reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Aktualności > Ustawa dostosowana do wymogów Unii

Ustawa dostosowana do wymogów Unii

Obowiązują już nowe przepisy dotyczące ustalenia miejsca świadczenia usług elektronicznych oraz sprzedaży wysyłkowej.


Zmiana prawa

Dwie ustawy zmieniające ustawę o VAT weszły w życie 10 sierpnia 2006 r. Pierwsza ustawa zmieniająca miała na celu dostosowanie polskich regulacji do Rozporządzenia Rady (WE) nr 1777/2005 z dnia 17 października 2005 r. Jak wyjaśniła Anna Stachura, konsultant w zespole VAT firmy Deloitte, w przypadku definicji usług elektronicznych oraz środków transportu (dla potrzeb ustalenia miejsca świadczenia usług, wynajmu takich środków) ustawodawca odsyła wprost do rozporządzenia unijnego. Ponadto, zgodnie ze zmianą ustawy, wywóz towarów przez nabywcę w celu wyposażenia lub zaopatrzenia łodzi rekreacyjnych nie stanowi eksportu w rozumieniu przepisów o VAT. –



Zmianie uległ również moment rozpoznania obowiązku z tytułu dostawy towarów w państwie przeznaczenia dla sprzedaży wysyłkowej po przekroczeniu progu ustalonego przez to państwo. Obecnie obowiązek ten powstaje począwszy od dostawy, którą przekroczono próg dla sprzedaży wysyłkowej państwa przeznaczenia, a nie, jak dotąd, dopiero od dostawy następnej – tłumaczyła Anna Stachura.



Dodała, że druga ustawa zmieniająca dotyczy traktowania opłat z tytułu przekroczenia indywidualnej kwoty mlecznej wypłacanej rolnikom ryczałtowym przez podmioty skupujące mleko.



Ewa Matyszewska

reklama

Czytaj także

Źródło:

GP
Gorące tematy dla biur rachunkowych. Poradnik Gazety Prawnej 9/202039.00 zł
reklama

Narzędzia księgowego

reklama
reklama

POLECANE

reklama
reklama

Ostatnio na forum

reklama

Nowy JPK_VAT

Oznaczenia dostawy towarów i świadczenia usług (kody GTU) w nowym JPK_VAT z deklaracją

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Mikołaj Duda

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama