REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zarezerwuj wizytę w urzędzie skarbowym (online, telefonicznie lub osobiście)

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Zarezerwuj wizytę w urzędzie skarbowym (online, telefonicznie lub osobiście)
Zarezerwuj wizytę w urzędzie skarbowym (online, telefonicznie lub osobiście)

REKLAMA

REKLAMA

Kolejne urzędy skarbowe wdrażają usługę „Rezerwacja wizyty w urzędzie skarbowym" opracowaną przez Izbę Administracji Skarbowej w Białymstoku. Ta usługa działa już w urzędach skarbowych województwa podlaskiego i wielkopolskiego. Do końca 2020 roku będzie można w ten sposób umówić się na wizytę w każdym urzędzie skarbowym w Polsce. Możliwość rezerwowania wizyt przez Internet ma przede wszystkim ułatwiać podatnikom załatwianie ich spraw. Dzięki wprowadzeniu zasady, że bezpośrednio w siedzibie urzędu obsługiwani są wyłącznie klienci umówieni, unika się kolejek co poprawia komfort obsługi, ale i bezpieczeństwo podatników. Aż 77 proc. pytanych o to podatników uważa, że wcześniejsza rezerwacja wizyty w urzędzie poprawia bezpieczeństwo związane z zagrożeniami COVID-19 oraz poprawia sprawność załatwienia sprawy w urzędzie skarbowym.

Podlaska KAS była pierwsza

Podatnicy mogą już załatwić sprawę podczas bezpośredniej wizyty w urzędach skarbowych w województwie podlaskim po jej wcześniejszym zarezerwowaniu przez internet. Nowy model obsługi został pilotażowo wprowadzony 1 czerwca 2020 r. w czterech największych urzędach skarbowych w województwie (w Pierwszym i Drugim Urzędzie Skarbowym w Białymstoku, Urzędzie Skarbowym w Łomży oraz w Urzędzie Skarbowym w Suwałkach). Od 22 czerwca nowe zasady obowiązują także w urzędach skarbowych w Augustowie, Bielsku Podlaskim, Grajewie, Hajnówce, Kolnie, Mońkach, Siemiatyczach, Sokółce, Wysokiem Mazowieckiem i Zambrowie.

REKLAMA

Na wizytę w urzędzie skarbowym możesz umówić się korzystając z jednego z trzech możliwych sposobów:

  • elektronicznie – dzięki systemowi Rezerwacja wizyty w urzędzie skarbowym
  • telefonicznie – dzwoniąc do swojego urzędu skarbowego;
  • podczas osobistej wizyty w urzędzie w punkcie rezerwacji wizyt.

Jak skorzystać z usługi "Rezerwacja wizyty w urzędzie skarbowym"

  1. Zarezerwuj wizytę wybierając datę i godzinę, w której możesz przyjść do urzędu.
  2. Odbierz pocztę e-mail, jeżeli podasz jej adres. Otrzymasz informację potwierdzającą rezerwację wizyty ze wszystkimi szczegółami. Warto tę informację wydrukować i mieć ze sobą podczas wizyty.
  3. Przyjdź do urzędu na godzinę wskazaną w rezerwacji i udaj się do miejsca wskazanego szczegółowo w potwierdzeniu rezerwacji.
  4. Jeśli wiesz, że nie możesz skorzystać z zarezerwowanej wcześniej wizyty, odwołaj ją dzwoniąc do urzędu. Dzięki temu inna osoba będzie mogła szybciej załatwić swoją sprawę.

Aby przygotować się do załatwienia sprawy podatnik może zapoznać się ze informacjami zawartymi w opracowanych kartach usług. Dzięki tym kartom podatnik będzie wiedział np. jakie dokumenty ze sobą zabrać, co zazwyczaj znacząco skraca czas załatwienia sprawy.

Regulamin rezerwacji wizyty w urzędzie skarbowym

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

W przypadku rezygnacji z wizyty w urzędzie skarbowym, po uprzednim dokonaniu rezerwacji, należy ją anulować poprzez kontakt telefoniczny z urzędem, w którym była zaplanowana wizyta. Umożliwi to skorzystanie z terminu wizyty innym oczekującym osobom.

W lipcu 2020 r. wśród podatników przychodzących do podlaskich urzędów skarbowych przeprowadzono ankietę oceniającą nową usługę. W opinii 77 proc. respondentów wcześniejsza rezerwacja wizyty poprawia bezpieczeństwo związane z zagrożeniami COVID-19. Z kolei 72 proc. stwierdziło że aplikacja internetowa „Rezerwacja wizyty w urzędzie" jest wystarczająco zrozumiała i czytelna. Ponadto, 77 proc. uznało, że wcześniejsza rezerwacja wizyty poprawia sprawność załatwienia sprawy w urzędzie skarbowym.

Usługą opracowaną przez Izbę Administracji Skarbowej w Białymstoku zainteresowały się inne jednostki Krajowej Administracji Skarbowej w kraju. Od 20 lipca rozwiązanie w wybranych urzędach skarbowych województwa wielkopolskiego wdraża Izba Administracji Skarbowej w Poznaniu, a kolejne izby przygotowują się do wprowadzenia naszych rozwiązań w swoich województwach.

Rezerwacja wizyt już we wszystkich wielkopolskich urzędach skarbowych

  • Od 17 sierpnia sprawę podczas bezpośredniej wizyty w urzędach skarbowych w województwie wielkopolskim można załatwić wyłącznie po jej wcześniejszym zarezerwowaniu.
  • Pilotaż nowego modelu obsługi rozpoczął się już 20 lipca. Teraz obejmuje wszystkie urzędy skarbowe w Wielkopolsce (nie dotyczy to urzędów wyspecjalizowanych).
  • Zmiany zostały wprowadzone w celu zapewnienia podatnikom jeszcze większego bezpieczeństwa i komfortu podczas załatwiania spraw.

REKLAMA

Nowy model obsługi od 20 lipca ruszył pilotażowo w czterech urzędach skarbowych naszego województwa tj. w Koninie, Lesznie, Pile oraz Wrześni. Od 3 sierpnia 2020 roku ten model obsługi działa również w pozostałych urzędach skarbowych w Wielkopolsce, z wyłączeniem Poznania oraz powiatu poznańskiego. W poznańskich urzędach skarbowych zaczął obowiązywać od 17 sierpnia.

Konieczność rezerwacji planowanej wizyty nie dotyczy wyspecjalizowanych urzędów skarbowych (Pierwszego Wielkopolskiego Urzędu Skarbowego w Poznaniu oraz Drugiego Wielkopolskiego Urzędu Skarbowego w Kaliszu).

Jak zarezerwować wizytę?

Na wizytę w urzędzie skarbowym możesz umówić się korzystając z jednego z trzech możliwych sposobów:

Rezerwując wizytę możemy skorzystać z kart usług, które pozwolą nam przygotować się do załatwienia sprawy w urzędzie (kliknij, aby przejść do strony). Dzięki nim będziemy wiedzieć np. jakie dokumenty ze sobą zabrać, co zazwyczaj znacząco skraca czas załatwienia sprawy.

Krajowa Administracja Skarbowa informuje, że nadal aktywne pozostają wszystkie dotychczasowe zdalne formy załatwiania spraw w urzędach skarbowych do których zachęca w pierwszej kolejności. Oprócz infolinii Krajowej Informacji Skarbowej oraz możliwości załatwienia swoich spraw podatkowych poprzez strony: www.podatki.gov.pl i www.biznes.gov.pl (linki otwierają się w nowych oknach) można skorzystać ze specjalnych, dedykowanych numerów telefonicznych działających w poszczególnych urzędach skarbowych. Ich numery można znaleźć na stronach poszczególnych urzędów w zakładce "Kontakt".

KAS zaleca podatnikom, by do urzędu umawiali się jeśli jest to niezbędne, a wizytę rezerwowali przez Internet, żeby niepotrzebnie nie czekać w kolejce oraz dbać o bezpieczeństwo swoje i innych klientów KAS.

26 sierpnia 2020 r. Anita Wielanek, rzecznik prasowy szefa Krajowej Administracji Skarbowej poinformowała, że do końca 2020 roku ten system rezerwacji wizyt w urzędach skarbowych ma być wdrożony w całej Polsce.

Polecamy: Monitor Księgowego – prenumerata

Polecamy: INFORLEX Księgowość

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stracił rodzinę w wypadku i miał zapłacić zaległy podatek. WSA kontra skarbówka

Mimo że jako dziecko stracił całą rodzinę w tragicznym wypadku, a wypłacone mu po latach odszkodowanie miało choć częściowo złagodzić tę krzywdę, organy skarbowe domagały się od Huberta zapłaty blisko 150 tys. zł podatku od odsetek. Sprawa trafiła aż do Naczelnego Sądu Administracyjnego, który uznał stanowisko fiskusa za niesprawiedliwe. Teraz Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie przyznał rację Rzecznikowi Praw Obywatelskich i uchylił decyzje skarbówki — choć wyrok wciąż nie jest prawomocny.

Opłata skarbowa od pełnomocnictwa - zmiany od 2025 roku

Krajowa Informacja Skarbowa przypomniała w komunikacie, że od 1 stycznia 2025 r. zmianie uległy przepisy regulujące zasady wnoszenia opłaty skarbowej od pełnomocnictw składanych w formie elektronicznej za pośrednictwem systemu teleinformatycznego.

Jak Ministerstwo Finansów liczy lukę VAT? Metodą odgórną (top – down)

Ministerstwo Finansów poinformowało w komunikacie z 22 maja 2025 r., że metoda liczenia luki VAT od lat pozostaje niezmienna a jej opis jest opublikowany na stronie resortu. Luka VAT liczona jest względem VAT w ujęciu rachunków narodowych publikowanych przez GUS, tj. w ujęciu memoriałowym, w którym dochody ujmowane są za okres od lutego do stycznia kolejnego roku. Szacunki luki VAT dla lat 2022-2023, pomimo uwzględnienia wpływu istotnych zmian systemowych (m.in. tarcze antyinflacyjne, rekompensaty energetyczne) wskazują na znaczący wzrost luki względem poprzedzających ich lat. W 2023 roku luka VAT wynosiła 13,5%. Obecne szacunki wskazują na zmniejszenie się luki VAT w Polsce w 2024 r. do 6,9%.

Księgowi obawiają się obowiązkowego KSeF-u. Czego najbardziej?

Już tylko niecały rok dzieli nas od wprowadzenia obowiązkowego KSeF-u, a mimo to – jak się okazuje – księgowi nadal czują się niepewnie. Czego obawiają się najbardziej? Kto się wyłamuje i już dzisiaj deklaruje gotowość na zmiany? fillup k24 we współpracy ze Stowarzyszeniem Księgowych w Polsce opublikowali w maju 2025 r. "Barometr nastrojów polskich księgowych 2025", w którym przedstawiciele branży wypowiedzieli się w sprawach dla nich najważniejszych. Na KSeF-ie nie pozostawiono suchej nitki.

REKLAMA

Księgowi obawiają się obowiązkowego KSeF-u. Czego najbardziej?

Już tylko niecały rok dzieli nas od wprowadzenia obowiązkowego KSeF-u, a mimo to – jak się okazuje – księgowi nadal czują się niepewnie. Czego obawiają się najbardziej? Kto się wyłamuje i już dzisiaj deklaruje gotowość na zmiany? fillup k24 we współpracy ze Stowarzyszeniem Księgowych w Polsce opublikowali w maju 2025 r. "Barometr nastrojów polskich księgowych 2025", w którym przedstawiciele branży wypowiedzieli się w sprawach dla nich najważniejszych. Na KSeF-ie nie pozostawiono suchej nitki.

Akcja jak z filmu! Polskie służby rozbiły gang od kontrabandy za 31 milionów

Akcja dosłownie jak z filmu – zatrzymania w kilku województwach, przeszukania, graniczny pościg i papierosy warte fortunę. Gang działał w Polsce, Czechach, Słowacji i Wielkiej Brytanii. Wpadło już 29 osób, a służby przejęły blisko 5 mln sztuk nielegalnych papierosów. Śledztwo nabiera tempa – są kolejne tropy.

Jak uzyskać dofinansowanie z urzędu pracy do zatrudnienia pracownika - zasady w 2025 roku

Zatrudnienie pracownika przeważnie wiążę się z dużymi kosztami. Trudno się dziwić, że przedsiębiorcy szukają oszczędności i szukają rozwiązań, aby móc zapłacić jak najmniej. Istnieją różne formy wsparcia przedsiębiorców, np. dofinansowanie na zatrudnienie pracownika z Urzędu Pracy. Jak wygląda proces ubiegania się o takie dofinansowanie? Poniżej opiszę kilka możliwych dofinansowań, o które może się starać przedsiębiorca.

KSeF już za rogiem. Tysiące firm nieprzygotowanych – cyfrowe wykluczenie może kosztować fortunę

Cyfrowy obowiązek, który może zaskoczyć wielu przedsiębiorców – od 2026 r. e-fakturowanie stanie się przymusem. Problem? Rząd uznał, że „wykluczenie cyfrowe” dotyczy wyłącznie najmniejszych firm. W praktyce zagrożeni są także starsi przedsiębiorcy, mikrofirmy bez dostępu do IT, a nawet ci, którzy nie mają stabilnego internetu. Brak przygotowania oznacza paraliż działalności, karne odsetki i utratę klientów. Czas ucieka – a system nie wybacza błędów.

REKLAMA

ZUS: Przedsiębiorcy z niepełnosprawnościami z niższą roczną składką zdrowotną. Trzeba spełnić 4 warunki

Przedsiębiorcy, którzy mają orzeczenie o umiarkowanym lub znacznym stopniu niepełnosprawności mogą korzystać z ulgi i obniżyć roczną składkę na ubezpieczenie zdrowotne. Krzysztof Cieszyński, Regionalny Rzecznik Prasowy województwa pomorskiego wyjaśnia jakie warunki trzeba spełnić, by skorzystać z tej ulgi.

Prawa autorskie do treści biznesowych publikowanych w social mediach. Kiedy można legalnie wykorzystać zdjęcie lub wideo? Co każda firma wiedzieć powinna

W erze cyfrowej, gdzie granice między komunikacją osobistą a firmową coraz bardziej się zacierają, prawa autorskie w social mediach stają się kluczową kwestią dla każdego biznesu. Generowanie własności intelektualnej przestało być domeną wyłącznie branż kreatywnych — dziś dotyczy praktycznie każdej firmy, która promuje swoje produkty lub usługi w internecie.

REKLAMA