REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

VAT - rozliczanie, PIT - przychody

Jak rozliczyć przychody z innych źródeł

Przychody z tytułu, którego nie można dopasować do podstawowych kategorii przychodów nie musi oznaczać, że nie zapłacimy podatku dochodowego. W przypadku osiągnięcia takiego nietypowego przychodu trzeba sprawdzić, czy należy do przychodów „z innych źródeł”, o których mowa w art. 20 ustawy o PIT.

Jak opodatkowani są rolnicy ryczałtowi

Co do zasady rolnicy ryczałtowi podlegają zwolnieniu z VAT. Przysługuje im jednak ryczałtowy zwrot VAT. Ponadto są oni zwolnieni z wielu obowiązków, jakie spoczywają na podatnikach tego podatku.

Kiedy nie trzeba składać rocznego PIT

Podatnicy nie zawsze muszą składać PIT roczny od uzyskanych dochodów. Nie składa się zeznania od przychodów zwolnionych i od których zaniechano poboru podatku oraz opodatkowanych ryczałtowo.

Jak powinny się rozliczyć osoby pełniące obowiązki społeczne i obywatelskie

Z podatku dochodowego zwolnione są diety i kwoty stanowiące zwrot kosztów, otrzymywane przez osoby wykonujące czynności związane z pełnieniem obowiązków społecznych i obywatelskich do wysokości nieprzekraczającej miesięcznie 2280 zł.

REKLAMA

Ulga uczniowska dla kontynuujących

Niektórzy przedsiębiorcy mogą korzystać z ulgi uczniowskiej jeżeli przed końcem 2003 r. nabyli do niej prawo - czyli podpisali umowy i rozpoczęli w tym czasie naukę lub szkolenie uczniów. 

Kiedy należy wydrukować raport dobowy z kasy fiskalnej

Czy raport dobowy z kasy fiskalnej powinien zostać sporządzony przed godziną 24.00 tego samego dnia co rozpoczęcie sprzedaży, a po godzinie 24.00 sprzedaż przechodzi na nowy dzień?

Jak rozliczać VAT w przypadku zakupu biletów lotniczych dla pracowników

Jak rozliczać w VAT zakupione przez pracodawcę bilety lotnicze dla pracowników: w zakresie służbowym i prywatnie, w ramach nagrody itp.?

Jak księgować faktury VAT marża

Osoba fizyczna prowadzi w ramach działalności gospodarczej sprzedaż i komis m.in. telefonów komórkowych. Kupuje telefon używany na podstawie umowy kupna-sprzedaży od osoby fizycznej niebędącej podatnikiem VAT. Sprzedając taki telefon, wystawia fakturę VAT marża. Jak księgować taką operację w książce przychodów i rozchodów? Czy umowę kupna-sprzedaży należy uznać za koszt uzyskania przychodu i czy podstawą do opodatkowania podatkiem dochodowym będzie wartość z faktury VAT marża pomniejszona o VAT od marży? Czy umowy kupna-sprzedaży nie księgujemy w ogóle, a przy sprzedaży opodatkujemy tylko marżę pomniejszoną o VAT?

REKLAMA

REKLAMA