będzie nadać pismo (z zachowaniem terminu) do urzędu u dowolnego operatora pocztowego, a nie jak do tej pory tylko za pośrednictwem Poczty Polskiej. Zmienione omawianą nowelizacją przepisy zapewnią też oprocentowanie nadpłat powstałych w wyniku orzeczeń TSUE lub TK za okres od dnia powstania nadpłaty do dnia jej zwrotu, niezależnie od czasu złożenia wniosku o zwrot nadpłaty.

Bałagan w dokumentach firmy? Sprawdź, jak skutecznie nad nimi zapanować

Papierowy bałagan w dokumentacji firmowej. Dlaczego tradycyjne przechowywanie dokumentów sprawia tyle problemów? Co musisz wiedzieć, aby to zmienić?

Ile wyniesie rata kredytu po obniżce stóp procentowych o 0,5 pp, 0,75 pp, 1 pp.? Jak wzrośnie zdolność kredytowa? Stopy NBP spadną dopiero w II połowie 2025 r.?

Rada Polityki Pieniężnej na posiedzeniu w dniach 15-16 stycznia 2024 r. utrzymała wszystkie stopy procentowe NBP na niezmienionym poziomie. RPP nie zmieniła poziomu stóp procentowych w styczniu 2025 r. Rankomat.pl zwraca jednak uwagę, że jest szansa na to, że w 2025 roku (raczej w II połowie) stopy spadną o 0,75 p.p. (punkt procentowy). To wywołałoby spadek raty przeciętnego kredytu o 196 zł i wzrost zdolności kredytowej. Okazuje się, że bankach obniżki już się zaczęły i to nie tylko w przypadku lokat, ale również kredytów. Jak wynika z danych NBP, średnie oprocentowanie lokat założonych w listopadzie (najnowsze dostępne dane) spadło poniżej 4% po raz pierwszy od maja 2022 r. Średnie oprocentowanie kredytów hipotecznych również było najniższe od maja 2022 r. i wyniosło 7,35%. Zauważalnie staniały nawet kredyty konsumpcyjne, których RRSO po raz pierwszy od grudnia 2021 r. spadło poniżej 13%.

REKLAMA

E-akta osobowe pracowników: co muszą zawierać i jak je prowadzić?

Elektroniczna forma akt osobowych, czyli e-akta, staje się coraz bardziej popularna, oferując wygodę, efektywność i oszczędność czasu. Ale czym właściwie są e-akta osobowe pracowników i jak je prawidłowo prowadzić?

Procedura VAT-OSS – na czym polega, jak stosować i dlaczego warto. Jak wypełnić zgłoszenie VIU-R

Wprowadzenie procedury VAT-OSS (One Stop Shop – co można przetłumaczyć jako: Sklep w jednym miejscu), to istotne uproszczenie rozliczeń podatkowych dla firm prowadzących działalność transgraniczną w Unii Europejskiej. Procedura ta umożliwia przedsiębiorcom rozliczać w jednym miejscu podatek VAT z tytułu sprzedaży towarów i usług na rzecz konsumentów w innych krajach UE. Pozwala to na uniknięcie skomplikowanych procesów rejestracji i rozliczeń w każdym państwie członkowskim oddzielnie.

Automatyzacja i sztuczna inteligencja w księgowości: przykłady konkretnych zastosowań. System wykryje oszusta i fałszywego dostawcę

Automatyzacja procesów finansowych (w tym zastosowanie sztucznej inteligencji) już teraz pomaga przedsiębiorcom oszczędzać czas, redukować koszty oraz minimalizuje ryzyko błędów. I choć jej korzyści odkrywają głównie najwięksi rynkowi gracze, wkrótce te narzędzia mogą stać się niezbędnym elementem każdej firmy, chociażby ze względu na ich nieocenioną pomoc w wykrywaniu cyberoszustw. O tym, dlaczego automatyzacja w księgowości jest niezbędna, mówi Marzena Janta-Lipińska, ekspertka ds. podatków, specjalizująca się w księgowości zewnętrznej i propagatorka nowoczesnych, elastycznych rozwiązań z zakresu usług operacyjnych, zgodności z przepisami i sprawozdawczości.

Świetna wiadomość dla podatników. Chodzi o odsetki z urzędu skarbowego

Odsetki od nadpłat podatkowych będą naliczane już od dnia ich powstania aż do momentu zwrotu – taką zmianę przewiduje projekt nowelizacji ordynacji podatkowej przyjęty przez rząd. Co jeszcze ulegnie zmianie?

REKLAMA

Podatek od nieruchomości w 2025 r. Budynek i budowla inaczej definiowane, przesunięcie złożenia deklaracji DN-1 i inna stawka dla garaży

Budynek i budowla zmieniły od początku 2025 r. swoje definicje w podatku od nieruchomości.  Do tej pory podatnicy posługiwali się uregulowaniami pochodzącymi z prawa budowlanego, dlatego wprowadzenie przepisów regulujących te kwestie bezpośrednio w przepisach podatkowych to spora zmiana. Sprawdzamy, w jaki sposób wpłynie ona na obowiązki podatkowe polskich przedsiębiorców. 

Tsunami zmian podatkowych – kto ucierpi najbardziej?

Rok 2025 przynosi kolejną falę zmian podatkowych, które dotkną zarówno najmniejszych przedsiębiorców, jak i największe firmy. Eksperci alarmują, że brak stabilności prawa zagraża inwestycjom w Polsce, a wprowadzenie nowych przepisów w pośpiechu prowadzi do kosztownych błędów. Czy czeka nas poprawa w zakresie przewidywalności i uproszczenia systemu fiskalnego?

REKLAMA