Pełnomocnik podpisze e-deklaracje za podatnika
REKLAMA
Ministerstwo finansów opublikowało projekt rozporządzenia, w którym został określony wzór pełnomocnictwa do podpisywania deklaracji składanej za pomocą środków komunikacji elektronicznej, a także wzór zawiadomienia o odwołaniu tego pełnomocnictwa. Projekt rozporządzenia został opracowany w związku z nowelizacją ustawy z dnia 5 marca 2009 r. - Ordynacja podatkowa; która czeka obecnie na podpis prezydenta.
REKLAMA
Zobacz: wzór pełnomocnictwa do podpisywania e-deklaracji
Zobacz: wzór zawiadomienia o odwołaniu pełnomocnictwa
Zgodnie z nowymi przepisami wynikającymi z nowelizacji, podatnik, który sam nie będzie podpisywał e-deklaracji, musi wyznaczyć pełnomocnika, który w jego imieniu złoży podpis elektroniczny. Aby tego dokonać, niezbędne będzie udzielenie specjalnego pełnomocnictwa na przeznaczonym do tego celu nowym formularzu.
Rozporządzenie wejdzie w życie z dniem ogłoszenia. Termin wejścia w życie rozporządzenia jest związany z terminem wejścia w życie znowelizowanej ustawy o Ordynacji podatkowej.
Więcej: www.mf.gov.pl
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat