| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP

Temat: e-administracja

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu e-administracja. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące e-administracja.

Klienci PKO BP z dostępem do e-administracji publicznej

Aktualizacja: 11.10.2019

PKO Bank Polski poinformował, że udostępnia klientom możliwość logowania się do serwisów administracji publicznej przy pomocy swoich loginów i haseł, używanych do internetowego portalu bankowego. »

Elektroniczna korespondencja z urzędami - ustawa o e-doręczeniach od października 2020 r.

Aktualizacja: 26.09.2019

24 września 2019 r. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o doręczeniach elektronicznych, przedłożony przez ministra cyfryzacji. Projekt zakłada wprowadzenie doręczenia elektronicznego, początkowo jako domyślnego, ale docelowo – jako podstawowego kanału wymiany korespondencji wymagającej potwierdzenia jej nadania lub odbioru. E-doręczenie będzie prawnie równe z wysłaniem tradycyjnego listu poleconego za potwierdzeniem odbioru lub doręczeniem osobistym. Będzie to szybki i wygodny sposób komunikowania się obywateli z urzędami. »

Twój e-PIT najpopularniejszą usługą e-administracji

Aktualizacja: 01.07.2019

Ministerstwo Cyfryzacji poinformowało, że możliwość składania przez internet deklaracji podatkowych (usługa Twój e-PIT) jest zdecydowanie najpopularniejszą e-usługą oferowaną przez administrację, zna ją 83 proc. zbadanych internautów. »

Informatyzacja postępowań przed sądami administracyjnymi od 31 maja 2019 r.

Aktualizacja: 31.05.2019

31 maja 2019 r. weszły w życie przepisy wprowadzające informatyzację postępowań przed sądami administracyjnymi (zarówno przed NSA jak i wojewódzkimi sądami administracyjnymi). Nowe przepisy przewidują one m.in. możliwość wnoszenia pism procesowych nie tylko w postaci papierowej, ale również w formie dokumentu elektronicznego. "Podstawowym celem wskazanych regulacji jest umożliwienie stronom postępowania sądowo-administracyjnego komunikacji elektronicznej z sądem" - podkreślił Naczelny Sąd Administracyjny w komunikacie zamieszczonym na stronie internetowej w związku z nowymi przepisami. »

E-urząd skarbowy za 4-5 lat

Aktualizacja: 05.09.2018

Budowa przyjaznego podatnikom e-urzędu skarbowego będzie ogromnym przedsięwzięciem - zajmie cztery, pięć lat, ale to cel resortu finansów – poinformowała we wtorek podczas XXVIII Forum Ekonomicznego w Krynicy minister finansów Teresa Czerwińska. »

Listonosz z tabletem pomoże założyć Profil Zaufany

Aktualizacja: 16.02.2018

W placówkach Poczty Polskiej na terenie całego kraju (jest ich prawie 4,7 tys.) można zakładać Profil Zaufany, który pozwala załatwić większość spraw urzędowych przez internet. Profil zaufany będą mogli założyć także mieszkańcy tych miejscowości, które są wykluczone cyfrowo i do tej pory nie miały takiej możliwości. Poczta Polska pracuje nad rozwiązaniem, które umożliwi założenie profilu na tablecie, w który będzie wyposażony listonosz. Poczta Polska chce być pierwszym partnerem dla instytucji rządowych w rozwijaniu e-administracji i cyfrowych usług dla obywateli Polski. »

W ZUS więcej spraw załatwisz przez internet

Aktualizacja: 15.03.2017

Administrację czeka podobna rewolucja, co banki – tradycyjne placówki będą znikać, a e-usługi zdobywać coraz większą popularność – ocenia Witold Tomaszewski, ekspert branży telekomunikacyjnej. Liczba świadczonych e-usług nie jest jeszcze znacząca, ale stopniowo wzrasta. W ZUS wiele spraw można już załatwić przez internet. Zakład zapowiada jednak rozbudowę Platformy Usług Elektronicznych. »

Nowe zasady tworzenia kont na ePUAP

Aktualizacja: 04.11.2016

Nowi użytkownicy usług e-administracji wypełnią pojedynczy formularz elektroniczny o utworzenie konta na ePUAP, który będzie jednocześnie wnioskiem o potwierdzenie profilu zaufanego ePUAP. »

Rejestrowana Przesyłka Elektroniczna (RPE) jak list polecony

Aktualizacja: 28.09.2016

Według planów rządu Poczta Polska będzie istotną częścią w procesie cyfryzacji państwa i jednocześnie głównym pośrednikiem między obywatelami a urzędami. Porozumienie podpisane 31 sierpnia 2016 r. przez Pocztę Polską oraz jej spółkę zależną z Ministerstwem Cyfryzacji oraz Ministerstwem Infrastruktury i Budownictwa zakłada, że systemy informatyczne administracji państwowej zostaną dostosowane do współpracy z platformą pocztową Envelo. Zdaniem ministra infrastruktury i budownictwa Andrzeja Adamczyka powinno to ułatwić obywatelom załatwianie spraw w urzędach. »

Jak zarejestrować się na ePUAP i utworzyć Profil Zaufany

Aktualizacja: 17.02.2016

Rejestracja i założenie konta użytkownika na Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej jest bardzo łatwe i szybkie. Kolejnym krokiem jest złożenie wniosku o wydanie bezpłatnego Profilu Zaufanego, którym będziemy zatwierdzać elektroniczne dokumenty w kontaktach z urzędami. »

Podpis elektroniczny z kwalifikowanym certyfikatem czy Profil Zaufany ePUAP - co wybrać?

Aktualizacja: 09.02.2016

Aktualnie przez internet (on-line) można założyć firmę, składać deklaracje podatkowe, załatwiać sprawy z ZUS-em czy urzędem miasta. Przedsiębiorcy mogą podpisywać dokumenty elektroniczne zasadniczo na dwa różne sposoby: podpisem elektronicznym z kwalifikowanym certyfikatem oraz w ramach Profilu Zaufanego ePUAP. Które narzędzie jest lepsze? »

Usługi e-administracji w placówkach Poczty Polskiej

Aktualizacja: 18.08.2015

W najbliższych latach w placówkach Poczty Polskiej będzie można skorzystać z usług administracji elektronicznej. Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji chce w ten sposób zachęcać Polaków do załatwiania spraw urzędowych online. Pierwsze Centrum Aktywności Cyfrowych zostanie uruchomione 24 sierpnia 2015 r. w Sosnowcu. W 2016 roku będzie ich już około 500. »

POLECANE

WYWIADY, RELACJE, WYDARZENIA

reklama

Ostatnio na forum

Jednolity Plik Kontrolny

Eksperci portalu infor.pl

Monika Chylińska

Architekt

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »