Drogą elektroniczną można składać PIT-36, PIT-36L, PIT-37, PIT-38 i PIT-39
REKLAMA
Oznacza to, że w rozliczeniu za 2009 r. deklaracje PIT-36, PIT-36L, PIT-37, PIT-38 i PIT-39 podatnicy mogą przesyłać drogą elektroniczną bez konieczności podpisywania podpisem elektronicznym weryfikowanym ważnym certyfikatem kwalifikowanym.
REKLAMA
REKLAMA
Wszelkie informacje dotyczące możliwości składania elektronicznych deklaracji podatkowych dostępne są na stronie resortu finansów www.e-deklaracje.gov.pl
Aby skorzystać z możliwości wysłania zeznania podatkowego bez podpisu kwalifikowanego należy spełnić kilka warunków:
- Zapoznać się z instrukcjami.
REKLAMA
- Pobrać i zainstalować oprogramowanie Adobe Reader oraz wtyczkę (plugin).
- Pobrać interaktywny formularz PIT-36, PIT-36L, PIT-37, PIT-38 lub PIT-39.
- Wypełnić formularz i wysłać dane z formularza.
- Zachować otrzymany z systemu numer referencyjny.
- Wygenerowany numer referencyjny nie jest Urzędowym Poświadczeniem Odbioru!
- Urzędowym Poświadczeniem Odbioru (UPO) jest dokument wyświetlany po naciśnięciu przycisku „Wyświetl UPO” na interaktywnym formularzu Urzędowe Poświadczenie Odbioru Dokumentu Elektronicznego.
- Po wciśnięciu przycisku „Wyświetl UPO” pojawia się wyłącznie dla dokumentów, dla których po naciśnięciu przycisku „Pobierz UPO” status dokumentu będzie 200.
- Wszystkie inne komunikaty świadczą o niezłożeniu dokumentu. Dla dokumentów ze statusami innymi niż 200 nie będzie widoczny przycisk „Wyświetl UPO”, a przesyłane zeznanie nie trafi do systemu (nie zostanie złożone).
O czym należy pamiętać rozliczając się za pomocą e-deklaracji wspólnie z małżonkiem? W tym przypadku małżonek składającego zeznanie musi upoważnić go do złożenia zaznania w jego imieniu. Pełnomocnictwo przesyła się w formie papierowej na druku UPL-1 do właściwego naczelnika urzędu skarbowego (urząd, gdzie podatnik ma obowiązek składać dokumenty rejestracyjne). Jeśli pełnomocnictwo jest bezterminowe, nie trzeba wysyłać go ponownie w kolejnych latach. Będzie ono skuteczne, aż do odwołania (druk odwołania OPL-1).
Ważne jest, aby pamiętać, że korekty zeznania należy składać drogą papierową lub przesłać elektronicznie podpisane podpisem kwalifikowanym.
Adam Kuchta
adam.kuchta@infor.pl
REKLAMA
REKLAMA