Jak księgować koszty działalności operacyjnej
REKLAMA
Na koszty bezpośrednie dotyczące działalności operacyjnej składają się koszty działalności podstawowej oraz koszty ogólnego zarządu. W ramach pierwszej z wymienionych grup kosztów będą figurować te, które związane są z podstawową działalnością, czyli tą, dla której np. firma została powołana. Mogą to być więc w przypadku wykonywania usług handlowych koszty utrzymania punktów sprzedaży (np. płace personelu, koszty z tytułu zużycia środków trwałych, ogrzewania, ogrzewania). W przypadku działalności wytwórczej będą to koszty ponoszone na wydziałach produkcyjnych.
Koszty zarządu natomiast charakteryzują się na ogół słabym związkiem z przedmiotem działania. Są to koszty kompleksowe zawierające wiele elementów kosztów prostych i złożonych, których nie opłaca się ująć wprost w przekroju produktów (np. koszty administracyjno-gospodarcze).
Rodzajową strukturę kosztów bezpośrednio związanych z działalnością operacyjną stanowią natomiast:
Agnieszka Pokojska
REKLAMA
REKLAMA
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat