REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Listonosz z tabletem pomoże założyć Profil Zaufany

Listonosz z tabletem pomoże założyć Profil Zaufany
Listonosz z tabletem pomoże założyć Profil Zaufany

REKLAMA

REKLAMA

W placówkach Poczty Polskiej na terenie całego kraju (jest ich prawie 4,7 tys.) można zakładać Profil Zaufany, który pozwala załatwić większość spraw urzędowych przez internet. Profil zaufany będą mogli założyć także mieszkańcy tych miejscowości, które są wykluczone cyfrowo i do tej pory nie miały takiej możliwości. Poczta Polska pracuje nad rozwiązaniem, które umożliwi założenie profilu na tablecie, w który będzie wyposażony listonosz. Poczta Polska chce być pierwszym partnerem dla instytucji rządowych w rozwijaniu e-administracji i cyfrowych usług dla obywateli Polski.

– Polacy, którzy na co dzień korzystają z bankowości elektronicznej i spędzają dużo czasu w świecie cyfrowym, chętnie korzystają z e-usług. Wyzwaniem jest zachęcić do nich Polaków, którzy jeszcze na co dzień nie korzystają z tabletów czy smartfonów. Stąd nasza oferta, powiązana z tradycyjnymi placówkami pocztowymi, gdzie można potwierdzić Profil Zaufany. Pełnimy poniekąd funkcję edukacyjną, staramy się przenieść to starsze pokolenie Polaków w epokę cyfrową, aby nie pozostali w wykluczeniu – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Michał Putkiewicz, wiceprezes zarządu, Poczta Polska Usługi Cyfrowe.

REKLAMA

REKLAMA

Profil Zaufany to bezpłatne, elektroniczne narzędzie służące do uwierzytelniania tożsamości w internecie, odpowiednik elektronicznego podpisu. Z jego pomocą można prosto i szybko załatwić wiele spraw urzędowych przez internet, m.in. złożyć wniosek o dowód osobisty, zarejestrować działalność gospodarczą czy sprawdzić liczbę punktów karnych naliczonych przez drogówkę. Profil Zaufany jest niezbędny do złożenia Jednolitego Pliku Kontrolnego przez płatników VAT – w tym roku taki obowiązek mają nie tylko duże i średnie podmioty, lecz także mikroprzedsiębiorcy, którzy prowadzą własną działalność gospodarczą.

Poprzez sieć placówek w całym kraju Poczta Polska umożliwia zakładanie Profilu Zaufanego i potwierdzanie go przez Konto Zaufane Envelo. Po prawidłowej weryfikacji klient będzie mógł się zalogować do e-usług administracji publicznej za pośrednictwem swojego konta. 

– Uwierzytelnienie Elektronicznej Tożsamości jest równoważne z okazaniem dowodu osobistego w placówce pocztowej, banku, u notariusza albo adwokata. W ten sposób druga strona potwierdza naszą tożsamość. Po potwierdzeniu tożsamości w placówce pocztowej możemy tym ciągiem znaków numerycznych posługiwać się w relacjach z administracją, która wie, że Profil Zaufany należy do konkretnego obywatela. Trzeba więc zadbać o to, żeby uwierzytelnienie było dokonywane w bezpiecznych i sprawdzonych kanałach – mówi Michał Putkiewicz.

REKLAMA

Prezentacja cyfrowych usług Poczty Polskiej odbyła się w tym tygodniu w Andrespolu – to jedna z tych miejscowości, gdzie Profil Zaufany można założyć tylko i wyłącznie za pośrednictwem placówki pocztowej. Spółka podkreśla, że jako jedyny podmiot w Polsce dociera do 100 proc. mieszkańców, urzędów, przedsiębiorstw i obywateli. Dzięki temu może bezpiecznie koordynować przepływ informacji urzędowych w całym kraju. Podobnie jak inne poczty narodowe – np. w Czechach, Danii czy Francji – spółka może odgrywać ważną rolę w e-kontaktach między administracją a obywatelami.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

– Chcemy pokazać, że Poczta Polska dociera wszędzie tam, gdzie jest wykluczenie cyfrowe, gdzie nie ma dostępności mediów, które umożliwiają korzystanie z Profilu Zaufanego. Jako jedyna instytucja w kraju docieramy do każdej gminy, jesteśmy też w stanie dotrzeć za pośrednictwem naszych listonoszy do każdego obywatela – podkreśla Paweł Kopeć, dyrektor zarządzający pionem sprzedaży Poczty Polskiej.

Poczta Polska pracuje teraz nad rozwiązaniem, które umożliwi założenie Konta Zaufanego Envelo za pomocą urządzenia mobilnego, w które będzie wyposażony listonosz.

– Chcemy, aby nie trzeba było chodzić na pocztę, żeby uwierzytelnić swój Profil Zaufany. Listonosz z tabletem może przyjść do klienta przy okazji doręczenia korespondencji, zapuka do drzwi, poprosi o okazanie dowodu osobistego i złożenie podpisu na tablecie. W ten sposób uwierzytelnimy swój Profil Zaufany – wyjaśnia Michał Putkiewicz.

– W ten sposób wszyscy mieszkańcy będą mieli dostęp do szerokiego spektrum usług, które oferowane są przez ePUAP i instytucje rządowe. Każdy obywatel będzie mógł złożyć wniosek o paszport, dowód osobisty, zarejestrować sprzedaż pojazdu, złożyć wniosek o wydanie odpisu aktu urodzenia czy aktu małżeństwa. Te usługi będą dostępne dla wszystkich w ramach Profilu Zaufanego – podkreśla Paweł Kopeć.

INFOR AKADEMIA: Wybrane zmiany w PIT i CIT 2018

Poczta podkreśla, że jest technologicznie przygotowana do obsługi e-korespondencji i rozwijania usług cyfrowych. Spółka chce być przy tym partnerem pierwszego wyboru dla instytucji i administracji państwowej. W sierpniu 2016 roku pomiędzy Ministerstwem Infrastruktury i Budownictwa, Ministerstwem Cyfryzacji a Pocztą Polską i jej spółką PPUC zostało podpisane porozumienie dotyczące integracji systemów informatycznych administracji publicznej z cyfrową platformą Envelo.

– Współpracujemy z administracją państwową w tym temacie już od wielu lat. Już w 2016 roku podpisaliśmy kluczowe porozumienie, zgodnie z którym to właśnie Poczta Polska i Poczta Polska Usługi Cyfrowe powinny być głównym partnerem państwa w budowie e-administracji. Cały czas staramy się, żeby od słów i deklaracji przejść do czynów. My jesteśmy gotowi, platforma Envelo działa, podmioty komercyjne i osoby indywidualne z niej korzystają. Czekamy na dobre decyzje administracji publicznej – mówi Michał Putkiewicz.

Źródło: Newseria.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Procedury specjalne na wypadek awarii KSeF lub braku dostępu (tryb offline w 3 wariantach). MFiG: nie będzie przesunięcia terminów wdrożenia systemu

Ministerstwo Finansów nie rozważa przesunięcia terminu obowiązkowego uruchomienia KSeF, poinformował 11 grudnia 2025 r. przedstawiciel resortu w odpowiedzi na interpelację poselską. Zdaniem Ministerstwa KSeF w wersji demonstracyjnej jest stabilny i pewny w działaniu. Ponadto poinformowano, że nie są planowane zmiany odnośnie zasad uwierzytelnienia w KSeF. Jednocześnie Zastępca Szefa KAS przekazał kilka ważnych informacji, m.in. dot. funkcjonowania procedur specjalnych na wypadek awarii KSeF.

Młodzi influencerzy nie zawsze mogą korzystać z ulgi dla młodych. Warto o tym wiedzieć, by nie narazić się na problemy podatkowe

Przychody osób poniżej 26 roku życia mogą korzystać na gruncie podatku dochodowego od osób fizycznych ze zwolnienia przedmiotowego. Chodzi jednak tylko o przychody z określonych źródeł. Aby nie narazić się na problemy podatkowe, trzeba umieć je odróżnić.

Do tych transakcji nie trzeba będzie wystawiać faktur ustrukturyzowanych w KSeF w 2026 r. MFiG wydał nowe rozporządzenie

Minister Finansów i Gospodarki (MFiG) w rozporządzeniu z 7 grudnia 2025 r. określił przypadki odpowiednio udokumentowanych dostaw towarów lub świadczenia usług, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, oraz przypadki, w których mimo braku obowiązku można wystawiać faktury ustrukturyzowane. Rozporządzenie to wejdzie w życie 1 lutego 2026 r.

Rząd potwierdził podstawę składek ZUS na 2026 rok. O ile wzrosną koszty zatrudnienia? Obliczenia na przykładzie wynagrodzeń kierowców w transporcie międzynarodowym

Rząd potwierdził wysokość przeciętnego prognozowanego wynagrodzenia, które w 2026 r. będzie wynosić 9 420 zł. To ważna informacja dla branży transportowej, ponieważ to właśnie od tej kwoty najczęściej naliczane są składki ZUS kierowców wykonujących przewozy międzynarodowe. Dla przedsiębiorców funkcjonujących w warunkach utrzymującej się presji finansowej oznacza to kolejny zauważalny wzrost kosztów. W praktyce może to zwiększyć miesięczne wydatki na jednego kierowcę nawet o kilkaset złotych.

REKLAMA

11 tys. zł oszczędności na jednym samochodzie firmowym. Trzeba zdążyć z leasingiem finansowym do końca 2025 roku: 1-2 tygodnie na formalności. Czasem leasing operacyjny jednak bardziej się opłaca

Nawet 11.000,- zł może zaoszczędzić przedsiębiorca, który kupi popularny samochód przed końcem 2025 roku korzystając z leasingu finansowego, a następnie będzie go amortyzował przez 5 lat – wynika z symulacji przygotowanej przez InFakt oraz Superauto.pl. Bowiem1 stycznia 2026 r. wchodzą w życie nowe zasady odliczeń wydatków związanych z samochodem firmowym. Istotnie zmieni się limit określający maksymalną cenę pojazdu umożliwiającą pełne rozliczenie odpisów amortyzacyjnych, a także wydatków związanych z leasingiem lub wynajem aut spalinowych w kosztach uzyskania przychodów. Niekorzystane zmiany dotkną 93% rynku nowych aut – wynika z szacunków Superauto.pl.

Jak poprawiać błędy w fakturach VAT w KSeF? Od lutego 2026 r. koniec z prostą korektą faktury

Wątpliwości związanych z KSeF jest bardzo dużo, ale niektóre znacząco wysuwają się na prowadzenie. Z badania zrealizowanego przez fillup k24 wynika, że co 3. księgowy obawia się sytuacji nietypowych, m.in. trudności w przypadku korekt. Obawy są zasadne, bo już od 1 lutego 2026 r. popularne noty korygujące nie będą miały żadnej mocy. Co w zamian? Jak poradzić sobie z częstymi, drobnymi pomyłkami na fakturach? Ile pracy dojdzie księgowym? Ekspert omawia trzy najczęstsze pytania związane z poprawianiem błędów.

Minister energii: Ceny w taryfach prądu na 2026 r. będą zbliżone do poziomu 500 zł/MWh. Będzie zmiana terminu na dopełnienie formalności w sprawie tańszego prądu

W dniu 9 grudnia 2025 r. Senat skierował do komisji ustawę wydłużającą małym i średnim firmom termin na rozliczenie się z pomocy z tytułu wysokich cen energii. Ok. 50 tys. firm nie złożyło jeszcze takiej informacji lub jej nie poprawiło. Ceny w taryfach prądu na 2026 r. będą zbliżone do poziomu 500 zł/MWh - ocenia minister energii Miłosz Motyka.

Problemy finansowe w firmie: kiedy księgowy powinien ostrzec zarząd? 5 sygnałów nadchodzącego kryzysu

W każdej firmie, niezależnie od skali działania, dział finansowy powinien być pierwszą linią obrony przed kryzysem. To tam symptomy nadchodzących problemów będą widoczne jako pierwsze: w danych, w zestawieniach, w cash flow. Rola księgowego, czy dyrektora finansowego nie powinna ograniczać się do zamykania miesiąca i rozliczeń podatkowych. To na nich spoczywa odpowiedzialność za reakcję, zanim będzie za późno. A warto wskazać, że wg danych Centralnego Ośrodka Informacji Gospodarczych, od stycznia do września bieżącego roku ogłoszono już 3864 postępowania restrukturyzacyjne i zgodnie z tą dynamiką w 2025 roku po raz pierwszy w Polsce przekroczona zostanie liczba 5000 postępowań restrukturyzacyjnych.

REKLAMA

Upominki świąteczne dla pracowników: jak rozliczyć w podatku dochodowym (PIT)? Kiedy prezent jest zwolniony z podatku?

W okresie świątecznym wielu pracodawców decyduje się na wręczenie pracownikom upominków lub prezentów by podziękować za ich pracę. Jest to dość często spotykany gest motywacyjny ze strony pracodawców. Dla pracowników oznaczać to może określone konsekwencje podatkowe na gruncie podatku dochodowego od osób fizycznych (dalej: „PIT”). Należy pamiętać także o fakcie, że może to rodzić obowiązek zapłaty składek na ubezpieczenia społeczne i ubezpieczenie zdrowotne.

Ile zarabia główna księgowa, kontroler finansowy, dyrektor finansowy? Jeżeli ma certyfikat zawodowy, to nawet 25% więcej

Raport płacowy opracowany na zlecenie The Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) przez Randstad Polska pokazuje jasno, że certyfikowani specjaliści ds. finansów w Polsce zarabiają, w zależności od stanowiska, od 16% do 25% więcej niż osoby nieposiadające certyfikatów zawodowych. Analiza objęła 500 specjalistów z obszaru finansów, zatrudnionych na pięciu kluczowych stanowiskach: dyrektor finansowy (CFO), menedżer ds. finansów, główny księgowy, menedżer controllingu oraz kontroler finansowy. Wskazuje ona na istotne różnice w poziomie wynagrodzenia pomiędzy osobami posiadającymi certyfikaty zawodowe, takie jak tytuł Chartered Global Management Accountant (CGMA) nadawany przez CIMA czy kwalifikacja biegłego rewidenta przyznawana przez Krajową Izbę Biegłych Rewidentów (KIBR), a tymi, którzy takich certyfikatów nie posiadają.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA