REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

FORUM PODATKOWE - Przygotuj się na rewolucję podatkową w 2018 roku

Subskrybuj nas na Youtube
FORUM PODATKOWE - Przygotuj się na rewolucję podatkową w 2018 roku
FORUM PODATKOWE - Przygotuj się na rewolucję podatkową w 2018 roku

REKLAMA

REKLAMA

12 grudnia w Warszawie w Auli Społecznej Akademii Nauk w Warszawie (ul. Łucka 11) w godzinach 9-16 odbędzie się FORUM PODATKOWE - Przygotuj się na rewolucję podatkową. Rok 2018 – Rokiem intensywnych zmian podatkowych. Forum organizuje Akademickie Centrum Edukacyjne Społecznej Akademii Nauk oraz Biuro Rachunkowe ACPAC. Patronem medialnym Forum jest portal infor.pl.

ZAPISZ SIĘ NA FORUM PODATKOWE

Program Forum podatkowego:

9:00 – 9:15 Otwarcie forum podatkowego – przywitanie gości i uczestników, wystąpienia oficjalne.

REKLAMA

Autopromocja

9:15 – 10:00 Panel I - RODO - nowe obowiązki w ochronie danych osobowych, kary pieniężne, odpowiedzialnośćdr Marlena Sakowska-Baryła

1. Rewolucja w ochronie danych osobowych

• jak stosować RODO?

• zmiany w przepisach i nowe wymogi od 2018 r. w polskim prawie krajowym

Dalszy ciąg materiału pod wideo

2. Wdrożenie RODO w firmie

• organizacja ochrony danych osobowych na gruncie RODO

• przegląd obowiązków administratorów danych i podmiotów przetwarzających

• zasady tworzenia dokumentacji na podstawie RODO

3. Odpowiedzialność według RODO

• kary pieniężne – podstawa wymierzenia, wysokość, procedura

• odpowiedzialność cywilna – odszkodowania, dobra osobiste

• odpowiedzialność karna

10:00 – 10:15 Przerwa kawowa

10:15 – 11:15 Panel II. Zmiany w prawie 2018adw. Kacper Sołoniewicz, dor. pod. Michał Sroczyński

1. ZUS

• dłuższy okres niższych składek dla nowych firm,

• jeden rachunek dla składek,

• zniesienie rocznego ograniczenia podstawy wymiaru składek

2. Prawo pracy

• zmiany w zatrudnianiu pracowników sezonowych,

• zmiany w zatrudnianiu cudzoziemców,

• minimalne wynagrodzenie za pracę w 2018 roku,

• planowane zmiany: urlopy, premie uznaniowe

3. SSE

• planowane zmiany

• brak zakresu terytorialnego, kryteria jakościowe, zwolnienia ograniczone czasowo

11:15 – 11:30 Przerwa kawowa

11:30 – 13:00 Panel III. Zmiany przepisów podatkowych 2018 – adw. Kacper Sołoniewicz

1. Regulacje wspólne

• zasady opodatkowania Controlled Foreign Company (kontrolowane spółki zagraniczne),

• klauzula nieruchomościowa,

• klauzula uzasadnienia ekonomicznego aportu,

• minimalny podatek od nieruchomości komercyjnych,

• jednorazowa amortyzacja,

2. CIT

• nowe źródła przychodów,

• ograniczenie zaliczenia usług niematerialnych do k.u.p.,

• zmiany w opodatkowaniu podatkowych grup kapitałowych.

3. PIT

• odpisy amortyzacyjne od środków trwałych otrzymanych w drodze darowizny,

• ograniczenie opodatkowania najmu ryczałtem.

4. Rozszerzenie zakresu JPK VAT

5. Split payment

13:00 – 13:45 Przerwa obiadowa

13:45– 15:45 Panel IV. Kontrola celno-skarbowa – dor. pod. Michał Sroczyński

1. Procedura

• tryb kontroli,

• nowe uprawnienia,

• porównanie trybów,

• wpływ JPK na kontrolę przedsiębiorców.

15:45 – 16.00 Pytania uczestników

Nasi eksperci na przykładach przedstawią najtrudniejsze i najczęściej spotykane w praktyce zagadnienia z tej dziedziny. Będzie możliwość dyskusji i rozstrzygnięcia swoich wątpliwości.

Polecamy:  Pakiet żółtych książek - Podatki 2018

Koszt uczestnictwa: 300zł

Zapisy:

Zapraszamy do rejestracji za pomocą formularza przy wydarzeniu Forum podatkowe na www.ace.spoleczna.pl/ lub https://event.san.edu.pl/

Prosimy o zgłaszanie potwierdzenia uczestnictwa w Forum do 6 grudnia 2017 r.

Termin: 12 grudnia 2017 roku, godz. 09:00-16:00

Miejsce: Aula Społecznej Akademii Nauk w Warszawie, ul. Łucka 11

Więcej informacji:

Tel. 664 476 777

E-mail: mailto:acewarszawa@spoleczna.pl

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KPiR: czym jest i jak ją prowadzić? Najważniejsze zasady uproszczonego księgowania

Odpowiadając wprost na postawione w tytule pytanie, Księga Przychodów i Rozchodów (dalej: „KPiR”) to jeden z przewidzianych w polskim prawie sposobów prowadzenia ewidencji księgowej pozwalającej na określenie zobowiązań podatkowych. Najczęściej KPiR kojarzy się osobom, które prowadzą jednoosobową działalność gospodarczą, w tym takim, które są zatrudniona w formie b2b. Niemniej, wbrew powszechnemu przeświadczeniu i pomimo tego, że obowiązek prowadzenia księgi przychodów i rozchodów został wprowadzony w art. 24a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, taką formę rachunkowości mogą przyjąć nie tylko osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą.

Kolejne obniżki stóp procentowych NBP dopiero na jesieni 2025 roku? Prezes Glapiński: RPP nie zapowiada obecnie dalszych zmian; wzmocniły się czynniki inflacyjne

Rada Polityki Pieniężnej prawdopodobnie poczeka z kolejnymi obniżkami stóp procentowych przynajmniej do września - oceniają ekonomiści Santander BP. Ich zdaniem konferencja prasowa Prezesa NBP z 5 czerwca 2025 r. zasygnalizowała kolejną zmianę w nastawieniu banku centralnego - w kierunku bardziej jastrzębiej polityki. Podobnie oceniają analitycy innych banków (ING BSK, mBanku). Na tej konferencji Prezes Glapiński podkreślił, że Rada Polityki Pieniężnej w obecnej sytuacji nie zapowiada ścieżki przyszłych stóp proc., nie zobowiązuje się do żadnych decyzji, a kolejne decyzje będą podejmowane w reakcji na bieżące informacje. Dodał, że wzmocniły się czynniki mogące zwiększyć presję inflacyjną w dłuższym okresie.

Dopłaty bezpośrednie 2025: Nabór kończy się już 16 czerwca

Rolnicy mogą składać wnioski o dopłaty bezpośrednie i obszarowe za 2025 rok wyłącznie przez internet, korzystając z aplikacji eWniosekPlus. Termin upływa 16 czerwca, ale dokumenty będzie można złożyć do 11 lipca – z potrąceniem. Pomoc oferują pracownicy ARiMR i infolinia agencji.

Ulga podatkowa dla pracującego seniora. Co w sytuacji przejścia na emeryturę w ciągu roku podatkowego?

Już czwarty rok w podatku dochodowym od osób fizycznych obowiązuje wprowadzona w ramach Polskiego Ładu tzw. ulga dla pracujących seniorów. Jest to tak naprawdę zwolnienie podatkowe, do którego mają prawo osoby, które osiągnęły powszechny wiek emerytalny (60 lat dla kobiet i 65 lat dla mężczyzn), nadal pracują zarobkowo i nie mają ustalonego prawa do emerytury lub renty rodzinnej. Z tej ulgi mogą też korzystać te osoby, które mają przyznaną emeryturę lecz jej nie pobierają, ponieważ nie rozwiązały stosunku pracy – czyli mają zawieszone prawo do emerytury. Powstaje pytanie, czy do tego zwolnienia mają prawo również te osoby, które w trakcie roku podatkowego (kalendarzowego) przeszły na emeryturę. Wyjaśnił to niedawno Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej.

REKLAMA

Poświadczone zgłoszenie celne importu – kluczowy dowód wywozu z UE

W czasach zglobalizowanego handlu i zaostrzonych kontroli podatkowo-celnych coraz częściej przedsiębiorcy stają przed wyzwaniem udowodnienia wywozu towarów poza Unię Europejską. Jednym z narzędzi, które może odegrać w tym procesie kluczową rolę, jest poświadczone przez organy celne zgłoszenie celne importowe dokonane w kraju trzecim.

Fundacja rodzinna w strukturach transakcyjnych – ryzyko zakwestionowania przez KAS

Najnowsze stanowisko Szefa KAS (odmowa wydania opinii zabezpieczającej z 5 maja 2025 r., sygn. DKP16.8082.14.2024) pokazuje, że wykorzystanie fundacji rodzinnej jako pośrednika w sprzedaży udziałów może zostać uznane za unikanie opodatkowania. Mimo deklarowanych celów sukcesyjnych, KAS uznał działanie za sztuczne i sprzeczne z celem przepisów.

Webinar: KSeF – co nas czeka w praktyce? + certyfikat gwarantowany

Praktyczny webinar „KSeF – co nas czeka w praktyce?” poprowadzi Zbigniew Makowski, doradca podatkowy z ponad 15-letnim stażem. Ekspert wskaże, jakie szanse i zagrożenia dla firm i biur rachunkowych niesie ze sobą KSeF i jak się na nie przygotować.

Taryfa celna UE: kod, który decyduje o losie Twojej przesyłki

Niepozorny ciąg cyfr może przesądzić o powodzeniu lub porażce międzynarodowej transakcji. W świecie handlu zagranicznego poprawna klasyfikacja taryfowa towarów to nie wybór – to konieczność.

REKLAMA

Zmiany w zamówieniach publicznych w 2025 r. Co czeka zamawiających i wykonawców? Projekt UZP dot. udziału firm z państw trzecich w przetargach

W dniu 3 lutego 2025 r. do Sejmu wpłynął projekt w formie druku nr 1041 o zmianie ustawy ¬- Prawo zamówień publicznych, który miał przewidywać szereg istotnych zmian w systemie zamówień publicznych w Polsce, został on jednak wycofany. Urząd Zamówień Publicznych stworzył jednak własny projekt ustawy o zmianie ustawy Prawo zamówień publicznych oraz ustawy o umowie koncesji na roboty budowlane lub usługi, pod numerem UC88, w której poruszył istotną kwestię udziałów w przetargach firmy z państw trzecich, czyli pochodzących z krajów, z którymi Unia Europejska nie zawarła umowy międzynarodowej zapewniającej wzajemny i równy dostęp do unijnego rynku zamówień publicznych. Projekt ten został już przyjęty przez Radę Ministrów i przesłany do Sejmu.

PFR pozywa firmy na podstawie rekomendacji CBA. Co możesz zrobić, gdy żądają zwrotu subwencji z Tarczy Finansowej?

Polski Fundusz Rozwoju (PFR) pozywa przedsiębiorców, powołując się na tzw. rekomendacje CBA. Problem dotyczy już około 1900 firm, które – często bez żadnych wcześniejszych sygnałów – otrzymują wezwania a następnie pozwy o zwrot subwencji z Tarczy Finansowej. Zaskakuje nie tylko skala działań PFR, ale przede wszystkim brak rzetelnego uzasadnienia tych roszczeń.

REKLAMA