REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

FORUM PODATKOWE - Przygotuj się na rewolucję podatkową w 2018 roku

FORUM PODATKOWE - Przygotuj się na rewolucję podatkową w 2018 roku
FORUM PODATKOWE - Przygotuj się na rewolucję podatkową w 2018 roku

REKLAMA

REKLAMA

12 grudnia w Warszawie w Auli Społecznej Akademii Nauk w Warszawie (ul. Łucka 11) w godzinach 9-16 odbędzie się FORUM PODATKOWE - Przygotuj się na rewolucję podatkową. Rok 2018 – Rokiem intensywnych zmian podatkowych. Forum organizuje Akademickie Centrum Edukacyjne Społecznej Akademii Nauk oraz Biuro Rachunkowe ACPAC. Patronem medialnym Forum jest portal infor.pl.

ZAPISZ SIĘ NA FORUM PODATKOWE

Program Forum podatkowego:

9:00 – 9:15 Otwarcie forum podatkowego – przywitanie gości i uczestników, wystąpienia oficjalne.

REKLAMA

Autopromocja

9:15 – 10:00 Panel I - RODO - nowe obowiązki w ochronie danych osobowych, kary pieniężne, odpowiedzialnośćdr Marlena Sakowska-Baryła

1. Rewolucja w ochronie danych osobowych

• jak stosować RODO?

• zmiany w przepisach i nowe wymogi od 2018 r. w polskim prawie krajowym

Dalszy ciąg materiału pod wideo

2. Wdrożenie RODO w firmie

• organizacja ochrony danych osobowych na gruncie RODO

• przegląd obowiązków administratorów danych i podmiotów przetwarzających

• zasady tworzenia dokumentacji na podstawie RODO

3. Odpowiedzialność według RODO

• kary pieniężne – podstawa wymierzenia, wysokość, procedura

• odpowiedzialność cywilna – odszkodowania, dobra osobiste

• odpowiedzialność karna

10:00 – 10:15 Przerwa kawowa

10:15 – 11:15 Panel II. Zmiany w prawie 2018adw. Kacper Sołoniewicz, dor. pod. Michał Sroczyński

1. ZUS

• dłuższy okres niższych składek dla nowych firm,

• jeden rachunek dla składek,

• zniesienie rocznego ograniczenia podstawy wymiaru składek

2. Prawo pracy

• zmiany w zatrudnianiu pracowników sezonowych,

• zmiany w zatrudnianiu cudzoziemców,

• minimalne wynagrodzenie za pracę w 2018 roku,

• planowane zmiany: urlopy, premie uznaniowe

3. SSE

• planowane zmiany

• brak zakresu terytorialnego, kryteria jakościowe, zwolnienia ograniczone czasowo

11:15 – 11:30 Przerwa kawowa

11:30 – 13:00 Panel III. Zmiany przepisów podatkowych 2018 – adw. Kacper Sołoniewicz

1. Regulacje wspólne

• zasady opodatkowania Controlled Foreign Company (kontrolowane spółki zagraniczne),

• klauzula nieruchomościowa,

• klauzula uzasadnienia ekonomicznego aportu,

• minimalny podatek od nieruchomości komercyjnych,

• jednorazowa amortyzacja,

2. CIT

• nowe źródła przychodów,

• ograniczenie zaliczenia usług niematerialnych do k.u.p.,

• zmiany w opodatkowaniu podatkowych grup kapitałowych.

3. PIT

• odpisy amortyzacyjne od środków trwałych otrzymanych w drodze darowizny,

• ograniczenie opodatkowania najmu ryczałtem.

4. Rozszerzenie zakresu JPK VAT

5. Split payment

13:00 – 13:45 Przerwa obiadowa

13:45– 15:45 Panel IV. Kontrola celno-skarbowa – dor. pod. Michał Sroczyński

1. Procedura

• tryb kontroli,

• nowe uprawnienia,

• porównanie trybów,

• wpływ JPK na kontrolę przedsiębiorców.

15:45 – 16.00 Pytania uczestników

Nasi eksperci na przykładach przedstawią najtrudniejsze i najczęściej spotykane w praktyce zagadnienia z tej dziedziny. Będzie możliwość dyskusji i rozstrzygnięcia swoich wątpliwości.

Polecamy:  Pakiet żółtych książek - Podatki 2018

Koszt uczestnictwa: 300zł

Zapisy:

Zapraszamy do rejestracji za pomocą formularza przy wydarzeniu Forum podatkowe na www.ace.spoleczna.pl/ lub https://event.san.edu.pl/

Prosimy o zgłaszanie potwierdzenia uczestnictwa w Forum do 6 grudnia 2017 r.

Termin: 12 grudnia 2017 roku, godz. 09:00-16:00

Miejsce: Aula Społecznej Akademii Nauk w Warszawie, ul. Łucka 11

Więcej informacji:

Tel. 664 476 777

E-mail: mailto:acewarszawa@spoleczna.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/9
Są kosztem uzyskania przychodu:
koszty reprezentacji, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych
udzielone pożyczki, w tym stracone pożyczki
wydatki na wystrój wnętrza biurowego nie będące wydatkami reprezentacyjnymi
wpłaty dokonywane do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie o pracowniczych planach kapitałowych – od nagród i premii wypłaconych z dochodu po opodatkowaniu podatkiem dochodowym
Następne
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pracownik może czasem nie wykonywać pracy i zachować prawo do wynagrodzenia. W jakich przypadkach?

Wynagrodzenie jest – co do zasady - świadczeniem przysługującym w zamian za świadczoną przez pracownika pracę (czyli wynagrodzenie przysługuje za pracę wykonaną). Za czas niewykonywania pracy pracownik ma prawo do wynagrodzenia, jeżeli wynika to z przepisów prawa pracy.

Zmiana zasad wysyłania pocztą pism (urzędowych, podatkowych, sądowych) z zachowaniem terminu. Łatwiej będzie też uzyskać oprocentowanie nadpłat

Do Sejmu trafił już rządowy projekt nowelizacji Ordynacji podatkowej i kilku innych ustaw, który ma na celu dostosowania polskiego prawa do dwóch wyroków Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE). Nowe przepisy przewidują, że m.in. w procedurze podatkowej, administracyjnej, cywilnej, można będzie nadać pismo (z zachowaniem terminu) do urzędu u dowolnego operatora pocztowego, a nie jak do tej pory tylko za pośrednictwem Poczty Polskiej. Zmienione omawianą nowelizacją przepisy zapewnią też oprocentowanie nadpłat powstałych w wyniku orzeczeń TSUE lub TK za okres od dnia powstania nadpłaty do dnia jej zwrotu, niezależnie od czasu złożenia wniosku o zwrot nadpłaty.

Bałagan w dokumentach firmy? Sprawdź, jak skutecznie nad nimi zapanować

Papierowy bałagan w dokumentacji firmowej. Dlaczego tradycyjne przechowywanie dokumentów sprawia tyle problemów? Co musisz wiedzieć, aby to zmienić?

Ile wyniesie rata kredytu po obniżce stóp procentowych o 0,5 pp, 0,75 pp, 1 pp.? Jak wzrośnie zdolność kredytowa? Stopy NBP spadną dopiero w II połowie 2025 r.?

Rada Polityki Pieniężnej na posiedzeniu w dniach 15-16 stycznia 2024 r. utrzymała wszystkie stopy procentowe NBP na niezmienionym poziomie. RPP nie zmieniła poziomu stóp procentowych w styczniu 2025 r. Rankomat.pl zwraca jednak uwagę, że jest szansa na to, że w 2025 roku (raczej w II połowie) stopy spadną o 0,75 p.p. (punkt procentowy). To wywołałoby spadek raty przeciętnego kredytu o 196 zł i wzrost zdolności kredytowej. Okazuje się, że bankach obniżki już się zaczęły i to nie tylko w przypadku lokat, ale również kredytów. Jak wynika z danych NBP, średnie oprocentowanie lokat założonych w listopadzie (najnowsze dostępne dane) spadło poniżej 4% po raz pierwszy od maja 2022 r. Średnie oprocentowanie kredytów hipotecznych również było najniższe od maja 2022 r. i wyniosło 7,35%. Zauważalnie staniały nawet kredyty konsumpcyjne, których RRSO po raz pierwszy od grudnia 2021 r. spadło poniżej 13%.

REKLAMA

E-akta osobowe pracowników: co muszą zawierać i jak je prowadzić?

Elektroniczna forma akt osobowych, czyli e-akta, staje się coraz bardziej popularna, oferując wygodę, efektywność i oszczędność czasu. Ale czym właściwie są e-akta osobowe pracowników i jak je prawidłowo prowadzić?

Procedura VAT-OSS – na czym polega, jak stosować i dlaczego warto. Jak wypełnić zgłoszenie VIU-R

Wprowadzenie procedury VAT-OSS (One Stop Shop – co można przetłumaczyć jako: Sklep w jednym miejscu), to istotne uproszczenie rozliczeń podatkowych dla firm prowadzących działalność transgraniczną w Unii Europejskiej. Procedura ta umożliwia przedsiębiorcom rozliczać w jednym miejscu podatek VAT z tytułu sprzedaży towarów i usług na rzecz konsumentów w innych krajach UE. Pozwala to na uniknięcie skomplikowanych procesów rejestracji i rozliczeń w każdym państwie członkowskim oddzielnie.

Automatyzacja i sztuczna inteligencja w księgowości: przykłady konkretnych zastosowań. System wykryje oszusta i fałszywego dostawcę

Automatyzacja procesów finansowych (w tym zastosowanie sztucznej inteligencji) już teraz pomaga przedsiębiorcom oszczędzać czas, redukować koszty oraz minimalizuje ryzyko błędów. I choć jej korzyści odkrywają głównie najwięksi rynkowi gracze, wkrótce te narzędzia mogą stać się niezbędnym elementem każdej firmy, chociażby ze względu na ich nieocenioną pomoc w wykrywaniu cyberoszustw. O tym, dlaczego automatyzacja w księgowości jest niezbędna, mówi Marzena Janta-Lipińska, ekspertka ds. podatków, specjalizująca się w księgowości zewnętrznej i propagatorka nowoczesnych, elastycznych rozwiązań z zakresu usług operacyjnych, zgodności z przepisami i sprawozdawczości.

Świetna wiadomość dla podatników. Chodzi o odsetki z urzędu skarbowego

Odsetki od nadpłat podatkowych będą naliczane już od dnia ich powstania aż do momentu zwrotu – taką zmianę przewiduje projekt nowelizacji ordynacji podatkowej przyjęty przez rząd. Co jeszcze ulegnie zmianie?

REKLAMA

Podatek od nieruchomości w 2025 r. Budynek i budowla inaczej definiowane, przesunięcie złożenia deklaracji DN-1 i inna stawka dla garaży

Budynek i budowla zmieniły od początku 2025 r. swoje definicje w podatku od nieruchomości.  Do tej pory podatnicy posługiwali się uregulowaniami pochodzącymi z prawa budowlanego, dlatego wprowadzenie przepisów regulujących te kwestie bezpośrednio w przepisach podatkowych to spora zmiana. Sprawdzamy, w jaki sposób wpłynie ona na obowiązki podatkowe polskich przedsiębiorców. 

Tsunami zmian podatkowych – kto ucierpi najbardziej?

Rok 2025 przynosi kolejną falę zmian podatkowych, które dotkną zarówno najmniejszych przedsiębiorców, jak i największe firmy. Eksperci alarmują, że brak stabilności prawa zagraża inwestycjom w Polsce, a wprowadzenie nowych przepisów w pośpiechu prowadzi do kosztownych błędów. Czy czeka nas poprawa w zakresie przewidywalności i uproszczenia systemu fiskalnego?

REKLAMA