REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zarezerwuj wizytę w urzędzie skarbowym (online, telefonicznie lub osobiście)

Zarezerwuj wizytę w urzędzie skarbowym (online, telefonicznie lub osobiście)
Zarezerwuj wizytę w urzędzie skarbowym (online, telefonicznie lub osobiście)

REKLAMA

REKLAMA

Kolejne urzędy skarbowe wdrażają usługę „Rezerwacja wizyty w urzędzie skarbowym" opracowaną przez Izbę Administracji Skarbowej w Białymstoku. Ta usługa działa już w urzędach skarbowych województwa podlaskiego i wielkopolskiego. Do końca 2020 roku będzie można w ten sposób umówić się na wizytę w każdym urzędzie skarbowym w Polsce. Możliwość rezerwowania wizyt przez Internet ma przede wszystkim ułatwiać podatnikom załatwianie ich spraw. Dzięki wprowadzeniu zasady, że bezpośrednio w siedzibie urzędu obsługiwani są wyłącznie klienci umówieni, unika się kolejek co poprawia komfort obsługi, ale i bezpieczeństwo podatników. Aż 77 proc. pytanych o to podatników uważa, że wcześniejsza rezerwacja wizyty w urzędzie poprawia bezpieczeństwo związane z zagrożeniami COVID-19 oraz poprawia sprawność załatwienia sprawy w urzędzie skarbowym.

Podlaska KAS była pierwsza

Podatnicy mogą już załatwić sprawę podczas bezpośredniej wizyty w urzędach skarbowych w województwie podlaskim po jej wcześniejszym zarezerwowaniu przez internet. Nowy model obsługi został pilotażowo wprowadzony 1 czerwca 2020 r. w czterech największych urzędach skarbowych w województwie (w Pierwszym i Drugim Urzędzie Skarbowym w Białymstoku, Urzędzie Skarbowym w Łomży oraz w Urzędzie Skarbowym w Suwałkach). Od 22 czerwca nowe zasady obowiązują także w urzędach skarbowych w Augustowie, Bielsku Podlaskim, Grajewie, Hajnówce, Kolnie, Mońkach, Siemiatyczach, Sokółce, Wysokiem Mazowieckiem i Zambrowie.

Autopromocja

Na wizytę w urzędzie skarbowym możesz umówić się korzystając z jednego z trzech możliwych sposobów:

  • elektronicznie – dzięki systemowi Rezerwacja wizyty w urzędzie skarbowym
  • telefonicznie – dzwoniąc do swojego urzędu skarbowego;
  • podczas osobistej wizyty w urzędzie w punkcie rezerwacji wizyt.

Jak skorzystać z usługi "Rezerwacja wizyty w urzędzie skarbowym"

  1. Zarezerwuj wizytę wybierając datę i godzinę, w której możesz przyjść do urzędu.
  2. Odbierz pocztę e-mail, jeżeli podasz jej adres. Otrzymasz informację potwierdzającą rezerwację wizyty ze wszystkimi szczegółami. Warto tę informację wydrukować i mieć ze sobą podczas wizyty.
  3. Przyjdź do urzędu na godzinę wskazaną w rezerwacji i udaj się do miejsca wskazanego szczegółowo w potwierdzeniu rezerwacji.
  4. Jeśli wiesz, że nie możesz skorzystać z zarezerwowanej wcześniej wizyty, odwołaj ją dzwoniąc do urzędu. Dzięki temu inna osoba będzie mogła szybciej załatwić swoją sprawę.

Aby przygotować się do załatwienia sprawy podatnik może zapoznać się ze informacjami zawartymi w opracowanych kartach usług. Dzięki tym kartom podatnik będzie wiedział np. jakie dokumenty ze sobą zabrać, co zazwyczaj znacząco skraca czas załatwienia sprawy.

Regulamin rezerwacji wizyty w urzędzie skarbowym

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W przypadku rezygnacji z wizyty w urzędzie skarbowym, po uprzednim dokonaniu rezerwacji, należy ją anulować poprzez kontakt telefoniczny z urzędem, w którym była zaplanowana wizyta. Umożliwi to skorzystanie z terminu wizyty innym oczekującym osobom.

W lipcu 2020 r. wśród podatników przychodzących do podlaskich urzędów skarbowych przeprowadzono ankietę oceniającą nową usługę. W opinii 77 proc. respondentów wcześniejsza rezerwacja wizyty poprawia bezpieczeństwo związane z zagrożeniami COVID-19. Z kolei 72 proc. stwierdziło że aplikacja internetowa „Rezerwacja wizyty w urzędzie" jest wystarczająco zrozumiała i czytelna. Ponadto, 77 proc. uznało, że wcześniejsza rezerwacja wizyty poprawia sprawność załatwienia sprawy w urzędzie skarbowym.

Usługą opracowaną przez Izbę Administracji Skarbowej w Białymstoku zainteresowały się inne jednostki Krajowej Administracji Skarbowej w kraju. Od 20 lipca rozwiązanie w wybranych urzędach skarbowych województwa wielkopolskiego wdraża Izba Administracji Skarbowej w Poznaniu, a kolejne izby przygotowują się do wprowadzenia naszych rozwiązań w swoich województwach.

Rezerwacja wizyt już we wszystkich wielkopolskich urzędach skarbowych

  • Od 17 sierpnia sprawę podczas bezpośredniej wizyty w urzędach skarbowych w województwie wielkopolskim można załatwić wyłącznie po jej wcześniejszym zarezerwowaniu.
  • Pilotaż nowego modelu obsługi rozpoczął się już 20 lipca. Teraz obejmuje wszystkie urzędy skarbowe w Wielkopolsce (nie dotyczy to urzędów wyspecjalizowanych).
  • Zmiany zostały wprowadzone w celu zapewnienia podatnikom jeszcze większego bezpieczeństwa i komfortu podczas załatwiania spraw.

Nowy model obsługi od 20 lipca ruszył pilotażowo w czterech urzędach skarbowych naszego województwa tj. w Koninie, Lesznie, Pile oraz Wrześni. Od 3 sierpnia 2020 roku ten model obsługi działa również w pozostałych urzędach skarbowych w Wielkopolsce, z wyłączeniem Poznania oraz powiatu poznańskiego. W poznańskich urzędach skarbowych zaczął obowiązywać od 17 sierpnia.

Konieczność rezerwacji planowanej wizyty nie dotyczy wyspecjalizowanych urzędów skarbowych (Pierwszego Wielkopolskiego Urzędu Skarbowego w Poznaniu oraz Drugiego Wielkopolskiego Urzędu Skarbowego w Kaliszu).

Jak zarezerwować wizytę?

Na wizytę w urzędzie skarbowym możesz umówić się korzystając z jednego z trzech możliwych sposobów:

Rezerwując wizytę możemy skorzystać z kart usług, które pozwolą nam przygotować się do załatwienia sprawy w urzędzie (kliknij, aby przejść do strony). Dzięki nim będziemy wiedzieć np. jakie dokumenty ze sobą zabrać, co zazwyczaj znacząco skraca czas załatwienia sprawy.

Krajowa Administracja Skarbowa informuje, że nadal aktywne pozostają wszystkie dotychczasowe zdalne formy załatwiania spraw w urzędach skarbowych do których zachęca w pierwszej kolejności. Oprócz infolinii Krajowej Informacji Skarbowej oraz możliwości załatwienia swoich spraw podatkowych poprzez strony: www.podatki.gov.pl i www.biznes.gov.pl (linki otwierają się w nowych oknach) można skorzystać ze specjalnych, dedykowanych numerów telefonicznych działających w poszczególnych urzędach skarbowych. Ich numery można znaleźć na stronach poszczególnych urzędów w zakładce "Kontakt".

KAS zaleca podatnikom, by do urzędu umawiali się jeśli jest to niezbędne, a wizytę rezerwowali przez Internet, żeby niepotrzebnie nie czekać w kolejce oraz dbać o bezpieczeństwo swoje i innych klientów KAS.

26 sierpnia 2020 r. Anita Wielanek, rzecznik prasowy szefa Krajowej Administracji Skarbowej poinformowała, że do końca 2020 roku ten system rezerwacji wizyt w urzędach skarbowych ma być wdrożony w całej Polsce.

Polecamy: Monitor Księgowego – prenumerata

Polecamy: INFORLEX Księgowość

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Podatek PIT - część 2
    certificate
    Jak zdobyć Certyfikat:
    • Czytaj artykuły
    • Rozwiązuj testy
    • Zdobądź certyfikat
    1/10
    Zeznanie PIT-37 za 2022 r. można złożyć w terminie do:
    30 kwietnia 2023 r. (niedziela)
    2 maja 2023 r. (wtorek)
    4 maja 2023 r. (czwartek)
    29 kwietnia 2023 r. (sobota)
    Następne
    Księgowość
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Od 20 maja 2024 r. katalog wyrobów tytoniowych objętych systemem Track&Trace zostanie rozszerzony m.in. o tytoń do żucia, tytoń do nosa

    Od 20 maja 2024 r. katalog wyrobów tytoniowych objętych systemem Track&Trace zostanie rozszerzony m.in. o pozostałe wyroby tytoniowe niebędące wyrobami akcyzowymi np. tytoń do żucia, tytoń do nosa.

    Dotacje na cyfryzację firm 2024. Innowacje cyfrowe w MŚP na Śląsku oraz Dig.IT Transformacja Cyfrowa Polskich MŚP

    Jakie dofinansowanie można obecnie uzyskać na cyfryzację firmy będąc małym lub średnim przedsiębiorcą?

    Ceny transferowe 2024 - kontrole. Wezwanie do przedłożenia dokumentacji lokalnej, a zwolnienie dla podmiotów krajowych

    W związku z rosnącym zainteresowaniem organów podatkowych cenami transferowymi można zaobserwować zwiększoną liczbę kontroli w tym zakresie. Choć prowadzenie kontroli na podstawie i w granicach przepisów prawa stanowi obowiązek organów podatkowych, kontrolującym zdarzają się w tym zakresie nadużycia.

    Fundusze z FENG zasilą polski rynek venture capital. Przygotowanie pod inwestycje zwiększy szansę na uzyskanie finansowania

    Z końcem lutego 2024 r. zakończony został pierwszy nabór do pięciu programów PFR Ventures, w ramach których do polskich funduszy venture capital ma popłynąć 2 mld zł z Funduszy Europejskich dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG). W kwietniu br startuje drugi nabór, a do końca 2024 roku PFR Ventures planuje przeprowadzić łącznie pięć rund selekcyjnych. W wyniku realizacji programów PFR Ventures przez polski rynek VC ma przepłynąć w ciągu kilku najbliższych lat ok. 3,1 mld złotych.

    Jeśli nie WIRON to jaki wskaźnik zastąpi WIBOR i od kiedy? Niepewność na rynku bankowym. Gubią się też klienci banków. Czy kredyty o stałym oprocentowaniu będą bardziej powszechne?

    Od kilku miesięcy temat wskaźników referencyjnych stał się bardzo gorący. Banki wydają się być już zniesmaczone całą tą reformą wskaźnikową, której końca nie widać. Także konsumenci już się w tym gubią, bo nie wiedzą, czy wskaźnik, który mają wpisany do umowy, od którego zależy ich oprocentowanie, będzie istniał, a jeśli nie, to na jaki inny się zmieni.

    Minister finansów ma nadzieję, że handlowe niedziele zostaną uregulowane w tym roku. Będą wyższe wpływy z VAT

    Trwa dyskusja nad przywróceniem handlu w niedziele. W Sejmie znajduje się projekt ustawy, który przewiduje wprowadzenie dwóch handlowych niedziel w miesiącu. Jakie byłyby skutki wprowadzenia dwóch handlowych niedziel w miesiącu w zakresie podatku VAT?

    Zmiany w handlu internetowym 2024. Minister Finansów: urzędy skarbowe dowiedzą się gdy zrobisz 30 (i więcej) transakcji w roku

    Minister finansów, Andrzej Domański zapewnił 12 kwietnia 2024 r., że nowe przepisy nie sprawią, że urzędy skarbowe będą inwigilować osoby sprzedające w internecie. Wyjaśnił, że monitorowanie transakcji będzie się zaczynać od 30 transakcji w ciągu roku i wtedy zostaną one zaraportowane.

    Obowiązek informowania ZUS o umowie o dzieło. Więcej formularzy RUD, ale mniej zawieranych umów. Dlaczego?

    ZUS informuje, że w 2023 r. złożono do ZUS-u więcej formularzy RUD niż rok wcześniej, ale odnotowano nieznaczny spadek zawieranych umów o dzieło zarówno w stosunku do 2022 r. jak i 2021 r.

    Domański: chcemy podnieść limit przychodów zwalniających z VAT do 240 tys. zł od stycznia 2025 r.

    Szykuje się podwyższenie limitu przychodów uprawniających do zwolnienia z rozliczania VAT do 240 tys. zł z obecnych 200 tys. zł. Zmiana miałaby wejść w życie od 1 stycznia 2025 r.

    Domański: przywrócenie stawki VAT do poziomu 5 proc. miało niewielki wpływ na inflację; inflacja na koniec tego roku wyniesie 4-5 proc.

    Śledzimy co dzieje się na rynku handlu żywnością. Widzimy, że to przywrócenie stawki VAT do poziomu 5 proc. miało niewielki wpływ na inflację - powiedział minister finansów Andrzej Domański. Według niego inflacja na koniec 2024 roku wyniesie 4-5 proc.

    REKLAMA